Izvinite što ovako iznenada upadam, ali videh isečke iz novina o protestima i morao sam da reagujem. LAŽU!
Evo fotki sa protesta 99% - NIŠTA nisu izvestili kako valja. Sve fotke po portalima i medijima su sa skupa 16.7. a ne 23.7. Biće i snimaka uskoro.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.345130868900059.81558.239905709422576&type=1
-Fotografije sa skupa 16.7. koriste se za vest o prvom skupu od 17h, koji nema veze sa skupom 99posto (počeo od 18 i 30).
-Kako RTS prenosi u 17:25 mi ne postojimo i skupa neće biti. Skup se desio i bilo je preko 400 ljudi - policajac mi je to lično rekao kada sam pitao koje su njihove procene. Vesele 90-e, RTS uzvraća udarac.
-Novinarka B92 je DIREKTNO govorila sa organizatorima protesta. Sve joj je objašnjeno, dobila je papir sa zahtevima i razlozima. NIJEDAN naš zahtev nije preneo portal B92 već samo zahteve prve grupe od 17h. A najvažniji zahtev: uvid u tendersku dokumentaciju, ugovore i ostala dokumenta nisu stavili, iako je to bio zahtev obe grupe.
Svim novinarima smo jasno predočili zahteve građana sa zelenjaka. Njih smo dogovorili kroz razgovore zadnjih nekoliko nedelja, stavili na stranicu i većinski su se na stranici ljudi složili. Ovo su zahtevi 99%, tj građanske inicijative koju smo pokrenuli (više nije samo naša):
1) - Da nadležni organi istraže i javnosti obelodane sve radnje vezane za tender kao i tačnu vlasničku strukturu konzorcijuma firmi koje su zadužene za Bus Plus, kompletan istorijat Apex-a i firmi koje su u lancu, ukupne prihode i rashode.
- Da se po obavljenoj istrazi ukine Busplus, pokrene krivična odgovornost zbog materijalne štete i nedozvoljenog, protivustavnog progona građana.
2) - Da prestanu da se troše resursi komunalne policije kako bi privatne firme ostvarile profit. Ostvarenje profita je odgovornost tih firmi i one to moraju da urade ulaganjem svojih sredstava, a ne korišćenjem sredstava i ljudstva grada Beograda koja se finansiraju iz budžeta, najvećim delom od poreza građana. Budući da su Apex i ostatak konzorcijuma privatne firme, zahtevamo od komunalne policije da prestane da štiti njihove interese, jer im to nije u opisu radnog mesta.
3) - Da se donese novi cenovnik usluga po kome bi javni prevoz bio besplatan za sledeće za neke kategorije stanovnistva: penzionere, studente, trudnice i sve nezaposlene.
- Dalje, da karta za jednu vožnju ne košta više od 30 dinara, a mesečna karta ne više od 600 dinara - ovakve cene su pristupačne za materijalne uslove građana i dovele bi do povećanja prodaje karata i značajnog smanjenja švercovanja.
- Da se pokrene postupak za uvođenje raznovrsnijeg sistema naplate: sedmične i dvosedmične karte - da te karte imaju izvestan popust u odnosu na karte za jednu vožnju.
- Da postoji vremensko važenje karte za jednu vožnju, a ne da građani moraju ponovo da kupe kartu ako presedaju.
Besplatan javni prevoz je jedna inicijativa, ova borba protiv Bus Plus-a druga. To smo sve lepo objasnili i na prvom i drugom protestu novinarima. Ne haju izgleda. Bitno je bilo okarakterisati nas ko utopiste da bi zbunili javnost i prikazali kao neozbiljne. Inače poprilično je ozbiljno sve što smo objavili protiv Bus Plus-a, korupciji i podaci o poslovanju ugnjetavanju radnika. Tipično za medijski mrak u Srbiji.
P.S. 99posto nema veze sa ideološkom horizontalom (levo-desno orijentisani) već vertikalom moći (obični ugnjeteni, obespravljeni ljudi protiv tajkuna, političara i bankara - naravno raznih 'biznismena' i nasilnika takođe).