Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

@ivchonny

Radiće kasnije i stari deo pa možda naprave pasarelu.

Problem svih ovih prosirenja je što su stare delove objekata zanemarili kao i spojeve traka,objekata itd što ume da bude malo ružno kad nešto skroz novo ,sa novim materijalima nakalemiš na nešto iz osamdesetih godina prošlog veka.

Te rampe ,pumpe i parkinzi su često jedini dodir nekog tranzitnog turiste sa Srbijom pa svakako trebalo je malo i na estetiku misliti.
 
I ovde su po meni loše odradili izlazak iz Beograda kao i na rampi Vrčin, veliki ulaz dosta kućica sa Tag-om a previše uzak i oštar levak na izlazu.
Dosta automobila koji se iz 10 tak traka posle stotinjak metara uliva u samo dve trake. Bar da je izlaz kao i ulaz ka gradu kao u Vrčinu bilo bi super.
Šteta
Na Vrčinu sada policija ima posla jer se stalno čukaju na tom suženju.
Trebalo je taj jedn podvožnjak koji bio problem produžiti i malo eksproprijacije ali avaj oni su sve završili ispred podvožnjaka u krivini.
Nadam se da i taj projektant uživa kad treba da se merdžuje u traku na tom mestu.
 
Da li samo mene Enpay zaj.....?
Danas mi je opet skinut pun iznos. Na mejl od pre neki dan nisu odgovorili. U aplikaciji pod kreditom / vaučerom nemam ni dinara.
 
Iako sam prekinuo Enpay uslugu, aplikacija sa svim mojim podacima i karticama je i dalje aktivna, ovo je odgovor.
1684399129713.png
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: zzz

Kome se ne gleda:

- Solarni paneli na naplatni ramampama.
- Tender za deset punjaca za el. automobile (na naplatnim rampama?)
- Najava dopune zakona da svaka pumpa ima punjace el. automobile.
- Studija o postavljanju solarnih panela-bukobrana duz autoputa.
 
Каже Гангула 3 године затвора ко покуша да фалсификује карту
 
Ali ne odustaju od komercijalnih korisnika.

O tome često komentarišem jer u principu u svim zemljama se naplaćuje po km za komercijalni saobraćaj.

E sad ako je ova tabela o mesečnoj potrošnji nafte u Srbiji u litrima dole tačna ,sa samo dodatnih 6 dinara po litru goriva čiju cenu u zadnjih godinu dana formiramo svakog Petka mi bi namakli oko 200 miliona eura godišnje plus zarada od Turaka recimo naplatom na granici i komercijalnog saobraćaja koji bi kao u Poljskoj ostao preko tagova ili satelita i mi bi mogli glat da ukinemo putarinu za domaći putnički saobraćaj.

E sad koliko bi to bilo kao inflatorni pritisak ili pošteno prema onima koji nikada ne koriste autoput itd itd.

Screenshot_2023-05-18-16-23-42-580_com.android.chrome-edit.jpg
 
Jel to prelazak na post paid postaje obavezan? Procitah ceo sajt en paya nigde ne naidjoh na tu info.
 
Poslednja izmena:
Poslah danas mail putevima srbije, postpaid rezim za sad funkcionise samo u Srbiji, u Makedoniji jos ne, i postpaid sistem radi samo za kategoriju 1 (samo za auta).
 
Kažu ljudi koji su se večeras vraćali iz pravca NS da je kolona na Pazovi bila sve do kraja devijacije.

Još jedan primer da se tag mora jasnije diferencirati u odnosu na manuelnu naplatu jasnijim popustima i pojednostavljenjem procedura oko njegovog dobijanja i korišćenja.

Ljudi se tehnike plaše,rasejani su ne žele još jednu brigu na vratu i ako nemaju jasnu sliku da od toga imaju neku realnu korist oni neće ići u tom pravcu tj biraju siguricu.

Opet sa druge strane ako im se bude išlo u susret otvaranjem više manuelnih traka a samim tim većim angažovanjem ljudi i sredstava samo će nastaviti da se ponašaju po starom a ekonomski efekat po upravljača puteva će biti loš.

Saobraćaj je uvećan višestruko i nema ekonomskog smisla otvariti n manuelnih naplata da se isti propusti bez čekanja i maltretiranja.


Po meni najbolja reklama nije na sajmovima ili internetu,mislim da bi najbolja reklama bila da komercijalisti idu od auta do auta u koloni i da dele flajere koje bi ljude upoznali sa prednostima ENP naplate upravo tu na licu mesta dok čekaju u toj istoj koloni id 300 metara i imaju vremena da pročitaju i razmisle šta je bolje po njihov budžet.

A onda na parkingu iza rampe organizovati štand i promociju kao u Hrvatskoj na primer sa 20 posto popusta i uredjajem za 1 dinar.Nekoliko meseci i takva akcija bi sigurno donela željene rezultate.

Isto to treba primeniti i na granici i strancima obračunati ukupnu putarinu i taj iznos naplatiti unapred na tag koji bi mogli zadržati ili vratiti na izlazu iz zemlje.

Takodje naravno ne smatram da je ovo jedini ispravni put,treba uraditi ozbiljnu analizu i presek stanja kao i iskustva svih država u okruženju i videti šta je najbolje rešenje za budućnost i obzirom da kao i kod svih naplata za komercijalni saobraćaj ide po kilometru i obavezna je skoro u svim zemljama sveta izabrati najbolji sistem.

IMG_20230520_232452.jpg
 
Poslednja izmena:
Na sajmu poljoprivrede u NS, na štandu Puteva Srbije, juče je bila akcija ako kupiš jedan TAG za open balkan, drugi dobijaš gratis, moraš samo oba tu kod njih odmah da registruješ. Ne moraju na isto ime, povedeš nekoga kome treba, podelite trošak i TAG ispadne 1000 din. Mislim da važi akcija ceo sajam.
 
Kažu ljudi koji su se večeras vraćali iz pravca NS da je kolona na Pazovi bila sve do kraja devijacije.
Možda ne bi bila loša ideja da krajnja leva traka i odgovarajuća rampa budu predviđene za elektronsku naplatu. Takvo rešenje sam video Portugalu, čini mi se i da Hrvati imaju nešto slično.
1684757084912.png
 
Možda ne bi bila loša ideja da krajnja leva traka i odgovarajuća rampa budu predviđene za elektronsku naplatu. Takvo rešenje sam video Portugalu, čini mi se i da Hrvati imaju nešto slično.
Pogledajte prilog 162506
Radili su eksperiment na nekoliko stanica,čini mi se na Šidu i Pojatama i još negde.

Uglavnom došli su do zaključka da je u slučaju srednje varijante bilo slučajeva sudara jer kamioni kao ekstremno duga i spora vozila kao i autobusi koji prilazeći stanici idu sporom trakom moraju dva puta da menjaju smer kretanja pa zbog tromosti vozila taj proces duže traje nego kada vozila putnička to isto rade.

I tako zaključak je bio da je bolje da ostane desno jer onda teska i spora vozila zadržavaju u desnoj traci bez promene smera ...

Ali imalo je negde i stanica gde je i u sredini i desno mislim upravo na Šimanovačkoj rampi...Eto mogu forumaši da slikaju stanice u svom kraju da pa uporedimo.
 
Možda ne bi bila loša ideja da krajnja leva traka i odgovarajuća rampa budu predviđene za elektronsku naplatu. Takvo rešenje sam video Portugalu, čini mi se i da Hrvati imaju nešto slično.
Ukoliko se ne varam ovu situaciju imamo na rampama u Obrenovcu na A2, u oba pravca i čini mi se i u NSu, da su krajnje leve trake za ENP.
 
Vrh