Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Naravno, to je jedino razumno.

Ipak, dok smo zadovoljni reaktivnim rešavanjem problema (što vidim svuda oko sebe), dok nas ne zanima odgovornost za učinjenu svinjariju, ista će se ponavljati u hiljadu alotropskih modifikacija svuda po našim životima.

Dok se ne naučimu pojmu POZIVANJA NA ODGOVORNOST, biće uvek ono: "seci uši, krpi dupe". Da prostite. :)
 
Posle koliko se naplaćuje putarina preko taga?
Koristio sam ga prošlog utorka i još mi nije naplaćeno. Sviđa mi se. Sad mi je krivo što ga ne uzeh letos kada sam putovao dva puta nedeljno.
 
branik":1irs92wi je napisao(la):
Posle koliko se naplaćuje putarina preko taga?
Koristio sam ga prošlog utorka i još mi nije naplaćeno. Sviđa mi se. Sad mi je krivo što ga ne uzeh letos kada sam putovao dva puta nedeljno.
Средином и крајем месеца...


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk
 
Registeovao sam 2 taga na jedan enpay nalog tj jednu te istu karticu. Za drug tag nije mi trazeno 600 din.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777558#p777558:2k3ibqaq je napisao(la):
miki_ns » Čet Sep 24, 2020 1:04 pm[/url]":2k3ibqaq]Tag moze da se kupi na bilo kom ulazu na auto put u HR - obično u kancelariji koja je pored kućic - posle dopuna može i u određenim trakama naplate.
Važna napomena - tag važi za autoputeve pod upravom HAC-a, A3 - dakle od naše granice (kao i od Osijeka) do Zagreba i do Slovenije na Bregani, A6 Zagreb - Rijeka, A1 Zagreb - Split i dalje ka Pločama, Zagreb - Varaždin - Goričan (mađarska granica), ali ne važi za Zagreb - Macelj (pravac prema Mariboru) i ne važi na BINA - Istra (tunel Učka i Istarski Y - za ovo može da se dodatno aktivira - učita konfiguracija da tag radi i za njih, ali se to obavlja posebno kod njih - opet ili na naplatnim kućicama ili na prodajnim mestima u Istri).
Kod upotrebe TAG-a se obračunava popust - ali da se ne iznenadite - cena cestarine se uvek skida u punom iznosu, popust se zapravo dodaje kod dopune taga, tako ako uplatite 100 HRK, tag će biti stvarno dopunjen sa oko 135 HRK (popust je oko 27%, a 100 HRK je oko 0,73 od 135 HRK). Tako to radi i meni je bilo čudno, ali funkcioniše u svakom slučaju (tako je valjda moralo zakonski - da bi naplata iste usluge svima bila ravnopravna - ista kategorija plaća istu cenu bez obzira na tag ili neki drugi način plaćanja, a HAC "dodaje bonus" na račun pri uplati za one koji koriste TAG). Inače postoji i online sajt naplate i HAC aplikacija na kojoj se može proveriti stanje i dopuniti iznos na TAG-u. Radio je i sa platnim karticama, ali čini mi se da trenutno radi samo sa kupljenom grebalicom. Isto tako uplata se može obaviti i na bankomatima nekih banaka - na ispisu bankomata se dobije 14-cifreni kod koji se unese na portalu HAC-a ili aplikaciji i time je doplata obavljena.
E da jedna bitna stvar osim u trakama koje su označene kao FAST ENC, u kojima tag radi manje više kao kod nas samo sa usporavanjem, na običnim ENC trakama su prijemnici za tag tako namešteni da se skoro mora doći do same rampe i skoro stati pre nego što je otvori (ko će ga znati zašto su ih tamo postavili, ali i tako je brže nego čekanje u redovima).

Bravo za post! Dopunicu sledece: mozete nazvati NP Lipovac odmah posle Batrovaca i reci im da vam ostave jedan tag. Tu se moze kupiti. Preporucujem da izbegavate fast ENC meni je zabagovalo 2 puta jedva sam prosao. Nece rampa da se podigne. A postoji rizik da vas zakuje neko od pozadi. Posle tunela Ucka lako se moze registeovati ENC za Bina Istru. Poseban nalog dobijate poseban log in i pass za dopunu stanja. Dopuna ide kao i za HAC preko kartice. Neki popust ima ali ne tako veliki kao za HAC. Za zagreb macelj nema nikakvog taga imaju kartice neke kao.

Takodje vec na Ina Spacva Lubanj pumpi mozete kupiti slovenacku vinjetu vi sami birate datum vazenja od do. Umesto 15 platicete oko 16.5 eura. Kome treba. ImM negde i spisak Ina pumpi gde se moze kupiti madjarska vinjeta ali kao sto znamo moze se kupiti u Beogradu na molu u Jerkovicu
 
Veliku rupu prave upravo Putevi Srbije i onda se zatrpavanje te rupe ravnomerno rasporedi na sve imali kola ili ne.
Ukinite naplatne rampe , ukinite bespotrebne gužve, gubljenje vremena , kupovinu nekih uređaja koji njihovi kumovi nabavljaju. Tri puta te o pljačkaju a još ne dođeš na naplatnu rampu.
 
Suma sumarum, prešao kod Merkelove oko 10 000 km auto putem i ni evro centa ne platih za putarinu a gorivo košta smešnih 95 centi ili oko 112 dinara.
 
Ali to je Nemačka, kriza, haos... loše im ide. :D
 
Meni se sviđa slovenački model - možeš da se voziš džabe, ali lokalnim putevima. Ako ćeš na državne, kupi vinjetu. A ako te DARS uhvati bez vinjete, drži se dobro. (15e 7 dana).
Po ostalom komšiluku se 7-10 dana vrti oko 10e.
A mene jedan odlozaki povratak Ue - Bg košta skoro 15e. Zaključak se sam nameće.
https://navigatify.com/sistem-vinjeta-u-evropi/
 
U situaciji kada je za upravljanje i održavanje puteva u Srbiji nadležno samo jedno preduzeće u našem slučaju to je JPPS i kada je osnovni prihod naplata naknade za korišćenje autoputeva pa zatim dotacija iz budžeta i krediti,mislim da nema mnogo prostora za diskusiju koji sistem naplate koristiti jer nemate jasne pokazatelje šta ulazi a šta izlazi.Iz goriva se ništa ne izdvaja,ono pri registraciji ide u lokalne budzete.

Sto se povecanja tice ono je iznudjeno slabom naplatom svakako kao posdledica korone ali je pitanje da li će do njega uopšte i doći.

Po meni ključno bi bilo da se podele putevi na preduzeća za autoputeve i na ostale puteve pa da se onda vidi šta i kako.

Drugo većina zemalja poput Nemačke od koje smo daleko svetlosnu godinu,koju ovde pominjete ima uredjen poreski sistem a ovde svako gleda da preko knjiga zavrne državu na svaki način a onda država uzvraća na svoj način.
 
E da si ti meni živa i zdrava Stara Mo nisi ni svesna koliko se u Nemačkoj muva, izbegava porez, radi na crno i ko zna šta još. Koliko su neke stvari neregulisane a svašta se priča u Srbiji i dize u nebesa.
Gradske ulice u Beogradu su pista za Nemacku, to trucka na sve strane, zakrpa na zakrpu i retko koja ulica da je ravna. Šahte ista škola, tamo gde gazi točak tu je šahta.
Autoputevi im lagano propadaju, puni su ulegnuća isto zaktpa a verujem da im je 2/3 mostova u remontu. Posle rušenja mosta u Italiji švabe su se malo razbudile , uradile vanrednu kontrolu mostova i kad su videli rezultate šlogirali se. Opste rasulo.
Ujedinjenje ima cenu a to je propadanje puteva u zapadnoj zarad izgradnje u istočnoj.
Daleko smo sto se tiče mreže ali ono što je Tito napravio daleko je bilo kvalitetnije.

Jako bitno, input bi bio daleko veći i stabilniji kada bi se armija inkasanata raspustila a iz registravcije, poreza na gorivo i vinjeta obezbeđivala sredstva.

Tačno je da onda ne bi bilo zapošljavanje preko veze za par iljada evra ali bi i saobraćaj bio prohodniji.
 
E pa Žiko i ti ga pretera.

Gradske ulice u Beogradu su pista za Nemacku, to trucka na sve strane, zakrpa na zakrpu i retko koja ulica da je ravna.

Ne znam kojim ulicama se voziš po Beogradu a kojim po Nemačkoj, ali su moja iskustva potpuno suprotna.

Sa ostalim se manje više slažem. Po autoputevima po bivšoj Zapadnoj Nemačkoj se nisam toliko vozio do sada, ali po istoku jesam poprilično u skoro svim pokrajinama i to je sve više nego pristojno, mada bi neke stvari mogle da se izgrade poput obilaznice oko Berlina u pravom smislu te reči. Jeste da porez na automobil plaćamo dosta više nego u Srbiji ali je i mreža autoputeva ogromna i "besplatna". Doduše imaju jako puno kamera, to je stvarno opterećujuće. :(
 
Kako možeš da napišeš da sam ga preterao a sam si napisao da ne znaš kuda vozim.
Neki ljudi sebi daju previše slobode da lupetaju , vozimo istim ulicama , očigledo ne. Vozimo istim autoputevima očigledno ne.
Moje zapažanje ne bi ni iznosio da se moja žena nije par puta začudila . Isto i kolege iz Beograda.
Kolega iz Bugarske kao i kolege iz Hrvatske imaju drugačije mišljejje za gradske ulice.
Za autoputeve se svi slažu , debelo propadaju i ima puno radova sa pravim rehabilitacijama. Tako da se gubi smisao autoputa jer su česti zastoji i sudari. I bez sudara se izgubi puno vremena .
Pričam za Rajnu Palatinat, Sarland, Baden Vitemberg, Hesen , Severna Rajna Vestfalija gde sam vozio.

Provozaj se A42 iz pravca A59 do A3 pa da vidim utisak (pod uslovom da nisu sređivali).
 
Pa Žiko upravo i propadaju jer nisu naplaćivali putarinu...

P.S. Ako je stvarno tako loše u Nemačkoj vraćaj se što pre,daj te hiljade što kažeš da traže i radi ovde kao gospodin čovek....
 
Ne , nikad, pa makar vozio po oranju.
Ako zaboravimo ekonomiju, ovde bre normalni ljudi. A politiku ne mogu da zaboravim, još imam noćne more.
 
Žiko ti ipak budi tamo na oprezu da nam dojaviš,ako su te rupe krenule pa i to oranje da ne padne Nemcima na pamet da je lakše kretati se tenkovima,da ih ne ponese euforija ponovo na Balkan...

U svakom slučaju srećni ti putevi i piši više na ovoj temi kako ide putarina u Beneluxu,Skandinaviji itd ako voziš duge ture.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791954#p791954:37fdp4s3 je napisao(la):
Žika » Tue Nov 10, 2020 8:18 pm[/url]":37fdp4s3]Kako možeš da napišeš da sam ga preterao a sam si napisao da ne znaš kuda vozim.
Neki ljudi sebi daju previše slobode da lupetaju , vozimo istim ulicama , očigledo ne. Vozimo istim autoputevima očigledno ne.
Moje zapažanje ne bi ni iznosio da se moja žena nije par puta začudila . Isto i kolege iz Beograda.
Kolega iz Bugarske kao i kolege iz Hrvatske imaju drugačije mišljejje za gradske ulice.
Za autoputeve se svi slažu , debelo propadaju i ima puno radova sa pravim rehabilitacijama. Tako da se gubi smisao autoputa jer su česti zastoji i sudari. I bez sudara se izgubi puno vremena .
Pričam za Rajnu Palatinat, Sarland, Baden Vitemberg, Hesen , Severna Rajna Vestfalija gde sam vozio.

Provozaj se A42 iz pravca A59 do A3 pa da vidim utisak (pod uslovom da nisu sređivali).

Moram da ti odgovorim iako idemo u off.

Moj utisak je da je više nego smešno porediti kvalitet ulica u Beogradu sa kvalitetom ulica po gradovima u Nemačkoj gde sam vozio ili na primer sa Berlinom gde živim. Mogu da uslikam neku rekonstrukciju bilo koje ulice pa da možete da uporedite poprečni presek radova sa onim javašlukom u Ruzveltovoj ili na potezu Kraljice Marije ka Kalemegdanu. Nebo i zemlja. A da ne pričam na primer o manjim ulicama po Beogradu koje su blagi užas.
Da li su ovde sve ulice top, nisu ima jako loših ulica, neravnina, loših šahtova... Ali sam i ja primetio (a tu se slazem sa tobom) da ljudi uglavnom misle o Nemačkoj u superlativu iako svašta nešto ne funkcioniše dobro ni ovde. A onda kada dodju se iznenadjuju i okreću priču u drugu krajnost što takodje nije objektivno.

Za renoviranje mostova i nadvožnjaka si verovatno u pravu. Ono što se desilo u Italiji je probudilo sve pa i njih. Evo na primer, pre par sedmica su srušili jedan nadvožnjak na A45, doduše jer proširuju celu deonicu ali ne može se reći da su im putevi u lošem stanju i da ne rade ništa povodom toga.
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=F6DE7TD8XPU&ab_channel=AbbruchSchrotti[/YouTube]

Inače sve puteve koje si nabrojao karakteriše to da se nalaze u vrlo naseljenom delu Nemačke i jednom od najjačih i ekonomski najdinamičnijih regiona cele Evrope. Ako se negde brzo troše putevi onda je to svakako tamo.

U prethodnom postu si pomenuo i kvalitet Titovih puteva. Mislim da je već bila rasprava na ovu temu na forumu, moje mišljenje je da je za sve vreme SFRJ izgradjeno sramotno malo kilometara autoputeva. O kvalitetu ne bih diskutovao, sigurno su godine neodržavanja učinile da mnoge deonice raznih puteva propadnu mnogo brže nego inače.
 
Koliko je petlji u Nemačkoj osvetljeno ?
Ja ne vide ni jednu a imaju veoma zaguljena isključenja i još čudnije radijuse. Nekad brzi a nekad kad najmanje očekuješ završiš u oranju u kombinaciji sa klizavim asfaltom.
 
Ljudi, kupujte tagove. Zar ne vredi 1000 dinara dati za En pay tag i voziti se kao gospodin. Nisam verovao kolika je prednost dok nisam probao. Evo, dva meseca se vozim, uzlazim-ulazim na velikom, na malim rampama i svuda jednako radi. Sa druge strane, prekjuče mi je naplaćena vožnja od 5.11. Kome je frka za lovu, ne mora u istom danu da kešira i gorivo
i p utarinu (u međuvremenu može i sledeća plata proći), ne mora da misli o spremanju novca, gde je karticu ćušnuo, i sad u epidemiji, najvažnije - nema kontakta.
Lenj sam, moram tako i gorivo da počnem preko Gaspromove aplikacije. Nego, kad se setim, njihova kartica mi je u kolima. Instalirao sam app, ali mi treba broj kartice. Kad sam u kolima, zaboravim. Naspeš, skeniraš i voziš. Ako zaboraviš novčanik, opet možeš da aipaš. Nema ulaženja, čekanja i sažaljevanja pa kupovine čokoladica i i dalje preskupe kafe na akciji.
 
Haha pre 10 godina sam i ja tako pisao,doduše tada je sve bilo mnogo teže i za dopunu i ostalo ali mi je ostalo upečatljivo iskustvo mog prijatelja koji je ujutru krenuo na put bila zima on stisnuo taster da spusti prozor da uzme karticu,pukne mu podizač jer je bilo zaledjeno,prozor upadne dole i onda je probao tako da vozi,smrzao se...popravku prozora platio 59tak eura...Momentalno je sutra otišao i kupio tag...

Od koristi je tada tag bio i onima koji su vozili Engleze ,tada ih je bilo više naravno...Inače prvi tag smo pustili probno još 2007.
 
Znam, ali tada sam autoput viđao jednom godišnje. Sad sam vrlo često, na raznim deonicama.
Jedino, smeta što nema standardizovanja - negde su enp trake levo, negde desno, negde i levo i desno
 
Ne mogu da prelistavam postove, koji je minimalan iznos za dopunu taga (potrošio sam onih prvih 2000)

Poslato sa SNE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Vrh