Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

U Pragu ima vremenski period od 2 minuta od slanja sms-a / aktivacije u aplikaciji do početka važenja karte. Znači ako je aktiviraš u 15:30, ona će da važi tek od 15:32

To buy a ticket, send DPT plus selected tariff (e.g. DPT32) as a text of an SMS (Short Text Message) to the number 902 06 and within 2 minutes you will get an electronic ticket to your mobile phone in the form of SMS. If you incidentally delete the ticket, you can ask for a duplicate. Send DPTA as a text of SMS to the number 902 06. The duplicate is charged 6 CZK.
Јел ово стиже за 2 мин или гарантују да ће стићи у року од 2 мин, а може стићи и одмах?

Поред тога постоји опција да се пошаље копија ако се карта избрише, ово је јако корисно за месечне карте
 
Govorio sam jutros za Euronews o novom sistemu naplate karata u Beogradu. Najbolji detalj mi je žena u pozadini zaposlena na izdavanju karata koja je prala šalter pošto nije radio sistem za izdavanje karata.

Bravo Vučko! :sesir:

Naravno, pravo rešenje bi bilo da javni prevoz bude besplatan za sve korisnike (kao što inače trebaju da budu javne usluge, poput školstva, zdravstva, birokratije i bezbednosti). Ali taj film teško da ćemo gledati u neko skorije vreme.
 
Јел ово стиже за 2 мин или гарантују да ће стићи у року од 2 мин, а може стићи и одмах?

Поред тога постоји опција да се пошаље копија ако се карта избрише, ово је јако корисно за месечне карте
Za sms nisam siguran jer ga ja lično nisam koristio, a u aplikaciji se bukvalno pojavi brojač koji odbrojava 2 minuta, nakon čega se pojavljuje dinamični qr kod (znači kod koji se menja svakih 30 sekundi, da bi se sprečila zloupotreba i deljenje jedne karte) i tek nakon tih 2 minuta važi karta.
 
Meni i dalje nije jasno ovo sa početkom važenja vremenske papirne karte.
Ako važi od trenutka prodaje, šta je onda sa zamenom kredita na postojećim nepresonalizovanim BusPlus/Beogradskim karticama za papirne karte?
Ako imam recimo 330 din na nepersonalizovanoj kartici, da li će da mi izdaju 6 paprinih karata koje počinju da važe od trenutka zamene?
(i ja ne verujem šta sam sada napisao...)
 
Meni i dalje nije jasno ovo sa početkom važenja vremenske papirne karte.
Ako važi od trenutka prodaje, šta je onda sa zamenom kredita na postojećim nepresonalizovanim BusPlus/Beogradskim karticama za papirne karte?
Ako imam recimo 330 din na nepersonalizovanoj kartici, da li će da mi izdaju 6 paprinih karata koje počinju da važe od trenutka zamene?
(i ja ne verujem šta sam sada napisao...)
To i mene zanima, pošto mi je, ne 300, nego 2000 dinara na kartici
 
Друга ствар, месечна карта је по њима само месечна карта што значи да не постоји физички карта за запослене као што је до сада била. Могу да одем на продајно место и купим папирну месечну карту. Глупост, за запослене треба одвојити и израдити физички пластичне картице.
Da, to pod obavezno.
 
Зашто не би могао свако да купи месечну карту за запослене, кад је она најскупља?
 
Upravo sam danas skrenuo pažnju kolegama u firmi na ovo što Relja kaže.

Naravno, kada su shvatili da ne postoji validiranje u vozilu, a da se postojeći kredit može zameniti za kartu koja važi od trenutka prodaje - shvatili su o čemu se radi.

Što se tiče hipotetičke situacije da ti se istroši baterija na telefonu na kome si kupio kartu, ja bih to rešavao na sledeći način - pošto je u pitanju službeno lice, morao bi da mu daš ličnu kartu na uvid i da mu izdiktiraš broj telefona sa kojeg si kupio kartu. Službeno lice na kraju dana u kancelariji proveri da li je sa tog broja plaćena karta i to je to. Ako sistem beleži koje su karte proverene, ako je ta njegova karta proverena (tj. dat je tuđ broj telefona) ta osoba se zove da da izjavu, ako se ne pojavi, piše mu se kazna.

E sad, ako neko misli da nije dužan da izdiktira svoj broj policajcu, onda on nema dokaz da je platio kartu, tj. imamo situaciju da je korisnik izgubio kartu, a zna se šta se radi kada se nema karta na izlasku sa parkinga, ili na naplatnoj rampi.
 
Sačekajmo da vidimo šta će biti za mesec dana kada uvedu novi gps sistem za praćenje vozila.
 
Зашто не би могао свако да купи месечну карту за запослене, кад је она најскупља?
Mi u prosveti nemamo pravo da kupimo mesečnu kartu, nego Grad Beograd plaća za celu školu na osnovu spiska koji im dostavlja škola početkom meseca za sledeći mesec. Šapić je napravio veliki zemljotres ovih dana po školama. Ja ću sledeći mesec da se švercujem prvi put nakon 18 godina jer škola neće da me stavi na spisak pošto odbijam da mi mobilni bude prevozna karta. Možda će se ta apsurdna situacija rešiti uskoro, a možda i ne.
Kome poslodavac refundira na račun, taj može da ode na šalter i kupi sam mesečnu kartu.
 
Poslednja izmena:
Svi se ponašaju i komentarišu kao da je ovo finalna verzija sistema. Ovo će proći još bar 5 dorada pre nego što se definitivno pusti u rad.

Naprdnjaci su to. Opustite se.
Slažem se, ali što se njih tiče ovo je danas pušteno u rad, briga njih kako će se sirotinja snaći sa ovim. Jedino ovde pitanje je dal će beli krenuti u kontrolu pre nego se ovo iole ispegla i aplikacija pusti u rad.
 
Svi se ponašaju i komentarišu kao da je ovo finalna verzija sistema. Ovo će proći još bar 5 dorada pre nego što se definitivno pusti u rad.

Naprdnjaci su to. Opustite se.
Naravno da će biti sređeno vremenom (tj. nadam se), ali je problem što se tako naprasno menja i uvodi nedovršen sistem.
Upravo sam danas skrenuo pažnju kolegama u firmi na ovo što Relja kaže.

Naravno, kada su shvatili da ne postoji validiranje u vozilu, a da se postojeći kredit može zameniti za kartu koja važi od trenutka prodaje - shvatili su o čemu se radi.

Što se tiče hipotetičke situacije da ti se istroši baterija na telefonu na kome si kupio kartu, ja bih to rešavao na sledeći način - pošto je u pitanju službeno lice, morao bi da mu daš ličnu kartu na uvid i da mu izdiktiraš broj telefona sa kojeg si kupio kartu. Službeno lice na kraju dana u kancelariji proveri da li je sa tog broja plaćena karta i to je to. Ako sistem beleži koje su karte proverene, ako je ta njegova karta proverena (tj. dat je tuđ broj telefona) ta osoba se zove da da izjavu, ako se ne pojavi, piše mu se kazna.

E sad, ako neko misli da nije dužan da izdiktira svoj broj policajcu, onda on nema dokaz da je platio kartu, tj. imamo situaciju da je korisnik izgubio kartu, a zna se šta se radi kada se nema karta na izlasku sa parkinga, ili na naplatnoj rampi.
Opet dolazimo do toga da mora postojati zakon ili pravilnik koji jasno i nedvosmisleno definiše, između ostalog, prava i obaveze putnika. Sada je sve praktično siva zona, gde nijedna strana nije u pravu u slučaju nekog konflikta. Ako nije definisano da putnik ima obavezu da prikaže SMS poruku radi kontrole karte, onda putnik ne mora ni da je pokaže. Ako jeste definisano da ima takvu obavezu, onda se moraju definisati i druge obaveze kao što je to da putnik, u slučaju SMS karte, mora imati dovoljno baterije na uređaju kako bi u jednom trenutku karta mogla biti proverena. Isto tako se mora definisati i pravo u slučaju šta ako se isprazni baterija - onda npr. da putnik mora zahtevati da se proveri uplata karte sa tog i tog broja telefona ili eventualno da dobije kaznu, pa onda da ima pravo na žalbu.

A pošto je sve ovo brzo i šturo urađeno, svako može da radi šta hoće. Neće mu se pisati kazne za falsifikovanje karte (neko je već uspeo na Tviteru), neće imati pravo da uzima telefon u ruke, itd. I na kraju nikom ništa, sistem NULA.
 
Slažem se, ali što se njih tiče ovo je danas pušteno u rad, briga njih kako će se sirotinja snaći sa ovim. Jedino ovde pitanje je dal će beli krenuti u kontrolu pre nego se ovo iole ispegla i aplikacija pusti u rad.
Sumnjam da hoće, jer će ih narod najuriti. Dosta je napetosti među ljudima u zadnje vreme , i to zna i vladajući talog.
Naravno da će biti sređeno vremenom (tj. nadam se), ali je problem što se tako naprasno menja i uvodi nedovršen sistem.
A jbg, tako to biva sa svim državnim projektima. A i jeste ogroman sistem sa mnogo problema za rešavanje. Ne možw to preko noći.

Msm mene baš briga, ionako će biti džabe još neko vreme. Jedino je bedak što neću moći ponekad da vidim za koliko stiže vozilo.
 
Neće mu se pisati kazne za falsifikovanje karte (neko je već uspeo na Tviteru)
Да средњошколцима немају бесплатне карте тик ток би био преплављен форама.
Ова фора са твитера би се лако провалила кад би бели имали приступ серверу у могли да упореде ИД карте са временом трајања. Наравно то не да раде свакоме јер би било преспоро већ рецимо сваком 20 путнику а висина казне и игра великих бројева би одрадили своје.
 
Mi u prosveti nemamo pravo da kupimo mesečnu kartu, nego Grad Beograd plaća za celu školu na osnovu spiska koji im dostavlja škola početkom meseca za sledeći mesec. Šapić je napravio veliki zemljotres ovih dana po školama. Ja ću sledeći mesec da se švercujem prvi put nakon 18 godina jer škola neće da me stavi na spisak pošto odbijam da mi mobilni bude prevozna karta. Možda će se ta apsurdna situacija rešiti uskoro, a možda i ne.
Kome poslodavac refundira na račun, taj može da ode na šalter i kupi sam mesečnu kartu.
Takođe, imaš puno pravo da ne poseduješ telefon.
Znam da svi imamo telefon, ali ne može da te uslovljava imanjem telefona da se voziš.
 
Za ovog moralnog pigmeja i ljudsku bedu krije batica BoTa koji ga je postavio na meso predesnika opštine NBG. Retko gadan lik, mislio sam da od hulja i vesare nema gore.

PS:
Zapravo "je*******i se Darvine ne vređaj majmune"
 
Ekšuli, njega je Đilas postavio za pomoćnika gradonačelnika, a na opštini je prošao kao nekakav nezavisni kandidat.
A ko ga je doveo do Đilasa, ko su ti koji "povezuju" i preporučuju ove tzv. "prave" ljude, je ključno pitanje.
 
Danas mi rekoše na prodajnom mestu papirnih na NBGD, a da bi se refundirao uplaćen novac na beogradskoj kartici da prvo moram u GSP u Skenderbegovu da mi očitaju karticu i daju papirić sa iznosom para a onda da se vratim kod njih pa će oni u tom iznosu para da mi daju karte.😂 Kako, koliko kad se računa od momenta kupovine. Ledilo
 
Vrh