"Luda kuća": Jedna okretnica - dve zone
Nelogičnost novog tarifnog sistema, početno stajalište na Banovom brdu kao "luda kuća". Tramvaji okreću po prvoj, do njih autobusi po drugoj tarifi.
Izvor: Večernje novosti četvrtak, 1.10.2015. | 11:12
Žitelji Velikog Sela, Begaljice, Besnog foka, podavalskih sela, saobraćajni stručnjaci koji su Beograd podelili na četiri zone, stavili su u isti koš sa stanovnicima Filmskog grada, Žarkova, Ceraka, Vidikovca, Miljakovca, pa i novog naselja Stepa Stepanović.
Iako u nekima od njih nema ni kanalizacije, od danas se tretiraju kao šire gradsko područje, pišu Večernje novosti.
Nova cena mesečne dopune za prvu zonu za zaposlene biće 2.990, dok će za prvu i drugu iznositi 3.275. Isto toliko će izdvajati i radnici u trećoj i posebno u četvrtoj. Cena objedinjene dopune za prvu, drugu i treću košta 3.890, dok putnici koji prolaze kroz sve četiri zone moraće da izdvoje najviše novca i njih će prevoz koštati 4.990 dinara.
Validatori su prilagođeni da prikažu različitim bojama, kao i pratećim tekstom, različite zone.
Svi su na okupu u drugoj zoni i isto će plaćati gradski prevoz, jer šta koze, ovce i krave znaju u kojoj zoni pasu. I mada je laicima teško da razumeju na osnovu čega su povučene linije razgraničenja, stručnjaci uveravaju da će ovako svima biti jeftiniji i bolji prevoz.
Osim ove, nelogičnosti ima i pojedinačno. Putnici koji plaćaju mesečnu kartu za prvu zonu, ubuduće će izbegavati i liniju 50. Iako polazi iz prve u Ustaničkoj ulici i završava na okretnici na Banovom brdu u istoj zoni, na putu prolazi kroz drugu tarifu.
A baš ovo stajalište je poput "zone sumraka". Naime, prema nadležnima iz Direkcije za javni prevoz linija 50 je na terminusu Banovo brdo u drugoj zoni, dok je po onome što se može videti na sajtu "Bus plusa" okretnica u prvoj.
Kada smo pitali zaposlene u "Apeksu" da nam pojasne po kojim aršinima je jedna lokacija istovremeno u obe zone odgovorili su da "na okretnici Banovo brdo postoje dva terminusa".
Prvo stajalište je, po toj logici, ono za tramvaje 12 i 13 koji saobraćaju u zoni 1, a drugo za prigradske linije iz zone 2 - 512, 513, 531, 532 i 533. A nalaze se jedan do drugog?!
Usput da pomenemo da su zaboravili da na ovoj istoj okretnici "obrću" krugove i 49, 50, 57, 85, kao i autobusi na "Lastinim" linijama za Barajevo, Vranić, Šiljakovac, Veliku Moštanicu, koji su u trećoj, kao i za Stepojevac koji je u četvrtoj zoni. Što bi praktično značilo da okretnica na Banovom brdu po potrebi menja zonu?!
Čak 39 linija saobraća samo prvom zonom. Reč je o trolejbusima 19, 21, 22, 28, 29, 40, 41, tramvajima 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, kao i autobusima 15, 16, 17, 18, 24, 26, 30, 31, 34, 43, 45, 65, 67, 68, 69, 71, 75, 76, 77, 78, 82, 83, 87.
Zvanično najduža linija u prestonici je 583 koja ide od centra grada do lazarevačkog sela Trbušnica i autobusi u jednom pravcu prelaze više od 70 kilometara. Ova će vozila prolaziti kroz sve četiri gradske zone.
S obzirom na to da pojedine linije javnog prevoza koje počinju i završavaju se u prvoj zoni, na svojoj putanji "seku" zonu dva, veliki broj sugrađana biće prinuđen da kupi mesečnu kartu za obe zone ili da osim personalizovane kod sebe ima i nepersonalizovanu i da je po potrebi aktivira.
To važi i za Mirijevce iz uže gradske zone kad krenu na pijacu, u poštu ili Dom zdravlja, jer je ovo naselje podelio Mirijevski bulevar, a poslednja stanica u prvoj zoni je Vitezova Karađorđeve zvezde.
“Za svaku liniju koja prelazi granicu zone korisnik mora posedovati pretplatnu kartu za dve zone”, kažu u Direkciji za javni prevoz i dodaju da je GSP započeo akciju zamena tabli na terenu kao i farbanja postojećih stubova.
I mada su u Gradskoj upravi izmene najavili još tokom leta, u ovoj instituciji objašnjavaju da se "zbog obimnosti posla, ukupno više od 4.800 komada na stajalištima u gradu, ovaj vanredni posao realno ne može završiti u kratkom roku".