Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643292#p643292:1jkgvd8y je napisao(la):
dragan » 29 Jul 2019 05:38 am[/url]":1jkgvd8y] . . mora da se izvrši pritisak na Gradskog arhitektu, kao čoveka iz struke
da nadje pare i raspiše jedan "Ankentni konkurs" . . .
Uspostavio sam kontakt sa kancelarijom "Glavnog gradskog arhitekte", doduše
samo sa sekretaricom koja mi je dala svoj mejl, pa sam poslao predlog i slike.

Javio se na telefon i GA, ali kaže da GA nije tu već na sastanku :) . . izvukao se
ali drugi neće tako lako, "ćeraćemo se još, a što se ne bi ćerali, dok ga neišćeram".

Sutra zovem "Društvo arhitekata Beograda" da ih obavestim kako GA planira da
raspiše Ankentni konkurs za viseći most, pa kad počnu da ga zivkaju i zapitkuju. . .
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643382#p643382:1dhllplp je napisao(la):
DusanBG » 29 Jul 2019 11:14 am[/url]":1dhllplp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643041#p643041:1dhllplp je napisao(la):
dragan » Sun Jul 28, 2019 6:41 am[/url]":1dhllplp]Vidim ovde na okretnici ima neki parking.
file.php

Dugo je tu već parking, ali je uglavnom pun obzirom da je to mesto gde saobraćaju najfrekventniji prevozi za Adu (žuti i plavi), a i pored njih su veliki ugostiteljski splavovi.
Uglavno verovatno pominju parking u nivoima upravo zbog te činjenice da ima i još 100 mesta, verovatno bi stalno bilo puno.
Ovaj deo keja na desno je pretvoren u parking od onih koji vezuju čamce u marini koja je u tom delu keja.

Inače, u podnožju nasipa sa blokovske strane se nalazi zatrpan betonski kanal za toplovodne cevi (drugi fiks-ideja projekat toplovoda od Obrenovca).
Trava je uvek zelenija na tom delu jer očigledno da betonski kanal sakuplja vlagu...
Uz same zgrade u bloku 70 (baš se ne vide te zgrade na fotografiji) se nalaze vodovodne cevi - nedavno je došlo do nekog kvara pa se voda izlivala na travnjak. Ja ne znam gde oni tu misle da naprave podzemnu garažu.

Pre samo nekoliko godina je napravljen most sa biciklističkom stazom za Adu. Ovi stvarno idu u debele ekstreme sa budženjem Beograda.
Da li postoji neka mera, granica, do koje se dođe i kaže - "e, više nije pametno da se na tom i tom mestu još nešto novo gradi"?
 
" ne znam gde oni tu misle da naprave podzemnu garažu."

Pominjana je garaža od 2.500m2 sa 100 mesta ispod ulice.

Okretnica i parking pored nje su u kvadratu 50x50=2500m2.
 
Meni ove priče ukazuju da se oni tamo debelo drogiraju na račun poreskih obveznika.
 
Relja, šta tebi ustvari smeta : viseći most ili podzemna garaža ili sve zajedno?
 
Ja ću opet ponoviti da se ovaj most neće početi graditi pre 2025. (u najoptimističnijem scenariju)
Ima toliko započetih projekata i planiranih da nema šanse da ovo dođe na red minimum 5-6 godina

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Dule, nema potrebe da gatamo ko Vidovita Roska, to i nije bitno.

Meni je trenutno važno da ih nateram da počnu da projektuju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=644624#p644624:bgotf7wc je napisao(la):
dragan » 01 Aug 2019 10:08 pm[/url]":bgotf7wc]Relja, šta tebi ustvari smeta : viseći most ili podzemna garaža ili sve zajedno?

Smatram da takav most uopšte nije potreban - viseći, premešten Zarićev ili bilo kakav drugi.
To da "ne može da se dođe na Adu" je izmišljen problem, poput gondole i ostalih koještarija.

Što se tiče garaže: problem sa parking mestima je nastao zbog splavova na Savi. I kako se dodaju novi splavovi, tako se problem pogoršava.
Šetalište pored Save je postalo ruglo. Reka više ne može da se vidi od naguranih sklepotina.
Ta garaža nije zamišljena zbog ljudi koji bi išli na Adu preko nekakvog pešačkog mosta. Evo zašto: taj koji do Ade ide kolima, ide do Ade, ne ide donekle, pa plaća parking, pa još onda pešači. Ako će da plaća parking, platiće ga na samoj Adi i neće pešačiti preko reke i preko Ade, i onda isto toliko kada se bude vraćao do garaže ili do parkinga u Omladinskih brigada.
Garaža je, bez obzira šta oni kažu, zamišljena da bi se izašlo u susret vlasnicima splavova, da njihovi gosti mogu da se prakiraju u blizini splava.
Umesto da se rešava problem splavova na Savi, oni takvo stanje hoće da legalizuju (imamo temu o tzv. "rekonstrukciji šetališta po ugledu na Sava promenadu" sa dodavanjem "komercijalnih sadržaja") i povećavaju broj parking mesta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=644645#p644645:2am3y16n je napisao(la):
relja » 01 Avg 2019 11:38 pm[/url]":2am3y16n]Smatram da takav most uopšte nije potreban - viseći, premešten Zarićev ili bilo kakav drugi.
To da "ne može da se dođe na Adu" je izmišljen problem, poput gondole i ostalih koještarija.
OK, ti tako smatraš, a naravno da može da se dodje na Adu i bez visećeg mosta.

Ali, ako uzmeš u obzir broj stanovnika na sremskoj strani, lakše će da dodju na Adu

kada bude sagradjen viseći pešačko-biciklistički most, to je činjenica i zato se gradi.

A, porediti ovaj most sa gondolom stvarno nema nikakvog smisla, to je neuporedivo.
 
Dragane, prvo, valjda je potpuno jasno da se most još uvek ne "gradi" (samo postoji odluka, gradnja, ako ikada započne, neće tako brzo), a drugo zapitaj se da li oni hoće da ga grade zbog stanovnika NBG i Zemuna, ili imaju neke druge planove za Adu?

Treće: "lakše da dođu na Adu"?
Pa pobogu, nedavno je završen most "sve u jedan", jedan od argumenata je bio i da će moći brže da se stiže na Adu i sopstvenim kolima, i peške, i biciklom i tramvajem... napraviše i liftove, i stepeništa na špicu, napraviše i stanicu javnog prevoza...
I šta ako ikada naprave taj novozamišljeni most? Da li će to biti dovoljno, ili i on neće biti dovoljan pa će graditi još jedan uzvodno?
Osim što očigledno imaju neki još neobljavljeni plan za Adu na obali Save, nemaju ni meru, da znaju kada je dosta.

Pošto si naknadno dodao - taj most treba i da se dovede u vezu sa gondolom - pa prethodna ideja im eje bila da na tom mestu prave - gondolu...
Oni nešto hoće da grade na Adi uz Savu, samo mi još ne znamo - šta...
 
Da krenem od "prvog": most se "još uvek ne gradi" i zato sam i pisao
da se izvrši pritisak na Glavnog arhitektu da raspise Ankentni konkurs.

Drugo: da, most hoće da grade radi stanovnika NBG, Zemuna i Surčina.
Ja nemam neki predosećaj za neke njihove skrivene namere u vezi Ade.

Već postoji kopnena veza i ne vidim kako bi pešačko-bici most mogao
bitno da utuče na neke tajne "neobjavljene planove" za Adu, ali će da
utiče na novu biciklističku vezu i spajanje bici-staza preko novog mosta.

Treće : naravno da će se lakše dolaziti na Adu, pogotovo ako se otvori
linija od opštine do okretnice u bloku 70, "Ada Bas-Expres" kao na mapi.

Što se tiče gondola, odavno postoji ideja za povezivanje NBG i Košutnjaka.
Već sam zaboravio ko je to prvi i pokrenuo, a aktuelna vlast to prihvatila.

Meni gondole nisu nešto neophodne, više sam za viseće mostove (Ušće).
A, jedina veza gondola i visećih mostova je što imaju čelične kablove. :)
 
Dragane, ovo što si napisao zapravo potvrđuje svu besmislenost te ideje.

Veza već postoji. Postoje već i redovne linije koje vode do Ade, preko novog mosta, dakle to isto, samo na drugom mestu.
Do sada je bila praksa da se u toku leta organizuju sezonske linije JGP do Ade. Sa postojećim mostom je to još lakše.
Taj "Ada Bas-Expres" može da ide preko novog mosta i da istovremeno ne pravi dodatnu gužvu na okretnici u Omladniskih brigada.

I da, oni sve što rade, rade zbog svojih interesa. Park na Ušću (za koji ja nemam neke zamerke) je uređen zbog projekta gondole Kalemegdan-Ušće, to je sada jasno. Metro hoće da grade od Makiša do Mirijeva, zbog svojih kombinacija. Zatvorili su glavnu železničku stanicu da bi mogli da grade - stanove. Umesto da uvedu red na obale reka, oni planiraju da dozvole "komercijalne sadržaje" tamo gde oni svakako ne bi smeli da postoje. Rekonstrukcije ulica organizuju prema mogućnostima i raspoloživosti svojih firmi, a ne tako da grad može da normalno funkcioniše. Planove menjaju kako im dune, jer planovi postoje da se menjaju, a promene planova su samo formalnost i procedura.
Sve što rade, ukazuje na to da imaju svoje privatne kombinacije. Ada je velika površina, neizgrađena. Ljudima koji su na onakav način raselili Savski amfiteatar, alavim i primitivnim kakvi jesu, Ada predstavlja samo još jednu slobodnu neizgrađenu površinu čiju namenu će promeniti na samo jednom glasanju, kada do toga dođe. Živi bili pa videli.
 
Relja, ti si prvi na forumu za koga je gradnja ovog mosta "besmislena ideja". (?!)
Ali, neko uvek mora da bude "prvi" bez obzira da li ima argumente ili ih nema.

To što postoji veza sa Adom nije razlog da se neizgradi još jedna mnogo kraća
veza samo za pešake i bicikliste, koju bi sigurno koristili mnogi sugradjani i gosti.

Mostovi se grade, kao i putevi, u odnosu na očekivani promet iliti korišćenje mosta.
Da sada već postoji, ovih dana, više hiljada ljudi bi svakodnevno prelazilo taj most.

Nemam nameru da te ovde nešto mnogo ubedjujem, jer meni ne smeta drugačije
mišljenje, ako je izkazano na kulturan način i bez neke skrivene političke konotacije.
 
Dragane, ja ne znam da li sam prvi, ali moram da primetim jednu stvar: ovo je forum o građevinskim temama, na kojem se svaka ideja o gradnji bilo čega prihvata, po odavno prepoznatom principu "samo da se gradi".
Kritičkog mišljenja ima, ali samo o rešenjima, ne i o tome da li je nešto zaista potrebno i svrsishodno. Da li treba da se gradi, to se ovde jednostavno ne dovodi u pitanje, zato što ljudi koji ovde dolaze jednostavno - žele da se gradi.
A to da se dobija "prečica" ka Adi nije dobar argument. Most na Adi je već skratio put i nudi nekoliko mogućnosti koje još uek nisu sprovedene do kraja. Druga stvar - draž i sama suština Ade je što je - delimično izolovana. Ona ne bi bila to što jeste da nije izlovana, baš kao rezervarti i parkovi prirode (ona nije rezervat i park prirode, ali je nešto najbliže tome što može da postoji u Beogradu). Tu prečice jednostavno nisu potrebne ni poželjne.
Što se tiče "političkih konotacija", bar me poznaju ljudi koji su ovde malo duže, takođe sam principijelno kritikovao i ove prethodne, tako da te aluzije - ne mogu da prođu.
 
Pa, neće biti da je Ada baš "izolovana", pogotovu leti kad ima 100.000 ljudi.
Ona je odavno povezana sa obalom i tamo je delimično dozvoljen saobraćaj.

A, što se tiče "kritičkog mišljenja", već na deset strana objašnjavam svoj stav.
Evo, upravo sam razgovarao sa Udruženjem arhitekata o Ankentnom konkursu.
 
Iz čega se može zaključiti da most nije potreban....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=644714#p644714:2oilq9k1 je napisao(la):
relja » 02 Avg 2019 09:56 am[/url]":2oilq9k1]Iz čega se može zaključiti da most nije potreban....
To je samo tvoj zaključak, ali koji neće uticati na izgradnju mosta. :)
 
Ne samo moj zaključak - brojke, postojeći most, praksa i život u Beogradu dokazuju da je nepotreban.
Pravi motivi za izgradnju mosta su potpuno različiti od ovih deklarativnih.
I zbog toga moji stavovi zaista i ne mogu da utiču na izgradnju mosta - tu ću se složiti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=644720#p644720:17do78e3 je napisao(la):
relja » 02 Avg 2019 10:06 am[/url]":17do78e3]. . brojke, postojeći most, praksa i život u Beogradu dokazuju da je nepotreban.
Jel to piše u nekoj "Studiji o opravdanosti gradnje" ili je to samo tvoja analiza situacije?

Evo i da pribeležim, u opštem koncenzusu za izgradnju mosta, Relja ima "izdvojen stav". :)
 
Za početak, piše ovde: :D

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=644713#p644713:3q8qpu0w je napisao(la):
dragan » 02 Aug 2019 08:53 am[/url]":3q8qpu0w]Pa, neće biti da je Ada baš "izolovana", pogotovu leti kad ima 100.000 ljudi.
Ona je odavno povezana sa obalom i tamo je delimično dozvoljen saobraćaj.
....

A studije se naručuju. Kao za gondolu, kao za metro, kao za toplovod.... Još nisam čuo da je kod nas za već iznešenu ideju dobijena studija koja govori protiv te ideje.
 
To za Studije je uglavnom tačno, ali ipak neko stručan mora da ih napiše i odobri.
Evo, iskreno, nije loše čuti i kritiku u vezi izgradnje mosta, bez obzira da li je prihatamo.

Ali, ovi u sekretarijatu Društva arhitekata BG sa kojima sam malopre razgovarao nisu
protiv gradnje, već naprotiv i hoće da rade Ankentni konkurs . . još da vidimo za cenu. :)
 
Dragane, svaka tebi čast na upornosti, ali moram primetiti da si malo naivan ako veruješ da pozivom gradskom arhitekti možeš da ga ubediš da ubrza gradnju mosta ili bilo kakav drugi projekat.

Pa da si i sam Vesić ili neko mudo u SNS-s, ne bi mogao da proguraš izgradnju ovog mosta pre izgradnje novog savskog mosta, obilaznice i mnogih drugih stvari.

Da li je ovaj most potreban - pa i nije jer je Ada uvek puna, čamci sasvim dobro obavljaju prevoz, biciklistima nije teško da odu do Mosta na Adi. Ne verujem da bi ni mnogo bogatije zemlje uzele da prave ovaj most na ovakvom mestu.
 
Dule, vidim da sada i tebi nije potreban most?! . . . Baš sada si se sam dosetio.
Nemam reči za tu tvoju naglu promenu mišljenja, ali imaš pravo da ga menjaš.

Inače, nemoj ti da brineš o mojoj "naivnosti", a da si bolje pročitao moje postove
shvatio bi da ja od Gradskog arhitekte tražim samo da raspiše Ankentni konkurs.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=612418#p612418:1xknds3f je napisao(la):
astrodule » 29 Mar 2019 04:30 pm[/url]":1xknds3f]Mada, sada kada malo gledam mapu, možda nije loše ni iz Omladinskih brigada jer bi time
"udario" na deo Ade koji je zapušten i gde ima mesta da se naprave pristupne rampe.
Tako je, Dule, najbolje je da most bude od Ade do Omladinskih brigada.
 
Vrh