Šta je novo?

Nadvoznjak kod hipodroma

Djordje

Intermediate
Učlanjen(a)
13.04.2008.
Poruke
448
Pohvaljen
2
Izgradnje nadvožnjaka kod Hipodroma
Ćupriju koče imovinski odnosi
Autor: G.Svilar | 04.10.2008. - 08:32
Ćupriju koče imovinski odnosi

Sve je izvesnije da će izgradnja nadvožnjaka na Carevoj ćupriji sačekati narednu godinu. Najviše glavobolje nadležnima iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju zadaje rešavanje imovinskih odnosa što će najverovatnije biti presudan faktor za odlaganje radova. Ipak, u Direkciji još uvek „vide“ mogućnost da radovi počnu do kraja godine, kako je i obećano.

http://www.blic.rs/beograd.php?id=59542


Дакле, никако не разумем овај надвожњак... Уговор о сређивању Прокопа је потписан - добро, сад, као и обично, обећање лудом радовање, сад ту нешто не ваља, па је то опет у процесу предразмишљања о размишљању - али, углавном, ствари око Прокопа су почеле да се мрдају и постоји некаква догледна могућност да се штајга стварно пребаци тамо. Тог момента, по мени, комплетно железничко смеће треба лепо ископати са најбољег београдског земљишта и бацити на рециклажу у Сартид - тако је и било предвиђено, јер ако се хоће ослобађати грађевинско земљиште, мало га је теже ослободити ако на њему оставиш шине и попишани туцаник. Чак и да се спроведе овај важећи дементни ГУП по коме би се оставио 1 или 2 колосека, та пруга би била де факто приградска-трамвајска пруга малог промета. Мада ја ипак мислим да ће се неко у граду дозвати памети и уклонити ту пругу одатле где јој место није.

Шта хоћу рећи - за 5-6 година од сада та пруга по свој прилици ту бити неће, или, у најгорем случају, неће више правити проблем. Ту би требало да дође и онај чувени мост за премошћавање Хималаја и Маријанске удолине који би некако требало да се преповеже на Баново Брдо, а да колико је мени познато нико није озбиљно причао о томе како ће то бити изведено. И сад, наградно питање је: шта у целој тој заврзлами ради тај надвожњак на одређено време и како се уклапа у целу причу? Да ли ће уопште бити потребан оног датума када (српским темпом) буде завршен? Имаће ли шта да "надвози"? Куда ће водити? Биће ли довољно широк за повезивање на аутостраду будућности? Да ли неко на овом форуму види смисао у овој грађевини даље од, рецимо, 2013? И има ли смисла бацати паре пореских обвезника на такву краткорочну закрпу од решења?
 
Odgovor sledi u tekstu:
Rampa na pružnom prelazu kod Hipodroma je često zatvorena zbog prolazaka vozova, što zadaje velike muke vozačima i stvara nepregledne gužve. Propisi zahtevaju da rampa bude spuštena tri do pet minuta pre prolaska voza, što nervira vozače koji svakodnevno prolaze ovom maršutom i oduzima im mnogo vremena. Zato mnogi svesno izbegavaju ovaj pravac znajući da će izgubiti mnogo vremena ukoliko zateknu spuštane rampu. U zavisnosti od toga u kom delu dana se rampa zatvori, u oba pravca rampa zaustavi najmanje 50 vozila. Ovim rešenjem vozači koji se kreću iz pravca Banovog Brda ka gradu sa nadvožnjaka će imati dozvoljena skretanja u levo i desno u Bulevar Vojvode Mišića. Plan o izgradnji nadvožnjaka kod Careve ćuprije postoji od septembra prošle godine, ali je najpre morao da sačeka usvajanje plana detaljne regulacije za ovaj deo grada, a sada čeka rešavanje imovine.

Telefonska rampa
Važnost nadvožnjaka sa stanovišta protočnosti je velika ali ništa manja i kad je reč o bezbednosti onih koji na tom mestu prelaze preko pruge. Na pružnom prelazu kod Careve ćuprije još uvek se praktikuje stari sistem podizanja rampe. Otpravnik vozova telefonom najavi prolazak voza, nakon čega rednik koji se nalazi u kućici kod pružnog prelaza spušta rampu.
 
Ma nije tu problem rampa,nego onaj pruzni prelaz na kojem su skokovi po 10 cm izmedju sina. Bar kada bi to malo uredili ne bi bila tolika guzva.
 
Надвожњак код Цареве ћуприје до 2012. године
Нови прелаз преко железничке пруге мора да буде завршен најкасније када и мост код Аде Циганлије
carevachuprija200810160.jpg

Стиже нови надвожњак Фото Л. Вулетић

Дуго најављивана и више пута одлагана изградња надвожњака код Цареве ћуприје требало би да почне у наредних неколико месеци. Дирекција за грађевинско земљиште коначно је решила имовинско-правне проблеме са власницима имања око железничке рампе недалеко од Хиподрома, а остало је само још да се постигне договор са „Железницама Србије” јер је ово предузеће власник пруге преко које ће проћи надвожњак.

Нико, међутим, са сигурношћу не може да прецизира када би радови могли да почну, али из Дирекције поручују да ће динамика посла бити усклађена са изградњом моста код Аде Циганлије. То другим речима значи да надвожњак мора бити изграђен најкасније до 2012. године, када истиче рок за завршетак прелаза преко Саве.

– У току је избор извођача радова – каже Ненад Бајић, шеф Информативне службе Дирекције за грађевинско земљиште. – Остало нам је још само да прибавимо документе за изградњу и после тога пријављујемо радове. Новац смо обезбедили из буџета Дирекције, а цео пројекат је усклађен и са планом детаљне регулације.

Бајић објашњава и да овај надвожњак има много шири значај него што се на први поглед чини.

– Не само што ће надвожњак спајати Баново и Топчидерско брдо, и уједно смањити гужве јер возачи више неће морати да чекају у реду како би прешли преко пруге, већ ће повезати и Чукарицу са Новим Београдом – објашњава Бајић, додајући да ће надвожњак код Цареве ћуприје бити део такозваног унутрашњег магистралног полупрстена.

То значи да ће преко њега житељи Бановог брда моћи да се укључе на будућу петљу код Радничке улице, а одатле да преко моста пређу на другу страну Саве.

– Паралелно са изградњом моста и овог надвожњака, градићемо и петљу код „Југопетролових” објеката, којима следи измештање. Ускоро би за овај пројекат требало да буде расписан конкурс – најављује Бајић, одбијајући да прецизира када би посао могао да почне.

Динамика радова ће се, каже, знати тек када Дирекција добије одобрење за изградњу. Он, међутим, уверава да ће петља у Радничкој бити завршена најкасније када и мост код Аде.

На примедбу стручњака да је изградња овог прелаза преко Саве ушла у поодмаклу фазу, а да још нема ни назнака када ће и како бити изграђене приступне саобраћајнице, Бајић одговара:

– Све ће бити усклађено са изградњом моста. Приступне путеве ћемо градити паралелно са прелазом преко Саве. Постоје пројекти за ове саобраћајнице, како са новобеоградске, тако и са чукаричке стране – уверава Бајић.

Н. М.

[објављено: 27/04/2009]
Извор: Политика
Адреса: http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Nadvoznjak-kod-Careve-cuprije-do-2012-godine.sr.html
 
– Паралелно са изградњом моста и овог надвожњака, градићемо и петљу код „Југопетролових” објеката, којима следи измештање. Ускоро би за овај пројекат требало да буде расписан конкурс – најављује Бајић, одбијајући да прецизира када би посао могао да почне.
Nešto mi se čini da da ovo neće ići baš tako glatko. Da li se zna gde će Jugopetrol biti izmešten? To nije mali objekat, ceo kompleks ima veliku površinu....mislim da ćemo dobiti most bez pristupa.
Ne lipši magarče....
 
Pa ovde se od početka tvdi da su most i prilazi mostu dve odvojene stvari :)
 
Okačio sam vest na temi o mostu pre neke nedelju, dve. Raspisan je tender za petlju Hipodrom (06.03.2009.).
 
U današnjoj Politici piše da će izgradnja nadvožnjaka početi najverovatnije u julu.
 
Pružni prelaz kod Hipodroma neće nervirati vozače
Sa Careve ćuprije na most preko Ade
Autor: Goran Svilar | 18.05.2009. - 09:07
Nadvožnjak kod Careve ćuprije jedini je saobraćajni infrastrukturni projekat čija gradnja počinje ove godine. Deo je Unutrašnjeg magistralnog poluprstena, „lek za glavobolju“ vozača koji čekaju da prođe voz ispred rampe kod Hipodroma, ali i veza Banovog Brda sa Bulevarom vojvode Mišića, preko Paštrovićeve ulice. Kad se podigne most preko Ade Ciganlije nadvožnjak će biti povezan sa njim, a time i Novim Beogradom.
jt28e8.jpg

Posao je poveren srpskom konzorcijumu „Ratko Mitrović“ – „Novkol“ – „Hidromet inžinjering“, a ugovor sa izvođačem biće potpisan za nekoliko dana. Prvi radovi počeće u julu mesecu, najavljuju u Direkciji za građevinsko zemljište i i zgradnju Beograda. Radovi će trajati 475 dana, a nadvožnjak će se sastojati od 11 delova i isto toliko nosećih stubova. Vrednost radova je 2,1 milijarde dinara. Nadvožnjak će biti dugačak oko 660 metara, imaće po dve saobraćajne trake u oba smera, a važnost objekta vidi se iz najave da će on biti povezan sa novim mostom preko Ade Ciganlije, koji se uveliko gradi.

- Nadvožnjak će biti povezan sa petljom Radnička, koja treba da se izgradi, i sa koje će se moći pristupiti novom mostu preko Ade Ciganlije. Izvođača možemo da uvedemo u posao kad dobijemo odobrenje za izgradnju. Očekujemo da radovi počnu u julu - kaže Nenad Bajić, PR Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju.
Do završetka izgradnje mosta i petlje u Radničkoj, vozačima će biti dozvoljen silazak sa nadvožnjaka u Bulevar vojvode Mišića. Kad most i petlja budu izgrađeni, neće biti moguće sići sa nadvožnjaka u Bulevar, a vozači koji idu iz pravca Banovog brda u Novi Beograd imaće na raspolaganju još jednu putanju. Do Novog Beograda stizaće preko Požeške, Paštrovićeve, novog nadvožnjaka kod Careve ćuprije, petlje u Radničkoj ulici i novog mosta preko Ade Ciganlije. Time će Bulevar vojvode Mišića i Radnička ulica biti rasterećeni.
Važnost objekta vidi se i iz svakodnevnih gužvi na pružnom prelazu kod Hipodroma. Vozači gube vreme čekajući da voz prođe, na pružnom prelazu postoji rampa koja je često zbog vozova spuštena. Propisi zahtevaju da rampa bude spuštena tri do pet minuta pre prolaska voza, što nervira vozače koji prolaze ovom maršutom.
Na savremenim prugama postoje detektori koji se nalaze pre pružnih prelaza. Kad voz prođe preko njih automatski se zatvaraju rampe. Na pružnom prelazu kod Careve ćuprije još uvek se praktikuje stari sistem podizanja rampe. Otpravnik vozova telefonom najavi prolazak voza, nakon čega čovek koji se nalazi u kućici kod kod pružnog prelaza spušta rampu.
Zato mnogi svesno izbegavaju ovaj pravac pošto znaju da će izgubiti mnogo vremena ukoliko zateknu spuštenu rampu. Izgradnjom nadvožnjaka u velikoj meri će se poboljšati protok vozila iz pravca Banovog Brda ka gradu i obrnuto, a automobili koji se kreću iz pravca Banovog Brda ka gradu sa nadvožnjaka će imati dozvoljena skretanja u levo i desno u Bulevar vojvode Mišića.

U planu već dve godine
Plan o izgradnji nadvožnjaka kod Careve ćuprije postoji od septembra 2007. godine, ali je moralo da se sačeka usvajanje Plana detaljne regulacije za ovaj deo grada, rešenje imovinsko pravnih odnosa, a još predstoji odobrenje za radove, kažu u Direkciji za građevinsko zemljište.


Izvor: Blic
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=93048
 
"Nadvožnjak kod Careve ćuprije jedini je saobraćajni infrastrukturni projekat čija gradnja počinje ove godine. " Hoce li onda uspeti da naprave na vreme sve ostale prilazne puteve i nadvoznjake itd za novi most?
 
Srušen je objekat pored sadašnjeg prelaza ,takodjer je preseljen plac za polovne autombile. Na tom mestu su vršena neka bušenja. Izgleda da su počeli neki radovi...
 
Dobrodosao na forum i hvala na dobroj informaciji, provericemo sta se desava uz neku fotografiju i info vise ;) :kk:
 
Predviđeno je u planu direkcije za g.z da počne na jesen gledao sam i čuo vest na studiu B!
 
Prolazio sam pre neki dan,polako rasciscavaju taj deo kod prelaza,ponovo sutra prolazim pa cu pokusati i da uslikam nesto zanimljivo.
 
Evo slika :)

2rr52x4.jpg


9poy9i.jpg


Nisam stigao više drugi dan ću... Inače uradili su već i neke temelje za stubove :)
 
Evo još slika od juče ili od srede nisam siguran

Izvinjavam se nisam video da je predhodni post takođe moj :rolleyes:

2aj5o2x.jpg


azew3r.jpg
 
Ne znam koliko ima veze sa ovim radovima oko nadvožnjaka ali juče sam prolazeći tuda video da su duž Bulevara v.Mišića poskidali i sve stubove kontaktne mreže na tramvajskoj liniji 3 od mesta odvajanja 12ice i 13ice za B.brdo pa sve do Careve ćuprije. Možda će izmestiti i šine na ''trojci''?
Evo, to su ovi stubovi, sem ovog prvog svi su bili starinski - predratni sa interesantnim rešenjem za osvetljenje (lampama) na vrhu (slika iz 2005.):

jibz1j.jpg
 
Pa to sam i ja mislio, pretpostavio sam da će rekonstrukcija da ide celom tom dužinom, jer su spominjali da će sređivati nešto i zbog nove petlje i gomile još nekih stvari koje treba tuda da prođu, proširenja produžetka rakovičkog puta itsl.
 
Ambassador":3gq44ic4 je napisao(la):
Pa to sam i ja mislio, pretpostavio sam da će rekonstrukcija da ide celom tom dužinom, jer su spominjali da će sređivati nešto i zbog nove petlje i gomile još nekih stvari koje treba tuda da prođu, proširenja produžetka rakovičkog puta itsl.
e, pa veselo ako baš tuda treba da prođu. valja preorati i topčiderski park i anulirati ono krivudanje ulevo pa udesno do rakovičkog puta. oko miloševog konaka može kružni tok, recimo. širenje rakovičkog puta? 6 traka - odma! pa zar da idu dva vozila jedno za drugim istom trakom? nadvožnjak đene-đene, mada se moralo misliti na to da zauzima što manje prostora.
a onaj nesrećni promašaj od bušenja ump-a kroz topčidersko brdo i pravljenja petlje nad petljom na autokomandi je ideja za koju treba tamničiti na veoma duge periode.
 
Јел можеш да објасниш зашто мислиш ово за тамничење. Мислим, неки аргумент иначе те нико неће схватити озбиљно...

По мени, идеја је више него добра, спајаће Баново брдо, Нови Београд, и цео јужни део града са аутокомандом, а по завршетку УМПа са панчевачким мостом, опет брзом, вероватно делимично подземном, саобраћајницом. Тада ником од ових горе неће да пада на памет да улазе у град, и гужве у граду ће значајно бити смањене...
 
Михаило":3py8goi7 je napisao(la):
Јел можеш да објасниш зашто мислиш ово за тамничење. Мислим, неки аргумент иначе те нико неће схватити озбиљно...
mogu da probam.
od blokova nema levlje, ali ima desno. poprilično mnogo desno. svima njima neće na pamet padati da kruže naokolo sveta pa na mala vrata, kad imaju autoput prav kao strela otrovnica. bez semafora. ijednog semafora. ever. evo ovaj nadvožnjak kod hipodroma recimo ima semafor. to što se tiče ekipe sa nbg i kose.
(argument da je to autoput je ćorak, pošto ako neko misli da se ump-om nadomešćuje nedostatak obilaznice, tamničenje bi bilo dosta blaga kazna)

zagušenja na autokomandi, cenim, nemaju preterane veze sa pravcima nbg i čukarica, jer ump je paralelan sa autoputem i prelazi ispod vračara i zvezdare tek u grčića milenka. kakve to veze ima sa autokomandom? ko reši da tu preseče do pančevca, rešio je, pa imao samo autoput, autoput + ump ili surčinski aerodrom na raspolaganju. to više ima veze sa njegovim strpljenjem ili inteligencijom, nego sa brojem ponuđenih alternativa. ostaje jedino pravac autoput-mišićev bulevar koji, fakat, u jednom smeru ima semafor. to je dovoljno da isplati bušenje dubokog tunela ispod topčiderskog brda?

poslednje, ali ne i najmanje bitno - to košta i ružno je. petlja koja bi se nalazila nad petljom na autokomandi bi bila jeziva, prostor za pristupne saobraćajnice nečemu na tako velikoj visini mora biti jako velik. mnogo rušenja.
 
Goldstein":3o60zkcn je napisao(la):
Kad most i petlja budu izgrađeni, neće biti moguće sići sa nadvožnjaka u Bulevar, a vozači koji idu iz pravca Banovog brda u Novi Beograd imaće na raspolaganju još jednu putanju. Do Novog Beograda stizaće preko Požeške, Paštrovićeve, novog nadvožnjaka kod Careve ćuprije, petlje u Radničkoj ulici i novog mosta preko Ade Ciganlije. Time će Bulevar vojvode Mišića i Radnička ulica biti rasterećeni.
može li neko ovo da pojasni?
 
Vrh