Šta je novo?

Most preko Save od Bulevara Nikole Tesle do Pariske ulice

@Бумбарево брдо @NoLimit
Ви сте можда највише допринели овој теми. А тема је актуелна узевши у обзир ову напредну накараду, да хоће да нас 3 године оставе без моста. Сада, једна основна замерка је да стање са трамвајем и друмом на раскрсници Париске и Симе Марковића третирате као раскрсницу у нивоу. У ствари то је зона и за трамвај и за друм инфраструктуре са граничним параматрима успона и кривина и за један и за други. Шта мислите, да трамвај приђе мосту на најгорој комбинацији успона и кривине, на полунивоу у односу на друм? Ако би се трамвај ту и укључио, то једино ако би се примениле мере за ублажавање успона на целом делу од Пристаништа до Кнез Михајлове.

Ја сам размишљао о другом решењу, а то је "кат енд ковер" (у површиском ископу) тунел од Узун Миркове, до Кнеза Симе Марковића. односно падине брда, па даље мост и надземно на Новом Београду. Односно мост у два нивоа, горе друм, бициклисти, пешаци, доле шински систем, за почетак трамвај. Везано за учесталост чак и трамваја у том случају, то није 8 на сат како каже @Бумбарево брдо, већ реда 3 линије са интервалом 6 минута у шпицу и трамвајским возовима од 40 метара:
4 - Бежанија - Студентски трг - Омладински стадион (Роспи Ћуприја).
7 - Блок 45 - Студентски трг - Устаничка (Калуђерица 2).
8 - Земун - Студентски трг - Вождовац (Кумодраж)
Чак мислим да се евентуално трамвајски тунел направи одмах до Теразија.

Везано за друм, више од 1+1 траке једноставно десна обала неће моћи да прими. Чак и за то треба добро осмислити раскрсницу код Кнеза Симе Марковића, да са моста има одмах три траке за пражњење, две за тај смер већ од саме обале да се шире.

Први корак би свакако било копање Париске, јер већ када почнемо да копамо Париску може се наићи на археолошке ископине које нам у старту могу саботирати целу причу.

Да би имали неку представу о котама терена, Сава је 70-76 метара зависно од водостаја, Кнеза Симе Марковића 100м, Кнез Михајлова 120м. Сам гребен Калемегдана је око 115м, и рачунајте да ни један део моста не би смео да штрчи више од тога. Најбоље је лук распонског моста као Бранков. Мислим да је оптимум неких 95м, зато што ни на трамвајско-метро траси не желимо превелики успон. У том случају је метро (подземни трамвај) на коти 90 на мосту, 95 на раскрсници са Симе Марковића, 100, а метро станица би била од Грачаничке до Кнез Михајлове на коти 100. Ту је дубина станице скоро 20 метара код Кнез Михајлове, али имамо онај троугаони паркић који нам олакшава градњу станице. На раскрсници Узун Миркове и Париске се бар за сада не угрожава ни један објекат високоградње ако пристанемо на оштрију кривину полупречника 50 метара. Циљ нам је да максимално имамо плитак тунел. Следећа станица Студентски трг па Теразије.
 
Most preko Save u nastavku Pariske ulice neće dozvolitiu Zavod za zaštitu spomenika, i to sa punim pravom. To bi bilo gore od "Gondole". Pogledajte ovu poruku

 
Aко би био ланчани мост, реплика предратног моста Краља Александра, са трамвајем, то би било мање погубно од К дистрикта, пасареле, оног бункера поред Аустријске амбасаде, тениских терена.
 
Мени се пак чини да би камени лучни мост боље легао и мање одскакао од тврђаве.
 
Aли је компликованији за изградњу и отежавао би речни саобраћај.
 
Па, баш нисам имао у виду на Дрини ћуприју, типа:
1733178973000.png

Већ да се изгради саврвеменим материјалима, и са технологијама али да има шмек старог, обе фотке су стари и нови у Москви (Велики камени мост се зове)
1733178735012.png


У савременој интерпрерацији, камена је само облога. А кремљ и јесте тврђава, тако да ми је то била асоцијација.
 
Може ту да се направи варијација попут ове, камени стубови су и на Бранковом мосту, само да конструкција буде прозрачнија као ова у Москви. Није нужно да буде висећи мост.
 
Vrh