Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ne moze vise da se izabere dnevna karta ni visednevna
Svakako su trebali okaciti uputstvo i mapu zona i neko ko ide u 3 ili 4 zonu jeftinije da uzme dnevnu kartu
 
Nije jeftinije, jer postoji dnevna za 1 i 2 (250 dinara) i postoji dnevna za 1,2,3 i 4. Ova druga košta 750 dinara, što je po meni preskupo i besmisleno.
Ne postoji dnevna samo za 3, niti dnevna samo za 4. što je još besmislenije.
 
Hajde, na primer da stvari posmatramo ovako. Hoću danas da idem iz Zemuna u Marinac i da se vratim.
Krenuću iz Zemuna i u busu 83 ću izabrati IV zonu i kucati kartu, skinuće mi 269 dinara. Presešću na 581 i odvesti se do Lazarevca. U međuvremenu će mi isteći 90 minuta, ali nema veze, karta svakako važi. U Lazarevcu presedam na 150, ali moram opet kucati kartu. Skida mi 89 dinara (vožnja u jednoj zoni).
Uveče krećem iz Marinca za Zemun. U busu 150 biram sada prvu zonu i skida mi 269 dinara. Presedam u 581, i dalje mi važi. Stižem do Glavne železničke, karta mi je istekla, prelazim u 83 i kucam novu, 89 dinara. Moje putešestvije ukupno je koštalo 716 dinara, a nisam gore mogao da ga zakomplikujem da bih pokazao da je i ovako zakukuljeno jeftinije od dnevne karte.

A možete misliti koliko je ta dnevna karta onda besmislena za brenovačka, sopotska ili barajevska selima, koja nisu u IV nego u III zoni. Tu se sa vremenskim kartama od 90 minuta za 500 kinti vozaš svuda ceo dan i nema nikakve potrebe za paprenom dnevnom kartom od 750 dinara.
Vidi se koliko su stručno procenili.
 
Zasto ja moram da znam koja je koja zona? Tvoje je da naplatis koliko treba, kad udjes u prigradski autobus, jel ti vadis para koliko treba za kartu ili cekas konduktera da ti kaze cenu? Ja koji se ajde kao nesto razumem, zaista ne zelim ni da se trudim da skapiram koja je koja zona i slicno, jer su mi to nepotrebni podatci u zivotu...
 
"Luda kuća": Jedna okretnica - dve zone

Nelogičnost novog tarifnog sistema, početno stajalište na Banovom brdu kao "luda kuća". Tramvaji okreću po prvoj, do njih autobusi po drugoj tarifi.
Izvor: Večernje novosti četvrtak, 1.10.2015. | 11:12


Žitelji Velikog Sela, Begaljice, Besnog foka, podavalskih sela, saobraćajni stručnjaci koji su Beograd podelili na četiri zone, stavili su u isti koš sa stanovnicima Filmskog grada, Žarkova, Ceraka, Vidikovca, Miljakovca, pa i novog naselja Stepa Stepanović.

Iako u nekima od njih nema ni kanalizacije, od danas se tretiraju kao šire gradsko područje, pišu Večernje novosti.

Nova cena mesečne dopune za prvu zonu za zaposlene biće 2.990, dok će za prvu i drugu iznositi 3.275. Isto toliko će izdvajati i radnici u trećoj i posebno u četvrtoj. Cena objedinjene dopune za prvu, drugu i treću košta 3.890, dok putnici koji prolaze kroz sve četiri zone moraće da izdvoje najviše novca i njih će prevoz koštati 4.990 dinara.

Validatori su prilagođeni da prikažu različitim bojama, kao i pratećim tekstom, različite zone.

Svi su na okupu u drugoj zoni i isto će plaćati gradski prevoz, jer šta koze, ovce i krave znaju u kojoj zoni pasu. I mada je laicima teško da razumeju na osnovu čega su povučene linije razgraničenja, stručnjaci uveravaju da će ovako svima biti jeftiniji i bolji prevoz.

Osim ove, nelogičnosti ima i pojedinačno. Putnici koji plaćaju mesečnu kartu za prvu zonu, ubuduće će izbegavati i liniju 50. Iako polazi iz prve u Ustaničkoj ulici i završava na okretnici na Banovom brdu u istoj zoni, na putu prolazi kroz drugu tarifu.

A baš ovo stajalište je poput "zone sumraka". Naime, prema nadležnima iz Direkcije za javni prevoz linija 50 je na terminusu Banovo brdo u drugoj zoni, dok je po onome što se može videti na sajtu "Bus plusa" okretnica u prvoj.

Kada smo pitali zaposlene u "Apeksu" da nam pojasne po kojim aršinima je jedna lokacija istovremeno u obe zone odgovorili su da "na okretnici Banovo brdo postoje dva terminusa".

Prvo stajalište je, po toj logici, ono za tramvaje 12 i 13 koji saobraćaju u zoni 1, a drugo za prigradske linije iz zone 2 - 512, 513, 531, 532 i 533. A nalaze se jedan do drugog?!

Usput da pomenemo da su zaboravili da na ovoj istoj okretnici "obrću" krugove i 49, 50, 57, 85, kao i autobusi na "Lastinim" linijama za Barajevo, Vranić, Šiljakovac, Veliku Moštanicu, koji su u trećoj, kao i za Stepojevac koji je u četvrtoj zoni. Što bi praktično značilo da okretnica na Banovom brdu po potrebi menja zonu?!

Čak 39 linija saobraća samo prvom zonom. Reč je o trolejbusima 19, 21, 22, 28, 29, 40, 41, tramvajima 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, kao i autobusima 15, 16, 17, 18, 24, 26, 30, 31, 34, 43, 45, 65, 67, 68, 69, 71, 75, 76, 77, 78, 82, 83, 87.

Zvanično najduža linija u prestonici je 583 koja ide od centra grada do lazarevačkog sela Trbušnica i autobusi u jednom pravcu prelaze više od 70 kilometara. Ova će vozila prolaziti kroz sve četiri gradske zone.

S obzirom na to da pojedine linije javnog prevoza koje počinju i završavaju se u prvoj zoni, na svojoj putanji "seku" zonu dva, veliki broj sugrađana biće prinuđen da kupi mesečnu kartu za obe zone ili da osim personalizovane kod sebe ima i nepersonalizovanu i da je po potrebi aktivira.

To važi i za Mirijevce iz uže gradske zone kad krenu na pijacu, u poštu ili Dom zdravlja, jer je ovo naselje podelio Mirijevski bulevar, a poslednja stanica u prvoj zoni je Vitezova Karađorđeve zvezde.

“Za svaku liniju koja prelazi granicu zone korisnik mora posedovati pretplatnu kartu za dve zone”, kažu u Direkciji za javni prevoz i dodaju da je GSP započeo akciju zamena tabli na terenu kao i farbanja postojećih stubova.

I mada su u Gradskoj upravi izmene najavili još tokom leta, u ovoj instituciji objašnjavaju da se "zbog obimnosti posla, ukupno više od 4.800 komada na stajalištima u gradu, ovaj vanredni posao realno ne može završiti u kratkom roku".
 
Uvek sam bio zagovornik što više opcija. Na putniku je da se informiše koja njemu karta najviše odgovara. Za strance ne brinite, oni će koristiti "default" opciju, a to je ova vremenska od 89 dinara.

U svaki strani grad pre nego što odem jedna od prvih stvari je da vidim tarife i vrste karata za prevoz. Skoro uvek je prva izlistana opcija je ono što mi treba, a pri dnu se nalaze neke zone, tj. ono što koristi ljudima koji su u predgrađu.

Lako se izračuna da li se nekome više isplati da kupuje pojedinačne karte ili uzme mesečnu kartu. Naravno, na početku će biti poteškoća i u tom periodu bi kontrolori trebalo da gledaju kroz prste ako je pogrešna karta otkucana, ali da istovremeno objasne šta je trebalo da se uradi. Na taj način bi sami putnici na ličnom primeru videli šta im odgovara.

Problem će praviti ljudi koji zagovaraju besplatan prevoz i bojkot plaćanja prevoza (koji su i najglasniji na forumimam i komentarima), ali oni nemaju veze sa novim tarifnim sistemom.
 
becks89":ipbf5ztz je napisao(la):
Zasto ja moram da znam koja je koja zona? Tvoje je da naplatis koliko treba, kad udjes u prigradski autobus, jel ti vadis para koliko treba za kartu ili cekas konduktera da ti kaze cenu? Ja koji se ajde kao nesto razumem, zaista ne zelim ni da se trudim da skapiram koja je koja zona i slicno, jer su mi to nepotrebni podatci u zivotu...
A gde si ti to video poslednje tri godine konduktera u prigradskom autobusu?
Imao si busplus aparat na kome piše MOLIMO IZAVERITE ZONU i poređano osam zona sa cenama. I ti sad znaj koju treba da izabereš. Druga varijanta je bila da kupiš kartu kod vozača koja je bila 60-70% skuplja.

TEBI JE OVO BILO JEDNOSTAVNIJE??? :shock:

586366_prigradske_linije_02_foto_mateja_beljan_o.jpg
 
Све све али ово је врхунац глупости... :grand:

Putnici koji plaćaju mesečnu kartu za prvu zonu, ubuduće će izbegavati i liniju 50. Iako polazi iz prve u Ustaničkoj ulici i završava na okretnici na Banovom brdu u istoj zoni, na putu prolazi kroz drugu tarifu.
 
Nadam se da će ispeglati te nelogičnosti. Mada, ako su već ofarbali sve stanice (ne znam, ne pratim) onda je trebalo malo više da se potrude.
 
Prva i druga nije ni trebalo da se razdvajaju jer ne postoji neki valjan razlog. Trebalo je sve to da ostane prva, a onda sadašnja treća da se zove druga (cene ovakve kakve jesu su ok) i četvrta bi se zvala treća.
Koji je smisao razdvajanja prve i druge?
-pojedinačna karta je ista - 89 dinara.
-mesečna za zaposlene je jeftinija u prvoj za 285 dinara. To je na mesečnom nivou ništa, a ako se ukaže potreba da se ode do Žarkova, levu obalu Dunava ili dalje od Saobraćajne škole u Zemunu, tih 285 dinara za čas se ispuca...
-mesečna za studente je jeftinija za 30 dinara! ALO LJUDI, ZA 30 DINARA!!! Pa zašto bi iko uplatio samo za prvu.
DAKLE I i II treba da se sjedine i tu nema dileme.

Treća i četvrta zona su nešto sasvim drugo. To je područje koje je nekada bilo ITS2 i imalo veoma skup i komplikovan sistem. Ulaskom ovog područja u sistem gradskog prevoza, svi stanovnici predgrađa su u ogromnom plusu.

A prvu i drugu su razvdvojili samo zarad nekog socijalnog mira, da ne bi skakali ljudi iz kruga dvojke i pričali kako je prevoz pojeftinio samo u predgrađu. Eto, pojeftinila je sada i ljudima iz centra mesečna karta za 30 dinara, ali će oni svakako kupovati onu koju su i do sad, ali eto, da bi se reklo, ako ne putuješ dalje od strogog centra, imaš mogućnost da kupiš i papirme maramice ili kutiju šibica.
 
Jedina dobra stvar je što je Vrčin postao II zona , iako je pripadao ITS2 sistemu.
 
EUKALIPTUS":1kvs7zso je napisao(la):
Hajde, na primer da stvari posmatramo ovako. Hoću danas da idem iz Zemuna u Marinac i da se vratim.
Krenuću iz Zemuna i u busu 83 ću izabrati IV zonu i kucati kartu, skinuće mi 269 dinara. Presešću na 581 i odvesti se do Lazarevca. U međuvremenu će mi isteći 90 minuta, ali nema veze, karta svakako važi. U Lazarevcu presedam na 150, ali moram opet kucati kartu. Skida mi 89 dinara (vožnja u jednoj zoni).
Uveče krećem iz Marinca za Zemun. U busu 150 biram sada prvu zonu i skida mi 269 dinara. Presedam u 581, i dalje mi važi. Stižem do Glavne železničke, karta mi je istekla, prelazim u 83 i kucam novu, 89 dinara. Moje putešestvije ukupno je koštalo 716 dinara, a nisam gore mogao da ga zakomplikujem da bih pokazao da je i ovako zakukuljeno jeftinije od dnevne karte.

A možete misliti koliko je ta dnevna karta onda besmislena za brenovačka, sopotska ili barajevska selima, koja nisu u IV nego u III zoni. Tu se sa vremenskim kartama od 90 minuta za 500 kinti vozaš svuda ceo dan i nema nikakve potrebe za paprenom dnevnom kartom od 750 dinara.
Vidi se koliko su stručno procenili.

Dobar ti je primer :) Morali su uzeti u obzir duža rastojanja, ali i činjenicu da Lasta koja saobraća u prigradskim područjima ima znatno ređe polaske nego što je u gradu, pa se ponekad mora čekati bus prilikom presedanja. To čekanje nije kao u gradu, do 5-10 minuta, već najmanje 20, a često i više ako se ide u neka zabačenija sela, tako da 90 minuta nije dovoljno, a valjda je ideja da sa jednom vremenskom kartom od 179 dinara možeš da pređeš bilo koju relaciju bez prekida. Ja živim u Barajevu i 90 minuta mi je dovoljno da dođem do centra grada samo ako nema čekanja pri prelasku iz busa sa lokalne linije u Lastu za Banovo brdo i ako u Žarkovu ili na Banovom brdu ne čekam bus ili tramvaj duže od malo pre pomenutih 5 do 10 minuta. Dakle samo tako ću jedva uspeti da stignem do centra grada i uđem u sledeći bus, npr. za Zemun, pre isteka 90. minuta, a nije retka situacija kada ljudi iz zona 3 i 4 imaju potrebu da i u samom gradu promene više od jedne linije. Na sneg i eventualni kolaps u saobraćaju koji obično tada nastane bolje da ne pomišljam, tako da za zone 1,2,3 vremenska bi trebala da traje najmanje 120 minuta, ali poželjno više, ionako je duplo skuplja od karte za 1. i 2. zonu.

Što se tiče dnevnih karata, pre svega bilo bi korisno da postoji jeftinija dnevna za zone 1,2,3, a ne samo za 1,2,3,4. 750 dinara (+ 40 za papir jer se kupuje na trafici) je previše da bi neko iz Barajeva dao toliko za dnevnu kartu. Mislim da takva karta ne bi smela da košta više od 450 dinara (računam da u odnosu na dnevnu za 1. i 2. zonu od 250 dinara treba dodati još 179 i ajd da se još zaokruži naviše), jer zaista nikog ne znam ko u jednom danu ide više od jedanput od Barajeva do grada i nazad pa da to opravda visoku cenu. Ići do grada odavde dvaput u toku dana je pre svega naporno, a i busevi nisu nešto lepi i udobni da bi bilo ko imao želju da se ceo dan vozika u njima. Ako bi pak neko hteo što više da iskoristi tu dnevnu od 750 dinara, verovatno bi morao dobro da isplanira kada će gde da ide, npr. danas krene u 12h, uveče se vrati iz grada, a da bi i sutradan iskoristio tu dnevnu i u odlasku i u povratku, morao bi da porani i iz grada se vrati pre 12h kada karta ističe, a sve to je malo verovatno pošto ljudi uglavnom idu negde ciljano i u predviđeno vreme. Zatim, dnevne karte samo za zonu 3 i zonu 4 bi trebale da postoje kao opcija, mada bi ih retko ko koristio. Prosto, ljudi se na teritoriji opštine Barajevo kreću drukčije nego u gradu, pa neće se više puta u jednom danu švrćkati po okolnim selima. Imate polaske za svako selo i u principu svaka linija je zasebna, tj. retko da će neko ići do jednog sela, gde će da presedne u bus za drugo selo itd. Ovde je sve skoncetrisano u samom Barajevu, opština, dom zdravlja itd, pa u okolna sela idu samo oni koji tamo žive. Drugo je u gradu gde primera radi odeš sad do opštine Rakovica, pa posle produžiš kod lekara na Banjicu, gde se zadržiš, onda odeš do centra ili na Novi Beograd u šoping, vratiš se kući, pa uveče opet do grada u pozorište ili bioskop itd. Toga ovde nema, pa ako neko ne stigne da obavi sve što ima za 90 minuta, plati dve karte po 89 dinara, što će ga izaći manje nego da da 250, koliko bi, pretpostavljam, koštala dnevna karta za zonu 3.
 
ovo je mangupski izvedeno, da kao pojeftinicemo prevoz a ustvari nije uopste pojeftinio. Razlike su tako male da vecina uzima i za 1 i za 2 zonu, a ne samo za 1 zonu. Jedino je mozda jeftinije za ljude iz 4 zone, ali koliko njih ima?
 
Obratite posebnu paznju pre nego sto kupite kartu za koju zonu vam je toga meseca potreban prevoz. Sistem tako funkcionise, sto nije bas u skladu sa nekom logikom, da kupljenu mesecnu kartu za npr. 1. zonu, kasnije ne mozete da doplatite i nadogradite na 2,3 ili 4.
Odmah kupujes prvu izabranu varijanu koja ti vazi za taj mesec. Za sve ostale voznje van tog podrucja placas posebno.

Tako da je bolje uzeti neku zonu i vise, uz manju doplatu, nego se kasnije kajati zbog dopunskog placanja. Ovo najvise vazi za zone 1 i 2.
 
674055_151001-infografik-novi-tarifni-sistem-118-5x175cm301-3_lb.jpg


При чему треба узети у обзир да ваша персонализивана картица и непорсонализована могу да се допуњују! Шта то значи? Рецимо , лупам сада , из Железника кренем за Обреновац. До истека друге зоне возим са уплаћеном зоном 1 и 2 ,а од тренутка прислоним своју неперсонализовану картицу на валидатору и уместо 179 динара мени наплати 89! Али , не само то! Са том истом картом могу да дођем до сваког села у Обреновцу пошто се не ради о појединачној ,већ о временској карти. Значи уместо да платим не знам ни коју своту новца како је било до сада у зони сумрака зван ИТС 2 сада само сам платио додатних 89 динара и дошао до жењене локације. Такође , када буде систем био прорадио исту ту додатну карту могу да купим помоћу телефона или картицом. Генијално , зар не? :D

Ово важи на пример и за људе које иду из Раље за Београд , а повремено оду до Младеновца. Једноставно , уплатите за зоне 1 , 2 и 3 и када вама треба зона 4 чим уђете у њу на три начина платите додатну карту од 89 динара. :)

aparat-za-karte-bus-blus-mondo-goran-sivacki.jpg
 
Kako god da su osmislili nadam se samo da nece opet da zloupotrebljavati
komunalnu policiju koja se placa iz budjeta a da radi za privatnu firmu

Nemam nista protiv i da koriste komunalnu policiju
ali svaki njen sat angazovanja da uplate u gradski budjet
 
Meni se baš dopada što su ofarbali sva stajališta u boje zona i što su omogućili plaćanje putem mobilnog telefona, baš sve kako su i najavili.
 
Pule":2ixpog5v je napisao(la):
Sistem tako funkcionise, sto nije bas u skladu sa nekom logikom, da kupljenu mesecnu kartu za npr. 1. zonu, kasnije ne mozete da doplatite i nadogradite na 2,3 ili 4.

Ja sam zvala Bus plus pre 10-ak dana i pitali ih da li je moguće dopuniti zonu ako ti firma plati samo 1, a ja hoću 2. i odgovor je bio potvrdan, ali da to može samo u Beograđanki. E sad, da li je to važilo samo za prethodnu 1. i 2. zonu, a sada ne, nisam sigurna. Ali ne znam zašto bi se razlikovalo.
 
Juce 1.10.2015. tramvaj
20151001084351.jpg


20151001084507.jpg


20151001084513.jpg


dansa trola tu naplacjuju po starom

20151001165104.jpg


20151001165116.jpg
 
marrecar":12d4p6j8 je napisao(la):
Kako funkcionise placanje preko mobilnog?

sarkazam...

nikako, naravno, ni to niti sam ijedno stajalište video u novim bojama
 
jde neko ko svakodnevno koristi javni prevoz neka simulira otkicavanje nepersonalizovane karte sa izborom zone i za 2-3 osobe, pa nek nam kaze koliko vremena je potrebno za ovu operaciju.
 
Па то је реткост. Људи обично очитавају карту од 89 динара (зона 1 и 2) за једну особу ,а процес за то веома је брз и једноставан. Да , када се очитава карта без бирања зона апарат препоставља да нећете излазити из једне зоне , односно да намеравате да купите карту од 89 динара која важи за 1 и 2 или 3 ил 4. зону. Толико је једноставно ,док онима којима је заиста потребно да бирају зоне (бивши корисници ИТС 2 система) је драстично олакшано. Јер, раније си "ван града" морао да бираш 8 зона па ти сада погоди која си. :twisted: Но , тада када ништа није било урађено како ваља било је све на месту ,а сада када ће чак апарат да најављује и звучно и визуално зоне + што ће на стајалишту знати која је , одједном то претставља проблем? Да , како да не. :D

Можда би било боље да су уместо боја на апарату поставили да изаберете следеће опције како не би људи створили "конфузије":

ПРВА И ДРУГА / ТРЕЋА / ЧЕТВРТА 89 Динара
ПРВА , ДРУГА И ТРЕЋА / ТРЕЋА И ЧЕТВРТА 189 динара
ПРВА , ДРУГА , ТРЕЋА И ЧЕТВРТА 269 динара

:D
 
Vrh