Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Trenutno je PGR Beograda na javnom uvidu. Ovog mosta nema jer plan nije usvojen. Koliko sam razumeo PDR mosta neće biti usvojen.
Da li su tim planovima regulisani i plutajući objekti usidreni uz obalu (splavovi)? Ili reka nije u gradskoj nadležnosti?
 
Reka bi trebalo da j u nadležnosti Srbija voda (ako gledamo nadležnost za čišćenje), ali nešto ne verujem da splavovima dozvole ne izdaje Grad, tj. neki korumpirani činovnik.
 
Znači ništa od novog pešačkog mosta do Ade... Poslužio je samo da se lakše proguta rušenje starog tramvajskog mosta... To se u psihologiji zove distrakcija - skretanje i usmeravanje pažnje na nešto drugo...
 

„Nadamo se da ćemo sledeće godine u drugoj polovini moći da krenemo sa izvođenjem, realnije početkom 2022. da se krene sa izvođenjem i do kraja 2022. ćemo izvršiti“, kaže Stojčić.

Ističe da je ovo je relativno mali most, širine šest metara, u smislu konstrukcije sve je lakše i jednostavnije i samim tim jeftinije.

Stari most prevaziđen

Govoreći o starom mostu, Stojčić kaže da je prevaziđen u svakom smislu jer je napravljen tokom Drugog svetskog rata.

„Mane su njegova širina, s obzirom na to da gradimo tunel od Ekonomskog fakulteta do Ulice despota Stefana, da mu je potreban most duplo većeg protoka, uz to ovde nemamo mogućnosti za pešačenje i biciklizam. Otprilike 2,5 puta veća širina će biti novog mosta u odnosu na ovaj danas“, rekao je urbanista.

On kaže da će novi pešačko-biciklistički most koji će spajati Novi Beograd i Adu biti znatno jeftiniji, s obzirom na to da je oko pet miliona evra potrebno samo za uklanjanje starog savskog mosta.

„Kada ga uklonimo moramo da ga postavimo na neku deponiju, određenu lokaciju gde treba da se postavi, ukoliko bi se vraćao u neku funkciju saobraćajnu on bi morao da se potpuno rastavi i renovira, ponovo sastavi – to je iznos bar 50 do 60 odsto veći nego ovo što smo smislili“
, rekao je Stojčić.

Dodaje da se stari most uklanja iz dva razloga. Jedan je taj što je pod njim međunarodni plovni put i da postoji preporuka da se uklone sve prepreke. Drugi razlog je, kako kaže, funkionisanje grada.

„U ovom trenutku ima oko 650.000 automobila što je veliki broj za ovakvu infrastrukturu – znači da moramo da gradimo mostove“, rekao je Stojčić.

Kaže da je most nama važan kao deo istorije Beograda, ali je sigurno da neće biti uništen.

Prošle godine je organizovana anketa šta će biti sa mostom i jedan od predloga je bio da se premesti u park Ušće. Stojčić kaže da postoji radna grupa Vlade pa će i to biti na dnevnom redu.
 
Poslednja izmena:
„U ovom trenutku ima oko 650.000 automobila što je veliki broj za ovakvu infrastrukturu – znači da moramo da gradimo mostove“, rekao je Stojčić.
Mislim da je ova brojka blizu miliončetu.
Čak i da nije šta će sa tim automobilima da radi dok se bude gradio novi most na mestu starog?
Od tereta će propasti Gazela pa će i nju morati da sklanjaju, pa i Đilasov most na Adi neće biti dovoljan da primi saobraćaj koji sad ide preko starog mosta
 
Dajte ljudi, pa nije kao da preko tramvajskog mosta prelazi 100.000 vozila dnevno :)

Sve stoji da je trebao da ostane tu i da preuzme drugu funkciju, ali nemojte preterivati i odlaziti u drugu krajnost.
 

„Nadamo se da ćemo sledeće godine u drugoj polovini moći da krenemo sa izvođenjem, realnije početkom 2022. da se krene sa izvođenjem i do kraja 2022. ćemo izvršiti“, kaže Stojčić.

Ističe da je ovo je relativno mali most, širine šest metara, u smislu konstrukcije sve je lakše i jednostavnije i samim tim jeftinije.

Stari most prevaziđen

Govoreći o starom mostu, Stojčić kaže da je prevaziđen u svakom smislu jer je napravljen tokom Drugog svetskog rata.

„Mane su njegova širina, s obzirom na to da gradimo tunel od Ekonomskog fakulteta do Ulice despota Stefana, da mu je potreban most duplo većeg protoka, uz to ovde nemamo mogućnosti za pešačenje i biciklizam. Otprilike 2,5 puta veća širina će biti novog mosta u odnosu na ovaj danas“, rekao je urbanista.

On kaže da će novi pešačko-biciklistički most koji će spajati Novi Beograd i Adu biti znatno jeftiniji, s obzirom na to da je oko pet miliona evra potrebno samo za uklanjanje starog savskog mosta.

„Kada ga uklonimo moramo da ga postavimo na neku deponiju, određenu lokaciju gde treba da se postavi, ukoliko bi se vraćao u neku funkciju saobraćajnu on bi morao da se potpuno rastavi i renovira, ponovo sastavi – to je iznos bar 50 do 60 odsto veći nego ovo što smo smislili“
, rekao je Stojčić.

Dodaje da se stari most uklanja iz dva razloga. Jedan je taj što je pod njim međunarodni plovni put i da postoji preporuka da se uklone sve prepreke. Drugi razlog je, kako kaže, funkionisanje grada.

„U ovom trenutku ima oko 650.000 automobila što je veliki broj za ovakvu infrastrukturu – znači da moramo da gradimo mostove“, rekao je Stojčić.

Kaže da je most nama važan kao deo istorije Beograda, ali je sigurno da neće biti uništen.

Prošle godine je organizovana anketa šta će biti sa mostom i jedan od predloga je bio da se premesti u park Ušće. Stojčić kaže da postoji radna grupa Vlade pa će i to biti na dnevnom redu.

Samo da ovo stavim u pravi kontekst, ovaj članak je star skoro dve godine:
Autor:RTS 25. apr. 2020
 
Umesto da dobimo lep pešački most, evo vam hejteri, bunite se sada!
Sve će ostati nazalost isto, parkiranje, staromodno, sve kao pre 40 god.
 

Ali se zato na Adi ipak gradi, "investitori" samo burgijaju, Ada im je "na izvolite"


i kada popune prostor oko jezera preći će i na savsku obalu Ade pa će neko ponovo da izvuče iz fioke ideju za most, "da bi se izašlo u susret brojnim korisnicima sadržaja na Adi....".
 
Umesto da dobimo lep pešački most, evo vam hejteri, bunite se sada!
Sve će ostati nazalost isto, parkiranje, staromodno, sve kao pre 40 god.
Da li ti zaista misliš da se most ne gradi zbog protesta stanara okolnih blokova? Ti protesti su imlepo legli, ali i da nije bilo protesta ne bi se više uradilo (možda bi se samo napravio parking)
 
Postavlja se jedno pitanje (koje važi za svaki projekat).
  1. Ako neko organizuje lokalce i oni skupe potpise da su protiv nekog projekta - da li treba odustati od tog projekta?
  2. Ako još neko organizuje lokalce i oni skupe potpise da su protiv ovih prvih - šta onda?
  3. Takođe, vlast vrlo lako može da organizuje fantomsku organizaciju lokalaca koja će skupiti najviše potpisa.
Bilo bi možda najpravednije da se organizuje referendum u kraju i da izlaznost mora da bude 50%, ali to je potpuno nerealno, plus što vlast uvek može da namesti rezultate.

Trenutno je opcija 1. naša realnost, ali to nije rešenje upravo zbog opcija 2. i 3.

Grubo zvuči, ali građani ne treba da se pitaju mnogo oko bitnih stvari. Most je bitan.

Kada je u pitanju zgrada u stambenom bloku, tu već glas građana mora da se sluša - ali pitanje je kojih građana.
 
Bilo bi lepo kada bi se opet pokrenula inicijativa za taj most. Taj pesacki most bi poboljsao i olaksao toliko mnogo stvari.

Isto bi se desilo kada bi opet pokrenuli inicijativu za taj most ("se pokrenula" ... neće valjda sama da se pokrene?). Taj pešački most bi pogoršao stanje i otežao život mnogim ljudima.
Imam osećaj kao da se maloj deci oduzima igračka....
 
Ja sam za taj most takodje, ali i bez protesta "lokalaca" nema sanse da bi se on gradio u narednih 5-6 godina. Prvo treba obnoviti/srusiti Pancevac, pa Ada huja, a pre toga Zaricev zameniti. Mislim da je jedino realno da zapocnu zamenu za Zaricev, a i to ce biti kilavo.
 
Plus Vinča. Meni deluje realan raspored Zarić - > Ada Huja i Vinča u skoro pa paraleli, pa ovaj.

Pančevac će da zatvore "privremeno" kada bude ovaj nizvodno izgrađen.
 
Можда ипак буде моста!
 
Можда ипак буде моста!


Измештање голф терена са Аде Циганлије омогућиће нам да на том месту направимо још спортских терена, игралишта, шеталишта, бициклистичких стаза и много других садржаја.

Kao što rekoh....a nije ni bilo teško pogoditi.
 
"Градићемо седам нових мостова – на обилазници око Београда, друмско-железнички мост код Винче, комплетна обилазница око Београда", каже Весић.

"Ради се мост код Аде Хује, испод Панчевачког моста, што ће омогућити да уђемо у реконструкцију Панчевачког моста. Радиће се три моста на Сави, један испод овог моста, један између Обреновца и Сурчина, два пешачко-бициклистичка моста, мост Нови Београд –Ада Циганлија, где сада иду чамци. Радиће се мост између Лида и Земуна", рекао је Весић.
 
Čim počne priča o rušenju Starog savskog mosta, počnu obećanja o novim mostovima a stavke u budžetu 0,00 rsd.
 
"Измештање голф терена са Аде Циганлије омогућиће нам да на том месту направимо још спортских терена, игралишта, шеталишта, бициклистичких стаза и много других садржаја."
Kao što rekoh....a nije ni bilo teško pogoditi.
Mediji nisu tačno preneli izjavu, Šapić je rekao "mnogo drugih sportskih sadržaja".
 
Vrh