Šta je novo?

Most Kralja Aleksandra

i moram jos ovo...Spatitecte je otvorio jos jednu pod temu koju moram da dokacim...nisam za njegovu ideju nikako, pogotovo sto vec postoji takav sa tom namenom ( pesacki ) pod istim nazivom u Zvorniku ( gde se inace 2009 god. mostu vraca staro ime, ime kralja Aleksandra ( pre toga od 1946 posle obnove nosio naziv Filip Kljajic Fica, ex YU narodni heroj, a kod lokalnog stanovništva poznatiji je još i prosto pod imenom Stari most u Zvorniku ), i gde izaziva salvu negodovanja i podela u javnosti, tacnije lokalnog stanovnistva, gde se ide cak do toga da se menja celo opstinsko rukovodstvo u Zvorniku...sto je ono sto sam bas hteo da napomenem u mom prvom postu na ovoj temi oko naseg naroda i potencijalnog davanja imena u slucaju restauracije, dakle nikako originalno i prvo ime, ili Stari Beograd, ili Zemunski most, ili nesto trece ). Ali Beton hala, i sve to oko spajanja pesacke zone od hotela Moskve da kazemo do dole do reke preko Knez Mihajlove, Kalemegdana i Beton Hale, ja vam tvrdim da cemo i tu da use..mo motku, izabracemo najgori projekat....a to je cini mi se onaj japanskog arhitekte koji za sad navodno ima najvise glasova, ne znamo samo cijih, tu valjda gradjani najvise odlucuju, treba povodom toga raspisati nesto poput mini referenduma, bar za Beograd da se razumemo. To je onaj beli kompleks sto se zavija u klupko do beskonacnosti....sto je ultra moderno i "spejs", sto nikako ne ide uz Kalemgdan...treba ublaziti to malo...
 
spatiotecte":1jub5f4n je napisao(la):
Napraviti pesacku pasarelu sa kalemegdana preko beton hale a da bude isti most kralja aleksandra!

Nemoj te ljudi ko boga vas molim :(

ot:

Nemam nista protiv da se brankovom mostu napravi (ili "vrati" kako neki kazu) predratni izgled, koliko bi to bilo uspesno zavisi od vise faktora (nacina, materijala...), a vrlo lako moze prerasti u kicaraj. Mada sto vise gledam (vazi i za postu kod zeleznicke) sve mi vise taj neki povratak na stari izgled ima manje smisla, bez obzira koliko zeleo da ti objekti nikad nisu ruseni/menjani. Ne znam.

Naziv mosta je manje-vise nebitan, mada mi se licno vise dopada "Brankov most"
 
Predlozio sam tu ideju izgradnje identicnog mosta kralja aleksandra 500m nizvodno iz 3 razloga.

-nerealno je danas prepravljati brankov most i dodavati elemente mosta kralja aleksandra a i oba mosta nemaju istu sirinu, ko zna kako bi ispalo na kraju.
-predlozio sam izgradnju identicnog mosta kralja aleksandra na poziciji beton hale iz razloga sto su oba objekta iz istog vremenskog perioda (30te) te bi cinile jednu istu celinu i ne bi doslo do sukoba stila u arhitekturi.
-trenutno na forumu je bas aktuelna ta prica o pesackom mostu koji ide od kalisa do novog beograda.

Moram da preciziram da bi taj most bio iskljucivo pesacki, nikako za automobile.
 
spatiotecte":2r5mg126 je napisao(la):
Predlozio sam tu ideju izgradnje identicnog mosta kralja aleksandra 500m nizvodno iz 3 razloga.

-nerealno je danas prepravljati brankov most i dodavati elemente mosta kralja aleksandra a i oba mosta nemaju istu sirinu, ko zna kako bi ispalo na kraju.
-predlozio sam izgradnju identicnog mosta kralja aleksandra na poziciji beton hale iz razloga sto su oba objekta iz istog vremenskog perioda (30te) te bi cinile jednu istu celinu i ne bi doslo do sukoba stila u arhitekturi.
-trenutno na forumu je bas aktuelna ta prica o pesackom mostu koji ide od kalisa do novog beograda.

Moram da preciziram da bi taj most bio iskljucivo pesacki, nikako za automobile.
Mislim da je naziv mosta i ostalih vaznih i grandioznih stvari gde to ima smisla uvek bitno...jel tebi vazno tvoje ime iako nisi sam odlucivao o njemu, a kao odrastao imas mogucnost da ga svojevoljno promenis. Jednostavno stvara identitet i daje neku harizmu. Nekako mi se ne svidja ovaj trend davanja BUKVALNIH imena sto za mostove i ostale objekte npr., USCE shoping centar, Beogradska arena preimonovana u naziv banke eeeejjjj, Most na Adi, kao da ne znamo gde je i sta je...pa dotle do prestonickih klubova koju su isto smejurija od tih naziva ali sad da ne duzim i sirim bespotrebnim stvarima...a i ovo oko sklada sa beton halom...ona ce se svakako rusiti i praviti nova...tako da je to tvoje poredjenje zanemarljivo...i opet kazem MOGUCA je adaptacija na ovaj sadasnji most, jednostavno bi se sve malo povecalo i bilo bi u skladu...vazno je samo da se delovi mosta dodatno ne oduzimaju ili dodaju u tom slucaju reinkarnacije.
 
stari Beograd":pdca2dh1 je napisao(la):
spatiotecte":pdca2dh1 je napisao(la):
Predlozio sam tu ideju izgradnje identicnog mosta kralja aleksandra 500m nizvodno iz 3 razloga.

-nerealno je danas prepravljati brankov most i dodavati elemente mosta kralja aleksandra a i oba mosta nemaju istu sirinu, ko zna kako bi ispalo na kraju.
-predlozio sam izgradnju identicnog mosta kralja aleksandra na poziciji beton hale iz razloga sto su oba objekta iz istog vremenskog perioda (30te) te bi cinile jednu istu celinu i ne bi doslo do sukoba stila u arhitekturi.
-trenutno na forumu je bas aktuelna ta prica o pesackom mostu koji ide od kalisa do novog beograda.

Moram da preciziram da bi taj most bio iskljucivo pesacki, nikako za automobile.
Mislim da je naziv mosta i ostalih vaznih stvari uvek bitno...jel tebi vazno tvoje ime iako nisi sam odlucivao o njemu,a kao odrastao imas mogucnost da ga svojevoljno promenis. Jednostavno stvara identitet. Nekako mi se ne svidja ovaj trend davanja BUKVALNIH imena sto za mostove, Most na Adi, kao da ne znamo gde je i sta je...pa dotle do prestonickih klubova koju su isto smejurija od tih naziva ali sad da ne duzim i sirim bespotrebnim stvarima...a i ovo oko sklada sa beton halom...ona ce se svakako rusiti i praviti nova...tako da je to tvoje poredjenje zanemarljivo...i opet kazem MOGUCA je adaptacija na ovaj sadasnji most, jednostavno bi se sve malo povecalo i bilo bi u skladu...vazno je samo da se delovi mosta dodatno ne oduzimaju ili dodaju u tom slucaju reinkarnacije.

Beton hala se ne rusi, zakonski je zasticena kao remek delo industrijske arhitekture iz 30tih.
Zato je i bila predmet konkursa 2011te.

Sto se imena tice, nisam nista rekao, ne razumem sto mi pricas o tome.

Adaptacija brankovog mosta moze da se uradi ali samo za gornji deo, odnosno da se dodaju oba rama sa svake strane reke i da se napravi lancani deo koji bi u ovom slucaju bio samo ukrasni, tj da se dodaju obe zatege sa svake strane koje bi isto tako bile samo ukrasne.
Problem se stvara oko donjeg dela mosta, posto je brankov most izgradnjen po tehnologiji kontinualne celicne grede sanducasto lucnog profila kako bi premostila veliki raspon. (u to vreme najveci na svetu)

Most kralja aleksandra nije imao taj luk posto je bio viseci. Kako mislis da prepravis, tj adaptiras taj deo?
 
da sorry, prvi deo odgovora je za Drakche...

ja sam vec objasnio da nisam nikakav arhitekta ili inzenjer, a za adaptaciju sam mislio bas na to, staviti te kapije ( nazovimo ih tako ), dodati visece elemente sa strane, i sve jos sto treba kako je bilo...sad za taj luk stvarno ne znam...ali ne znam dal je danasnjem modernom neimarstvu ista neprepravljivo...tako da iskreno verujem da moze ipak.
za beton halu isto nisam imao podatak i saznanja da je tako...
 
stari Beograd":1z24d8oi je napisao(la):
da sorry prvi deo odgovora je za Drakche...

ja sam vec objasnio da nisam nikakav arhitekta ili inzenjer, a za adaptaciju sam mislio bas na to, staviti te kapije ( nazovimo ih tako ), dodati visece elemente sa strane, i sve jos sto treba kako je bilo...sad za taj luk stvarno ne znam...ali ne znam dal je danasnjem modernom neimarstvu ista neprepravljivo...tako da iskreno verujem da moze ipak.
za beton halu isto nisam imao podatak i saznanja da je tako...

Lucni kontinualni nosac je drzeci element konstrukcije brankovog mosta, ako se uklanja, nema vise sta da drzi most.
Ja mislim da jedino sto moze da se uradi je da se dodaju kapije, zatege i lancani deo ali to nece biti isti most, vec neka kombinacija brankovog i mosta kralja aleksandra.

Most kralja aleksandra je bio najlepsi most ikada izgradjen u beogradu i velika je steta sto ga nema vise.
Ja bi najvise voleo da se on rekonstruise identicno na mestu brankovo mosta ali mislim da to niko iz gradske vlasti ne bi prihvatio.

Zato sam i predlozio da se bar izgradi na nekom drugom mestu identicni taj most, predlozio sam deo kod beton hale posto trenutno pricamo o toj pesackoj pasareli pa sam se nadovezao na tu pricu. Takodje to mesto je blizu njegove originalne pozicije. Ali ne bi nista imao protiv da se most Kralja Aleksandra recimo izgradi u savskom amfiteatru tu gde je predvidjen novi most.
Meni je bitno da taj most bude ponovo prisutan u beogradu jer je on deo nase istorije a i nemamo lancane mostove.
 
slazem se u svemu sa tobom, pogotovo to da je bio najlepsi ikad izgradjeni most u Beogradu i da bih i ja voleo da se nadje identican umesto Brankovog, ali znam i ja da je malo moguce...ostaje da sanjarimo, ili da dobijemo bas tu najverniju adaptaciju Brankovog sa sve kapijama, zategama, lancanim delom.itd, itd....a da se taj blagi luk Brankovog nekako gradjevinski bar prikrije ( " nasminka ", tj. vrati na staro bar vizuelno, sto bi ga menjali ( rusili ) ako je sigurno bolje, jace i modernije odradjen ) , sto je 100% moguce i time dobijemo najverniju reinkarnaciju starog mosta. Za saobracaj na njemu me ne zanima bas...ali me bas zanima zasto pri gradnji novog nije uvrsten tramvaj, i zna li neko ima li uopste potrebe za tim u sadasnje vreme ?! Ali kazem opet, nikakve improvizacije i izmestanja, moje subjektivno misljenje..
 
Drakche":2x0u70zg je napisao(la):
Nemam nista protiv da se brankovom mostu napravi (ili "vrati" kako neki kazu) predratni izgled, koliko bi to bilo uspesno zavisi od vise faktora (nacina, materijala...), a vrlo lako moze prerasti u kicaraj."

Drakče, ne odnosi se na tebe, već generalno.
Ova priča gubi smisao.

Brankov most je Brankov most.
Most kralja Aleksandra je Most kralja Aleksandra.

Brankov most nema "predratni izgled" koji bi mogao da mu se "vrati".

Most kralja Aleksandra je bio viseći most.
Bramkov most, tj mostovi (množina) su potpuno drugačije konstrukcije - dva kontinualna nosača, koji se čak i međusobno razlikuju.

Da li uopšte vredi objašnjavati i davati epitete za dodavanje nosećih stubova i kablova na konstrukcije koji su slobodno noseće? Pogledajte samo kolovozne konstrukcije ta dva mosta.

Razumem ja da je nešto lepo na staroj crno - beloj fotografiji. Imam bun hard disk fotografija Beograda of pre 1945.
Da mi se ne dopada ne bih ih tražio i čuvao.
Prvi sam za obnovu Viktorovićeve palate, Dumrukane, Zadruge, Sajmišta, statue Herkula u Topčideru, pa i fasade pošte...ne branim nikome da mašta, ali ovo baš i nema smisla...


@ "Stari Beograd" - "prvi" brankov most iy 50-tih je imao kolovoz maltene iste širine kao Most kralja Aleksandra. Uostalom, Brankov je i pravljen na "kamenim" ležištima stubovima koji su ostali od prethodnog mosta. Imao je dakle 2x2 trake.
Koliko je meni poznato, bilo je razmatrano da se most obnovi u prvobitnom obliku. Zašto to nije urađeno, ne znam tačno, ali mogu da pretpostavim:
- stari je građen tehnologijom 20-tih i 30-tih. Brankov je mnogo jednostavniji, a to su omogućila tehnička saznanja do kojih je došlo tokom II svetskog rata. Ja kada ih pogledam, meni Most kralja Aleksandra, sa svim onim zakivcima, sajlama, lancima, lamelama... deluje kao parna lokomotiva prema Brankovom koji mi izgleda kao lovac P-51 Mustang od aluminijumskih legura, krilima laminarnih profila koji može da juri i 700 na sat.
- mogućnost proširenja mosta (nisam siguran da su razmišljali o tome, ali moguće je, jer Bulevar Lenjina (Pupina) je bio planiran u 2x3 trake.
- izgradnja Novog Beograda i njegova moderna arhitektura. Što se samog izgleda tiče, obnovljeni viseći most bi izgledao prilično anahrono u tom novom ambijentu.


Kako sam prošao sve "faze" od prvobitnog saznanja kako je izgledao stari most, preko želje da se obnovi, do spoznaje da su 50-tih planeri doneli 100% ispravnu odluku, mogu samo da dodam da bi Brankovom trebalo promeniti ograde i stubove za osveljenje, kao i razmisliti o izboru boje ili kombinacije boja za most i verujem da bi to dosta popravilo taj vizuelni utisak.

Inače, Brankov most su projektovali - Nemci (MAN, koji je, eto, učestvovao i u izgradnji prethodnog mosta), i po svom završetku je držao rekord u svetu kao most sa najvećim slobodnonosećim rasponom. Delovi starog mosta koji su posle rata izvueni iz Save, su obrađeni i odneti za Kraljvo gde su iskorišćeni u gradnji mosta između Kraljeva i Ribnice.
 
relja":1vy98swq je napisao(la):
Drakche":1vy98swq je napisao(la):
Nemam nista protiv da se brankovom mostu napravi (ili "vrati" kako neki kazu) predratni izgled, koliko bi to bilo uspesno zavisi od vise faktora (nacina, materijala...), a vrlo lako moze prerasti u kicaraj."

Drakče, ne odnosi se na tebe, već generalno.
Ova priča gubi smisao.

Brankov most je Brankov most.
Most kralja Aleksandra je Most kralja Aleksandra.

Brankov most nema "predratni izgled" koji bi mogao da mu se "vrati".

Most kralja Aleksandra je bio viseći most.
Bramkov most, tj mostovi (množina) su potpuno drugačije konstrukcije - dva kontinualna nosača, koji se čak i međusobno razlikuju.

Da li uopšte vredi objašnjavati i davati epitete za dodavanje nosećih stubova i kablova na konstrukcije koji su slobodno noseće? Pogledajte samo kolovozne konstrukcije ta dva mosta.

Razumem ja da je nešto lepo na staroj crno - beloj fotografiji. Imam bun hard disk fotografija Beograda of pre 1945.
Da mi se ne dopada ne bih ih tražio i čuvao.
Prvi sam za obnovu Viktorovićeve palate, Dumrukane, Zadruge, Sajmišta, statue Herkula u Topčideru, pa i fasade pošte...ne branim nikome da mašta, ali ovo baš i nema smisla...


@ "Stari Beograd" - "prvi" brankov most iy 50-tih je imao kolovoz maltene iste širine kao Most kralja Aleksandra. Uostalom, Brankov je i pravljen na "kamenim" ležištima stubovima koji su ostali od prethodnog mosta. Imao je dakle 2x2 trake.
Koliko je meni poznato, bilo je razmatrano da se most obnovi u prvobitnom obliku. Zašto to nije urađeno, ne znam tačno, ali mogu da pretpostavim:
- stari je građen tehnologijom 20-tih i 30-tih. Brankov je mnogo jednostavniji, a to su omogućila tehnička saznanja do kojih je došlo tokom II svetskog rata. Ja kada ih pogledam, meni Most kralja Aleksandra, sa svim onim zakivcima, sajlama, lancima, lamelama... deluje kao parna lokomotiva prema Brankovom koji mi izgleda kao lovac P-51 Mustang od aluminijumskih legura, krilima laminarnih profila koji može da juri i 700 na sat.
- mogućnost proširenja mosta (nisam siguran da su razmišljali o tome, ali moguće je, jer Bulevar Lenjina (Pupina) je bio planiran u 2x3 trake.
- izgradnja Novog Beograda i njegova moderna arhitektura. Što se samog izgleda tiče, obnovljeni viseći most bi izgledao prilično anahrono u tom novom ambijentu.


Kako sam prošao sve "faze" od prvobitnog saznanja kako je izgledao stari most, preko želje da se obnovi, do spoznaje da su 50-tih planeri doneli 100% ispravnu odluku, mogu samo da dodam da bi Brankovom trebalo promeniti ograde i stubove za osveljenje, kao i razmisliti o izboru boje ili kombinacije boja za most i verujem da bi to dosta popravilo taj vizuelni utisak.

Inače, Brankov most su projektovali - Nemci (MAN, koji je, eto, učestvovao i u izgradnji prethodnog mosta), i po svom završetku je držao rekord u svetu kao most sa najvećim slobodnonosećim rasponom. Delovi starog mosta koji su posle rata izvueni iz Save, su obrađeni i odneti za Kraljvo gde su iskorišćeni u gradnji mosta između Kraljeva i Ribnice.


haha, izgleda da sam ja u toj fazi izmedju prvobitnog saznanja i zelje da se vrati...ali ti mi delujes kao neki surovi realista i kapitalista...pa mi objasni ako cak i kod tebe postoji zelja da ga vidis jednom ponovo, sta raditi po pitanju pozicije gde je bio a gde je sada taj NEpredratni Brankov most, moze li se ta ( evo na primer samo ) Viktoroviceva palata negde drugde izgraditi...?! i jos jedan stvar, da je ostao, po psihi ljudi niko ne bi ovo napisao kao ti, da se ne bi uklapao i slicno...svi bi ga velicali, divili mu se, dicili se njime, jedan od vecih simbola i ukrasa grada bi bio ! Koji je samo Njujork susret stare i moderne arhitekture pa se nista ne sukobljava sa nicim....Toliko...
 
i ne ne mislim da tema gubi svaki dalji smisao...bas naprotiv...do mog post-a informacije o mostu su bile obskrbne, dosta sam ja izneo a dosta sad vec i vi i spatiotecte, sutra ce nekom novom ja koji ovo istrazuje ovo dosta znaciti pa mozda nece ni imati potrebe da se ukljucuje na forum, da gugla malo opsirnije itd.... osim " glasa " vezano za obnovu kad bi morao da se ukljuci...dok god ne ode tema u off topic trebaju ljudi razmenjivati misljenja...ne vidim da je bilo vredjanja ili off topic-a...koja je na kraju krajeva i svrha foruma...razumem ja da ti ides dublje u sve ovo i da te opterecuje sve ovo...ali da sam imao ove prethodne vase i spciotete informacije verovatno bih manje pisao i raspravljao...ali opet stoji zelja svakog pojedinca bar pisati o ovome, jer je sansa vracanja starog ravna 0, znaci ostaje nam samo da sanjarimo i pravimo rendere i komp. ilustracije...dok mi tvoje poredjenje starog i novog delujes malo okrenuto ka modernijim trendovima arhitekture...tako da nije u redu ovako zatvarati temu jer se tebi ne svidja i jer ti mislis da IPAK nema potrebe vracati stari izgled...
 
Pa, i nije bi baš stalo da se uopšte ulazi u tako neki poduhvat.

Izgled je jedno, praktičnost i opravdanost su ono što i dovodi do igradnje mostova.
Opet, ako pogledaš fotografije u boji Riste Marjanovića kao i nemačke nakon rušenja, isti most delije manje privlačno, nego na crno-belim. Ali OK, svako za sebe formira svoj utisak.


Što se tiče "te" Viktorovićeve palate - ona se može izgraditi na istom mestu na kojem su danas njeni ostaci - Terazije, odmah uz hotel Moskvu, neugledno prizemlje u kojem su se do nedavno nalazili apoteka i časovničarska radnja. Zapazićeš da su ulazna vrata u priličnoj nesrazmeri sa tako neuglednom prizemnom zgradom.
Uostalom:
viewtopic.php?p=172971#p172971


Stvar je u tome da ne možeš "vraćati stari izgled" Brankovom mostu. NI jednom mostu jedne konstrukcije ne možeš "vratiti izgled" neke potpuno drugačije konstrukcije, kao što ne možeš nekom danšnjem BMW-u "vratiti izgled" npr modela 2002 sa kraja 1960-tih. Zgradama se mogu menjati fasade, i to se radi (npr palata Zora u K.Mihajla) ali se mostovima ne može menjati izgled tek tako.

Ima u Beogradu na pretek šta može da se obnovi i uredi. Karađorđeva na prvom mestu...
 
relja":tein8v5k je napisao(la):
Pa, i nije bi baš stalo da se uopšte ulazi u tako neki poduhvat.

Izgled je jedno, praktičnost i opravdanost su ono što i dovodi do igradnje mostova.
Opet, ako pogledaš fotografije u boji Riste Marjanovića kao i nemačke nakon rušenja, isti most delije manje privlačno, nego na crno-belim. Ali OK, svako za sebe formira svoj utisak.


Što se tiče "te" Viktorovićeve palate - ona se može izgraditi na istom mestu na kojem su danas njeni ostaci - Terazije, odmah uz hotel Moskvu, neugledno prizemlje u kojem su se do nedavno nalazili apoteka i časovničarska radnja. Zapazićeš da su ulazna vrata u priličnoj nesrazmeri sa tako neuglednom prizemnom zgradom.
Uostalom:
viewtopic.php?p=172971#p172971


Stvar je u tome da ne možeš "vraćati stari izgled" Brankovom mostu. NI jednom mostu jedne konstrukcije ne možeš "vratiti izgled" neke potpuno drugačije konstrukcije, kao što ne možeš nekom danšnjem BMW-u "vratiti izgled" npr modela 2002 sa kraja 1960-tih. Zgradama se mogu menjati fasade, i to se radi (npr palata Zora u K.Mihajla) ali se mostovima ne može menjati izgled tek tako.

Ima u Beogradu na pretek šta može da se obnovi i uredi. Karađorđeva na prvom mestu...


Nije mi jasna prva recenica usled verovatno gramaticke greske. Dal je TI ili MI trebalo da pise...mada u oba slucaja ne znam sta gubimo ako udjemo u tako neki poduhvat, osim sto mozemo da dobijemo...samo ako ne mislis na potpunu obnovu tacnog kakav je bio, pa bi saobracaj verovatno doveo do manjeg kolapsa, a moram da ti naglasim da i ja nisam ni u jednom trenutku bio za tu ideju bas iz tog razloga...ili si neki tajkun bez gradjevinskog preduzeca pa ne bi i tu da izgubis deo kolaca pa ti ZASAD ne ide u prilog da se to radi dok ne " udjes " i u taj posao ?! :D salim se malo naravno...

Mislio sam na to dal bi imala istu draz ne vratiti je na originalno mesto, kao i sve ostalo...?
Bacih pogled, zaista je bila prelepa i mora jednostavno da se vrati jedan dan...ima tu i dobar opis celog tog tematskog parka na link-u koji si mi dao, kao scenografija za neki film sa western tematikom, meni se ne svidja to na Novom beogradu, skroz nepotrebno i traljavo odradjeno.

Da, ceo Beograd zahteva i jednostavno cezne za ozivljavanjem neceg proslog ili gradnjom pa i modernog...prva Savamala, odmah zatim Slavija i Miticeva rupa...

Nisam Beogradjanin inace...veoma cesto dolazim u Beograd poslovno a i za svaku sitnicu...ne mogu da ulazim u sve detalje i objekte a da se prethodno nisam bar malo zainteresovao i informisao za dato...jednostavno obozavam Beograd i sve u njemu, nema sanse da dodjem u BG a da ne prosetam Knezom i do Kalemegdana, i tu mi najvise fali ovaj stari most...pogled na njega.

Zamolio bih te da nekako share-ujes on-line sve tvoje fotografije starog Beograda i pogotovo mosta, ja bih ih prvi skinuo sve, da se ne mucim jednostavno skuplajuci ih jednu po jednu preko net-a...i da mi das neki link za te slike porusenog u boji.

Takodje da li znas odgovor za moje pitanje zasto su izostavljene sine za tramvaj na novom...tj jest dal je moguce da sad nema potrebe a tad jos je bilo ?!
 
Pa, i nije mi baš stalo da se uopšte ulazi u tako neki poduhvat.

greška u brzom kucanju
Da sam tajkun, ne bih provodio vreme po forumima, zar ne?

Rista Marjanović

010320042145071.jpg


staro2.jpg


Okupatori
belgrad1941bcopy1.jpg


belgrad1941ccopy.jpg


belgrad1941ecopy.jpg


belgrad1941fcopy.jpg


belgrad1941icopy.jpg


1207581662202dsc00048.jpg


Sve što nađeš po blogovima i drugim forumima, 99% je poteklo odavde:

SSC
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 8&page=101

Politiin Zabavnik
http://politikin-zabavnik.rs/pz/content ... omment-775

pa listaj.

Zašto na Brankovom nisu bile položene tramvajske šine?
Zato što je u centru grada: Vasina, Uzun Mirkova, Trg, Kolarčeva, terazije, Kralja Milana/Maršala Tita, Kneza Miloša, Takovska, Lole Ribara/Svetogorska, Makedonska i dr. (skoro pa zvuči kao trasa iz vreme demonstracija 96/97 :) ) pa samim tim i Prizrenska i Brankova na putu ka mostu ---- tramvaj zamenjeni trolejbusima.
Linija 16 je prvo bila trolejbuska, na trasi Zeleni venac - Pohorska, a puštena je 1959
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=414

107_GSP_BeogradGoin_trolejbus_na_Brankovom_mostu_1.jpg
 
Napisah da se salim covece :)

Hvala ti Reljo na azurnosti, za objasnjenje , takodje i za informacije i slike, stvarno sam zahvalan !

By the way, prva i druga slika mosta u boji KIDAJU, da se malo zargonski izrazim, prva kao da gledam plakat za filmcinu " Once upon a time in America ", a druga sa jos zivljim bojama sa sve zagledanim i ( verovatno ) zamisljenim covekom na mostu me prosto tera da zelim da sam ja to i tu umesto njega, zaista je sablasna fotka, sa sve skoro providnim licem coveka ( aludiram da je kao duh neki ). :)

Sto se mene tice ja ovde stajem sa daljom diskusijom o ovoj temi na ovom forumu, zadovoljan sam razmenjenom konverzacijom i saznanjima.

Pozdrav tebi i svima !
 
@ реља

Иако сам поборник рестаурације свега вредног што је било у Београду (фасада Поште, Викторовићеве палате, Дома краљеве гарде, Ђумрукане, па чак и Народне библиотеке), слажем се да би стављање ланаца и стубова на Бранков мост личило на уградњу силиконских сиса пилету. Нити је у питању иста конструкција, нити габарити. Штавише, Бранков мост чине заправо два одвојена моста, а када им се за пар година дода и метро мост тик уз њих, свака прича о обнови Александровог моста постаће тотално депласирана.

Некадашњи мост, можда најлепши који је овај град имао, остаће носталгична успомена, али и опомена на још једну бесшотребну глупост у низу коју је починила наша војска током прошлог века.
 
spatiotecte":1e99ex8q je napisao(la):
Predlozio sam tu ideju izgradnje identicnog mosta kralja aleksandra 500m nizvodno iz 3 razloga.

-nerealno je danas prepravljati brankov most i dodavati elemente mosta kralja aleksandra a i oba mosta nemaju istu sirinu, ko zna kako bi ispalo na kraju.
-predlozio sam izgradnju identicnog mosta kralja aleksandra na poziciji beton hale iz razloga sto su oba objekta iz istog vremenskog perioda (30te) te bi cinile jednu istu celinu i ne bi doslo do sukoba stila u arhitekturi.
-trenutno na forumu je bas aktuelna ta prica o pesackom mostu koji ide od kalisa do novog beograda.

Moram da preciziram da bi taj most bio iskljucivo pesacki, nikako za automobile.

Pa mislim da nije nerealno tj. nemoguce dodati elemente aleksandrovog - brankovom mostu, sve je moguce, vise je pitanje smisla. Licno smatram da bi takav "eksperiment" mogao da uspe kada bi se valjano uradio, cak i sa dodatnom metro trasom.
Most i beton hala mozda jesu napravljeni u istom periodu, ali stilski se ne uklapaju mnogo, rekao bih, jer je beton hala tada bila nesto inovativno, moderno, a aleksandrov most je konstruisan po ugledu na stare (evropske) mostove (Bidimpesta, Prag..) da bi jedan takav i Beograd imao.
Takodje se zalazem za pesacki most do muzeja savremene umetnosti, ali sam vise za nesto novo i moderno (jednostavnije, lepse?), nego za kopiju nekdasnjeg aleksandrovog, jer:

- glomazni visoki noseci stubovi ( viseci il' kako se vec zovu) ce totalno promeniti vizuru tvrdjave - despotovog grada,
koliko bi to bilo dobro ili lose je pitanje za diskusiju.

- pored ovih stubova, mozda najbitniji i najlepsi deo aleksandrovog (a i brankovog) mosta jesu "ocuvani" obalski drzeci delovi ispod mosta (temelj, kamen, stubovi, ornamenti...) za koje je pitanje kako ih uklopiti u betron halu i da li ima smisla ponavljati isto to, samo novo, svega nekoliko stotina metara od originalnog mosta , a ako se izostavi - da li bi to i dalje bilo to... i tako.

relja":1e99ex8q je napisao(la):
Brankov most je Brankov most.
Most kralja Aleksandra je Most kralja Aleksandra.

Brankov most nema "predratni izgled" koji bi mogao da mu se "vrati".

Most kralja Aleksandra je bio viseći most.
Bramkov most, tj mostovi (množina) su potpuno drugačije konstrukcije - dva kontinualna nosača, koji se čak i međusobno razlikuju.

Da li uopšte vredi objašnjavati i davati epitete za dodavanje nosećih stubova i kablova na konstrukcije koji su slobodno noseće? Pogledajte samo kolovozne konstrukcije ta dva mosta.

Razumem ja da je nešto lepo na staroj crno - beloj fotografiji. Imam bun hard disk fotografija Beograda of pre 1945.
Da mi se ne dopada ne bih ih tražio i čuvao.
Prvi sam za obnovu Viktorovićeve palate, Dumrukane, Zadruge, Sajmišta, statue Herkula u Topčideru, pa i fasade pošte...ne branim nikome da mašta, ali ovo baš i nema smisla...

OK, got It , mozda je ipak bitno kako se most zove , cisto da ne bi bilo zabune, meni je licno to (skoro) jedan isti most, samo nesto drugaciji sada :) Pre svega zbog pomentih lezista ispod mosta koji nisu sruseni i koji drze temelj i secanje na most kakav je nekada bio koliko toliko...no, to mozda nije toliko ni bitno.

Ako bi se dodali nekadasnji viseci stubovi, kablovi i ostali elementi ,to bi bilo prakticno bez ikakve funkcije za danasnji most (sem ako bi mu se osmislila funcija za "drzanje" buduce metro trase, sto je prica za sebe). Imali bi samo taj neki estetski, nostalgicni momenat, sto u ovom slucaju i nije tako lose s obzirom da je most prilicno dosadan (da ne kazem ruzan) ovakav kakav jeste.
Resenje bi, dakle, moglo biti "nesto izmedju", odnosno novo, ali po ugledu na predratni izgled,samo bolji i lepsi (?).
 
Napravite ga na mjestu tramvajskog mosta a ovaj vratite odakle je donesen samo siri tramvaj na sredini itd .Inace kome je do setnje tim mostom pravac njemacka most blizanac i dan danas stoji
 
Izvinjavam se, rekoh da necu vise ovde da se ukljucujem ali sad moram jer je direktor izneo da blizanac mosta postoji u Nemackoj, pa bih bas da ga vidim preko nekog link-a ako moze, ako sam dobro shvatio da je valjda mislio na "Aleksandrovog " blizanca ?!
 
Da na aleksandrovog blizanca ima u knjizi sve tajne novog beograda II od istih autora kao i podzemni beograd , ai tramvajski most ima svog blizanca tj nejgov sredisnji lucni dio i to u srbiji stajli su jedan pored drugog dok njemci nisu intervenisali mislim da u ovoj ili nekoj drukoj temi postoje slike i ovog u njemackoj i ovog u srbiji prekopaj malo
 
Sjajno ! Da cuo sam za knjigu, ima i fan stranica na FB-u, " bacaju " dosta lepe i korisne slike i informacije.

Moram da kazem i ovo...sad se kod mene ne razvija vise toliko jaka zelja da se cak i vrati, jer nije jedinstven u svetu, sad bih se na primer zalagao da dobijemo neki novi i veci most viseceg stila u staroj skoli izgleda...zanimljivo je to ! :) Mozda me odrzi jedino ako smo mi prvi napravili takav most, u tom slucaju bi oni bili " plagijatori " i tad me to ne bi zanimalo...stavite podatak gde je prvo sagradjen ako ga posedujete...

Pozdrav i hvala ti na ovom meni veoma korisnom i krajnje zanimljivom saznanju za ova dva mosta, pogotovo za naravno kraljev !
 
Мост близанац се налази у Немачкој у граду Келну и премошћава Рајну. Као и Александров, и мост у Келну је срушен током Другог светског рата, али за разлику од Београда, Келн је свој мост обновио у оригиналу. Интересантно је да су рационално пословни и практични Немци подигли идентичан мост, док смо се ми нашли препаметни да глумимо рационалност. По мом скромном мишљењу, то је била тотална глупост и изговор, а необнављање моста у оригиналу је чист политички реваншистички чин и нашта ме не може убедити у супротно.

Александров је подигнут 1934, а мост у келну 1929. распон нашег је био 261 метар а немачки има распон од 315 метара.

Још пар података о Александровом мосту:

Изградња је поверена француском грађевинском друштву из Париза, гвоздену конструкцију је испоручила немачка фирма из Оберхаузена , а ланци су стигли из Гелзенкирхена. Укупна дужина је била 457 метара, главни распон 261 метар. Услов је био да се река премости без стубова минимум 250 метара и са висином од 12 метара.

Мост у Келну:

263dn4y.jpg


Дотични мост је доживео и проширење, и имамо живи пример како би то изледало у Београду данас са профилом Бранковог моста. Дакле, рационални разлози су глупост епских размера.

sll9ja.jpg

2cz59g5.jpg


Такође и Hohenzollern bridge је био потпуно порушен у рату и такође обновљен у оригиналу.
 
BRAVO stf ! Jos jednom se vise nego slazem sa tobom, sve isto sto sam ja prethodno pisao. Mozda bi ovo najvise trebao da procita Relja koji se bas zalaze da nema smisla obnavljati nas ! ( nista zlonamerno ) !
Znaci ipak smo mi plagijatori.... :( . Sad sam stvarno za ideju nekog novog viseceg mosta kod nas sa starim smekom, da ne kazemo predratnim smekom, neki to bas ne vole ovde. Ipak nas ima vise lepote zbog prilaznih stubova i ostalih ukrasa.

Onaj sa duplim " kapijama " isto prelep i meni neznan do sad.
 
Ovaj je ipak najlepsi iz tog grada koji premoscava Rajnu, tj. nazalost koji je premoscivao, a koji su zamenili obnovom 1948 mostom na njegovim temeljima koji je skoro preslikani bezlicni Brankov most, stvarno mi nije jasno kako to da bas taj najlepsi jedino nisu reinkarnirali, ali to ne znaci bar u njihovom slucaju da nece u buducnosti !

Deutz Suspension Bridge, Cologne, Germany.
http://www.triposo.com/poi/W__22950322


Evo jos jedan koji kacim cisto zbog lepote !

Florianopolis Bridge, Brasil.

http://www.braziltrails.com/wp-content/ ... s_home.jpg

I NAJLEPSI medju najlepsima slozicete se:

Mackinac Bridge ili ( "Big Mac" and "Mighty Mac" ) Michigan, USA, delo legendarnog americkog gradjevinskog inzinjera, David B. Steinman-a !

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Sunset.jpg
 
I jos nesto za moderatore, napravite neke promene, namucih se da postavim sliku na avataru, a da postavim sliku na post-u jos uvek ne uspevam, najnelogicniji forum po pitanju funkcija sa kojim sam se susreo, popravite to, ima toliko prostijih resenja za najosnovnije funkcije !!!
 
Vrh