Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Ja sam prošle nedelje čuo da je plan da puste Vrbu do kraja juna (i most kod Vitanovca), a Preljina-Adrani do kraja godine.
Tako je bilo planirano, ali su na kraju valjda sve prebacili na ovaj deo. Radi se asfalt i preko zime, ostala je jedna ekipa a od marta kreću punim gasom. Danas sam prošao pored Preljine, radi se nadvožnjak, sad već ima više ljudi i mašina. Radi se i kod petlje Adrani, ako stignem sutra ču napraviti video.
 
Мени изгледа да ће свакако убрзати радове, штета што ће део од Адрана до Врбе остати вероватно за 2026-у. Мада ако би стварно до јуна успели отворити до Адрана, огромна механизација и људство бе исе пребацило на незавршени део. Свакако ћемо пратити....
 
Tako je bilo planirano, ali su na kraju valjda sve prebacili na ovaj deo. Radi se asfalt i preko zime, ostala je jedna ekipa a od marta kreću punim gasom. Danas sam prošao pored Preljine, radi se nadvožnjak, sad već ima više ljudi i mašina. Radi se i kod petlje Adrani, ako stignem sutra ču napraviti video.
IMG_20250201_140549.jpg
 
Na mostu u Vitanovcu se radi punom parom, taj most mora sto pre da se zavrsi, i saobracaj da se prebaci na njega, a da se zatvori sadasnji most na Kamidzori da bi se radio tunel i nadvoznjak na ukrstanju kod mosta na Kamidzori, jer takvi radovi tu iskljucuju trenutnu raskrsnicu Kamidzora za saobracaj. E sad sta je prioritet ne znam ali ta raskrsnica je bas komplikovana, pruga put, mostovi, kruzni tok, dosta toga na malom prostoru.
 
Od većih objekata ostali su nadvožnjak u Podunavcima i nadvožnjak za naplatnu stanicu Vrba.Ovo sve ostalo su napali da rade domaćinski.Ne znam onih par kratkih deonica posle isključenja za Vrnjačku banju gde nije trasirano da li sporna eksproprijacija?
 
штета што ће део од Адрана до Врбе остати вероватно за 2026-у
Ma ljudi, nek urade Preljina Adrani i Vrba Banja u ovoj godini i puna kapa...
Za 2026 bi ostala petlja u Preljini i to parče oko Kruševca... dočekaćemo i to...

Imajući u vidu dužinu deonce od Preljine do Adrana, ja se ozbiljno češem po glavi da li je to uopšte izvodljivo završiti za godinu dana.
Jeste stepen završenosti veliki, ali je veliki potez - nemaju oni beskonačne resurse za finišerske poslove, nego će to da ide parče po parče, a to troši vreme.

Hajde da vidimo - duga je godina, ima vremena, Bože zdravlja...
 
Ma ljudi, nek urade Preljina Adrani i Vrba Banja u ovoj godini i puna kapa...
Za 2026 bi ostala petlja u Preljini i to parče oko Kruševca... dočekaćemo i to...

Imajući u vidu dužinu deonce od Preljine do Adrana, ja se ozbiljno češem po glavi da li je to uopšte izvodljivo završiti za godinu dana.
Jeste stepen završenosti veliki, ali je veliki potez - nemaju oni beskonačne resurse za finišerske poslove, nego će to da ide parče po parče, a to troši vreme.

Hajde da vidimo - duga je godina, ima vremena, Bože zdravlja...

U kom smislu bi ostala petlja u Preljini?
 
Verovatno se misli na petlju Preljina pod brojem 2 (nova petlja). Da puste MK sa ukrštanjem sa MV ali bi prvo sledeće isključenje bilo u Pakovraću dok se ne završi "Preljina 2" jer će "Preljina 1" trajno biti ukinuta i služiće samo za ukrštanje dva AP ali ne i za isključenje/uključenje ili kao naplatna stanica, već će "Preljina 2" preuzeti sve to.
Screenshot_20250203_182055_edit_3960219521795705.jpg
 
Ljudi, moguće je skrenuti sa Miloša u Preljini, na postojećoj petlji, krenuti ka Kraljevu i malo dalje, u Konjevićima npr, uključiti se na autoput preko devijacije koja bi bila privremeno napravljena za te svrhe. Za to vremene "trajna" petlja Preljina bi se radila, dva autoputa bi se uklapali i kad se sve to završi, saobraćaj bi bio preusmeren na nju. Ovo sve je izvodljivo, nema smisla čekati pola godine na petlju da bi se gotov autoput stavio u upotrebu.

Ne mogu da uklavirim šta tačno planiraju sa postojećom naplatnom rampom u Preljini, pretpostavljam da se to zatvara i seli u Konjeviće, ali ne držite me za reč, nisam baš to temeljito ispratio. U svakom slučaju, grehota onih silnih mostova i konstrukcija ka postojećoj naplatnoj rampi koje će ostati beskorisne kad se sve to uradi. Šta je tu je... možda to nije bilo isplanirano kako treba u startu, nego je neko tu naplatnu rampu pravio kao da Moravskog nikad neće biti. Naša posla....
 
O čemu pričate. Naravno da će se uraditi nova petlja preljina 2, a petlja 1 se neće sad prepravljati nego kasnije. Spoj moravskog i miloša se pravi već, na onoj slici to je početak isprekidane linije. Postojeća naplatna rampa i put od spoja dva auto-puta do nje i posle nje se ukida. Da li će da ruše ili će da ostave kao neki servisni put... Saznaćemo
 
Obilaznica oko Kruševca: Nastavlja se gradnja
satlogo.png

SAT Media HUB
04. 02. 2025.

wsathub_nastavlja-se-gradnja-2.jpg

Završetkom istočne obilaznice oko Kruševca, povezaće se Moravski koridor sa državnim putem koji vodi prema Kosovu i Metohiji i Kopaoniku. Radovi su počeli 2023. godine, ali su prekinuti zbog imovinsko-pravnih odnosa, koji su konačno rešeni.
wsathub_nastavlja-se-gradnja-3.jpg

Rok za završetak deonice od dva kilometra je maj. Olakšavajuća okolnost je to što je skoro 90 odsto radova na nespornom delu trase odrađeno ranije, a obilaznica se radi u pet etapa i njena dužina je ukupno osam kilometara od isključenja sa Moravskog koridora na petlji Kruševac istok do Bruskog puta.
 
a obilaznica se radi u pet etapa i njena dužina je ukupno osam kilometara od isključenja sa Moravskog koridora na petlji Kruševac istok do Bruskog puta.
Ova rečenica mi liči na dezinformaciju, jer se od ovih 8 km, rade 2, tj ko zna kada će početi gradnja ostalih 6 km. Mnogi će se možda ponadati da će gužve nestati iz grada, ali završetkom ovih 2 km se neće desiti ništa, tj gužve će i dalje biti u samom Kruševcu, dok će Ćićevac, Stalać i Makrešane malo odahnuti od teškog teretnog saobraćaja.
 
Biće dovoljno da samo šleperi za Trayal, Henkel, DS Smith, GoodYear ne prolaze više Jasičkim putem i kroz Jug Bogdanovu
Kamionski saobraćaj ne prolazi Jug Bogdanovom, često je tamo saobraćajna policija koja piše kazne takvima. Kamioni koji voze za fabrike koje si naveo ne ulaze u grad preko jasičkog puta nego preko Ćićevca, pa onda lokalnim putem za KŠ. Čak i kamioni iz pravca Kraljeva moraju da idu tom rutom što im je oko 40km duže.
Slična je situacija i sa automobilima koji iz pravca Pojata idu ka Brusu, Blacu, Prištini... jer im je brže i bliže da se isključe u Ćićevac.
 
Vrh