Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Meni se aplikacija iskreno sviđa, prvo zbog garažnog broja da znam koje vozilo mi nailazi, a onda i zbog broja stanica, a i predviđenog vremena dolaska koje je na 307 sasvim okej i ne mase mnogo. Meni ne prikazuje vozila kad ukucam broj stanice, nego moram da refresujem jedno 4-5 puta da bi se vozila pojavila, tako da znate ako kucate i samo vam se ne pojavi nijedno vozilo
 
Ovde ima da radi,i Enigma masina iz II svetskog rata,za desifrovanje.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
Sljam je poceo da spamuje.
Sistem je daleko mucniji za upotrebu od onog starog, ali djubre nas ubedjuje da je sve ok.

Pogledajte prilog 167448
Stvarno je đubre od čoveka. BTW, meni ovaj sistem ne odgovara sa papirom koji moram lično da uzmem iz škole jer se plaše da mi pošalju na mejl. Ranije sam dobijala uplate na busplus karticu, kao i svi zaposleni.
Kroz tekst se provlači ekologija, čist vazduh, nekorišćenje sopstvenog vozila itd.. , sve je to uvezena zelena nacistička agenda koju ovo đubre sprovodi, a čiji cilj je pokoravanje iliti robotizovanje čoveka i oduzimanje slobode.
Sistem je jasan, ako ne slušaš vlast onda će ti otežati život i zagorčati ga.
 
Poslednja izmena:
Aplikacija je žešći krš u odnosu na prethodnu, stalno baguje, pretrpana je bespotrebnim stvarima, komplikovanija za korišćenje, pola vozila još nije u sistemu pa je za neke linije poput 18 i 25 totalno neupoterbljiva. BusPlus je za ovo čudo bio pojam jednostavnosti i dizajna.
Takođe, treba obratiti pažnju na potrošnju, pošto troši net ko blesava. Za par dana povremenog korišćenja vidim da je potrošila 250mb što je malo suludo za aplikaciju ovog tipa. Meni nije problem, ali nekom može da potroši ceo net paket vrlo brzo.
 
Bus plus na ios-u je bio težak krš, jeste bilo jednostavno i brzo ukucati vozilo, ali džaba kad često nije izbacivalo vozila, samo se vrtelo i ucitavalo i još me je izbacivalo iz aplikacije, sto mi se kod iphonea nikad nije desavalo ni sa jednom aplikacijom
 
Aplikacija je žešći krš u odnosu na prethodnu, stalno baguje, pretrpana je bespotrebnim stvarima, komplikovanija za korišćenje, pola vozila još nije u sistemu pa je za neke linije poput 18 i 25 totalno neupoterbljiva. BusPlus je za ovo čudo bio pojam jednostavnosti i dizajna.
Neko je ovde podelio, a i deluje logično, da je aplikacija još uvek u testnoj fazi.
 
U toku dana IOS. U toku kog dana?
Ја бојкотујем плаћање превоза док се не омогући апликација и за iOS кориснике. Карту плаћам кад сам у равноправном положају са свим “редовним” категоријама путника, а у овом случају постоји дискриминација у односу на једну редовну групу која за исту цену карте нема исте погодности као и друга редовна група тако да бојкот сматрам потпуно оправданим. Безобразлук.
 
Aplikacija je žešći krš u odnosu na prethodnu, stalno baguje, pretrpana je bespotrebnim stvarima, komplikovanija za korišćenje, pola vozila još nije u sistemu pa je za neke linije poput 18 i 25 totalno neupoterbljiva. BusPlus je za ovo čudo bio pojam jednostavnosti i dizajna.
Takođe, treba obratiti pažnju na potrošnju, pošto troši net ko blesava. Za par dana povremenog korišćenja vidim da je potrošila 250mb što je malo suludo za aplikaciju ovog tipa. Meni nije problem, ali nekom može da potroši ceo net paket vrlo brzo.
Zato jer za ispis dolazaka na jednu stanicu ti vrati 5MB veliku strukturu.
 
Ја бојкотујем плаћање превоза док се не омогући апликација и за iOS кориснике. Карту плаћам кад сам у равноправном положају са свим “редовним” категоријама путника, а у овом случају постоји дискриминација у односу на једну редовну групу која за исту цену карте нема исте погодности као и друга редовна група тако да бојкот сматрам потпуно оправданим. Безобразлук.
Ako sa jedne strane,imas stotinu različitih prozvodjača mobilnih telefona,koji koriste isti operativni sistem,a sa druge,samo jednog ,koji koristi svoj operativni -zatvoreni sistem,onda moras biti spreman,da robujes jednom sistemu,na ovaj ili onaj način.
Ovo nema veze,sa nečijom platežnom moći,ima veze sa principima.
Svako je slobodan da izabere sta želi da kupi,samo sto ti jabuka naplaćuje tu slobodu.

Zasto uopste, neko mora ili treba da ima svoj mobilni prilikom kontrole?
Svako treba da ima svoju personalizovanu propusnicu,na koju će,kako on želi,da uplaćuje kredit ili novac.Sms-om,mobilnim bankarstvom,kreditnom,uplatom na salteru.Putnik treba da ima svoju propusnicu,i ličnu kartu,i to je sve.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Oprostićete mi što nisam ispratio, ali zašto mora registracija/logovanje da bi se platila karta?
Kupi mesečnu kartu, pa onda jednog dana u istom mesecu kupi novi telefon, ili ne daj bože pokvari ti se. Gde ti je onda tvoja karta? Ne može se karta vezati za aplikaciju, mora za korisnički nalog.
 
Da, OK za mesečne, razumem. Ali to povlači da bilo ko ko hoće da kupi bilo koju kartu iz aplikacije treba da se registruje. Malo nebulozno tako da tu opciju svakako neću ni koristiti. Hvala @marrecar.
 
Da, OK za mesečne, razumem. Ali to povlači da bilo ko ko hoće da kupi bilo koju kartu iz aplikacije treba da se registruje. Malo nebulozno tako da tu opciju svakako neću ni koristiti. Hvala @marrecar.
Pa dobro, ne vidim zašto bi registracija naloga bila loša stvar - osim naravno bezbednost, sa čime se i ja slažem da je upitna kada su u pitanju aplikacije od naprednjaka. Zato uvek treba birati opciju da se ne čuvaju podaci za plaćanje. Ali generalno je u ovakvim slučajevima potreban nalog, jer, kao što sam već napisao, karta ne može da se veže za aplikaciju - u tom smislu da u slučaju da se prebacuju podaci na novi uređaj, aplikacija nema podatak o karti - a i ako ima, postoji šansa da se podatak ošteti pa na kraju je beskoristan. Zato je lakše i bezbednije vezivanje na nalog, jer se karti uvek i svuda, sa bilo kog uređaja, može pristupiti.

Samo što naši debili ne umeju da naprave objedinjeni sistem, pa tako za svaki javni servis u gradu mora da se pravi zaseban nalog. A bezbednost je takva kakva je - nikakva.
 
Ako sa jedne strane,imas stotinu različitih prozvodjača mobilnih telefona,koji koriste isti operativni sistem,a sa druge,samo jednog ,koji koristi svoj operativni -zatvoreni sistem,onda moras biti spreman,da robujes jednom sistemu,na ovaj ili onaj način.
Ovo nema veze,sa nečijom platežnom moći,ima veze sa principima.
Svako je slobodan da izabere sta želi da kupi,samo sto ti jabuka naplaćuje tu slobodu.

Zasto uopste, neko mora ili treba da ima svoj mobilni prilikom kontrole?
Svako treba da ima svoju personalizovanu propusnicu,na koju će,kako on želi,da uplaćuje kredit ili novac.Sms-om,mobilnim bankarstvom,kreditnom,uplatom na salteru.Putnik treba da ima svoju propusnicu,i ličnu kartu,i to je sve.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
Слажем се да је iPhone ризик због затворености и ригидности свог оперативног система али нема оправдања за креатора апликације намењене широким народним масама да не урачуна тај фактор приликом стварања апликације. Постоје бројне државне/градске апликације које су доступне на свим оперативним системима, стога их ништа није спречавало да се боље упознају са процедурама iOS, прилагоде се условима и пусте апликацију истовремено за све или са подношљивих дан-два закашњења. Ово је само безобразлук и аматеризам који заслужује бојкот.
 
Nije nužno da je krivica BusLogica - stvarno se postupak objave aplikacije za iOS zna otegnuti - npr. kada ažuriramo beta verziju naše (nema veze sa BusLogicom) aplikacije, u prosjeku traje 7-8 dana prije nego što je Apple odobri i omogući beta-testerima da je preuzmu.
 
Ima nas ljudi - sve manje i manje, ali ima nas i dalje - koji ne volimo da pravimo novi nalog svaki put kada: hoćemo da pročitamo novine, prijavimo komunalni problem, skinemo driver za zvučnike, zamenimo deo na mikseru, skinemo patch za igricu, proverimo kad stiže autobus, naručimo sijalicu sa interneta, otvorimo vrata zgrade, pošaljemo pismo, dobijemo račun za plaćanje struje na vreme, obnovimo ličnu kartu, pozovemo Hitnu pomoć, naručimo picu, itd itd itd... (neki od navedenih primera su karikiranje, ali mnogi više i nisu) Pogotovu što ima nas ludaka koji koristimo različite šifre za različite stvari, baš iz bezbednosnih razloga. Tako da ne volimo da imamo 50 naloga sa 50 šifri, ako možemo da imamo 10.

Znam da ovo u 2023. godini zvuči kao neki izliv ludila nekakvih ultra-konzervativaca-ludista-ksenofoba, pogotovu kada dolazi od ludaka koji i sam radi u IT sferi i trenutno između ostalog uči i mreže. Ali u svakoj eri razvoja čovečanstva postojala je manjina ljudi koja je preispitivala da li je nešto istinski neophodno i nezamenljivo, ili se radi o čistoj pohlepi, bolesti i/ili bahatosti pojedinih grupa. Manjina ljudi koja je služila kao kontra teg svim bolesnicima koji bi želeli moć i profit, i svim paćenicima koji bi sve uzimali zdravo za gotovo.

Pored opšte ravnodušnosti prema tome da danas svaka dalabu i bitanga traži da skinete njegovu aplikaciju da biste poslovali sa njim (šta je sledeće, treba mi aplikacija i kreditna kartica za kupovinu Frikom sladoleda iz frižidera na ulici???) i toga da mase to prihvataju oberučke sa sve osmehom, druga stvar koja strašno zabrinjava jeste koliko su mase spremne da dele svojih podataka, i svojih resursa, sa grupacijama i mehanizmima o kojima znaju malo do nimalo.

A u ovom slučaju govorimo o nečemu unutar Srbije, gde je opšte poznato da su državni i partijski sistem u sprezi, gde smo imali situacije da vam se na vratima pojave ljudi iz SNSa, političke partije, koji o vama znaju sve što bi trebalo da znaju isključivo Murija i BIA. Ljudi su opušteni kao da živimo u nekoj Švajcarskoj ili Danskoj, a ne u Balkanskoj Severnoj Koreji.

Takođe je tužno kako danas, i u Srbiji i u svetu, kada ljudi koji rade u IT sferi sa nešto znanja o informacijama i bezbednosti, podignu pitanja i preispitivanja oko nekih bolesnih Orvelovsko-Hakslijevskih praksi koje su danas sve prisutnije, reakcija većina masa bude u smislu "O bože, pa ti si sam IT-evac a sumnjaš u moderne tehnologije! Vrati se u pećinu, kromanjoncu!" Gotovo niko ne polazi od premise da baš zato što je neko iz IT sfere - sfere INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA - sigurno ima veći kredibilitet i znanje da priča o opasnostima i izazovima sveta i društva u kome smo svi na prst u d... uvo... nego masa gluperdi koje ne znaju ni kako radi kompjuter ili kako je nastao internet, a misle da sve znaju najbolje.

Zadnjih par godina, kako se zombi mase ubrzano navikavaju na to da sve dele sa svetom, a konekcije se trpaju i forsiraju gde god se može, osećam se kao neki mladi oružar (sa, istina, skromnim isksutvom, ali makar znam osnovne postulate bezbednosti) kome svi odreda dolaze da ga pitaju kako i gde da nabave komad oružja. A kada na to kažem da mora da se prođe i neka obuka da bi se tim komadom rukovalo, dobijem veliko ''j.i se bre, šta će mi obuka kad ga danas svi imaju!''. I što je druga strana gluplja ili manje informisana o materiji, to su im reakcije oštrije. E tako je sad i sa Informacionim tehnologijama i bezbednošću informacija. Toliko je sve postalo zdravo za gotovo, i toliko su gluperde i zombiji postali masovna pojava, da gotovo niko više ne zastane na sekundu i zapita se da li je normalno kuda sve to vodi. Da li je normalno da ti i za saznavanje kada će da dođe autobus, treba aplikacija sa sve nalogom i registracijom...

--- Kraj gunđanja ultra-konzervativnog ksenofobičnog ludiste ---
 
P.S.

Ne treba zaboraviti da je od nedavno u Balkanskoj Severnoj Koreji uveden sistem i mehanizam da ako hoćete da prijavite bilo kakav komunalni problem, morate da ostavite podatke, inače komunalne i javne službe neće da prime prijavu ili neće da vam garantuju da će ekipe zaista odreagovati na prijavu. I tu ne govorim samo o slučaju gde neko hoće da prijavi biznis da ne izdaje račune, pa i aaaaajde da razumem da ''institucije'' i službe zahtevaju da se ostavi neki trag onog ko prijavljuje, jer se radi o ozbiljnoj optužbi. Ne. Govorim o tome da ako hoćete da prijavite i pokvarenu sijalicu na ulici, od vas traže podatke. Za nešto što je nekada bilo prosto i brzo kao ''halo, dobar dan, tu i tu ne radi to i to, hvala doviđenja''. Da ne pričam koliko je to postao problem za sve koji muče muku sa bahatim komšijama, bahatim parkiranjem, ili bilo kojim nepropisnim ili ilegalnim akterima i aktivnostima (čitaj - pola Beograda), kada znaš da moraš da ostaviš podatke da bi ''institucije'' odreagovale na nečiju bahatost ili kriminal, a ako ih ostaviš, s druge strane, rizikuješ odmazdu jer informacije cure i prodaju se sve u šesnaest. Znam iz ličnih iskustava, pošto su mi bitange koje sam prijavljivao slale Muriju na vrada da me zastrašuju odnosno ''mole'' da se smirim ili da se odselim iz doma u kome sam bio od rođenja.

I opet, kad je i to uvedeno u Srbistanu, sa sve kol-centrom čiji se pozivi naplaćuju, malo ko je podigao frku zbog toga.

Ljudi prihvataju sve što im se servira i gotovo niko više ne razmišlja o široj slici i o bezbednosno-pravnim mehanizmima i implikacijama.


Inače, dobio sam informacije da iako je Vidaković možda omanuo u prenošenju nekih detalja oko source koda iza nove aplikacije, određene nepravilnosti i sumnjivi mehanizmi i dalje postoje. Nadam se samo da će oni koji se više razumeju u to (čemu i ja težim od nedavno) i koji su radili te provere, sami istupiti pa izneti šta su sve otkrili i šta sve to implicira. Naravno, prihvatam da u međuvremenu sve ostane na reputaciji ''rekla-kazala''. Samo kažem da, po onome što mi je rečeno, nije baš da ''nema ništa sumnjivo'' u novoj aplikaciji.
 
Ја бојкотујем плаћање превоза док се не омогући апликација и за iOS кориснике. Карту плаћам кад сам у равноправном положају са свим “редовним” категоријама путника, а у овом случају постоји дискриминација у односу на једну редовну групу која за исту цену карте нема исте погодности као и друга редовна група тако да бојкот сматрам потпуно оправданим. Безобразлук.
Aplikacija sigurno ne može biti razlog za neplaćanje prevoza, jer korišćenje aplikacije nije ni obavezno, već je samo dodatna pogodnost, bez obzira što je bez nje ceo sistem katastrofalan. Međutim, ni sa njom, bar u ovoj test fazi, nije znatno bolje. Ima dosta linija koje se ne prikazuju na aplikaciji, između ostalog to je prijavljivalo više forumaša ovde, a i u mom kraju takođe nema lokalne linije ni na listi ni na mapi, a bus je zapravo i došao i otišao. Sa druge strane, prikazivao mi se bus sa lokalne linije u nekom udaljenom selu, i piše dolazi npr. za 4 minuta, čak i u periodu kada ni nema polazaka prema rasporedu, a verovatno se samo radi o tome da vozač nije isključio praćenje vozila, mada ostaje pitanje koliko je to u minutima precizno, budući da je i dalje upitno da li se vode redom vožnje ili ne, pošto ovakvi slučajevi demantuju da je tako. Samim tim što mi nemamo uvid u linije koje su nam potrebne, iako koristimo Adnroid i instalirali smo aplikaciju, nemamo skoro nikakvu prednost u odnosu na korisnike iOS-a, te je neumesno reći da nemate pogodnosti koje mi navodno imamo. Mimo aplikacije, šta da kažu stanovnici rubnih delova grada i dalje periferije koji imaju daleko lošiji prevoz, ređe polaske koji se neretko preskaču pa onda čekaš još sat ili dva, a možda si platio pojedinačnu kartu i vreme uredno teče? To je mnogo veća diskriminacija nego posedovanje aplikacije, a nikog nije briga za to.

Inače, Igor reče da ima problema sa pinovanjem jedne omiljene stanice, a ja primetih da ne mogu uopšte da uklonim neke omiljene stanice koje sam greškom dodao u listu omiljenih, pa ako kliknem na srce, ono vizuelno izgleda prazno, ali je i dalje u listi omiljenih. Posle restarta aplikacije, ona je i dalje tu, i to sa punim srcem, bukvalno se ništa desilo nije i ne mogu je skloniti. Previše ima bagova u aplikaciji, pa bilo bi dobro za početak da sve te propuste isprave, a tek onda porade na novim funkcionalnostima i optimizaciji.
 
Ја бојкотујем плаћање превоза док се не омогући апликација и за iOS кориснике. Карту плаћам кад сам у равноправном положају са свим “редовним” категоријама путника, а у овом случају постоји дискриминација у односу на једну редовну групу која за исту цену карте нема исте погодности као и друга редовна група тако да бојкот сматрам потпуно оправданим. Безобразлук.

Боже ме саклони.
 
Али како је оправдано да услед мањкаво пружене услуге (али ипак пружене) ти не платиш ништа? Значи ти за нешто (какво год да је) не плаћаш ништа. Онда би било логично да као неку узајамност уплатиш сваку другу вожњу или ајде трећу ако сматраш да је толико катастрофално.
Ја бојкотујем плаћање превоза док се не омогући апликација и за iOS кориснике. Карту плаћам кад сам у равноправном положају са свим “редовним” категоријама путника, а у овом случају постоји дискриминација у односу на једну редовну групу која за исту цену карте нема исте погодности као и друга редовна група тако да бојкот сматрам потпуно оправданим. Безобразлук.
ironic-star-wars.gif
 
Vrh