Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Bus Plus,... ]

Gde nestadoše arogantni i hrabri da podrže Iggy84 nego sam mora da bije bitku. Pri tom ne mislim na Pantografa koji je uvek bio pristojan, nego na par arogantnih, nabeđenih... Što sad ne uđu u raspravu kad nije protiv jednog, jer bi bili oduvani očas posla istim diskvalifikacijama koje su i sami drugima davali.

Nazivali su me ludakom kad nisam plaćao kartu i pokušao da zaobidem debilne barijere da bih bez karte ušao u BG voz. Nazivaju me danas ludakom kad plaćam ovih piš...vih 50 rsd.

Ne može čovek da vam udovolji nikako. Šta treba da uradim da ne budem ludak na ovom forumu? 🙂

Odgovor: "Izloguj se." 😆

Šalu na stranu, ja danas najčešće platim tu kartu, ali sam otvoren da saslušam drugu stranu i razumem one koji i dalje misle da ne treba plaćati uopšte...
 
Nevezano za ovu raspravu, al kad se već pominje kadrovska struktura GSP-a, daću vam grube podatke, jer iskreno baš u broj i nije toliko bitno. Vozača ima nešto preko 2700, a sa dodatnim vozačima van linija gde spadaju i oni specijalnih vozila, brojka ide uveliko preko 3000. Od ukupnog broja od oko 5670 zaposlenih, u Sektoru održavanja ima preko 1000 zaposlenih. Čiste administracije nešto malo preko 900. Bibliotekara, nutricionista itd, što eto iz dosade pominju i dokoni mediji, poodavno nema. Ne postoje ni fizički, niti sistemazicijom radnih mesta. Teško da i jedan administrativac ima veću platu od vozača, pa i oni sa fakultetom. Plate vozača nisu baš tako male, mislim u odnosu na prosek u samoj firmi. Majstorima su već slabije. I ovo oko prijema vozača, pa GSP prima stalno, al nema odakle. Takvo vam je tržište rada, i ne samo ovde kod nas. Opet se ponavljam kad pišem da ih svi redom uvoze. Razvijeni svet od nas, a mi možemo zna se odakle. I to jednom treba da se prevali preko mozga. Mnogo krupnih stvari treba uraditi da bi se taj broj iole povećao na domaćem tržištu rada. Same plate neće to mnogo promeniti, a sve i da se uradi mnogo više od privlačenja ljudi većim zaradama, prosto vozača će uvek nedostajati. Rekoh već da ih Zapad ne nalazi ni uz mnogo bolje uslove, sa sve osetno većim zaradama. Rešenja naravno ima, al za to treba mnogo planiranja, para i na kraju delanja. Dosadašnja iskustva pokazuju da se u suštini sve gleda od danas do sutra. Tako da nekog posebno većeg boljitka nema ni u najavi.
 
У реду, услуга је мањкава, и ајде да разумем неплаћање кад заиста чекаш жељени аутобус дуго, у врло лошем стању је итд. Али немогуће да ти је сваку вожњу аутобус неусловни крш, да си сваки пут чекао пола сата, да ни у једном није радила клима... Али се услуга не плати никад иако је макар 30% времена све ок (мислим и да је више ал ево нека буде и тих 30%). Притом цена од 50 динара за сат и по вожње који су ти сасвим довољни да било шта завршиш у граду и вратиш се на почетну локацију. Па дајте.
 
Čekam 80 minuta a takt je 40. Ja samo ne znam kako vi na forumu mislite da funkcionise taj prevoz. Evo ti kazes da se kupe novi autobusi, da idu cesce a od kojih para?
Од којих пара ? Већински од пореза, као и у сваком граду који није ХонгКонг на целој овој кугли земаљској.

Vi bi ste obrnuto, da se kupi bez para pa bi ste onda kao placali karte, naravno da ne bi ste ni onda placali, nije to do luksuza nego do mentaliteta i vaspitanja osobe.
Ад хоминем па не бих да одг јер би да размењујем мишљења.

To samo u Beogradu moze, svaki drugi grad prvo platis kartu pa udjes u bus, platis mnogo skuplje nego u Beogradu, a busevi mnogo gori.
Букурешт, Темишвар, Праг, Брно, Дрезеден, Верден-Бремен, Беч, Цирих, Барселона су места за коју могу да гарантујем да ово није тачно. Када правиш контрааргумент на овај арг погледај релативне цене у односу на медијалне плате.

Ako ti se neka usluga ne svidja, zasto je onda koristis a ne zelis da je platis, a ocekujes da bude bolja?
Није нека услуга, него услуга коју морамо користити уколико желимо да градови и даље буду за људе. Ја да живим у српској верзији Хјустона не бих. Плаћам је 70% кроз порез који плаћам месечно. Управо зато и очекујем да буде боља, јер као и сваку јавну ствар плаћам је индиректно и утиче ми на живот. Иначе кад годи идем БгВозом плаћам уколико касни мање од 5 мин или добије најаву.

Reci mi bar jedan primer necega da tako funkcionise? Da li kod frizera odes 20 puta iako te lose sisa i ne placas mu uslugi, da li tako radis u prodavnici, ili platis i izadjes?
Ако ти платиш за ствари које ти се не свиђају/нису добре онда не користиш своје потрошачко право. Али опет, ја превоз плаћам порезом већ.

Umesto da se napravi neka skola, dom zdravlja, oni ce te pare da preusmere u gradski prevoz jer niko ne placa kartu. Ako ne koristim gradski prevoz necu da se moje pare preusmere iz budžeta za tu uslugu. Taj ko koristi neka plati, a ako ti se ne svidja nemoj da koristis. Navedite mi neke gradove u svetu koji imaju besplatan javni prevoz, a da nemaju nalaziste nafte ispod grada?
Поново, сваки градски превоз, осим у ХонгКонгу, који изнајмљује зграде, добија новац од државе/града, јер ЈАВНИ превоз је од ЈАВНОГ интереса. Превоз користиш и када те он не помера од једног места до другог. Нпр кад погледаш Булевар краља Александра и запиташ се како ту прође десетине хиљада путника дневно, а улица нема 12 трака, то је јер много људи стане у трамваје па особама које тада нису у истом омогуће да имају места за тротоар, парк, зграду у којој живе,...
https://en.wikipedia.org/wiki/Free_public_transport Eво листе десетине градова, сад слободно погледај који од тих живе од налазишта нафте, а који не.
 
Poslednja izmena:
У реду, услуга је мањкава, и ајде да разумем неплаћање кад заиста чекаш жељени аутобус дуго, у врло лошем стању је итд. Али немогуће да ти је сваку вожњу аутобус неусловни крш, да си сваки пут чекао пола сата, да ни у једном није радила клима... Али се услуга не плати никад иако је макар 30% времена све ок (мислим и да је више ал ево нека буде и тих 30%). Притом цена од 50 динара за сат и по вожње који су ти сасвим довољни да било шта завршиш у граду и вратиш се на почетну локацију. Па дајте.
Ја лично 98% времена користим БгВоз, а ових 2% када помислим да би ми ипак било брже аутобусом буде увек овако како си рекао. Јако мали узорак, да, али ја платим само када ми је океј, а мсм да бус нисам платио више од 3 пута ове године.

Да додам пример, више са главне аутобуске до Миљаковца не идем тројком него се попнем до Карађорђевог парка и седнем на воз. Иако ми тројком пешке треба све укупно 300м
 
У реду, услуга је мањкава, и ајде да разумем неплаћање кад заиста чекаш жељени аутобус дуго, у врло лошем стању је итд. Али немогуће да ти је сваку вожњу аутобус неусловни крш, да си сваки пут чекао пола сата, да ни у једном није радила клима... Али се услуга не плати никад иако је макар 30% времена све ок (мислим и да је више ал ево нека буде и тих 30%). Притом цена од 50 динара за сат и по вожње који су ти сасвим довољни да било шта завршиш у граду и вратиш се на почетну локацију. Па дајте.
Upravo tako, taj koji ne plaća on to radi iz svog nekog hira, principa, kulture, odnosno nekulture. Nema to veze sa uslugom, moze da bude i luksuzni bus, opet ne bi platili kartu, jer im se moze, to je stvar vaspitanja. Uvek ce naci neki razlog zasto nece da plate, pa makar to bilo i "Zato". To je taj mentalni sklop ljudi, ali ti su najglasniji kad treba da se bune, njima uvek nesto smeta, nikad nista nije dobro, nikad zadovoljni.
 
Ne znam šta je poenta ovih pisanja, da li da Beograd treba da bude srećan što uvek ima neko kome je gore od njega (mada se ta lista svake godine smanjuje), ili da Beograd treba da bije bitke za Piroćance, Leskovčane, Vranjance...
Poenta je da nam od onih koji bojkotuju placanje bude gore, a ne od mene koji placam. Sa takvim ljudima koji nece da izdvoje 50 dinara za prevoz treba da budemo srecni da uopste funkcionise. Svi smo mi Piroćanci, Leskovčani, Vranjanci, svi smo u istoj državi, ali oni imaju bolji sistem naplate, ali manje putnika.
 
Poenta je da nam od onih koji bojkotuju placanje bude gore, a ne od mene koji placam. Sa takvim ljudima koji nece da izdvoje 50 dinara za prevoz treba da budemo srecni da uopste funkcionise.
Da li celog života plaćaš kartu ili ne? Ako ne, zašto nisi plaćao?
 
Plaćao uvek mesecnu, sada retko koristim prevoz, pa uplaćujem dnevnu ili pojedinacnu, presao sam na bicikl. Nije problem sto neko ne placa vec sto to promovise i sto trazi neka prava za nesto sto ne placa, a nas koji placamo naziva ludacima.
 
Nekoliko članova na ovoj temi: plaćam / plaćao sam kartu XY godina i opet dobijao nikakvu uslugu.
Iggy: oni ne plaćaju karte a usuđuju se da nešto komentarišu.
Isto Iggy: ja ne korisim javni prevoz, prešao sam na bicikl. Stoga imam svako pravo da komentarišem.

😄
 
Poenta je da nam od onih koji bojkotuju placanje bude gore, a ne od mene koji placam. Sa takvim ljudima koji nece da izdvoje 50 dinara za prevoz treba da budemo srecni da uopste funkcionise. Svi smo mi Piroćanci, Leskovčani, Vranjanci, svi smo u istoj državi, ali oni imaju bolji sistem naplate, ali manje putnika.
Ovo razmišljanje je slično sa nametnutim nedavnim mišljenjem: pojedinac koji ne plaća Šapićevu kartu / ne nosi masku, nije primio bocu kriv je za urušavanje GSP-a /za širenje zaraze i za mutaciju virusa.

Nije kriv pojedinac koji ne sluša, već sistem koji pojedincu nameće apsurdne i štetne stvari za celu zajednicu. Tako da svako ko je poslušan u tom datim primerima hrani loš sistem i učestvuje u urušavanju zajednice. S tim u vezi, promovisanje neplaćanja karte/ nenošenja maske/ neprimanje boca je rad na dobrobiti zajednice.

Meni je nažalost plaćena karta, da zavisi od mene lično, ja je ne bih plaćala. Pričam za Beograd. Kako je u Vranju ili Leskovcu to ne znam niti me interesuje.
 
Poslednja izmena:
Za godinu dana se desilo mozda 3-4 puta da se autobus ne pojavi usled kvara ili vremenske nepogode, snega sto je bukvalno statisticka greska sobzirom da sam prevoz koristio svaki dan. Prevezen sam uvek u ugovoreno vreme i bezbedno, a zivim u prigradskom naselju. Takt polazaka 40 minuta.
Drago mi je zbog tebe, ali linije koje ja koristim imaju takt od 6-7 minuta, a svako malo se desi da čekam 20-30, pa i 40 minuta i na kraju krenem peške. Aplikacija inače redovno daje lažne informacije i time dodatno zavarava putnike.
 
Ušla sam danas u 88 kod SC-a tačno u 13h i koji minut više i već na Sajmu nas je sve izbacio napolje. Jednu ženu je vukao par metara, jer joj je priklještio ruku dok je izlazila. Nije je primetio pa je jadna žena pokušavajući da izvuče ruku trčala za busom. Nakon desetak minuta naišla je nova 88, primila je sve putnike da bi nas već na sledećoj, Ruskoj, opet sve izbacila. Tu je već narod popi*deo i krenuo da se raspravlja sa vozačem.
E da, na Sajmu sam videla kontrolu+ bele kako uredno stoje po strani i gledaju sav ovaj haos koji dosta liči na Divlji zapad. Samo nam fale konji, prašina i naoružani kauboji.
U povratku klasično putovanje od 1h30 umesto 40 min max
 
Aplikacija inače redovno daje lažne informacije i time dodatno zavarava putnike.
Ja sa ovim lično baš imam različita iskustva i sve varira od linije do linije. Sa potezom 300 uglavnom nemam problema i sve radi, makar u većini slučajeva, zadovoljavajuće. Ali, sa linijama tipa 25 i 25P su iskustva katastrofalna. Najveći deo vozila se ni ne prikazuje na aplikaciji, e sad dal je to do vozača ili do aplikacije, ne znam. Aplikacija ima i jednu jako dobru stranu kad je u pitanju linija 43. Najpre sam mislio da takođe ne prikazuje sva vozila na liniji, da bi se na kraju ispostavilo da aplikacija radi sasvim dobro i da se radi o tome da na liniji dnevno i po dva vozila najmanje uopšte ne izlaze u saobraćaj.
 
Kod privatnika vlada najveći javašluk sa prijavljivanjem, jednom sam čekao 59 i izbacilo mi je da prvi sledeći dolazi za 15 minuta, naravno pojavio se jedan za 4 minuta i tako stalno.

Ali ajde, gledam to sa "optimističnije" strane, uvek se pojavi bus pre vremena ha ha ha..
 
Nekoliko članova na ovoj temi: plaćam / plaćao sam kartu XY godina i opet dobijao nikakvu uslugu.
Iggy: oni ne plaćaju karte a usuđuju se da nešto komentarišu.
Isto Iggy: ja ne korisim javni prevoz, prešao sam na bicikl. Stoga imam svako pravo da komentarišem.

😄
Pročitaj ponovo, retko koristim, sveo sam na minimum, ali kad koristim, plaćam, i naravno da imam pravo da komentarišem kao što ti imaš isto to pravo da ne plaćaš. Ne može niko da ti zabrani ali mi niste jasni šta očekujete da se promeni masovnim promovisanjem neplaćanja, eto toliko, i nijedan valjan argument nisam dobio osim da je to vas bunt protiv sistema, a poenta, pa nema je. Ne plaćate, i nadate se poboljšanju javnog prevoza, divno, da li je uspelo do sad, pa nije, i neće.
 
ali mi niste jasni šta očekujete da se promeni
Pa ne očekujem.
Ne plaćate, i nadate se
Ne nadam se.

Ovaj grad je saobraćajno upropašćen i ne očekujem da će situacija ikada biti bolja.
Pogotovu što ja za razliku od tebe znam da nije neplaćanje glavni problem, o čemu sam pisao i ovde.

Sve i da sutra hipotetički pređem u kola (neću, ali kažem, hipotetički) ili na trotinet, ili da radim od kuće i sve mi bude na 200 metara od doma i nikada više nemam nikakve veze sa javnim prevozom i nikakve "sporove" sa Gradom i prevoznicima, isto bih ostao pri stavu da je ovaj grad saobraćajno uništen i da mu nema spasa, te da vremenom može da bude samo isto ili gore. Bolje neće nikada biti. Nikada. Bez obzira šta god se uradi i pokuša.
 
Poslednja izmena:
Pecurke GSP.jpg


Ovoga puta se pojavio se snimak iz jednog autobusa na kome se vide pečurke koje baš tu niču.

 
Nikome dosad nije uspelo ovako da dotuče javni prevoz. Šapiću je ipak preveliki zalogaj ceo grad. Bolje mu ide da se bavi samo jednom opštinom.
Vodonačelnik je samo nastavio politiku započetu sa prethodnicima iz njegove stranke, a to je hroničan nedostatak vozača i uklupavanje para u Bliskoistočne i Dalekoistočne vrhunce tehničkog dostignuca po pitanju autobusa i elektrobusa.​
 
Vodonačelnik je samo nastavio politiku započetu sa prethodnicima iz njegove stranke, a to je hroničan nedostatak vozača i uklupavanje para u Bliskoistočne i Dalekoistočne vrhunce tehničkog dostignuca po pitanju autobusa i elektrobusa.​
rAKIA & gMAZ like this \o/
 
Znaci ukupno ima 5670 zaposlenih
Od toga prozvodhi radnika 4000
I to kako kaže kesa vozača 3000
A mehaničari limari tapetari 1000
Administracije čiste tu ima 900
5670-4900 = 770 sta oni rade visak cist visak
Gsp ima 1130 vozila sto je po vozilu 5 radnika
 
Da li ima nekih informacija o tome da li se naplata karata poboljsala otkad je uveden novi sistem?
 
Vrh