Šta je novo?

Mostovi

Da li je stvarno bitnije/jeftinije/jednostavnije da se most pravi na mestu gde je reka Dunav najuza?
Zar nije prioritetnije (i ultimativno najisplativije na duze staze) rukovoditi se nekakvim dobrim urabnim planom? Np. da most izlazi od najvece, a ne od neke sporedne ulice, samo zato sto je reka tamo najuza itd? Most treba ici tamo gde mora. Šire, obicno znaci pliće, ako je to ikakav faktor u izgradnji mostova, a rekao bih da jeste.

Takodje, licno ne volim da vidim da ikakav put prolazi preko ostrva Čaplja i ostalih rezervata, pa makar cesta bila na nadvoznjacima, to je uvek poziv za dalju urbamizaciju.
 
Da li je stvarno bitnije/jeftinije/jednostavnije da se most pravi na mestu gde je reka Dunav najuza?
[...] Most treba ici tamo gde mora. Šire, obicno znaci pliće, ako je to ikakav faktor u izgradnji mostova, a rekao bih da jeste.
Rekao bih da je širina reke samo jedan od faktora. U ovom slučaju bi doprinela tome da stubovi mosta mogu da budu isključivo na kopnu.

Zar nije prioritetnije (i ultimativno najisplativije na duze staze) rukovoditi se nekakvim dobrim urabnim planom? Np. da most izlazi od najvece, a ne od neke sporedne ulice, samo zato sto je reka tamo najuza itd?
Nisam dobro ucrtao prilazne saobraćajnice. Poenta je da takav most može lako da se poveže sa Dunavskom. Šta fali? To je inače ulica čije proširenje se već planira. Dalje se spaja sa Cvijićevom koja izlazi direktno na BDS, odnosno vodi ka gradu. U drugom pravcu, Dunavska vodi ka Dorćolu i užem centru.

Takodje, licno ne volim da vidim da ikakav put prolazi preko ostrva Čaplja i ostalih rezervata, pa makar cesta bila na nadvoznjacima, to je uvek poziv za dalju urbamizaciju.
Most koji sam ja nacrtao ne prelazi preko Čaplje.
 
Videh da je jedan drugi forumas povukao linije preko "Caplje", cak i preko VLO, pa sam se zato posebno nadovezao...

Tvoji mi predlozi deluju najpromisljenije. Naravno da tuzne Borcu, Kotez i ostala naselja preko treba spojiti sa Dorcolom, sto direktnije, a ne preko onog industrijskog zrenjaninskog puta.
Ptanje je, takodje, kuda dalje sa cestom kada se predje mostom sa Dorcola na drugu stranu?

Nakon najnovijeg azuritanja google mape izneandio sam se koliko se tamo preko, zapravo, izgradilo. Ako je ikad bilo sansi da nekakva sira cesta probije do np. Koteza, sada bi tek bila vratolomija izvesti tako nesto. Jedini preostao nacin je izgraditi cestu preko - dunavskog nasipa, ma koliko to nepopularno zvucalo. koja bi direkt spajala Pancevacki most sa Pupinovim.
It te ceste bi, onda, moglo napraviti vise manjih izlaza ka naseljima prema severu.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Videh da je jedan drugi forumas povukao linije preko "Caplje", cak i preko VLO, pa sam se zato posebno nadovezao...

Tvoji mi predlozi deluju najpromisljenije. Naravno da tuzne Borcu, Kotez i ostala naselja preko treba spojiti sa Dorcolom, sto direktnije, a ne preko onog industrijskog zrenjaninskog puta.
Ptanje je, takodje, kuda dalje sa cestom kada se predje mostom sa Dorcola na drugu stranu?

Nakon najnovijeg azuritanja google mape izneandio sam se koliko se tamo preko, zapravo, izgradilo. Ako je ikad bilo sansi da nekakva sira cesta probije do np. Koteza, sada bi tek bila vratolomija izvesti tako nesto. Jedini preostao nacin je izgraditi cestu preko - dunavskog nasipa, ma koliko to nepopularno zvucalo. koja bi direkt spajala Pancevacki most sa Pupinovim.
It te ceste bi, onda, moglo napraviti vise manjih izlaza ka naseljima prema severu.

Није толико компликовано. Треба направити булевар, паралелан са Зрењаниским путем, који би ишао све до Северне тангенте. Било би одређеног (опет, не великог сразмерно битности пројекта) рушења у Крњачи и Котежу, али у Борчи минимално.
Мислим да је Дошљак исцртао трасу тог булевара у некој теми, не могу да се сетим којој.

Мој (крајње аматерски) приказ:
1685379483252.png


Наравно, уз саобраћајнице које би повезале овај булевар и Зрењанински пут.
 
И онда правилна парцелације, па да се нуде бесплатно плацеви људима који су дуж Зрењанинца по оним сокацима накарадни, па после да се и ту направе правилне парцеле а дуж самог Зрењанинца улични фонт као у БКА или Пожешкој.
 
Tu može i tramvaj da se pusti, i da se napravi kopija Jurija Gagarina na levoj obali Dunava.
Ali da završava u Borči. Drugo, trebalo bi modifikovati i ovaj moj predlog (Akcenat na Dorćolu i Kalemegdanu). 👇 Treće, linija 96 bi mogla da saobraća tim novim mostom preko Koteža, a i tada bi mogla i da se uvede linija 93 Kotež - Novi bulevar - Pupinov most - Zemun, sa ili bez produženja do Nbg.

tramvaji-predlog-sirenja-mreze-2021-metro.jpg
 
Kad već crtamo, zašto ne nešto ovako?
Pogledajte prilog 161318
Da, upravo to. Biramo gde je Dunav najuži, izbegavamo rukavac luke i promenljive nanose bliže ušću koji se pomeraju i pomeraju plovni tok. Jedino, mostovi sa manjim rasponima su dosta jeftiniji od mostova sa većim rasponima (moment sile je srazmeran kvadratu poluprečnika, odnosno sa povećanjem raspona, se kvadratno povećavaju sile koje most trpi). Minimalni plovni otvor je 150 metara širine, tako da se pro projektovanju može voditi upravo time radi racionalizacije cene.

Veza ne desnoj obali u pravac kretanja Cvijićeva, sa vezom sa Žorža Klemensoa i eventualno još nekim ulicama. Glavni pravac kretanja tramvaja, pešaka i biciklista Francuska - Žorža Klemensoa na most.
novi most preko dunava.jpg
 
Da, upravo to. Biramo gde je Dunav najuži, izbegavamo rukavac luke i promenljive nanose bliže ušću koji se pomeraju i pomeraju plovni tok. Jedino, mostovi sa manjim rasponima su dosta jeftiniji od mostova sa većim rasponima (moment sile je srazmeran kvadratu poluprečnika, odnosno sa povećanjem raspona, se kvadratno povećavaju sile koje most trpi). Minimalni plovni otvor je 150 metara širine, tako da se pro projektovanju može voditi upravo time radi racionalizacije cene.

Veza ne desnoj obali u pravac kretanja Cvijićeva, sa vezom sa Žorža Klemensoa i eventualno još nekim ulicama. Glavni pravac kretanja tramvaja, pešaka i biciklista Francuska - Žorža Klemensoa na most.
Pogledajte prilog 164167
Super predlozi! :sesir:

Slažem se da je most sa jednim rasponom od obale do obale verovatno preskupa rabota za naše društvo... ali volim malo i da "sanjam" o lepim stvarima :D

Samo jedno pitanje: Da nije možda lakše tramvaj dovesti do mosta iz Cara Dušanav (niz, recimo, KnEginje Ljubice), nego niz Francusku?
 
@ink Cilj je da kretanja javnim prevozom i biciklima budu maksimalno u pravac. Žorža Klemensoa može da primi 1+1 za javni prevoz sa 1+1 za kola, dok Francuska može da primi 1+1 za javni prevoz i 0+1 za kola. Knjeginje Ljubice tu može kao alternativni prilaz kolima za suprotan smer u odnosu na Francusku.

Cilj nam je da iz Koteža i Borče posle Trga republike najkraćom i najbržom vezom tramvaj izađe na Slaviju ili Tašmajdan. Drugo, ako se držimo staro-planiranog metro pravca Petlovo brdo - Banovo brdo - Sajam - Prokop - Slavija - Trg republike, pravac Francuska - Žorža Klemensoa nam je dobar i logičan produžetak ka levoj obali.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Можда скрећем са теме. Свиђају му се све ове идеје, али ипак, шта је најреалније да ће се догодити? Мислим да је реална ситуација да ће се околина данашње Луке урбанизовати по рецепту Београда на води и да неће бити никаквих већих пројеката.
 
Da, upravo to. Biramo gde je Dunav najuži, izbegavamo rukavac luke i promenljive nanose bliže ušću koji se pomeraju i pomeraju plovni tok. Jedino, mostovi sa manjim rasponima su dosta jeftiniji od mostova sa većim rasponima (moment sile je srazmeran kvadratu poluprečnika, odnosno sa povećanjem raspona, se kvadratno povećavaju sile koje most trpi). Minimalni plovni otvor je 150 metara širine, tako da se pro projektovanju može voditi upravo time radi racionalizacije cene.

Veza ne desnoj obali u pravac kretanja Cvijićeva, sa vezom sa Žorža Klemensoa i eventualno još nekim ulicama. Glavni pravac kretanja tramvaja, pešaka i biciklista Francuska - Žorža Klemensoa na most.
Pogledajte prilog 164167
Zaista perfektna lokacija za dodatni, novi most od tri u nizu mostova (Pančevački i most na Adi Huji posle njega) i to koji bi vodio direktno ka centru grada, malo je reći preko potreban.

Nažalost, u ovom trenutku deluje kao science fiction i most na Adi Huji a kamoli ovaj.....
 
Zanima me dali postoje nekakve planove da se izgradi most među Ram i Banatska Palanka? Sada most Smederevo Kovin je jedina veza istočno od Beograd i praktično 50km Dunav inland u Srbiji je bez ovakva veza. Dali postoje možda planove za nekakva veza Kostolac i Šumarak?
 
Tkd mislim da bi bilo praktično da se šta pre izgradi veza kod Neština, a možda i Kupinovo Ratari na Savi.
 
Tu može i tramvaj da se pusti, i da se napravi kopija Jurija Gagarina na levoj obali Dunava.
Lično sam protiv forsiranja tramvaja. Metro, nadzemni/podzemni, jedino treba gurati... da, zvuči smešno i nebulozno s obzirom na celu situaciju sa metroom, ali tramvaj odavno nije efikasno sredstvo javnog prevoza za milionski grad..
 
Sve je istovremeno i efikasno i neefikasno, jer u suštini zavisi od toga kako se pristupa problemu. A kod nas se ide logikom, teraj dok može, kad ne bude moglo više, nek se snalazi kako ko zna i ume.​
 
Da, upravo to. Biramo gde je Dunav najuži, izbegavamo rukavac luke i promenljive nanose bliže ušću koji se pomeraju i pomeraju plovni tok. Jedino, mostovi sa manjim rasponima su dosta jeftiniji od mostova sa većim rasponima (moment sile je srazmeran kvadratu poluprečnika, odnosno sa povećanjem raspona, se kvadratno povećavaju sile koje most trpi). Minimalni plovni otvor je 150 metara širine, tako da se pro projektovanju može voditi upravo time radi racionalizacije cene.

Veza ne desnoj obali u pravac kretanja Cvijićeva, sa vezom sa Žorža Klemensoa i eventualno još nekim ulicama. Glavni pravac kretanja tramvaja, pešaka i biciklista Francuska - Žorža Klemensoa na most.
Pogledajte prilog 164167

Sa ovim projektom:


Investitori su maltene stali na put svim nadama da će tu ikada biti izgrađen most.
 
most krnjača-dorćol neće rešiti puno problema jer je glavno usko grlo sam grad, ne kažem da neće koristiti ali tu gde taj most izbija su takođe gužve, potrebna je kvalitetnija veza sa NBG, tj direktna
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
most krnjača-dorćol neće rešiti puno problema jer je glavno usko grlo sam grad, ne kažem da neće koristiti ali tu gde taj most izbija su takođe gužve, potrebna je kvalitetnija veza sa NBG, tj direktna
Саобраћај ка НБГ ће да покупи тунел Булевар Деспота Стефана-Гаврила Принципа, мада ако би мост Котеж-25. мај био трамвајски, онда би се добила брза веза ка НБГ.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
most krnjača-dorćol neće rešiti puno problema jer je glavno usko grlo sam grad, ne kažem da neće koristiti ali tu gde taj most izbija su takođe gužve, potrebna je kvalitetnija veza sa NBG, tj direktna
Ideja za most na tom mestu je solidna (na stranu što se neće desiti), kao što reče @Дошљак, povezuje NBG preko tunela, a i sam grad. Most bi inače izlazio na Dunavsku - koja nije preterano preopterećena saobraćajnica, a planira se i njeno proširenje. Takođe bi sigurno jedan deo saobraćaja bio usmeren ka tržnom centru BIG Fešon.
 
Vrh