Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Ima li nekih novosti za objedinjenje Tag uredjaja za putarine u SRB/NMK/MNE/ALB ?
 
Ima li nekih novosti za objedinjenje Tag uredjaja za putarine u SRB/NMK/MNE/ALB ?
Mi uveliko testiramo,ostali čekaju na svoje poslovne partnere(Turke i Italijane)...Još jedan primer da političari ne znaju stanje u svojim javnim preduzećima kada daju neka obećanja i rokove.I za divno čudo ovo se ne odnosi na Srpsku stranu
 
Meanwhile in Bosnia...

Ima jedna zanimljivost,od pre nekoliko godina svaka firma u Evropi od koje se kupuju elektro-mehaničke barijere ili ti popularno rampe u obavezi je da ih konstruiše tako da kad ostanu bez struje same sebe podignu(bezbednosna mera u slucaju nesreće,požara utd)...Takve su i u Bosni i verovatno su imali neki problem sa napajnjem na stanici ali svakako na svakom prilazu stoji znak STOP koji niko ne konstatuje.
 
Znak stop niko nikad ne konstatuje - i pored naplatne rampe i na raskrsnici na ulici. Uvek trube iza ako neko stane, a "nema nikoga", jer će izgubiti 3 sekunde.
 
Ponovo ista vest
 
@stex_pb E, druže pa i nije baš ista,sada se polako pominje i Bugarska a svi znamo da Bugari imaju vinjete za putnička vozila i satelit za kamione.To već govori o ozbiljnim dogovorima jer se radi o potpuno dva različita sistema.

Takodje izjava direktora Autoputeva Republike Srpske otkriva još jednu inicijativu.

Citiram.
"Stanarević je danas na svečanosti povodom početka izgradnje dionice auto-puta Rača-Bijeljina naglasio da se radi na jedinstvenoj tag naplati putarine /elektronsko plaćanje putarine/ u BiH i Srbiji.

“Kada mi to usaglasimo, prelazimo na hrvatske `Autoceste` da usaglasimo barem dionicu Beograd-Zagreb, tako da se može očekivati u narednom periodu jedinstvena tag naplata"

Realno ako uspeju sve ovo da ispregovaraju vožnja po Autoputevima Balkana biće mnogo lakša mada nas iskustva uče da se ne radujemo previše,ali svakako ja im držim palčeve.
 
Nadam se da ce zaista zavrsiti to do novembra, iako svi znamo sta znace rokovi u ovoj zemlji. Dosta bi poboljsalo quality of life svim vozacima, a deluje kao jednostavan upgrade
 
Da li ce ENPay podrzavati Otvoreni Balkan?
 
Korisnici koji već imaju TAG uređaje neće morati da kupuju nove, već će biti dovoljno da postojeći odnesu na neko od 300 prodajnih mesta kod ovlašćenih distributera i da izvrše prekonfiguraciju da taj isti TAG radi i u ostalim zemljama sa kojima potpišemo sporazum", objasnio je Savić.


Zar nije moguće da se ovo uradi softverski u samom sistemu, bez donošenja konkretnog TAGa?
 
Korisnici koji već imaju TAG uređaje neće morati da kupuju nove, već će biti dovoljno da postojeći odnesu na neko od 300 prodajnih mesta kod ovlašćenih distributera i da izvrše prekonfiguraciju da taj isti TAG radi i u ostalim zemljama sa kojima potpišemo sporazum", objasnio je Savić.


Zar nije moguće da se ovo uradi softverski u samom sistemu, bez donošenja konkretnog TAGa?
Ukratko nažalost nije moguće jer je to deo kriptovanog protokola koji se samo fizički na samom prodajnom mestu može promeniti.Caka je u tome da se pripejd u obradi razlikuje od postpejda i algoritam prvo to proverava,takozvani tip ugovora.Open Balkan je u grupi postpejd,podgrupa Open ugovora i zato se mora prekonfigurisati svakako.
 
Ako sam dobro shvatio ovo važi samo za pripejd? Mi sa EnPay ne moramo da rekonfigurišemo ili važi i za nas ?
 
Deluje mi da će enpay ispasti iz igre, pa će vrv važiti i za nas.
 
Ako sam dobro shvatio ovo važi samo za pripejd? Mi sa EnPay ne moramo da rekonfigurišemo ili važi i za nas ?
ENpay je klasičan postpaid tag i ta firma je za sve svoje korisnike obezbedila bankarsku garanciju,praktično oni su jedan korisnik sa velikim voznim parkom.
Mislim da ce svi tagovi koji imaju potrebu da putuju u MK morati da prodju rekonfiguraciju a koji ne žele verovatno mogu nastaviti po starom.Generalno te finese još nisu došle na red za rešavanje.
 
Kontam da će enp raditi, iz čiste logike da već postoji kartica vezana za tag, te da se rekonfiguracija odnosi na običan tag, koga većina ljudi ima. Ali videćemo, jedva čekam da putevi objave da je rekonfiguracija tipa 300 dinara.
 
1664370149754.png
 
Ovo kao na ulazu u Tursku, na prelatu Kapikule, drugom najvećem na svetu
 
Ista situacija i tajming je trenutno i u nama omiljenoj Grčkoj.Tenderi se pripremaju,rok je 2025 ali nailaze na probleme najpre sa koncensionaraima(u GR ih ima nekoliko) koji imaju neke svoje zahteve pa se stvar prolongira.Najviše iskustva u ovome ima Turska i sločan sistem koristi nekoliko godina već.

Usud Balkana je taj što u sezoni imamo ogroman broj Turaka a to zahteva dobro uvezan i umrežen sistem tih kamera za naplatu sa graničnim prelazima.

Sa druge strane opet poput Turske strancima bi trebalo biti omogućeno odloženo plaćanje na pumpama ili poštama .

Ovi novi hibridni sistemi plaćanja su ipak još u povoju.Običan čovek treba znati koju aplikaciju da skine za koju zemlju,ili kako da skenira neki QR kod ,da poveže aplikaciju sa platnom karticom itd i onda će on najpre potražiti neki prostiji način..Ako po prirodi stvari plaćaju na granici eto redova ispred tih šaltera u sezoni,jer praktično jedan šalter menjate drugim ali opet obzirom da u koloni čekaju satima to im može doći kao razgibavanje.


Za domaći saobraćaj tu nema neke velike nepoznanice,imamo tablicu,imamo vlasnika pa ako nije u predvidjenom vremenu izmirio dospele mu obaveze ide kazna i izvršitelj.

Pošto je ovo u Hrvatskoj naplata po kilometru kamerama, vremenom kada sistem u komšiluku zaživi i kod nas će doći na red pitanje ubrzanja saobraćaja pa ako iskustva komšija budu pozitivna možemo očekivati sličan razvoj situacije,moja neka procena oko 2030.
 
Vrh