Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Da li vama obracunavaju popust na koriscenje Tag uredjaja? Meni je cena putarine ista kao i za kes.
Zvao sam puteve, oni me uputili na ministarstvo, oni tamo gde sam kupio (AMS), oni na ENPay i posle 10 dana poziva, cekanja na javljanje itd. dodjem do ENPay gde su mi rekli da jos nije pusteno (to je bilo prosle godine, mesec posto je najavljen popust), ali covek kaze da ne brinem nista, svaki cas ce biti zapoceta naplata sa popustom, a meni ce retroaktivno da uracunaju popuste.
Evo, jos uvek mi naplacuju punu cenu.
P. S. Ne znam da li je vec pisano o ovome, ali nisam nasao u search-u.
 
Meni umanje cenu za tih 6% svaki put kad dopunim tag na pumpi. Na tag legne, na primer, 1000 dinara, ja platim 940. Već dugo je tako, nikad nije bilo problema.
 
ENPay naplaćuje punu cenu, ali nakon naplate ti stave na račun iznos popusta. Za koji se onda smanji naredna naplata. Praktično samo je prva naplata po punoj ceni. Postpaid tag puteva Srbije npr naplaćuje odmah sa popustom od 6%.
potvrdjeno, bas samo proverio koliko skidaju sa kartice i slaze se...
 
Смогао сам снаге и стрпљења да саслушам Весића и најавио је да ће радити на томе да када се купи таг купац добије на тагу новчани износ у вриједности тага чиме би његова куповина била бесплатна (око 4:15). То би већ био стварни корак да се олакша наплата јер неће сви да дају 2000+ дин за то сокоћало

 
ENPay naplaćuje punu cenu, ali nakon naplate ti stave na račun iznos popusta. Za koji se onda smanji naredna naplata. Praktično samo je prva naplata po punoj ceni. Postpaid tag puteva Srbije npr naplaćuje odmah sa popustom od 6%.
Svaka cast momci (i @Minnheima i @ricky011), dobro ste potkovani, znao sam gde treba da pitam 😀
Inace, na aplikaciji pise da mi je naplaceno 1550 din i toliki je bio zbir za odredjeni period. Medjutim, na bankovnom racunu je skinuto manje za oko 50 din. A vidim da je Stanje kredita 93, sto znaci da je to 6% od 1550 i da ce to biti umanjeno na sledecem racunu. Sve bre znate jbt :sesir:
 
sve sto citamo ovde treba saftati, do daske, pa jel se secate kakav je fetis bio kad su radikali opet dosli na vlast? jel vam bilo drago, jel vas je mozda uplasilo?

E pa pusite ga. saftajte ga. evo i vradovic i ja cemo se vec nekako snaci, vi sanjajte vaseg vucica jeeeebt
 
Poslednja izmena:
A naslućuje li neko prelazi li Srbija, zapravo, na eVinjete?

Šta je ovo najavio Ventilator za naplatu motoputeva? Kakav se to 'sistem nabavlja iz Mađarske'? Ja znam kako plaćam putarinu u Mađarskoj.

Paralelno naplatne rampe na autoputevima i vinjete na motoputevima - hoćemo li to imati?
 
@Пантограф

Šture informacije sa medija ne daju jasnu sliku o stvarima koje se sada već tiču velike većine stanovništva jer brze putevi kao i magistrle imamo skoro svuda od severa do juga.

Pošto u slobodno vreme pratim kako to ide u svetu bar znam šta ne može.

1.Privatna vozila se ne mogu pratiti satelitom a i da bi se pratila mora postojati saglasnost vozača koji bi onda instalirao aplikaciju koja ga prati i šalje dalje na obradu.

Primer za to je Poljska gde su vozači već dve godine u tom sistemu.Nedostatak je brže pražnjenje baterije telefona a prednost nešto povoljnija cena ako je u tom programu.

Ima još nekoliko pilot projekta u Aziji i u svetu ali je sve još u povoju.

Ostale zemlje koje imaju FF toll za putnička imaju vinjetu,e vinjetu,Video Toll po kilometru ili uopšte nemaju tj izdvaja se iz goriva.

Nije nikakva tajna da sve više zemalja iz EU ,Azije,Latinske Amerike i USA prelazi na FF.

Nisu retke ni zemlje koje to rade po sistemu i Maratonaca "prvo nekog drugog pa dedicu".



Najsvežiji primer je Francuska koja na Normandijskom autoputu prelazi na FF a na putu ka Lionu na polu FF tj ostaju samo izlazne rampe a ulaz je bez zaustavljanja.Rok za oba je do 2027.

FF za komercijalni saobraćaj može biti realizovan Satelitom sa obaveznim "check point toll gantry" portalima ili Dsrc antenama na tim istim portalima .

Primer za ove prve u okruženju bi bila najava Grčkog novog sistema a ovaj drugi bi bio Hrvatski.

Znači u obuhvatu oba bi bila uključena putnička vozila i naplata po kilometru.

Hrvati su se odlučili na DSRC sistem jer na taj način ne zavise od satelitskih kompanija i ne opterećuju privredu nabavkom višestruko skupljih gnss tagova a čak i pošto moraju sve tagove zameniti za nove nisu se odlučili za ove druge.

Ovo sve pišem jer mnogi misle da u FF ide isključivo vinjetni sistem tj naplata po periodu.

E sad koji sistem će nama nadležni doneti videćemo do kraja godine jer prvo fizički napraviti te brze puteve pa sve ostalo.

Gradjani se makar sudeći po komentarima na ovakve vesti ne oglašavaju a posče će biti "jao,pa da li su normalni,pa ko je ovo smislio itd".

Debata u gore dve navedene zemlje traje godinama a po iskustvima Francuza nisu baš svi zadovoljni novim sistemom na A13 i A14.

Tako je i ovde na forumu,neko ne veruje da će do togab uoošte idoći,prepametni Okanović iz komiteta najavljuje da je to samo za kamione.Novinari imaju unapred napisana pitanja a ministar ponavlja jedne iste reči i nas nekoliko ovde na forumu koji pratimo tu temu smo zbunjeni mogućnošću da dobijemo koktel sistem od koga posle boli glava.

Ostali su blaženi u nezaintesovanošću i njihove utiske ćemo ovde čitati sledeće godine.
 
Poslednja izmena:
1.Privatna vozila se ne mogu pratiti satelitom a i da bi se pratila mora postojati saglasnost vozača koji bi onda instalirao aplikaciju koja ga prati i šalje dalje na obradu.

Primer za to je Poljska gde su vozači već dve godine u tom sistemu.Nedostatak je brže pražnjenje baterije telefona a prednost nešto povoljnija cena ako je u tom programu.

A kako se naplaćuje putarina ako vozač ne pristane na korišćenje svog privatnog telefona?
 
A kako se naplaćuje putarina ako vozač ne pristane na korišćenje svog privatnog telefona?
Obaveštenjem da je neka deonica pod naplatom i da za njeno korišćenje moramo unapred uplati novac ili imati registrovan nalog.Onda oni preko ček pointa odrede kilometražu i skinu iznos relacije

Kažem primera po svetu je mnogo a najbolji je onaj iz naše zemlje za nacionalni park Kopaonik

Screenshot_2024-07-13-13-24-51-659_com.android.chrome-edit.jpg
 
Obaveštenjem da je neka deonica pod naplatom i da za njeno korišćenje moramo unapred uplati novac ili imati registrovan nalog.Onda oni preko ček pointa odrede kilometražu i skinu iznos relacije

I šta sprečava ove naše da to primene na sve puteve, a ne na motoputevima to, a na autoputevima naplatne rampe?
 
To satelitsko praćenje u Poljskoj je samo za kamione i autobuse, zar ne? Ostali plaćaju na rampama.

Dotle mogu da pretpostavim šta Ventilator mrsi. Ali, on bi da na motoputevima naplaćuje i običnim kolima - bez rampi. A kako će to?
 
To satelitsko praćenje u Poljskoj je samo za kamione i autobuse, zar ne? Ostali plaćaju na rampama.

Dotle mogu da pretpostavim šta Ventilator mrsi. Ali, on bi da na motoputevima naplaćuje i običnim kolima - bez rampi. A kako će to?
Kod njih se stvari takodje menjaju kao na traci,prvo su imali rampe pa taj miks,pa su prešli na satelit pa su od jeseni ukinuli putarinu za putnička osim na deonicama koje nisu u državnoj nadležnosti.
Screenshot_2024-07-14-12-55-10-006_com.android.chrome-edit.jpg
 
I šta sprečava ove naše da to primene na sve puteve, a ne na motoputevima to, a na autoputevima naplatne rampe?
Možda zakoni i podzakonska akta ,možda lobiji,možda način zapošljavanja.....a možda i briga za ljude da im ne nametnu previše novina svuda.

Kao što sam gore i napisao sada na primer imamo polovinu komercijalnih vozila koja koriste tagove.Njima bi ogroman trošak bio da sada moraju da nabave nov hibridni tag koji u nabavci ima cenu oko 100 Eura ili da to neko subvencionise.Slicno je i sa putnickim vozilima.Ima tu mnogo pitanja a malo odgovora kao što Pantograf reče pre neki dan na drugoj temi a niko ne daje jasna objašnjenja.
 
I šta sprečava ove naše da to primene na sve puteve, a ne na motoputevima to, a na autoputevima naplatne rampe?
Igra tu ulogu i OpenBalkan. Toliko rade na tome da imamo tzv “toll4all”, gde je naš tag prihvaćen na celom Balkanu, i reklamiraju da nema šansi da se taj sistem ukine. Sad već kad se uđe na https://toll4all.com/ vidi se da su u spisku dodali i BiH i Hrvatsku i Grčku samo kao neaktivne trenutno. Niski start da se to pusti čim proradi.

Verujem da bi i oni najradije koristili isti tag i za naplatu na motoputevima ali nemaju dovoljno opreme/ljudi/itd (treba napraviti silne naplatne rampe na motoputevima). da to prenesu i na motoputeve tako da ćemo dobiti glupavo koktel rešenje.

To je neko moje mišljenje…
 
Na motoputevima tehnički ni ne može da se vrši naplata putem naplatnih rampi jer ima kružnih tokova. Da ne pričamo o tome da zakonski krunžni tok ni ne sme da bude na motoputu, te pre i posle kružnih tokova stoji znak kraj i početak motoputa. Ovime i T4A manje koristan. Ideš recimo iz Sarajeva za Beograd preko Loznice, prvo treba da platiš motoput na jedan način, a onda autoput na drugi način.

Kakva je situacija u drugim zemljama koje nemaju vinjetu? Znam da se u Turskoj, Albaniji i Hrvatskoj brzi putevi ne naplaćuju. Turska je recimo cela ispresecana brzim putevima (maksimalna brzina 110 km/h), ima ih 28.986 kilometara koji se ne naplaćuju, dok autoputeva koji se naplaćuju ima 3.633 km.
 
Na motoputevima tehnički ni ne može da se vrši naplata putem naplatnih rampi jer ima kružnih tokova. Da ne pričamo o tome da zakonski krunžni tok ni ne sme da bude na motoputu, te pre i posle kružnih tokova stoji znak kraj i početak motoputa. Ovime i T4A manje koristan. Ideš recimo iz Sarajeva za Beograd preko Loznice, prvo treba da platiš motoput na jedan način, a onda autoput na drugi način.

Kakva je situacija u drugim zemljama koje nemaju vinjetu? Znam da se u Turskoj, Albaniji i Hrvatskoj brzi putevi ne naplaćuju.
Teorijski da ako se misli na zatvoren sistem ali se uvek u praksi može napraviti ta jedna čeona rampa na kojoj bi se naplaćivalo obostrano fiksni iznos,tj otvoreni sistem kakav je u NMKD

Čak je takvo rešenje bilo na onom renderu Fruškogorskog tunela .

Naravno otvoreni sistem je nepravedan i verovatno ovom inicijativom sve to odlazi u korpu za otpatke a na svetlo dana će uskoro doći novo rešenje.
 
U svakom slučaju je jako glupo imati 2 rešenja za naplatu, ako na moroputevima ne bude samo za kamione. Radi se na tome da Tagom možeš od Hrvatske to Grčke al zato ako skreneš na neki motoput treba da gledaš kako se sad to plaća i dal imaš sve što ti treba.

Kakvo god da bude zvanično rešenje na kraju siguran sam da će biti komplikovano za građane.

2 su scenarija za izlaz iz ovakve ludosti u neko momentu:
- da T4A propadne pa da uvedu lepo e-vinjetu ili šta god od tih rešenja za sve (i auto i moto puteve)
- da T4A bude toliko veliki uspeh da ipak uvedu istu naplatu i na motoputevima po svaku cenu (tako bi onda lakše i strancima naplatili putarinu, jer ako koristi 6+ država regiona…)
 
Ne treba brinuti, jer na rešavanju ovih nedoumica rade najveći umovi u Vesićevom ministarstvu...

:)

Pa, ovako. Mislim da će, s obzirom na izjavu da je 'sistem već naručen u Mađarskoj', ipak za motoputeve uvesti e-vinjete. Možda bude postojala i tehnička mogućnost da se kupi i vinjeta koja bi podizala rampu i na autoputu.

E, sad, jedan šlagić na torticu: budući da je Velečasni rekao da očekuje trostruko uvećanje prihoda od putarine, mene golica da to možda znači i obaveznu e-vinjetu na motoputu kroz Beograd...
 
Vrh