Šta je novo?

Most Obrenovac-Surcin

Most na Savi između Obrenovca i Surčina do kraja 2009.
30. Septembar 2008 | 12: 15
Izvor : Beta

Protokol o izgradnji mosta na Savi koji će povezivati opštine Obrenovac i Surčin potpisan je u Skupštini Beograda. Za 15 dana počinju radovi na pristupnim putevima mosta, do kraja 2009. projekat će biti završen.


Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas najavio je, posle potpisivanja Protokola, da će za petnaestak dana početi radovi na pristupnim putevima mosta, a čitav projekat - čija je gradnja počela 1994, a obustavljena 1997. godine - biće gotov do kraja 2009. godine.

Naglašavajući da je danas potrebno 65 minuta da se kolima stigne od Obrenovca do Surčina, "u šta se uverio prilikom jedne od kampanja i predsednik Srbije Boris Tadić", Đilas je rekao da će taj put zahvaljujući mostu trajati minut-dva.

"To je regionalni most koji povezuje dva dela Srbije i realizacija tog projekta je moja obaveza prema preminulom gradonačelniku Nenadu Bogdanoviću, kao i stanovnicima Surčina i Obrenovca", kazao je
Đilas.

Ukupan budžet projekta za nastavak izgradnje mosta je milijardu i 682 miliona dinara. Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan (NIP) obezbediće 300 miliona, a Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda 150 miliona.

Ministarka za NIP Verica Kalanović kazala je da će ove godine biti gotova projektna dokumentacija i izrazila uverenje da će njeno ministarstvo biti "pouzdan partner na projektu".

"Naše je strateško opredeljenje rešavanje započetih projekata u zemlji", dodala je Kalanovićeva.

Ministar za infrastrukturu Mulutin Mrkonjić je gradonačelniku preporučio uvođenje gradske takse, ako ne bude dovoljno novca za realizaciju projekta.

Ističući kako tom izjavom ne želi da iritira Beogrđane, Mrkonjić je objasnio da je tokom 1990-ih tako rešen manjak novca za nekoliko projekata.

Nova saobraćajnica će povezivati regionalni put R101 Obrenovac-Ub-Valjevo, magistralni put M19 Beograd-Šabac, most na Savi i regionlni put 267 u Boljevcima.

Saobraćajnica će biti duga 12,5 kilometara, kolovoz širok sedam metara, a sam most sa pristupnim rampama biće dug 1,003 kilometara.

Protokol su u Skupštini grada potpisali gradonačelnik Đilas, ministri Verica Kalanović i Milutin Mrkonjić, direktor Direkcije Boris Ranković, vršilac dužnosti direktora Beogradskih elektrana Zoran Predić i predsednici opština Surčin i Obrenovac Vojislav Janošević i Željko Jovetić.
Извор: Студио Б
Линк: http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=29661
 
:lool: Pa za to mi i treba tih tri posto...
:rant: Jel on normalan? :rant: Nek oni kradu tri posta manje, pa ce biti i za metro i za obilaznicu do Panceva, i sa druge strane..
 
Dali se neko od vas zagledao u konstrukciju mosta i nosecih stubova? Pa ondje ako naidje 5-6 slepera u jednom momentu srusice se jer ta konstrukcija je jako slaba i nije bila predvidjena za saobracaj a pogotovo teretni. Takodje stubovi su jako slabi osim dva krajnja kako mi se cini. Takodje i oni metalni podupiraci ako ih tako mogu nazvati su bezfunkcijonalni. Da se mene pita uloziti malo vise ali promjeniti konstrukciju i napraviti dosta cvrsce stubobe. I kad zavrse taj most u jako kratko vreme ce se morati ojacavati jer ce saobracaj da ucini svoje. Nadam se da gresim. I naravno bilo bi ljepo vidjeti 4 trake na njemu ali neginu mu samo dvije uz mogucu pjesacku stazu. Jeli neko upoznat sa mostom preko Tise sto se radio ? Dali je zavrsen? To je onaj most sta smo dobili od njemaca konstrukciju za njega koja je lezala godinama u siblju .

SRB-RS-CG-RSK
 
Kako samo volim kada po deseti put seku trake na poluzavrsenim projektima :laugh: Saobracajni most na toj lokaciji je svakako potreban, a da li ovaj metalko to moze da istrpi videcemo...
 
не знам да ли се икада код нас неки мост срушио тако, сам од себе, под теретом... :kafa:
иначе, лепа вест, сад колико је то од истине, то је питање.
 
Most na Savi između Obrenovca i Surčina
30. septembar 2008.
080930_4.jpg

080930_3.jpg

080930_1.jpg

Pre više od deset godina prekinuta je izgradnja vangradskog toplovoda i mosta na Savi. Na terenu su ostali nedovršena konstrukcija mosta, deo kolovozne ploče i nedovršen pristupni put sa vojvođanske strane, dok sa obrenovačke strane nije urađeno gotovo ništa. Umrtvljeni kapital koji je uložen u most i priključni put počeće da stvara novu vrednost, a prvi korak je potpisivanje protokola o realizaciji izgradnje.


Potpisnici protokola su Grad Beograd, ministarstva infrastrukture i nacionalnog investicionog plana, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, JKP „Beogradske elektrane“ i gradske opštine Surčin i Obrenovac.

Protokol predviđa da Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, kao suinvestitor sa NIP-om, preuzme završetak izgradnje mosta i pratećih saobraćajnica. Nacionalni investicioni plan je u 2008. godini predvideo sredstva od 300 miliona dinara, Direkcija je obezbedila 150 miliona dinara, a ukupno će biti potrebno oko 1,6 milijardi dinara za završetak radova.

Osim mosta preko Save izgradiće se put na teritoriji opštine Obrenovac, od valjevskog puta do Save, kao i put na teritoriji opštine Surčin, od mosta do petlje „Dobanovci“. Takođe, radovi obuhvataju i priključni krak na regionalni put u Boljevcima kojim se ostvaruje veza sa Surčinom, a ukupna dužina ovih pravaca je oko 30 kilometara.

Značaj ovog putnog pravca ogleda se u skraćenju dužine puta, smanjenju vremena putovanja i povećanju bezbednosti u saobraćaju. Vozači će od Obrenovca, preko mosta na Savi i teritorije opštine Surčin za manje od pola sata moći da stignu do autoputa Beograd-Zagreb, a dalje se otvaraju mogućnosti putovanja obilaznicom oko Beograda.

Izgradnja mosta i priključnog puta povećaće interesovanje za privredni razvoj i zapošljavanje u njegovoj blizini, a pojačaće se i saradnja između područja sa desne i leve obale Save. Ostvariće se i pozitivni uticaji na životnu sredinu, s obzirom da će teretni saobraćaj sa sadšnjih puteva kroz Obrenovac, Barič i Umku biti izmešten na novi put ka Sremu.

Ove godine započeće revitalizacija postojećih elemenata konstrukcije mosta, a projektna dokumentacija biće završena na proleće 2009. godine, tako da se izvođenje radova na dovršetku mosta i izgradnji priključnih puteva očekuje u drugoj polovini sledeće godine.
Izvor: Beoland
Link: http://www.beoland.com/aktuelnosti/aktuelnosti.asp?a=080930
 
дакле, медији само понављају приче око моста, ништа ново... волео бих да прочитам неку конкретну ствар о "наставку радова".
мора се признати да мост лепо изгледа, само мало фарбе и има да засија као... овај београдски, трамвајски. :cool:
 
Pise lepo u vesti gore da je realizacija sledece godine. Za sada je sve u okviru najava :)
 
Jel ovo drumski ili drumsko zeleznicki most i kolika mu je opterecenost za kamione?
 
Drumski. Opterecenost ce biti kao i na svim magistralnim mostovima.
 
Most Surčin-Obrenovac

Izgradnja pristupnih saobraćajnica za most Surčin-Obrenovac je u toku. Međutim, problem sa samom izgradnjom mosta je to što je ovaj posao poveren preduzeću „Mostogradnja“, koje je u finansijskoj blokadi i što ne može da da garancije za izvođenje radova. Gradonačelnik Dragan Đilas kaže za „Blic“ da će ovaj problem izneti pred Nacionalnim savetom za infrastrukturu
- Grad ima novca za ovaj projekat, ali je problem „Mostogradnja“ koja ne može, zbog blokade, da uđe u posao. Nadam se da će, kad država isplati dug prema putarima, oni moći da izađu i nastave sa radovima - kaže Đilas.
Izvor: Blic
 
ali je problem „Mostogradnja“
:lool: :lool: :lool:
BUAHAHAHAHAH!!!

Gradonačelniče, živ li si posle ovoga? Znači, kakav spin!

Most ne može da se gradi jer firma ne može da da granciju jer je u blokadi, a u blokadi je jer joj država ne plaća.
Problem je - firma!

:lool:

E, ne pamtim kada sam se ovako dobro namejao na početku dana!
 
Znam da smo o ovom poluzavršenom mostu već pričali, ali nemam pojma na kojoj temi. Elem, izgleda da su rešili da ga završe pa možemo otvoriti posebnu temu o njemu. Ako se neko seća gde su slike neka ih postuje i ovde.

14/10/2009 22:30
Radovi na mostu na Savi između Obrenovca i Surčina mogli bi uskoro da počnu
Novi prelaz za drumski saobraćaj

Autor: B. Cvejić

Glavni grad uskoro bi mogao da dobije novi most za drumski saobraćaj na Savi, koji će povezivati opštine Obrenovac i Surčin. Ukupna vrednost završetka radova na ovom projektu iznosi oko 1,6 milijardu dinara, od kojih će Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda obezbediti trećinu, a Ministarstvo za nacionalni investicioni plan (NIP) dve trećine sredstava.


Nenad Bajić, PR Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju, kaže za Danas da su Direkcija i Mostogradnja već stavili potpise na trojni ugovor o nastavku izgradnje mosta, a da će radovi moći da počnu kada i Ministarstvo NIP potpiše ovaj ugovor.

- Pre više od deset godina prekinuta je izgradnja vangradskog toplovoda i mosta na Savi. Na terenu su ostali nedovršena konstrukcija mosta, deo kolovozne ploče i nedovršen pristupni put sa vojvođanske strane, dok sa obrenovačke strane nije urađeno gotovo ništa. Umrtvljeni kapital koji je uložen u most i priključni put počeće da stvara novu vrednost, a prvi korak je bio potpisivanje protokola 2008. godine o realizaciji izgradnje - objašnjava Bajić.

On dodaje da su potpisnici protokola o izgradnji ovog mosta grad Beograd, ministarstva infrastrukture i NIP, Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju, JKP Beogradske elektrane, kao i opštine Surčin i Obrenovac. Prema njegovim rečima, osim mosta izgradiće se i put na teritoriji opštine Obrenovac, od valjevskog puta do Save, kao i put na teritoriji Surčina, od mosta do autoputa - petlja Dobanovci.

- Radovi obuhvataju i priključni krak na regionalni put u Boljevcima kojim se ostvaruje veza sa Surčinom, a ukupna dužina ovih pravaca je oko 30 kilometara. Direkcija već finansira izgradnju deonice od sedam kilometara na surčinskoj strani, a radovi se odvijaju predviđenom dinamikom. Trenutno se asfaltira prvi kilometar, dok će svih sedam kilometara puta biti završeno do proleća 2010. godine - ističe Bajić.

Prema njegovim rečima izgradnja mosta i priključnog puta će povećati interesovanje za privredni razvoj i zapošljavanje u njegovoj blizini, a pojačaće se i saradnja između područja sa desne i leve obale Save .

Takođe, on napominje da će se ostvariti i pozitivni uticaji na životnu sredinu, s obzirom da će teretni saobraćaj sa sadašnjih puteva kroz Obrenovac, Barič i Umku biti izmešten na novi put ka Sremu.

Za manje od pola sata do autoputa

Značaj ovog putnog pravca, prema rečima Nenada Bajića ogleda se u skraćenju dužine puta, smanjenju vremena putovanja i povećanju bezbednosti u saobraćaju. Vozači će od Obrenovca, preko mosta na Savi i teritorije opštine Surčin za manje od pola sata moći da stignu do autoputa Beograd-Zagreb, a dalje se otvaraju mogućnosti putovanja obilaznicom oko glavnog grada.

Izvor: Danas
http://www.danas.rs/vesti/srbija/beograd/novi_prelaz_za_drumski_saobracaj.39.html?news_id=174310
 
Svrha tog mosta je bila da prebaci toplu vodu do NBGD toplane? Da li će to i dalje biti opcija ako ga pretvore u drumski?
 
Pozdrav svima.
Zasto se uopste odustalo od tog toplovoda? Iz finansijskih razloga ili je sam projekat bio los?
 
Koliko mene sećanje služi, cevi za toplovod su već instalirane na mostu tako da je taj deo posla odavno rešen.
 
Ali su skinute sa Novobeogradske strane. Ko se bolje seća, rovovi su bili prokopani sa druge strane nasipa kod blokova uz Reku. Sada je to nasuto, a da cevi nisu položene, koliko ja znam. Odnosno - sigurno se odustalo od toga zbog "ekonomske" neisplativosti...
 
To je jedna od onih misterija, da li su cevi samo zatrpane ili su sklonjene?

O ekonomskoj isplaitivosti niko ne zna ništa jer jedni kažu da je neisplativo, a drugi obrnuto.
 
Na Novom Beogradu cevi su izvadjene i odnešene, betonski kanal je zatrpan i prostor ispod nasipa je lepo uređen...sem naravno čuvenog stepeništa na sredini bloka 45 koje je ostavljeno u stanju razvaline iz kojeg buja divlje rastinje :rant:

Nikada mi nije bilo jasno kako su planirali da eliminišu toplotne gubitke u tom toplovodu. Naravno, nije to nemoguće, ali stvarno je koliko je sve isplativo?
Što neko davno reče, bolje da su tu vrelu vodu iskoristili za zagrevanje staklenika i plastenika koji bi se izgradili u okolini Obrenovca, nego da su ulazili u ovu investiciju.
 
Hm...Pokusacu da saznam na fakultetu situaciju,pominjase nesto oko tog cevovoda profani kao najveci toplovodni projekat u Beogradu.Mora da znaju da li ima indicija da ce se realizovati ili su cevi zauvek skinute.
 
Vrh