Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

I šta kažu plaćaj putarinu, kupuj TAGove a ja ću redizajn. Kolko sitnica 5 miliončića.


IMG-70a35a5515f1e36e209e086885f74c4e-V.jpg
 
Tag za motore još uvek ne postoji kod nas, bolje to da razviju / uvedu kao u drugim zemljama.
Taj tag je u vidu nalepnice koja se zalepi negde na motor...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ako me sećanje dobro služi mislim da je minimalni iznos 1000 dinara mada možda grešim.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801424#p801424:8w0fhm85 je napisao(la):
GavSa » Sre Dec 09, 2020 5:39 pm[/url]":8w0fhm85]Ne mogu da prelistavam postove, koji je minimalan iznos za dopunu taga (potrošio sam onih prvih 2000)

Nema minimalni iznos, možeš da dopuniš koliko hoćeš. Provereno i u praksi, pre par meseci sam hteo da potrošim sav kredit na tagu viška koji sam imao, falilo mi je ~15 dinara da dopunim da bih imao za putarinu tako da ostane 0 dinara posle, i nije bio nikakav problem :)
 
Ne mora vise da se dopunjuje. Skines aplikaciju ENPay i skida ti sa racuna koliko potrosis. Kao postpaid


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
MarkoDj":2f19und5 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801424#p801424 je napisao(la):
GavSa » Sre Dec 09, 2020 5:39 pm[/url]":2f19und5]Ne mogu da prelistavam postove, koji je minimalan iznos za dopunu taga (potrošio sam onih prvih 2000)

Nema minimalni iznos, možeš da dopuniš koliko hoćeš. Provereno i u praksi, pre par meseci sam hteo da potrošim sav kredit na tagu viška koji sam imao, falilo mi je ~15 dinara da dopunim da bih imao za putarinu tako da ostane 0 dinara posle, i nije bio nikakav problem :)
Potvrđeno. Na Gazprom benzinskoj pumpi nema minimalan iznos. Može bilo koji. Na naplatnoj rampi je min 2000 dinara.

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
SaniBG":1rlsot6t je napisao(la):
Tag za motore još uvek ne postoji kod nas, bolje to da razviju / uvedu kao u drugim zemljama.
Taj tag je u vidu nalepnice koja se zalepi negde na motor...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uspeli ste pre neku godinu preko udruženja da isposlujete nižu cenu...Pokušajte ponovo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801536#p801536:35bd2xfl je napisao(la):
SaniBG » Sre Dec 09, 2020 10:50 pm[/url]":35bd2xfl]Ne mora vise da se dopunjuje. Skines aplikaciju ENPay i skida ti sa racuna koliko potrosis. Kao postpaid


Sent from my iPhone using Tapatalk


Pozdrav,
unesem podatke sa kartice i on skida direktno sa tekućeg računa? Inače ja gde god da sam punio tag može bilo koji iznos, iznos od RSD 2000 je zbog onih koji su vozili sa praznim tagom pa na samoj naplatnoj dopunjavali isti.
 
Пребаци на ен пеј. Увежи са картицом, и не размишљаш.
Од скоро користим и ону Гаспромову апликацију за плаћање горива. Господски и то. Нема редова, уласка, шетања и избегнеш питање за чоколадице
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=801711#p801711:lj1cw0qt je napisao(la):
branik » Čet Dec 10, 2020 2:51 pm[/url]":lj1cw0qt]Пребаци на ен пеј. Увежи са картицом, и не размишљаш.
Од скоро користим и ону Гаспромову апликацију за плаћање горива. Господски и то. Нема редова, уласка, шетања и избегнеш питање за чоколадице

Ok hvala, sad sam skinuo app, moram prvo da potršim pare sa Tag-a a i mora da se nosi kod njih uređaj ili ne?
 
Ја сам преко њих наручио, од старта. Дошао ми је готов, плаћено преко картице. Све је трајал кратко. Два пута месчно стижу рачуни и спецификација, три дана каснијњ скидају са увезане картице... Не размишљам о путарини као да не постоји, осим што ми се прошлог месеца наместило много вожње, па сам се почешао кад је скинуто осједном. Али, свакако, толико сам потрошио.
 
Таг за постпејд, преко ен пеј са поштарином је преко 2200. Јесенас купих за много мање. Што је сад оволка цена? Зар им није циљ ширење и популаризација оваквог начина плаћања?
 
To je ta cena, jesenas je bila akcija ako kupuješ sa mastercard karticom za 900 din...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk
 
Да ли је одзвонило вињетама (надам се), а унапредило систем наплате путарине кроз наплатне рампе ? Хм, реч је о електронским таговима, на нешто савременији начин!! О чему је реч ?

Наиме у Грчкој, као првој земљи у Европској Унији је 20. децембра 2020.године, уведен и пуштен у рад најправеднији електронски систем наплате путерине, где се возачима наплаћује само стварни пређени километри ауто-путем ! Овај систем под именом „Хибридни систем са више трака за наплату путарине“ (на немачком „Hybrid Multi-Lane-Maut-System“ / на енглеском “Hybrid Multi-Lane Toll System”) је засад уведен на њиховом ауто-путу А8 (Атина-Патрас) и прошириваће се на ново изграђене ауто-путеве, а радиће се и на томе да се системи инсталирају и на стару мрежу ауто-путева где су оне класичне рампе за наплату путарина. Овај суистем наплате путарине је осмислила и урадила аустријска фирма „Капш Трефика компанија“ (Kapsch Traffic Company, https://www.kapsch.net/ktc)

Возила ће бити опремљена електронским јединицама које се прикаче на унутрашње ветробранско стакло (ово ми нешто познато :D ) и када аутомобил уђе у ткз. електронску контролну наплатну рампу, овај систем ће одмах (аутоматски) наплатити путарину са рачуна власника овог уређаја, рампа се отвара и возило пролази тј. улази на ауто-пут. Оно што је интересантно код овог система, је то да када возач силази са ауто-пута, и ако дође до преплаћених трошкова за целу деоницу ауто-пута, систем ће обрачунати стварну пређену километражу на ауто-путу и одмах вратиће новац на рачун возача (корисника) за ту преплаћену деоницу.

Има и краћи видео снимак „Zum Video „Kilometer-Maut“ in Griechenland“: http://www.youtube.com/watch?v=0xNaF0r8-S4
путарина у грчкој.JPG

Ево и текста са сајта „Капш Трефик компаније“ на енглеском
Greece stops “unfair” tolling on the motorway.
• Europe´s first Pay-as-you-go tolling system on the A8 motorway Athen-Patras
Athens, Vienna. February 10, 2021 – Greece is the first country in the European Union to operate an electronic toll system in which car drivers are only charged for actual kilometers driven on the motorway. The new “Hybrid Multi-Lane Toll System” from Kapsch TrafficCom supplements the unpopular existing payment system that charges drivers for an entire section of road, even if they exit after the first toll barrier.
https://www.kapsch.net/ktc/press/ktc_21 ... lang=en-us

А ево текста и за моје „немце“ :D @Стеву, @Жику, @Milaki990, ... извињавам се ако сам неког „немца“ прескочио

Griechenland zeigt „unfairer“ Autobahn-Maut die rote Karte.
• Europas erstes Pay-as-you-go-Mautsystem auf der A8 Athen-Patras in Betrieb
Athen, Wien. 10. Februar 2021 – Im Dezember 2020 hat Griechenland als erstes Land der Europäischen Union ein elektronisches Mautsystem in Betrieb genommen, bei dem die PKW-Fahrer auf der Autobahn nur noch für tatsächlich gefahrene Kilometer zur Kasse gebeten werden. Das so genannte „Hybrid Multi-Lane-Maut-System“ von Kapsch TrafficCom ergänzt das traditionelle Bezahlsystem, das in der griechischen Bevölkerung über Jahre für Unmut gesorgt hatte: Bisher mussten Autofahrer immer für einen ganzen Streckenabschnitt bezahlen, selbst wenn sie die Autobahn schon bei der ersten Ausfahrt nach einer Mautschranke verlassen hatten
https://www.kapsch.net/ktc/press/ktc_21 ... lang=de-at

Овај хибридни систем ће се испоручити и француском концесионару ауто-путева АПРР, с обзиром да је предуговор ових дана послат французима https://www.kapsch.net/ktc/press/ktc_210212_pr

За систем су заинтересовани и Италијани, Шпанци, Пољаци, скоро су нешто радили и у Бугарској, јер по препорукама ЕУ трошкови наплате путарине треба да се наплаћују поштено по стварно пређеном километру, а такође да се прошири и одреди путарина за хибридна и електрична возила и да плаћају мању цену пређеног километра од бензинаца и дизелаша.

Намерно нисам спомињао наше тагове, хрватске тагове,.....
 
Grčka je imala raspisan tender za satelitsku i Ocr naplatu na celoj teritoriji po kilometru ali zbog ogromnog broja koncesionara,samih gradjana,smene vlasti tender je povučen...Nisam ih dugo vremena pratio ali znam da su u poslednje dve godine omugućili plaćanje platnim karticama na svim rampama(nešto što mi imamo odavno) i omogućili su skoro jedinstven tag tj interoperabilnost izmedju koncesionara jer recimo na delu od Soluna do Atine imate čak tri koncesionara...E sad šta sve ovo znači i zašto su odustali od satelita trenutno nije jasno,nije jasno ni kako misle da strancima tj turistima naplaćuju,a nije jasno ni kakva je sudbina prethodnog tendera čija je vrednost bila oko 400 miliona evra...Za to vreme izdradili su još nekoliko bočnih i čeonih rampi od Kavale do Igumenice tako da su potpuno smešni sa izjavama i delima..Inače Kapš tagovi su i Srbiji,Bosni i Makedoniji.Sam pojam Hibridni tag je uveden direktivom o EETSu i označava uredja koji može komunicirati sa ,GSM,GPS i DSCR sistemom.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Evo da sam sebi odgovorim u vezi Grcke..Politika je ocigledno i ovde presudila a dacu i objasnjenje...citiram njihovog ministra "U stvari, istakao je da je 2017. godine vlada SIRIZE raspisala međunarodni tender „istrčavajući se “ sa nerealnim budžetom od 400 miliona evra za postavljanje takozvanih satelitskih putarina, a da nije obezbedila saglasnost koncesionara i banaka. "Idemo napred i za vrlo kratko vreme elektronski tender za putarinu biće spreman, nakon što se dogovorimo sa bankama i koncesionarima," dodao je gospodin Karamanlis"

Ukratko izgleda da odustaju od satelita tj sistema koji se trenutno koristi u Madjarskoj,Slovackoj i Nemackoj a da da idu ka sistemu tagova samo dok ne bude raspisan tender nije jasno da li ce skroz skloniti naplatne kucice i na sve ulaze i izlaze na autoput postaviti ENP tag antene ili ce zadrzati kucice a to bi znacilo d bi morali da ih postave na svaki novi bocni izlaz ulaz sto a ove postojece ceone onda moraju ukloniti svakakoo to jest ostaviti samo pocetne i krajnje ...Hrvati takodje uskorro sklanjaju kucice i uvode tagove u free flow sistemu po kilometru a Slovenci to vec imaju samo sto su putnicki saobracaj ostavili na vinjetama a komercijalni ide po kilometru...Takodje što se tiče Grka nije jasno kako misle sa nama i ostalim turistima ali sacekajmo tender pa cemo videti.
 
Samo da pretpostavimo da će glavne kućice ostat fizički u HR jer je to velika investicija za demontažu, tako da će se sporije vozit na tim mjestima

Slovenci su ih tek nakon više godine demontirali kad su prešli na vinjete.
 
Igormartin":27enizkw je napisao(la):
Samo da pretpostavimo da će glavne kućice ostat fizički u HR jer je to velika investicija za demontažu, tako da će se sporije vozit na tim mjestima

Slovenci su ih tek nakon više godine demontirali kad su prešli na vinjete.
Cifre su zaista velike,mislim da je ovde za stari Bubanj Potok koštalo oko 1,5 miliona eura sa se vrati trasa u prvobitno stanje a sada će se verovatno ponovo raskopati da se uklopi sa novom obilaznicom...Nešto niže na jugu takodje su uklonjaju Nais i Doljevac.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Dodao bih i da danski brobizz koristi capsch.

Ne znam koji tag koriste Autostrade per L'Italia ali sa nijime se moze placati parking u par garaza, jedna od njih je Mascagni garaza u centru Milana. Sto se tice francuskog spanskog i portugalskog taga mislim da se jedan tag moze uzeti za sve navedene zemlje preko Vinci-ja koji jelte posluje i na nasem aerodromu:)

Nalepnica-tag je zastupljen u Turskoj HGS-OGS ako se ne varam...

Znaci ni slovencima nije dosta para od vinjeta. Cuo sam da je moguce sastrugati slo vinjetu kad se menja auto tako da ne pise neveljavno. Smisli su nacin balkanski vetar duva ka zapadu:)
 
Dodacu da i treba 5000 da bude minimalna dopuna taga na rampi za gospodu kojima je to ispod casti. Sta krenuo si od sida ili od subotice i ides do preseva i sad treba da te pusti da dopnis samo 500 din u sidu a imao si nula dinara pa kad dodjes na presevo e jbg nemam aj sad opet da dopunim. Prase se ne kolje uoci Bozica. Tako da minimalna dopuna od 2000 na rampi je sasvim adekvatna. Kad su tagovi prvi put poceli i kad su bili samo pripejd za fizicka lica pita me drug sta cu ako krenem na put a nemam nista na tagu i dodjem do rampe. Reko sta ces ako krenes na put a nemas goriva u rezervoaru ne razumem. Ali nije on kriv sto mu je mala plata kriv je njegov gazda direktor poslodavac i ostali belosvetski olos kapitalisticki:)
 
msksim1":35yl0un1 je napisao(la):
Reko sta ces ako krenes na put a nemas goriva u rezervoaru ne razumem.
U svakom trenutku je mnoguće proveriti količinu goriva. Stanje na tagu je malo teže pratiti ako ga koristi više ljudi.
 
I dan danas novac na prepaid tagu fizički stoji na samom uredjaju i tek njegovim očitavanjem se vidi stanje kredita...Kad se 2007 kretalo sa ENP zamisao je bila da se maksimalno brzo prodje kroz traku a to je moguće jedino ako je novac tu jer vozilo brzinom od 35km/h prelazi 10metara u sekundi a traka je duga 40metara a sama zona očitavanja taga je svega 2 metra...Znači ocitavanje i provera iznosa,obračun i naplata sa taga se može isključivo obaviti u ta 2 metra ili ti u četvrtini sekunde!!!

Sistem gde je novac na serveru a tag samo serijski broj iziskivao bi komunikaciju sa istim tim serverom i potvrdu stanja a mi još nemamo takvu infrastrukturu a ni drugi jer deo komunikacije otpada i na indetifikaciju, nažalost da bi provera prepaid stanja bila moguća u realtime posebno za korisnike koji idu i preko 60km/h...Ono što bi tu moglo je skupljanje podataka sa svih hostova i pravljenje preseka na svakih sat vremena ali to im je preskupo da bi prepaid korisnici imali uvid,pa su odlučili i ostali pri infomisanju na samoj naplatnoj traci... Hrvatska i dan danas ima stop and go sistem, a tamo gde nije stop jednostavno veruju korisniku kao i ostali jednostavno puste vozilo,snime tablicu,podatke pa ako je bilo manipulacija stiže žestoka kazna,u Turskoj čak 11 puta veća cena putarine.

Postpaid koji imamo i Enpay je upravo to,tag je običan serijski broj i pišu se ulasci izlasci i na kraju salje racun korisniku.Ali kao i svaki postpaid vi ste ostavili svoje podatke,broj kartice,potpisali ugovor itd pa su JPPS obezbedjeni od gubitka.





Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Vrh