Ako je vec novi most projektovan za pravi metro (voleo bih da pak dobijemo potvrdu za to) stvarno bi nila grehota da se ne iskoristi. Banovo Brdo (i cela Ibarska) bi dobilo direktnu vezu sa NBGD i BG:vozom a neposrednu vezu sa centrom presedanjem na NBGD.
Kao sto vec rekoh onda razvijamo osovine:
1. istok-zapad /
Vuk - Terazije - NBGD
2. sever-jug /
Zemun-NBGD-Banovo Brdo
Jasno se ocrtava dominanti polozaj prolazne Zeleznicke Stanice NBGD kao cvor i buduci ekonomski centar grada.
Posto je mreza znatno razvijenija na NBGD (tamo je ipak lakse) treba sto pre zapoceti razvoj na desnoj obali Save.
Za pocetak:
Linija1:
Vuk-Terazije (plitki tunel)
Terazije-Usce (most)
Usce-Z st NBGD (plitki tunel, mada mozda cak i na stubove)
Linija2:
Zemun-Fontana-Bul. Umetnosti (plitki tunel)
Bul. Umetnosti-Novi Most-Cukarica (na stubovima)
Pozeska (plitki tunel)
Dalji produzeci su:
-
ukopani ka Z. st. Zemun i Ustanickoj (preko konjarnika)
-
na stubovima kroz Bezanjijske blokove i duz Ibarske magistrale
u sustini sa par kilometara kopanja (NBGD-Zemun / Pozeska / Vuk-Terazije / Usce-NBGD ?) i jos jednim mostom dobijamo sasvim pristojnu mrezu.
Kada bolje razmislim voleo bih da vidim metro na novom most cisto u inat tramvaju u 21. veku.
Mozda na kraju i bude nesto dobro od tog mosta, pocetak metro sistema
(EDIT)
A mozda i najludja varijanta:
Linija 1:
Vuk-Usce-Z. st. NBGD-Radnicka-Banovo Brdo
jedna linija sa dva prelaska reke, jedan vec imamo, a deonica Vuk-NBGD je najbitnija i prva treba da se radi pa je samo produzimo do Banovog Brda preko mosta na adi
malo kopanja na desnoj obali Save, stubovi na levoj i to je to. a posle moze polako da se siri...