Šta je novo?

Most Obrenovac-Surcin

Siniša

Advanced
Učlanjen(a)
10.12.2006.
Poruke
2.015
Pohvaljen
2.092
http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=1001
MOST ZA UKRAS

Drumski most na Savi, između Obrenovca i Surčina, čija je izgradnja završena pre desetak godina, još čeka da bude pušten u saobraćaj. Postoji velika potreba sa obe strane da se ovaj most osposobi. Automobilom treba da pređete čak 66 kilometara da biste došli do Obrenovca, kaže Vojislav Janošević, predsednik opštine Surčin

Drumski most na Savi, između Obrenovca i Surčina, čija je izgradnja završena pre desetak godina, još čeka da bude pušten u saobraćaj. Most je sagrađen od čuvene takse od tri odsto za vreme mandata Nebojše Čovića, ali posle toga je potpuno zapostavljen jer ni sa jedne strane nema izgrađen prilaz za automobile. Ovaj most mogao bi da bude veoma važna spona između Srema i obrenovačkog kraja, jer bi rasteretio autoput Beograd-Zagreb i konačno povezao dve, sada užasno udaljene beogradske opštine.

"Ukleti" most na Savi pre nekoliko dana obišli su i gradonačelnik Nenad Bogdanović i Dragan Đilas, predsednik Narodne kancelarije, da bi videli u kakvom je stanju i kakve su mogućnosti da se most aktivira.
U opštini Surčin kažu da su vrlo srećni što je sa ovog slučaja "skinuta prašina".

- Postoji velika potreba sa obe strane da se ovaj most osposobi. Sada je ovaj kraj slepo crevo jer nema direktne veze sa Obrenovcem. Automobilom treba da pređete čak 66 kilometara da biste došli do Obrenovca, jer morate da idete obilaznicom. Kad most bude izgrađen, veza će biti direktna. Tako će se čitav ovaj kraj probuditi - naglašava Vojislav Janošević, predsednik opštine Surčin.

Janošević ističe da u južnosremskom kraju, zbog nepostojanja mosta, leži neiskorišćeno 4.000 hektara zemljišta i 200 hektara ribnjaka.

- Prirodna je naša povezanost sa Obrenovcem. Veliki broj naših učenika pohađao bi škole preko Save, a i obrenovačka pijaca je čuveno mesto koje bi subotom trebalo posetiti. Otvaranjem mosta aktivirala bi se još više Obedska bara, kao turistička destinacija i obala Save. Da bi most bio pušten u saobraćaj, potrebno je između 600 i 700 miliona dinara, a za kompletan projekat koji podrazumeva izgradnju 10 kilometara duge saobraćajnice sa sremske strane potrebno je 980 miliona dinara - kaže Janošević.

Da bi most bio pušten u saobraćaj, potrebno je da se sa obrenovačke strane izgradi kilometar puta do magistralne saobraćajnice koja povezuje Obrenovac i Šabac, dok sa sremske strane treba postaviti oko sedam kilometara asfalta na makadamski put, koji već postoji i ide do Boljevaca. Most je praktično gotov, samo mu nedostaje asfalt.

Most je od čelične konstrukcije, sa betonskim nosačima. Ima po jednu kolovoznu traku za svaki smer i trotoar sa obe strane. Širina kolovoza je skoro sedam metara.

Kada je reč o finansiranju, grad je obećao da će dati 40 odsto novca, opština Obrenovac bi učestvovala sa petnaestak odsto, a deo novca dali bi i Surčin i Vlada Srbije. Janošević kaže da je siguran da će most, ako sve bude išlo kako treba, biti pušten u saobraćaj u toku sledeće godine.
Nebojša Čović svojevremeno je imao ideju i da preko mosta prolazi toplovod koji će toplom vodom iz obrenovačke elektrane grejati sremska sela, kao i Novi Beograd. Prema Janoševićevim rečima, most je s te strane promašena investicija.
 
Zaboravljeni Most






- Izgradnja Mosta na Savi kod Obrenovca je obustavljena 1999. zbog bombardovanja. Iako je zavrseno oko 70% radova, jos uvek nije nastavljenja izgradnja. Most bi povezao Obrenovac sa Donjim Sremom, zapadnim Beogradom i aerodomom, a Donjem Sremu skratio put do Valjeva i ostalih gradova juzno za oko 50 kilometara u proseku.


Zaboravljeni most
 
Jako zanimljiv clanak. Ja nisam ni znao da taj most postoji. Jos bolje je da je taj most gotov i da je ideja o zavrsetku zazivela.Po svemu sudeci ovaj most je od velikog znacaja za taj kraj grada i ako ce ga stvarno zavrsiti i pustiti u rad sledece godine, eto nam prve lepe vesti u 2007:)
Ali nikad mi nece biti jasno zasto je ideja o toplovodu odbacena. Ta ideja je stara 2 decenije a multiplikatorski efekat izgradnje tako neceg mislim da nemogu da opisujem jel samo glupom to nije jasno.
Ekonomisti to zovu neefikasnost, ekolozi-katastrofa, a ja idiotizam.
Valjda ce se pojaviti neko malo racionalniji ko ce to opet razmotriti i spreciti da bacamo milione evra u reku svake godine.To ne rade ni mnogo bogatiji od nas.....
 
"Nebojša Čović svojevremeno je imao ideju i da preko mosta prolazi toplovod koji će toplom vodom iz obrenovačke elektrane grejati sremska sela, kao i Novi Beograd.
Prema Janoševićevim rečima, most je s te strane promašena investicija."

Staklenici- bi mogli da se izgrade na stotinama ha u donjem Sremu.
Ako je neisplativo grejati N.Bgd ( što treba opet razmotriti) sigurno je isplativo grejanje kuća i štala u selima.
Pošto je topla voda iz TNT "bezplatna" ,kolateralna šteta u proizvodnji struje,cena ovakvog grejanja bi trebalo da bude isplativa.Troškove izgradnje toplovoda bi mogli delom da plate krajni korisnici ( kreditima ) ako bi cena grejanja bila povoljna,što bi morala da bude.
 
"KiD"":1glgu3bx je napisao(la):
Ali nikad mi nece biti jasno zasto je ideja o toplovodu odbacena. Ta ideja je stara 2 decenije a multiplikatorski efekat izgradnje tako neceg mislim da nemogu da opisujem jel samo glupom to nije jasno.
Pošto naša toplana koristi plin, izračunato je da bi taj toplovod uštedio potrošnju (a samim tim i uvoz) plina za 30-40%. Zašto je tako brzo odbačen taj plan? E, tu se već radi o nekim dubljim stvarima, što nije za ovaj forum. Čak je izmišljena priča da je to inžinjerijski promašaj; projektovali su 8 cm šire cevi u prečniku.
 
dragan":1hnvqt8r je napisao(la):
Staklenici- bi mogli da se izgrade na stotinama ha u donjem Sremu.
Ako je neisplativo grejati N.Bgd ( što treba opet razmotriti) sigurno je isplativo grejanje kuća i štala u selima.
Pošto je topla voda iz TNT "bezplatna" ,kolateralna šteta u proizvodnji struje,cena ovakvog grejanja bi trebalo da bude isplativa.Troškove izgradnje toplovoda bi mogli delom da plate krajni korisnici ( kreditima ) ako bi cena grejanja bila povoljna,što bi morala da bude.
Upravo to.U investiciju ovoga moze da udje bilo koja kompanija, jel se radi o cistoj ustedi i velikim profitima. Nema potrebe da krajnji korisnici placaju investiciju vec bi bilo logicno da trosak snosi JP "Beogradske toplane" koje ce u krajnjem slucaju i imati najvise koristi od projekta.Cista ekonomija.A da ne pominjem ostale efekte kao sto je mogucnost prosirenja mreze centralnog grejanja,eliminacija kotlarnica,smanjenje koriscenja fosilnih goriva(pa u krajnjem slucaju i smanjenje deficita u trgovini),smanjenje cene grejanja....
Kada se sve oduzme i sabere ovo nemoze da bude los projekat kako god da posmatras.
Ja bi ovaj projekat uporedio sa fabrikom za reciklazu ili solarnom elektranom.Sve plus do plusa.....
 
ДО ОБРЕНОВЦА МАГИСТРАЛНО

Председник општине каже: Овај пут је јако важан јер везује Сурчин са Јаковом, Бољевцима и Прогаром, a по свему судећи тај предео ће постати национални парк.
Поред тога, Градоначелник Београда Ненад Богдановић је недавно у Обреновцу рекао да ће град да учествује у изградњи моста са 40%. Општина Обреновац на оваквој инвестицији може да да учествује са 10-15%. Преостали износ обезбедиће Министарство капиталних инвестиција, како нам је саопштио помоћник министра за путеве и безбедност саобраћаја Бранимир Ујдур.

obrenovac1td3.jpg


И треће, господин Ујдур који има пуно разумевања за «младост» наше општине и уједно препознаје њене велике потенцијалне могућности, са одушевљењем је прихватио предлог да се од тог новог моста кроз просек шуме «Црни луг», па покрај Бојчинске шуме и покрај западне стране Бечмена и затим све до ауто-пута код Добановаца, постојећи стари, широки земљани пут «претвори» у прави асфалтни - 7м ширине.

То би било најпријатније изненађење за стратешки развој општине. Тај пут би као краћи користили Прогар, Бољевци, Бечмен и Петровчић, а затим целој северозападној Србији, па и подрињској Републици Српској, то би био «Пут у Европу». Само тако би наши природни и људски ресурси добили велику шансу за развој. Предрачунска вредност пута износи 200 милиона динара, а захтев смо, по помоћниковим упутствима, упутили Националном инвестиционом фонду.
http://www.surcin.net/
 
Postavio sam TOPIC u vezi prostornog plana Opstine Surcin koji pocinje da se radi, ali nije na odmet da ovde pomenem da je u okviru tog plana predvidjena i izgradja puta od Dobanovaca preko Becmena i Bojcinske sume u Progaru do tog mosta kod Obrenovca. Skicu sa ucrtanim putem i tekst o takozvanoj "Sremskoj gazeli" mozete pronaci na linku http://www.opstinasurcin.org.yu/prilozi/rec04/sremskagazela.htm
 
DOGOVOR OBRENOVCA I SURČINA O ZAVRŠETKU MOSTA NA SAVI
17.9.2007 15:48 BEOGRAD (Tanjug) - Opštinski predstavnici Obrenovca i Surčina postigli su dogovor o zajedničkom nastupu na Konkursu za sredstva Nacionalnog investicionog plana za 2008. godinu za završetak mosta preko Save, saopšteno je danas iz opštine Obrenovac.
Izgradnjom mosta preko Save bio bi rasterećen saobraćaj u pravacu Obrenovac - Beograd i obezbeđen kraći put do glavnog grada.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Ovaj most izgleda totalno ludo, podmetaci i stubovi na sve strane :lol:, ovako se nekako i drzi , a sta ce biti kad krene saobracaj :(
 
^^Most je daleko od zavrsenog tako da nije ni cudo da izgleda pomalo nesigurno. A kako ce izgledati sa saobracajem videcemo kada ga zavrse :)
 
E pa onda nisam procito kak' dolikuje :D , ja rek'o most zavrsen i ete saobracaja tek tako :D , U tom slucaju most je sasvim korektan ;)
 
Inace u SAD imas kolko hoces ovakvih mostova , koji izgledaju kao da nikad nisu zavrseni, a rade. Bas cu naci neke slike tih skalamerija (najcuveniji most na ''route 66'',
 
Mislim da im se nedavno jedan od takvih i srušio i pobio ljude :( . Neka hvala, ja volim naše mostove koji opstaju čak i kada se u njih 50 godina ne ulaže.
 
DJILAS OBILAZI MOST NA SAVI ČIJI ZAVRŠETAK FINANSIRA NIP
BEOGRAD , 24. septembra (Tanjug) - Ministar bez portfelja zadužen za sprovođenje Nacionalnog investicionog plana (NIP) Dragan Djilas obići će sutra konstrukciju mosta preko Save, između Obrenovca i Surčina, izgrađenu pre deset godina, a čiji će završetak radova biti finansiran sredstvima NIP-a.

Na sastanku sa predstavnicima Grada Beograda i predsednicima gradskih opština, Djilas će predstaviti novi koncept i model konkurisanja za projekte koji će biti finansirani iz NIP-a.

Projektom za završetak mosta preko Save zajedno će za sredstva NIP-a u 2008. godini konkurisati opštine Beograd, Surčin i Obrenovac, a za osposobljavanje mosta za saobraćaj potrebno je još oko 1,7 milijarde dinara, izjavio je danas Tanjugu menadžer opštine Obrenovac Tomislav Jeremić.

Konstrukcija drumskog mosta na Savi, između Obrenovca i Surčina, izgrađena je 1997. godine, ali most nikada nije profunkcionisano jer nisu izgrađene prilazne saobraćajnice.

Jeremić je naveo da je pre deset godina izgrađeno 80 odsto mosta, sa uloženih 1,6 milijardi dinara, tako da predstoje još završni radovi i asfaltiranje, dok će najviše posla biti na izgradnji saobraćajnica od mosta do valjevskog puta sa beogradske strane i od mosta do Novosadske petlje sa sremske strane.

Stavljenjem u funkciju tog mosta bio bi rasterećen saobraćaj na pravcu Obrenovac - Beograd i obezbeđen kraći put do prestonice Srbije, istakao je Jeremić.

On je dodao da je završena projektna dokumencija za izgradnju saobraćajnica do mosta, koje će predstavljati i novu vezu valjevskog i šabačkog puta sa Termoelektranom "Nikola Tesla".
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Друмски саобраћај ускоро на топловодном савском мосту
Овај мост нема везе ни са Обилазницом око Београда ни са Коридором 10, али је такође веома важан и представља увод у градњу великих инфраструктурних објеката – рекао је Драган Ђилас, министар без портфеља

Драган Ђилас, министар задужен за спровођење Националног инвестиционог плана, обишао је јуче конструкцију топловодног моста преко Саве у Обреновцу и том приликом најавио да ће из НИП-а бити одвојено око 12 милиона евра за његову доградњу. Овај мост, који се налази у близини Термоелектране „Тесла”, тренутно је неупотребљив и са обе стране је „опкољен” шумом.
Према Ђиласовим речима, поред доградње моста потребно је изградити и пут у дужини од 12,5 километара од Обреновца до Бољеваца и та саобраћајница би спојила регионални пут Обреновац–Уб–Ваљево, а радови би требало да буду завршени у току 2009. године. Град би у овом послу учествовао са 30 одсто капитала, тако да ће цена ових радова бити око 15 милиона евра.
– Када мост и пут буду завршени, више стотина хиљада грађана из околине Обреновца имаће директну везу са аутопутем и знатно ће бити скраћен пут од Обреновца до Сурчина. Овај мост нема везе ни са Обилазницом око Београда ни са Коридором 10, али је такође веома важан и представља увод у градњу великих инфраструктурних објеката које ћемо градити заједно у Београду – рекао је Ђилас.

Мост код Обреновца постављен је пре 10 година и служио је да се цевоводи за систем даљинског грејања пребаце са леве на десну обалу. У међувремену је процењено да би мост могао да буде проширен са две коловозне траке, а затим и повезан путем.

Драган Ђилас је затим посетио Скупштину града и одржао састанак са председницима градских и приградских општина и представницима градске власти, којима је представио нови модел конкурисања за пројекте који се финансирају из Националног инвестиционог плана.

– Рок за достављање пројеката је 30. септембар. Следеће године у марту биће објављен нови конкурс за градњу у 2009. години – рекао је Ђилас. Он је додао да је за 2007. годину НИП-ом предвиђено 547 милиона евра, а до сада је потрошено око 200 милиона евра и да новца још има на располагању. За следећу годину, Београд ће конкурисати за улагање у поправку Панчевачког моста и наставак изградње Обилазнице око Београда.

Живорад Милосављевић, председник општине Сопот, рекао је да су регионални путеви на територији општина у веома лошем стању и да често настаје проблем око надлежности између Републике и града, због чега они годинама остају неасфалтирани и пуни рупа. Ђилас је рекао да је у том случају потребна сарадња између општина кроз које пролази регионални пут и да је права адреса за то Министарство за инфраструктуру.
С. Стаменковић
[објављено: 26.09.2007.]
Izvor: Politika Online
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=42160
 
Evo jedne činjenice, završen je tender za sremsku gazelu. To je put od mosta do Surčina.
Da li je potpisan ugovor i kada kreću raodvi ne ne znam, ali je činjenica da su ponude poslate i da je bilo otvaranje ponuda.
Po planovima to bi trebalo uskoro da se radi, za sam most ne znam ništa.
 
верујем да ће овај мост растеретити саобраћај , биће то неко прелазно решење док се не заврши онај преко аде... али, надам се да се неће толоко чекати на администрацију и да ће радови кренути што пре :|

цео срем, или бар већи део, ће користити ову пречицу за пут ка обреновцу, ваљеву, чачку... у локалу ће много значити.
 
boris73":1b6117d7 je napisao(la):
.... биће то неко прелазно решење док се не заврши онај преко аде...
Nije to nikakvo 'прелазно решење' (?!) , a i nema nikakve veze sa UMP-om i mostom kod Ade.

Pogledaj u prvim postovima na ovoj temi, gde se nalazi taj most i čemu će sve služiti:

http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?pid=156#p156
 
dragan":2q9k6cyi je napisao(la):
boris73":2q9k6cyi je napisao(la):
.... биће то неко прелазно решење док се не заврши онај преко аде...
Nije to nikakvo 'прелазно решење' (?!) , a i nema nikakve veze sa UMP-om i mostom kod Ade.

Pogledaj u prvim postovima na ovoj temi, gde se nalazi taj most i čemu će sve služiti:

http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?pid=156#p156
мислио сам прелазно решење у смислу макар мало мањег оптерећења газеле и остружничког ако се мост обреновац сурчин оспособи ускоро... знам да нема везе са умп-ом и знам локацију врло добро :)

...
 
Vrh