Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Hejterima i katastrofičarima se prividjaju problemi odmah čim se probude. A, ako ih baš i ne vide, onda ih izmišljaju - svesno ili nesvesno. Sada se ovde piše da se "koči asfaltiranje" jer su "pare problem"?! Kao Srbija nema para da plati skuplji materijal, pa zato nema ni asfaltiranja.

Država je potpisala ugovor o izgradnji za odredjenu sumu novaca i uzela kredit za to finansiranje. Ako dodje do nekog drastičnog poremećaja na tržištu, onda izvodjač radova traži da se poveća cena i ako država prihvati neke opravdane razloge, onda se dopišu aneksi ugovora za radove i za kredit sa bankom.

Znači, nema nikakvih "problema sa parama" i nema potrebe da Narodna banka Srbije plaća iz deviznih rezervi od 14 Milijardi evra neko asfaltiranje. Niti se to plaća iz budžeta, već se prave aneksi ugovora sa bankom koja već finansira izvodjenje radova. Dakle, biće asfaltiranja do poslednjeg metra ovog autoputa.
 
Poslednja izmena:
Занимљиво је да си сам лепо објаснио, оно што сам ја написао. Све је поскупело и извођачи су јако успорили изградњу, преговарају око нове цене за драстичну разлику у материјалу исте, због тога су паре проблем! Нико није написао да нема пара, само ће их требати поприлично више! Никога не мрзим и нисам катастрофичан, само сам тачно указао на проблем који је евидентан! Ја тебе не класификујем ни на који начин, па те молим да ни ти то не радиш! Ако су теби апсурди типа блајхана плавуша оштети епс за неколико милијарди еура и добије стан у Лондону за то, а неки несрећник има блокиран рачун због неког пренесеног дуга од 100,36 динара и гоне га извршитељи ( јуче чујем за то из прве руке) нормалне ствари. Наше реалности нису исте,
 
Ако су теби апсурди . . .
Meni su apsurdi neki drugi, a ne oni koje ti pretpostavljaš i na njih sam odgovaraš. Obavezno mešaš politiku u sve i svašta.

Apsurd je da neko piše kako je problem oko asfaltiranja zato Srbija nema para, kao što piše na početku ove stranice. Sad su navodno stali radovi zbog veće cene materijala?! To je prilično katastrofično rezonovanje: izgradili smo put, a nemamo para za asfaltiranje. To naravno nije tačno, već se samo širi defetizam.

Ako se uopšte pregovara o novoj ceni, jer još nisam video tu priču, onda se to radi na državnom nivou i nema nikakve veze sa dinamikom izvodjenja radova i rokovima. Dakle, pare nisu problem, para ima i samo je pitanje koliko će sve da košta do završetka radova.
 
Poslednja izmena:
Невиђен си Драгане, ја нигде нисам написао да нема пара, него да су проблем и објаснио разлоге. Зашто изврћеш моје речи и приписујем ми нешто што нисам рекао. Који је назив за то? Извртање, лагање, тролововање, ботовање?!
 
IMG_20220705_100801.png
 
Занимљиво је да си сам лепо објаснио, оно што сам ја написао. Све је поскупело и извођачи су јако успорили изградњу, преговарају око нове цене за драстичну разлику у материјалу исте, због тога су паре проблем! Нико није написао да нема пара, само ће их требати поприлично више! Никога не мрзим и нисам катастрофичан, само сам тачно указао на проблем који је евидентан! Ја тебе не класификујем ни на који начин, па те молим да ни ти то не радиш! Ако су теби апсурди типа блајхана плавуша оштети епс за неколико милијарди еура и добије стан у Лондону за то, а неки несрећник има блокиран рачун због неког пренесеног дуга од 100,36 динара и гоне га извршитељи ( јуче чујем за то из прве руке) нормалне ствари. Наше реалности нису исте,
Nemam uvida (niti želim da ga imam) u post na koji odgovaraš (jer sam te baljezgarije svakako stavio na ignore), ali bih se nadovezao na blajhanu plavušu i blokadu računa zbog 100 dinara poreskog duga. Problem je još gori: država, kako bi izvukla što više novca u budžet, polako davi domaću privredu raznim kontrolama, prekršajnim postupcima i sl. koji nemaju veze s vezom (ovo je sad stvar iz prve ruke, da ne kažem u brojnim postupcima učestvujem). Otprilike, namera je daviti zdrave subjeke ali ih ne ubiti. To je, naravno, teško izvodljivo.

Realno, u ovim okolnostima izvođači i podizvođači bi možda mogli i da raskinu ugovore sa investitorom (Putevima Srbije ili s kim već) zbog promenjenih okolnosti, ili će investitor morati da pristane na promenu uslova. To dalje zahteva još novca, koji će opet morati iz kredita da se uzima (a sad su krediti znatno skuplji nego pre godinu dana), a onda da će morati da se poveća i prihod budžeta (davljenjem domaće privrede). Za sad im dobro ide, ali s obzirom na to da nam se obrazovano stanovništvo odliva u inostranstvo i da se polako smanjujemo, pitanje je do kada će to trajati. Nadam se da će svakako uspeti ovo da završe pre nego što bankrotiramo...
 
Na Moravskom se stiče utisak da se uvek vredno radi, samo se ne vidi kraj otvaranju niti jednog dela... Da li je na prvoj deonici uopšte pao negde prvi sloj asfalta i da li ima aktivnosti oko petlje kod Pojata?
 
Danas sam prosao magistralom od Pojata pa do drugog kruznog toka (odvajanje za Jasiku i Varvarin) tj do buduce petlje Krusevac Zapad. Nisam imao priliku za fotografisanje a situacija je sledeca: na samoj petlji Pojate bez nekog pomaka u zadnjih mesec dana sigurno, dalje prema Cicevcu takodje bez promena gledano sa petlje u Pojatu. Na mostu preko Juzne Morave vidi se ograda i kamioni za potrebe gradilista nesmetano prelaze preko njega (ovo je mozda bilo i ranije, za mene je novost), u Stalacu su aktivni betonski radovi na nadvoznjaku koji vodi preko buduceg autoputa ka Moravi (od magistrale kod pumpe Knez petrol ka Moravi), ima radova na mostu preko Zapadne Morave (kod kruznog toka u Makresanu). Od pomenutog kruznog toka u Makresanu na dalje poceli su radove i izmenili rezim saobracaja na samoj magistrali koja ce biti desna traka buduceg autoputa (ima i devijacija na jednom mestu). Sve u svemu ima radova, ali sa magistrale nisam uspeo da vidim da li je negde krenulo asfaltiranje.
 
Sto se tice para, iz prve ruke znam da je mnogo radnika dalo otkaz jer su im plate/dnevnice kod nekih podizvodjaca kasnile vise od mesec dana.

Opet ne znaci da nema para, ali sve to usporava dinamiku radova.
 
Vrh