http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=1001
MOST ZA UKRAS
Drumski most na Savi, između Obrenovca i Surčina, čija je izgradnja završena pre desetak godina, još čeka da bude pušten u saobraćaj. Postoji velika potreba sa obe strane da se ovaj most osposobi. Automobilom treba da pređete čak 66 kilometara da biste došli do Obrenovca, kaže Vojislav Janošević, predsednik opštine Surčin
Drumski most na Savi, između Obrenovca i Surčina, čija je izgradnja završena pre desetak godina, još čeka da bude pušten u saobraćaj. Most je sagrađen od čuvene takse od tri odsto za vreme mandata Nebojše Čovića, ali posle toga je potpuno zapostavljen jer ni sa jedne strane nema izgrađen prilaz za automobile. Ovaj most mogao bi da bude veoma važna spona između Srema i obrenovačkog kraja, jer bi rasteretio autoput Beograd-Zagreb i konačno povezao dve, sada užasno udaljene beogradske opštine.
"Ukleti" most na Savi pre nekoliko dana obišli su i gradonačelnik Nenad Bogdanović i Dragan Đilas, predsednik Narodne kancelarije, da bi videli u kakvom je stanju i kakve su mogućnosti da se most aktivira.
U opštini Surčin kažu da su vrlo srećni što je sa ovog slučaja "skinuta prašina".
- Postoji velika potreba sa obe strane da se ovaj most osposobi. Sada je ovaj kraj slepo crevo jer nema direktne veze sa Obrenovcem. Automobilom treba da pređete čak 66 kilometara da biste došli do Obrenovca, jer morate da idete obilaznicom. Kad most bude izgrađen, veza će biti direktna. Tako će se čitav ovaj kraj probuditi - naglašava Vojislav Janošević, predsednik opštine Surčin.
Janošević ističe da u južnosremskom kraju, zbog nepostojanja mosta, leži neiskorišćeno 4.000 hektara zemljišta i 200 hektara ribnjaka.
- Prirodna je naša povezanost sa Obrenovcem. Veliki broj naših učenika pohađao bi škole preko Save, a i obrenovačka pijaca je čuveno mesto koje bi subotom trebalo posetiti. Otvaranjem mosta aktivirala bi se još više Obedska bara, kao turistička destinacija i obala Save. Da bi most bio pušten u saobraćaj, potrebno je između 600 i 700 miliona dinara, a za kompletan projekat koji podrazumeva izgradnju 10 kilometara duge saobraćajnice sa sremske strane potrebno je 980 miliona dinara - kaže Janošević.
Da bi most bio pušten u saobraćaj, potrebno je da se sa obrenovačke strane izgradi kilometar puta do magistralne saobraćajnice koja povezuje Obrenovac i Šabac, dok sa sremske strane treba postaviti oko sedam kilometara asfalta na makadamski put, koji već postoji i ide do Boljevaca. Most je praktično gotov, samo mu nedostaje asfalt.
Most je od čelične konstrukcije, sa betonskim nosačima. Ima po jednu kolovoznu traku za svaki smer i trotoar sa obe strane. Širina kolovoza je skoro sedam metara.
Kada je reč o finansiranju, grad je obećao da će dati 40 odsto novca, opština Obrenovac bi učestvovala sa petnaestak odsto, a deo novca dali bi i Surčin i Vlada Srbije. Janošević kaže da je siguran da će most, ako sve bude išlo kako treba, biti pušten u saobraćaj u toku sledeće godine.
Nebojša Čović svojevremeno je imao ideju i da preko mosta prolazi toplovod koji će toplom vodom iz obrenovačke elektrane grejati sremska sela, kao i Novi Beograd. Prema Janoševićevim rečima, most je s te strane promašena investicija.