@Пантограф
Šture informacije sa medija ne daju jasnu sliku o stvarima koje se sada već tiču velike većine stanovništva jer brze putevi kao i magistrle imamo skoro svuda od severa do juga.
Pošto u slobodno vreme pratim kako to ide u svetu bar znam šta ne može.
1.Privatna vozila se ne mogu pratiti satelitom a i da bi se pratila mora postojati saglasnost vozača koji bi onda instalirao aplikaciju koja ga prati i šalje dalje na obradu.
Primer za to je Poljska gde su vozači već dve godine u tom sistemu.Nedostatak je brže pražnjenje baterije telefona a prednost nešto povoljnija cena ako je u tom programu.
Ima još nekoliko pilot projekta u Aziji i u svetu ali je sve još u povoju.
Ostale zemlje koje imaju FF toll za putnička imaju vinjetu,e vinjetu,Video Toll po kilometru ili uopšte nemaju tj izdvaja se iz goriva.
Nije nikakva tajna da sve više zemalja iz EU ,Azije,Latinske Amerike i USA prelazi na FF.
Nisu retke ni zemlje koje to rade po sistemu i Maratonaca "prvo nekog drugog pa dedicu".
Najsvežiji primer je Francuska koja na Normandijskom autoputu prelazi na FF a na putu ka Lionu na polu FF tj ostaju samo izlazne rampe a ulaz je bez zaustavljanja.Rok za oba je do 2027.
FF za komercijalni saobraćaj može biti realizovan Satelitom sa obaveznim "check point toll gantry" portalima ili Dsrc antenama na tim istim portalima .
Primer za ove prve u okruženju bi bila najava Grčkog novog sistema a ovaj drugi bi bio Hrvatski.
Znači u obuhvatu oba bi bila uključena putnička vozila i naplata po kilometru.
Hrvati su se odlučili na DSRC sistem jer na taj način ne zavise od satelitskih kompanija i ne opterećuju privredu nabavkom višestruko skupljih gnss tagova a čak i pošto moraju sve tagove zameniti za nove nisu se odlučili za ove druge.
Ovo sve pišem jer mnogi misle da u FF ide isključivo vinjetni sistem tj naplata po periodu.
E sad koji sistem će nama nadležni doneti videćemo do kraja godine jer prvo fizički napraviti te brze puteve pa sve ostalo.
Gradjani se makar sudeći po komentarima na ovakve vesti ne oglašavaju a posče će biti "jao,pa da li su normalni,pa ko je ovo smislio itd".
Debata u gore dve navedene zemlje traje godinama a po iskustvima Francuza nisu baš svi zadovoljni novim sistemom na A13 i A14.
Tako je i ovde na forumu,neko ne veruje da će do togab uoošte idoći,prepametni Okanović iz komiteta najavljuje da je to samo za kamione.Novinari imaju unapred napisana pitanja a ministar ponavlja jedne iste reči i nas nekoliko ovde na forumu koji pratimo tu temu smo zbunjeni mogućnošću da dobijemo koktel sistem od koga posle boli glava.
Ostali su blaženi u nezaintesovanošću i njihove utiske ćemo ovde čitati sledeće godine.