Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Moram da se 'pohvalim' da sam raspalio u rampu. Izašao sam u Pojatama sa autoputa, krenuo u ENP traku, nigde nikoga, idem ne više od 50km/h pri prilasku, kao i desetinama puta pre toga. Tag zapišti da se očitao, ja (malo kasno) skrenem pogled levo da vidim koliko mi je kredita ostalo i ne vidim na vreme da se rampa nije podigla brzo kao što sam navikao, krenem naglo da kočim, ali kasno, probijem je za pola dužine auta :oops:
Tako sam saznao da rampe uopšte nisu napravljene od neke plastike/metala već su punjene nekom kao penom i dosta su mekane, plus mehanizam koji podiže rampu je napravljen tako da rampa može da se gurne i ka strani, pa nit je stradala rampa, niti meni auto.

Naravoučenije, bez obzira koliko sam puta ranije prošao bez problema, malo sporije ući u ENP traku i ne uzdati se u dizanje rampe kad se tag očita...
 
Споји ТАГ са платном картицом и никад више нећеш морати да скрећеш поглед и провераваш кредит.
 
U poslednjoj emisiji Koridori, dama koja radi u Putevima Srbije objavila je da je u upotrebi oko 405.000 TAG uređaja.
Da li neko može da uporedi ovaj broj sa situacijom od početka godine ili od pre godinu-dve?
 
Pa gde je otislo 7.5 miliona evra od tagova...taguj onoga koj je maznuo:)

Jel isao neko u orion telekom da reprogramira tag i kako ide procedura? Sta im prilazem kao dokaz da sam aktivirao moju karticu? Jel onaj povratni mejl koji sam dobio?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760212#p760212:3nuyz3cc je napisao(la):
НенадЦ » Ned Jul 26, 2020 11:35 am[/url]":3nuyz3cc]Купујте те ТАГ уређаје без обзира да ли су на акцији или не... ТАГ уређај и апликација уз коју се веже платна картица, олакшавају путовања и себи и другима... ја сам стално на ауто-путевима и заиста не могу чуду да се начудим када видим гужву код Старе Пазове или Обреновца... заиста је бесмислено цигањење кад је у питању нешто што заиста олакшава и убрзава ствари...


Отправлено с моего iPhone используя Tapatalk


Ljudi imaju trip ovdr druze misle da su ik vucic ili djilas krivi zbog taga. Ja mrzim obe opcije ne volim nijednu i to nije razlog da ne kupim tag. Setimo se kad je babic skovao zenu na rampi. Samo se setite toga koliko je tag bitan. Isti oni koji nece da kupe tag ne daju 300 din za cistaciu u zgrradi i 100 din za sijalicu kad treba. To su roditelji koji ne bi dali deci 2200 din to su deca koja svojim roditeljima ne bi dali 2200 din.

Nisam zadovoljan sa popustima i smatram da je cena taga visoka ali sve je to nebitno kad je u pitanju beznednost ljudi koje vozim
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760469#p760469:16d2sffu je napisao(la):
Nikola D » Pon Jul 27, 2020 11:55 am[/url]":16d2sffu]Споји ТАГ са платном картицом и никад више нећеш морати да скрећеш поглед и провераваш кредит.

Nisam vezao tag sa platnom jer sam se par dana nakon toga odselio, pa pošto već neko vreme vozim sa tagom kroz Francusku i Španiju, da uporedim sistem.

Ima nekoliko kompanija koje prodaju tagove i svi su bazirani na sistemu pretplate, bilo godišnje ili mesečne. Tag koji ja imam zove se Bip&Go. Isti tag uređaj je kompatibilan sa putevima u Francuskoj, Španiji, Portugaliji i Italiji. Jednokratna aktivacija je 10 evra, poštarina 6 evra, i zatim se ili plaća 1.7 evra za svaki mesec u kom je tag korišćen za FR, 2.5 za Španiju i Portugaliju i 2.5 za Italiju. Ili (opcija koju ja imam), 10 evra godišnje za IT, PT i ES, i 1.7 evra mesečno kad idem kroz FR. Osim jednokratnih troškova, očekujem da ću plaćati godišnje ~15 evra kompaniji koja mi pruža uslugu.

Putarina se plaća na kraju meseca, obračunaju koliko ste se i kuda vozili i skinu sa računa direktno. E sad ono najbitnije, tj. kako su organizovali rampe i korišćenje taga i ima li uštede u vremenu:

U Francuskoj su čeone naplatne prilično velike i praktično svi plaćaju karticama, pa je zadržavanje minimalno i nema nikad gužve. Dođete na rampu, ubacite karticu koju ste uzeli na ulasku, zatim kreditnu, i posle 2 sekunde možete da nastavite. Ko ima tag, ima jednu ili dve rampe sa leve strane i isto tako sa desne. Nema posebnog odvajanja trake koja vodi ove sa tagom. Međutim, u bar 30% slučajeva neko greškom ode na rampu za tag bez taga, sudeći prema mom iskustvu! I nije ni čudo, kad je dosta nejasno. Kod njih se ENP zove Telepeage. Bukvalno svaka rampa ima "t" logo iznad jer se kroz svaku može sa tagom, a onda ispod ima logo da li je i za kartice ili keš. One što su samo za tag imaju ograničenje brzine napisano 30 i eventualno negde pored piše "rezervisano za telepeage". Ali kad se prilazi rampi, ko ne zna, lako se zbuni, a "t" se pomeša sa "ticket". Juče su obe rezervisane rampe sa leve strane bile blokirane jer su se zeznuli i onda se još stvori red iza, što je popriličan 'uspeh' kad je na 15 naplatnih kućica bilo sve ukupno 10 auta... Kad prilazim, ako ima nekog ispred mene, gledam da idem na običnu rampu, za svaki slučaj. Jedino što se kod tih običnih mora zaustaviti tik uz rampu da bi se tag očitao, čitač nije napred kao kod nas. Ove druge mogu da se prođu sa 30 na sat. I nigde ne piše koliko je koštala putarina kad se plaća tagom! Mogu da vidim jedino na sajtu od Bip&Go, ali sa nekoliko dana zakašnjenja.

U Španiji je slično. "t" je prilično stilizovano pa je možda manja zabuna ko ide na koju rampu. Jednom prilikom sam prošao kroz tzv. "free flow", gde uopšte nema rampe za ove sa tagom, skroz se zaobiđe. S tim što opet, ko ne zna, lako se može zeznuti. Odvajanje za "free flow" je bilo neposredno pred rampu, od tri trake, dve leve su bile obojene u plavo sa stilizovanim "t", a desna je vodila ka naplatnoj. Prošao sam sa oko 100 na sat, tag je zapištao i to je to. Nažalost, taj tip rampe je izgleda dosta redak.

Zaključak, nije neka ušteda vremena, pojma nemam koliko sam potrošio, često zakrče rezervisanu rampu i plaćam godišnju pretplatu :)
 
Par pitanja za upotrebu TAG uređaja u Hrvatskoj:

Da li radi sa našim tablicama?
Da li negde kod nas može da se kupi?
Ako ne može kod nas gde najbliže granici sa HR strane može?

Vidim da kod njih upotreba TAG-a donosi 20% popusta na putarine.
 
Radi sa SRB tablicama.
Ne može da se kupi u Srbiji.
Na naplatnoj rampi u Bajakovu, odmah iza granice, može da se kupi i dopuni HR tag. Pažnja: parkiranje je jako nezgodno (ostavi se auto pred rampom uz bankinu, ne kažnjavaju, ali je vrlo neprijatno).
 
Kako funkcioniše poručivanje ENPay taga? Koliko im treba vremena sa ga dostave? Poručio jutros da mi stigne poštom ali nikakve podatke vezane za dostavu nisam dobio.
 
Ja sam dobio posle nekoliko dana, relativno brzo.

@sev
Nisam zapazio, pa samo malo pojašnjenje, stanem uz bankinu i ulazim u neki objekat ili kako....? Izvini što detaljišem, ali samo da se dobro pripremim :)
 
Tag moze da se kupi na bilo kom ulazu na auto put u HR - obično u kancelariji koja je pored kućic - posle dopuna može i u određenim trakama naplate.
Važna napomena - tag važi za autoputeve pod upravom HAC-a, A3 - dakle od naše granice (kao i od Osijeka) do Zagreba i do Slovenije na Bregani, A6 Zagreb - Rijeka, A1 Zagreb - Split i dalje ka Pločama, Zagreb - Varaždin - Goričan (mađarska granica), ali ne važi za Zagreb - Macelj (pravac prema Mariboru) i ne važi na BINA - Istra (tunel Učka i Istarski Y - za ovo može da se dodatno aktivira - učita konfiguracija da tag radi i za njih, ali se to obavlja posebno kod njih - opet ili na naplatnim kućicama ili na prodajnim mestima u Istri).
Kod upotrebe TAG-a se obračunava popust - ali da se ne iznenadite - cena cestarine se uvek skida u punom iznosu, popust se zapravo dodaje kod dopune taga, tako ako uplatite 100 HRK, tag će biti stvarno dopunjen sa oko 135 HRK (popust je oko 27%, a 100 HRK je oko 0,73 od 135 HRK). Tako to radi i meni je bilo čudno, ali funkcioniše u svakom slučaju (tako je valjda moralo zakonski - da bi naplata iste usluge svima bila ravnopravna - ista kategorija plaća istu cenu bez obzira na tag ili neki drugi način plaćanja, a HAC "dodaje bonus" na račun pri uplati za one koji koriste TAG). Inače postoji i online sajt naplate i HAC aplikacija na kojoj se može proveriti stanje i dopuniti iznos na TAG-u. Radio je i sa platnim karticama, ali čini mi se da trenutno radi samo sa kupljenom grebalicom. Isto tako uplata se može obaviti i na bankomatima nekih banaka - na ispisu bankomata se dobije 14-cifreni kod koji se unese na portalu HAC-a ili aplikaciji i time je doplata obavljena.
E da jedna bitna stvar osim u trakama koje su označene kao FAST ENC, u kojima tag radi manje više kao kod nas samo sa usporavanjem, na običnim ENC trakama su prijemnici za tag tako namešteni da se skoro mora doći do same rampe i skoro stati pre nego što je otvori (ko će ga znati zašto su ih tamo postavili, ali i tako je brže nego čekanje u redovima).
 
Samo jedna napomena, TAG može da se dopuni i preko Aircash aplikacije.
 
Upravo naručih.
Još malo pa nestalo.
 

Prilozi

  • Screenshot_20200925-221452.jpg
    Screenshot_20200925-221452.jpg
    451,8 KB · Pregleda: 2.324
Нисам разумео: ако се таг може да преноси из возила у возило, зашто се уписује у апликацији регистарски број? Негде пише да се код различитих возила категорије 1 не мора поново конфигурисати.
 
Realno, nema potrebe, ja sam dve godine prolazio sa tagom na kome su bile tablice od prethodnog auta, bez ikakvih problema... Pa oni sami kažu da može da se koristi u više vozila. Verujem da je u pitanju više neka procedura, ili potreba da negde u nekoj njihovoj aplikaciji mora da stoje neke tablice upisane, realno može da piše BG9999-XX :)
 
Tako sam i prepostavio, ali primećujem nelogičnost.
 
Ja isto prosao sa tagom u drugom autu bez problema. Ispisuje jedne tablice a prolazim sa drugim.
 
Stigao. Krajem sledeće nedelje idem na put. Javljam iskustva.
 

Prilozi

  • Screenshot_20200930-155250.jpg
    Screenshot_20200930-155250.jpg
    192,4 KB · Pregleda: 1.898
  • Screenshot_20200930-155303.jpg
    Screenshot_20200930-155303.jpg
    326,6 KB · Pregleda: 1.888
  • Screenshot_20200930-155256.jpg
    Screenshot_20200930-155256.jpg
    364,7 KB · Pregleda: 1.884
  • Screenshot_20200930-155308.jpg
    Screenshot_20200930-155308.jpg
    527,5 KB · Pregleda: 1.900
Vozi izmedju 25-40km/h kroz traku,uspori dok prethodno vozilo ne napusti traku,baci pogled dok prolazis pored displeja da li su tvoji podaci ispisani i utišaj muziku da čuješ bip signal...Za sve ostalo što se može desiti neće biti tvoja krivica...

Srećno!
 
Koji podaci treba da budu ispisani?
Ja sam od proslog meseca presao na ENPay i do sad nisam ni gledao onaj semafor, pre toga sam gledao da bih znao koliko mi je kredita preostalo, sad samo prodjem, za sta znace ti podaci?
 
I dalje ostaje broj tablice koju ste prijavili pri kupovini i kategorija tako da ako to vidite na displeju automatski znači da je vaše vozilo u obradi i rampa neće pasti...Ovo govorim zato što zbog nekoliko razloga sistem ne obradi vasu transakciju i može zadati spustanje rampe pa ako ne držite odstojanje može biti neprijatnosti.

U principu ako ste sačekali da se prethodniku spusti rampa sigurni ste 100% a gore navedena situacija važi za one koji ne drže odstojanje pa su greške moguće.
 
Моје искуство је да сам у свом возилу био одмах иза возила чији је возач плаћао путарину,рампа се отворила,а прошли смо обојица.
Дакле,у мом случају,рампа се не спушта док не прођем,иако је возило испред мене.
 
Da naravno,tako je u 99% slučajeva ali zbog nekoliko spornih situacija može doći do problema pa se treba pridržavati preporuka o rastojanju..
 
Ja prolazim bez problema izmedju 50 i 70 da ne smara policija sto stoji na naplatnim. Cim vide bmw odma trce da zaustave. Taman izgubis vreme koje si ustedeo koriscenjem taga
 
Vrh