Планским подручјем се, као "кичма" пружа саобраћајница државни пут првог реда бр. 5, која повезује
сва већа насеља у региону: Сталаћ, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево и Чачак. По свом
положају пут је од изузетног значаја, јер повезује централне делове Републике правцем исток – запад
са два најважнија путна правца државе а који припадају и европској мрежи путева, аутопут Е - 75
Београд - Ниш (источна Србија) са новопројектованим аутопутем Е - 763 Београд - Јужни Јадран и
Ибарску магистралу (централна Србија), при чему пресеца, односно повезује следеће путне правце:
Горњи Милановац - Чачак - Ужице, Крагујевац - Краљево - Рашка и Крушевац - Александровац.
Општа одлика западноморавске долине дуж целог истражног простора су врло неповољни просторни
односи између градских насеља и околних села, где се сеоска, псеудоурбана и градска насеља повезују
и формирају изграђена подручја. Позиције поменутих насеља су углавном на терасним ободима долине
Мораве са покривањем простора у ножичним деловима падина поменутих планина.
Према ПП РС до 2020.године Крушевац, Краљево и Чачак су 2010.године центри националног значаја,
који су истовремено и центри функционалних урбаних подручја државног значаја.
Цела западноморавска долина се налази у рејону ратарске производње са најквалитетнијим бонитетом
земљишта, али у водопривредно неуређеном простору, па се реализацијом аутопута, поред извесног
умањења површина пољопривредног земљишта, очекују ефекти побољшања услова обраде истих.
Значајни туристички потенцијали овог региона који ће се наћи у утицајној зони будућег аутопута су : део
средишње копаоничке зоне са центрима Жељине, Гоч и Столови, затим горња Расина, Врњачка Бања,
Краљево, бања Горња Трепча и Матарушка Бања.
Srbija | četvrtak 27.12.2012 | 16:28
Kinezi nam grade i Moravski koridor
Izvor: Tanjug
Beograd -- Ministarka Verica Kalanović potpisaće sa kompanijom CRBC (China Road and Bridge Corporation) iz Kine predugovor za izgradnju dva autoputa u Srbiji.
Radi se o autoputu Moravski koridor od Pojata do Preljine i autoput Novi Sad - Ruma.
Autoput od Novog Sada do Rume obuhvata i izgradnju tunela kroz Frušku goru.
Ministarstvo građevine i urbanizma potpisalo je, ranije danas, predugovor za izgradnju dela Koridora 11 (K-11) od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga sa predstavnicima kompanije "Šandong haj-spid grup" iz NR Kine, a vrednost te investicije je 333 miliona dolara.
Kompanija CRBC, koja će graditi Moravski koridor i autoput Novi Sad-Ruma, već gradi most preko Dunava između Zemuna i Borče u Beogradu.
CRBC je u sastavu Kineske kompanije za telekomunikacije i infrastrukturu (C C C C International), sa kojom je 22. decembra Ministarstvo saobraćaja potpisalo Memorandum o razumevanju koji predviđa učešće te kompanije u projektima za modernizaciju pruga u Srbiji.
Ministarka Kalanović je ranije izjavila Tanjugu da će autoput od Pojata do Preljine biti dugačak oko 110 kilometara (km).
Ministarka je navela da će autoput Pojate-Preljina, koji će povezati tri velika grada - Čačak, Kraljevo i Kruševac, biti klasičan autoput sa šest traka.
Taj deo Srbije je, kako je rekla, jedan od najznačajnijih poljoprivrednih i industrijskih regiona u zemlji.
Gradnja autoputa Pojate-Preljina trebalo bi da bude realizovana u okviru paketa projekta koje vlasti NR Kine nameravaju da finansiraju u Jugoistocnoj Evropi sa 10 milijardi dolara.
CRBC je državna spoljno-trgovinska korporacija za ekonomsku saradnju i primarno se bavi izgradnjom puteva, mostova, tunela i luka, kao i drugim vidovima saobraćajne infrastukture.
Istovremeno CRBC predstavlja platformu za inostrane projekte kompanije C C C C koja je uvrštena u listu 500 vodećih globalnih korporacija.
C C C C je najveća građevinska i projektantska kompanija u NR Kini za luke, puteve i mostove.
CRBC je osnovao ogranke u više od 40 zemalja i regija, sa razgranatom mrežom u Aziji, Africi i Evropi.
Prvi evropski ogranak je osnovan u Beogradu radi izgradnje mosta između Zemuna i Borče sa pripadajućim saobraćajnicama.
To je prvi saobraćajni infrastrukturni projekat koji predstavlja osnov za Sporazum o tehničkoj saradnji na polju infrastrukture, koji je potpisan izmedu Vlade Srbije i NR Kine u aprilu 2010.
Od 30 planiranih stubova kineskog mosta postavljeno je 24, a rok za završetak mosta je 2014, objavljeno je na sajtu CRBC.
Postavljen je prvi deo kolovozne konstrukcije budućeg mosta i u vodi su izbetonirani glavni stubovi.
Investicija je vredna 170 miliona evra - 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, a 15 odsto sredstava obezbeduju država Srbija i Grad Beograd.
mekbejn":39cx6vx1 je napisao(la):.
Moravski AP nema potrebe za 2+1 x 2+1 i na to mislim da je nepotreban. Denivelisana 2 x 2 magistrala i piči.
MilisaV":1c524zc5 je napisao(la):Tačno. Sa time da se radovu na spajanju batočine i kg već u toku.
Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
mekbejn":1ok3m6v3 je napisao(la):Pored nezavršenog Koridora 10, obilaznice, oni daju 642 naših miliona za delove dva nepotrabna autoputa.
mekbejn":16fo7a3p je napisao(la):Ovi nisu normalni!
Pored nezavršenog Koridora 10, obilaznice, oni daju 642 naših miliona za delove dva nepotrabna autoputa.
Da...Bice gotovo za 5 godina ovim tempom I to sa sve semaforima na trasi.Vise o tome na SSC forumu.MilisaV":hez5vkxj je napisao(la):Tačno. Sa time da se radovu na spajanju batočine i kg već u toku.
Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2