Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Opis videa ne odgovara onome što Čučković kaže, sad da li je autor zlonameran ili nije u stanju da shvati…

Kaže imaju veću naplatu, bez represije, kako je gradonačelnik tražio.
 
Danas i juče sam se vozio gradskim, niti se ulazi samo na prednja vrata, niti kontrolori upadaju češće nego inače. Nije ih bilo čak ni u 23-ci gde sam ih do sada najviše viđao. Daj bože da tako i ostane.
Isto i ja. Ulaze gde stignu, ali sam primetio da se neretko u manje opterećenim vozilima putnici koji uđu na srednja, a žele da validiraju kartu sudaraju s potencijalnim švercerima u prolazu do najbližeg validatora. Svi ulaze na najbliža vrata, pa stoga mislim da sama konfiguracija vozila, raspored enterijera i unificiranost voznog parka igra značajnu ulogu pored uslova trase (opterećenje, saobraćajnice, poremećaji).

Ja recimo ulazim na prva samo kad trčim u slučaju da treće vozilo otvara vrata i kad dva vozila ispred (ili ne daj bože dugačak tramvaj) neće da se sklone istog momenta. Neretko se dešava da ne samo što kad se vozila ispred sklone naredno napravi kolonu (upadaju i taksisti i privatni automobili, ne samo vozila JGP) kad ostane bukvalno izvan obeleženog stajališta usput blokiravši put nailazećim vozilima, već ga dodatno zadržavaju oni koji ulaze na jedno otvoreno krilo prvih vrata. Tako je bilo i bez ukidanja srednjih validatora, ali sada je još gore jer češće zadržavaju vozilo.

Stiče se utisak da beogradski nadležni poistovećuju uslove eksploatacije Novog Sada 90-ih (pusti bulevari, visokopodni B10M-55 stočni vagoni sa nižim koeficijentom iskoriščenja kapaciteta imajući u vidu da ima više prostora od danas zastupljenih niskopodnih rešenja solo autobusa, posebno onih plasiranih na našem tržištu) sa savremenim jedinstvenim uslovima karakterističnim po ekstremno opterećenim skučenim niskopodnim vozilima koja prevoze više od 100 putnika vijugavim trasama kroz uske ulice bez uvučenih stajališta, usput stvarajući kolone i dodatno zagađenje izazivanjem stani-kreni vožnje. Koridorske linije sa dugačkim stajalištima pokrivenim velikim brojem frekventnih linija i da ne pominjem. Benefite uvođenja ekspres režima gde može, povoljnije konfigurisanih vozila gde može naravno da niko ni ne spominje.
 
Nema šanse da zaživi ulaženje na prednja vrata. Eventualno na početnoj stanici ako vozače primoraju da otvoraju samo ta vrata. U svim ostalim slučajevima ulazeći ko gde stigne...
 
Bice posebno veselo posmatrati fijasko sa ulaskom na prednja vrata danas kada su vozila prepuna imbecila door-huggera koji se samo-stimulisu pribijajuci se telom uz sipke tik uz vrata. A prepun ih je prevoz, tih imbecila. Uglavnom mladih Foresta Gampova.

Takve kada mi stoje na putu za izlaz, redovno kacim ramenom ili laktom. Ponekad i verbalno napusim.

Doduse pocinjem da shvatam da vodim bitku sa vetrenjacama jer ne mogu ja jedan covek toliko da kacim i napusavam koliko danasnji srpski roditelji mogu da izrode asocijalnih, nevaspitanih, za zivot u civilizaciji - nesposobnih idiota. Cast izuzecima.
 
Poslednja izmena:
Ja vrlo često ljude vratim nazad, kada krenu da ulaze u vozilo, a mi koji izlazimo još nismo ni prišli vratima. Isto i kada se nakače ispred vrata, a ne ostave prostora ni nogu da spustiš iz autobusa. Sa druge strane, kako i očekivati da se ulazi isključivo na prednja vrata, kada su počeli i da linije sa po 2 vouila na istoj, da redukuju za po 1 vozilo, uz ono standardno "brojač putnika je pokazao...". Samo još fali da uvedu izgovor da je brojač putnika pokazak da ne postoji potreba za postojanjem gradskog prevoza, ali da karta mora da se plati.​
 
Sve neki incidentni forumaši, laktali bi se, verbalno napušavali, vraćaju ljude nazad... 😆

Ne kažem da nemate pravo nego kad smo došli do toga da Luka verbalno napušava, a Sole vraća ljude nazad... nema dalje 😆

Za Bendera još i zvuči realistično da tako nešto uradi... 😊
 
Sva sreća pa ima napred kada se pokaže ljudima kako da zaobiđu čekiranje Bus plus karti na železničkim stanicama. ;)
 
Шапић је истакао да ће Град Београд после 12 година преузети наплату јавног превоза од компаније „Кенткарт”.

– Постигли смо споразумни раскид уговора, без пенала по Град Београд, чиме почиње нова ера у јавном градском превозу – казао је први човек српске престонице.

 
Sva sreća pa ima napred kada se pokaže ljudima kako da zaobiđu čekiranje Bus plus karti na železničkim stanicama. ;)

Pa dobro Solence za mene se zna da sam odmetnik u duši, nego ti me iznenađuješ 😆

jer ne mogu ja jedan covek toliko da kacim i napusavam koliko danasnji srpski roditelji mogu da izrode asocijalnih, nevaspitanih, za zivot u civilizaciji - nesposobnih idiota. Cast izuzecima.


Evo jedan mlađani od prošlog leta iz BG voza, ti bi mu svašta zamerio... 😆

Ne samo što je purnjao elektronsku cigaretu u BG vozu, nego ako bolje pogledaš videćeš i da je napljuvao patos...

Gledam ga dok pljuje, boli ga uvo 😄 Nisam mu bitan kao ni ovaj deda ispred kome je digao nogu za vrat...

Nekad bi te kondukteri izbacili iz voza za takvo ponašanje a danas, nema konduktera...

InShot_20230223_212141402.jpg
 
Sve neki incidentni forumaši, laktali bi se, verbalno napušavali, vraćaju ljude nazad... 😆

Ne kažem da nemate pravo nego kad smo došli do toga da Luka verbalno napušava, a Sole vraća ljude nazad... nema dalje 😆

Za Bendera još i zvuči realistično da tako nešto uradi... 😊
Nije verbalno, samo fizički. Počela je da me iritira apsolutna bezobzirnost ljudi i gledanje stvari iz sopstvene perspektive. Kako i u životu generalno (prevozu, odmoru), tako i na faksu na primer. Stvarno nemam više živaca da ljudi misle da su neko i nešto i da su važniji od onog što je do njega, kad je stvarnost takva da istorija gotovo nikoga od nas neće zapamtiti. S tim u vezi, počeo sam da vraćam određene ljude na mesto.

Poslednji živac je otišao kad sam izašao iz busa kod Skadarlije, vozač je stao tik do bandere i jedan lik, blizak mojim godinama, tačno je stao pored bandere i ja sam morao, umesto normalno da izađem ko čovek, da se provlačim i samim tim usporavam izlazak ljudi iza sebe, a mogao je da stane sa strane da mi izađemo pravo, brže, a da on sačeka prosto.
 
Nisu to frustracije nego normalno funkcionisanje u gradu. Umesto kojekavih fiks ideja o "ulepšavanju i boljoj funkcionalnosti" grada, koje uvozimo iz inostranstva na kilo, bolje da se uveze malo tog nekog bon - tona koji tamo postoji.​
 
Ne mislim ništa loše kad kažem frustracije.. Frustracije mogu biti i iz opravdanih razloga.
 
Sve životne nedaće treba primiti dostojanstveno i sa filozofskim mirom.. :cool:
 
Ma ja sam za ovaj Lukin način savladavanja stresa a ne te gandijevske metode 😋 zna se kako se nagomilani stres najbolje rešava... al dobro ti si čovek Vojvođanin pa te razumem 😋

Ajde da kažem neku i na temu da na bude samo oftopik...

Juče sam u Novom Sadu rado platio 65 dinara u trojci koja vozi skroz od Detelinare do Petrovaradina, a posle u povratku sam ušao u neki bus na zadnja vrata nazad do železničke... I eto to je onako dobra mera mog budžeta i koliko mogu da doprinesem u toku jednog dana a da mi bude ok...
 
Eto, i ti postaješ bolji čovek kad si u Vojvodini..:LOL:

Ma, ne treba uopšte da se nervirate oko toga.. u ovom Lukinom slučaju, da vozač stane tačno naspram nekog, a on neće da se pomeri da ljudi mogu da izađu, ja bih krenuo pravo u njega.. pa neka padne kad je glup i ne kapira da treba da se pomeri... Koje moje provlačenje, bato, skloni se sa strane, da ne bude frke..
 
Poslednja izmena:
Bice posebno veselo posmatrati fijasko sa ulaskom na prednja vrata danas kada su vozila prepuna imbecila door-huggera koji se samo-stimulisu pribijajuci se telom uz sipke tik uz vrata. A prepun ih je prevoz, tih imbecila. Uglavnom mladih Foresta Gampova.

Takve kada mi stoje na putu za izlaz, redovno kacim ramenom ili laktom. Ponekad i verbalno napusim.

Doduse pocinjem da shvatam da vodim bitku sa vetrenjacama jer ne mogu ja jedan covek toliko da kacim i napusavam koliko danasnji srpski roditelji mogu da izrode asocijalnih, nevaspitanih, za zivot u civilizaciji - nesposobnih idiota. Cast izuzecima.
Za takve imam samo namešten lakat, pa onda nek se nauče, a nekad i namerno krenem u njih, jer ne mogu da shvatim šta je teško skloniti se sa vrata, ja to radim i na 5-10 stanica zaredom bez ikakvih problema
 
Па не би ли се те инцидентне ситуације управо избегле уласком на предња и ЗАДЊА (пошто се мало мало провлачи како овде, тако и по медијима да су у питању само предња) врата јер онда нема шта ко да тражи код предњих и задњих врата осим при самом уласку у бус.И генерално кад се је више људи у бусу, тај што је код предњих и задњих помера се ка средини како се аутобус попуњава. А онај ко се приљуби уз шипку код средњих свакако би морао да се склони и сиђе јер ће га потерати други који силазе. Мени је искрено то за циркулисање људи у аутобусу много логичније него ова садашња папазјанија где се не зна никакав ред. Овако ти знаш где не треба да стојиш ако не силазиш на следећој односно знаш где треба ако силазиш. Јесте незгодно у шпицевима али не видим ни да је нешто посебно функционално ово како је сад јер кад је препун аутобус при сваком стајању на станици се губи доста времена и са овим системом (тачније одсуством система) уласка и изласка. Ту онда нема више оно ”ИМА ИЗЛАЗ?" јер се подразумева да код средњих мора бити.
 
Da, ali problem je što se i kad je prazan autobus nacrtaju kod prednjih vrata i onda moraš da se provlačiš. Koliko puta mi se desilo da mi je lakše da uđem na srednja (druga ili treća kod zgloba) kad niko ne izlazi nego na prednja gde je uvek neko ko se nalaktio i kuca poruke ili šta god.

Nego, ne znam da li ste primetili nalepnice koje se nalaze u autobusu i na kojima piše "molimo ustupite prostor onima koji izlaze". Zar to ne bi trebalo da bude sa spoljne strane? Kao one pogrešno odštampane nalepnice za klimu koje su bile lepljene tako da spolja piše da je klimatizovano vozilo i da se ne otvara prozor, umesto unutra. Sve naopako.
 
Водитељка и гост који се очигледно не возе јавним превозом. Она се пита зашто није уведен улазак искључиво на прва врата, а он зашто је укинита валидација претплатних карата. Све то лепо звучи у теорији, а у пракси значи парализован јавни превоз.

@Кила
Замишљено кретање путника ка средини возила је одлично када је једнак број људи који улазе и излазе, али у осталим случајевима само продужава време стајања на станици. На пример, наилази 85 са Бановог брда на станицу код Аде, једно-двоје излази, а 40 путника улази у аутобус. Уместо тих 40 да се распореди на четвора врата, распоређују се на 1,5 врата.
Проблем сударања путника који излазе и улазе решава се васпитањем. У Бечу може да се повуче линија управна на врата метро воза, а иза те линије путници који улазе чекају да други путници изађу из воза.
 
Vrh