Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Jedno pitanj ne vezano za temu ali mozda interesantno, jel se ti dronovi koji se koriste za snimanja vide na radarima, mislim na civilne radare, prtpostavljam da vojni ne vide nista ispod 50m ?
Ne vide se, suviše su mali. Radar radi na principu refleksije, pošalje signal i detektuje ono sto se vrati, što se reflektuje od objekta. Jednostavno, dron je trenutno moguce uociti samo vizuelno.
 
Zar nije trebalo nešto u septembru da se pušta? Kad se može očekivati neko puštanje?
 
Od Adrana do Obrve je uradjen treci, završni sloj asfalta u jednoj traci. U Obrvi pa nekih 3.5 km ka Katrgi je trenutno obustava radova, tu su krenuli da rade asfalt i rizlu i na par mesta je postavljen prvi sloj asfalta ali nažalost čeka se sudski ishod. Dalje od Katrge do Baluge je uradjen asfalt u dva sloja u obe trake a trebalo bi da su krenuli i sa trećim slojem od Katrge ka Preljini, al vreme nije dozvolilo da se snimi. Inače celom trasom je odradjena zaštitna ograda, postavljene su bankine, zastita od buke, odvodi itd.
Što se tiče aerodroma, tek kada budu radili brzu saobraćajnicu Kragujevac- Mrčajevci i petlju u Katrgi, tada će napraviti i prikljucak.
To je što znam 😄
Хвала на овим информацијама, сад ми је стање на терену јасније. То практично значи, ако добро разузмем, да је већи део радова од Адрана до Балуге завршен и да ту нема још много посла. Е сад: да ли ти спорови блокирају већи део трасе код Катраге или је у питању једна парцела (евентуално неколико). И када би то могло да се разреши?

Ево још једног питања: прошао сам јуче и видео у Балуги интензивне радове на пркључењу будуће петље Чачак-Исток и Ибарске магистрле. Хоће ли темпирати пуштање тог излаза са аутопута са најављеним укидањем наплатне рампе у Прељини?

То је неких 3-5 километара ауто-пута, па би тако била "начета" западна страна Моравског коридора. Што је још важније, они који возе према Краљеву и даље, избегли би сталну гужву кроз Прељину.
 
Moje mišljenje je da kada budu uradili spajanje Moravskog i Miloša da nema nazad tj da petlja u Preljini više neće moći da bude u funkciji ili će možda da naprave neko privremeno rešenje. Najrelanije bi bilo da se uradi deo od spoja do buduće petlje u Balugi, što je realno izvodljivo u periodu od 2 do 3 meseca, samo da pobodu još ona dva stuba u Preljini na nadvožnjaku ili ćemo ipal malo duže da čekamo na uključenje u Preljini.
 
9.10.2025.

20251009_141112(1).jpg
20251009_141110(1).jpg
 
Gledajući ove dve slike gore, stvarno nema smisla da zatvaraju izlaz Preljina pre nego što završe petlju Čačak-istok, autoput od spoja na izlaz Preljina do petlje Čačak-istok i spoj od petlje Čačak-istok do Ibarske magistrale. Ovaj spoj na izlaz Preljina se može bukvalno za par dana jačeg rada napraviti.
 
Gledajući ove dve slike gore, stvarno nema smisla da zatvaraju izlaz Preljina pre nego što završe petlju Čačak-istok, autoput od spoja na izlaz Preljina do petlje Čačak-istok i spoj od petlje Čačak-istok do Ibarske magistrale. Ovaj spoj na izlaz Preljina se može bukvalno za par dana jačeg rada napraviti.

To sam i ja pomislio kada su najavili zatvaranje. Prvo neka završe sve u Čačku pa tek onda da krenu sa prebacivanjem. Realno, dve nedelje maksimalno, ako i toliko im treba.
 
Ja mislim da bi mogli i bez zatvaranja uz usporavanje saobracaja i prebacivanje iz jedne u drugu traku. Gledajuci ove slike prvo zatvore desni deo ka cacku - ostane leva strana koja vodi do trenutnih naplatnih rampi a desno odrade spoj. Onda zatvore levi deo ka postojecim naplatnim rampama, desni otvore za naizmenicni saobracaj koji vodi direktno na novu deonicu i rade levo spoj. Mozda bi bilo malo gusto sa postojecim rampama ka Bgu i od Pozege, ali bi moglo da se proturi uz dobro planiranjem.
 
@+381
Koliko bi vremena to uzelo po tvojoj proceni? I dalje mislim da bi totalni zatvor bio mnogo brže rešenje. Oni koji idu za Kraljevo neka se odvoje u Takovu da ne kruže kroz Čačak i gube vreme.
 
Verovatno 2-3 puta duže nego potpuno zatvaranje. Prvo jedna strana, pa druga skoro kao celo zatvaranje + da se doda neki malo duzi rok zbog devijacija i svih problema.
Svakako da bi i tako trebalo manje nego ovo što sada ovi rade. Aj da kažem 30-45 dana. Ali ako bi se sve pripremilo da se brzo odradi.
Ipak treba trup autoputa prilagoditi i stabilizovati ga, ako ima nekih kablova, odvonjavanje, rasveta, bankine.... Nije mnogo ali normlanim tempom uz dobru pripremu 2 nedelje po smeru + 1-2 nedelje zbog devijacija. A sa totalnim zatvaranjem 2-3 nedelje. Barem sa praženjem dosadašnjih radova kada se radi normlanom ili ubrzanom dinamikom.
Totalni zatvor bi svakako bio brži, ali bi barem ovako tranzit ostao na autoputu i ne bi se pravio gužvanjac kroz Takovo, Gornji Milanovac i Čačak. Mislim da se i u svetu trude da nema totalnog zatvora infrastrukture nego da rade fazno kako ne bi saobraćaj prelili tamo gde ne treba.
 
Odlican napredak na mostu preko Ibra. Cini mi se da su radovi zapoceli pre mesec dana a vec je na solidnom nivou. Kakvo je stanje na delu oko pruge i kamidzorskog mosta? Glisok, na nivou kao i uvek.
Trenutno ništa ne rade. Postavljeni su temelji za proužetak mosta preko Morave koji se završava na kružnom toku, i to tako stoji. ŽS još uvek nisu spojile prugu, ostalo im je nekih 5m da bi se transport prebacio na bajpas.
 
Pokušavam da pratim ovu temu, ali teško mi je da shvatim kako stvari stoje globalno. Da li može neko da napravi sažetak - koliki deo puta je završen odnosno koliko nije završeno?
 
Pokušavam da pratim ovu temu, ali teško mi je da shvatim kako stvari stoje globalno. Da li može neko da napravi sažetak - koliki deo puta je završen odnosno koliko nije završeno?
Ceo autoput Pojate- Preljina je malo manje od 110km, otvorish Google i izmeri Pojate Vrba i onda znas koliko je sta.
 
Vrh