Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Ne postoji još uvek ni glavni projekat, ne znam kada će se graditi

Šta se onda uopšte sad radi? Ispeglano isključenje iz smera Kruševca ka Beogradu se ne može raditi dok se ne ukloni sadašnje isključenje iz Niša ka Kruševcu. A sadašnje isključenje iz Niša ka Kruševcu se ne može ukloniti dok se ne uradi novo isključenje iz Niša ka Kruševcu koje je preko nadvožnjaka.
 
Ovde je okačen projekat. Sad da li bio projekat za dozvolu ili za izvođenje ne znam ali su radovi najavjeni na sajtu da će trajati 5 meseci. Ne verujem da će moći u tom roku da urade. Realno je da se uradi do kraja godine pošto je to neki termin kad se puštaju urađene deonice. Taj drugi nadvožnjak je čini mi se oko 600m. Nije ni malo naivan. Prelazi preko 2 autoputa i magistrale pa zbog saobraćaja će izgradnja biti dodatno teža i sporija. Trenutni radovi itekako se mogu smatrati pripremnim jer ne mogu da rade.prvo taj kraći nadvožnjak dok ne iskrče vrzinu odnosno urade trasiranje. Kod stare naplatne kreće rampa. Mora potporni zid za rampu da se prvo uradi. Takođe postoji i potporni zid za silaznu rampu Bg-Kš koji bi trebalo da se uradi pre same rampe

Sve si u pravu samo je rok 7 meseci a ne 5. . .
 
@ilija već par puta pominješ da se neće raditi petlja. Odakle je ta informacija, ako možeš da podeliš sa nama?
Meni ovo sve liči na pripreme za izgradnju petlje. To što ovo nisu mašine Behtela ne znači ništa. Jer je ovo posao za jedan bager i par kamiona.
 
@ilija već par puta pominješ da se neće raditi petlja. Odakle je ta informacija, ako možeš da podeliš sa nama?
Meni ovo sve liči na pripreme za izgradnju petlje. To što ovo nisu mašine Behtela ne znači ništa. Jer je ovo posao za jedan bager i par kamiona.

Naravno da mogu da podelim, iz dva razloga, ne postoji glavni projekat, a samim tim ne postoji ni građevinska dozvola za te radove.
Od kada se izradi projekat potrebno im je bar 8 meseci za te radove.
 
Poslednja izmena:
Naravno da mogu da podelim, iz dva razloga, ne postoji glavni projekat, a samim tim ne postoji ni građevinska dozvola za te radove.
Od kada se izradi projekat potrebno im je bar 8 meseci za te radove.
Zar nije eKapija pisala jos u februaru da je projekat odobren, da radovi pocinju 1. marta i da ce trajati 7 meseci?
 
Pozdrav za sve vas, dragi prijatelji. Ovo je moje prvo "uključenje", pa bih, najpre, da pozdravim sve naše vredne snimatelje i da se javno zahvalim na predanom radu i uloženom trudu. Radim na naplatnoj rampi Batočina već 35 godina, a radio sam i kao vozač u međunarodnoj špediciji, pa mogu da kažem da su mi autoputevi "u krvi", te sam mišljenja da ću biti dostojan sagovornik svima vama. Moje prvo obraćanje bih započeo jednim pitanjem: ima li među vama neko ko je student, inženjer, magistar ili doktor nauka iz oblasti građevinarstva ili arhitekture (niskogradnja), jer me zanimaju neke teme koje, kao laik, a ipak, razuman i logičan čovek, ne mogu da shvatim?
 
Pozdrav za sve vas, dragi prijatelji. Ovo je moje prvo "uključenje", pa bih, najpre, da pozdravim sve naše vredne snimatelje i da se javno zahvalim na predanom radu i uloženom trudu. Radim na naplatnoj rampi Batočina već 35 godina, a radio sam i kao vozač u međunarodnoj špediciji, pa mogu da kažem da su mi autoputevi "u krvi", te sam mišljenja da ću biti dostojan sagovornik svima vama. Moje prvo obraćanje bih započeo jednim pitanjem: ima li među vama neko ko je student, inženjer, magistar ili doktor nauka iz oblasti građevinarstva ili arhitekture (niskogradnja), jer me zanimaju neke teme koje, kao laik, a ipak, razuman i logičan čovek, ne mogu da shvatim?
Dobrodosli! Da li vas zanima nesto u vezi projektovanja ili procesa izgradnje (izvodjenja radova) ?
 
Gile, pošto radiš na NS Batočina, da li znaš kada će se ona raditi zajedno sa petljom i dobiti normalno spajanje sa brzim putem ka Kragujevcu? Čuo sam da najavljena brza pruga ka Nišu menja stvari.
Izvinjavam se svima na ovoj digresiji.
 
Gile, pošto radiš na NS Batočina, da li znaš kada će se ona raditi zajedno sa petljom i dobiti normalno spajanje sa brzim putem ka Kragujevcu? Čuo sam da najavljena brza pruga ka Nišu menja stvari.
Izvinjavam se svima na ovoj digresiji.
To je ono što i mene zanima. Urađen je projekat ranog javnog uvida, na koji sam izneo neke svoje primedbe, od toga je oko 10% usvojeno u finalnom predlogu, ali je istovremeno dodato i još 30% totalnih budalaština. Projekat je i dalje u fazi usvajanja, izgleda po principu "Đekna još nije... a ka´ će, ne znamo". NS Batočina nije obuhvaćena planom proširenja 26 naplatnih stanica iz prostog razloga što se ona i ne proširuje, nego treba da se izgradi potpuno nova, na nešto izmenjenoj lokaciji, uz ogromna rušenja skoro svih objekata u njenoj neposrednoj okolini. Pretužno...
 
Dobrodosli! Da li vas zanima nesto u vezi projektovanja ili procesa izgradnje (izvodjenja radova) ?
Kao prvo, tiče se konkretno ovog, po mom skromnom mišljenju, malo nakaradnog projektovanja cele trase Moravskog koridora. Naime, mogu da razumem da reka, u svom prirodnom toku, prolazeći kroz različite slojeve zemljišta, epohe i vremenske uslove, pravi meandre, ali ne razumem zašto novoprojektovani auto-put, na pretežno čisto ravničarskom terenu, bez puno prirodnih ili veštačkih prepreka, ima toliko nerazumnih krivina, pa je najmanje 10 km potpuno nepotrebno produžen (na ukupno 112 km)?
Takođe mi baš nisu najjasnije pojedine mostovske konstrukcije, gde se most gradi počev od jedne obale Morave, a na drugoj završava daleko "u polje", pa, umesto, realnih, 200 metara dužine imamo i po 400, 500 i više metara mostova i vijadukta? Voleo bih da mi neko to objasni.
 
Kao prvo, tiče se konkretno ovog, po mom skromnom mišljenju, malo nakaradnog projektovanja cele trase Moravskog koridora. Naime, mogu da razumem da reka, u svom prirodnom toku, prolazeći kroz različite slojeve zemljišta, epohe i vremenske uslove, pravi meandre, ali ne razumem zašto novoprojektovani auto-put, na pretežno čisto ravničarskom terenu, bez puno prirodnih ili veštačkih prepreka, ima toliko nerazumnih krivina, pa je najmanje 10 km potpuno nepotrebno produžen (na ukupno 112 km)?
Takođe mi baš nisu najjasnije pojedine mostovske konstrukcije, gde se most gradi počev od jedne obale Morave, a na drugoj završava daleko "u polje", pa, umesto, realnih, 200 metara dužine imamo i po 400, 500 i više metara mostova i vijadukta? Voleo bih da mi neko to objasni.
Ovo je samo jedan slučajni primer, da bi shvatili na šta konkretno mislim:
InkedScreenshot_60_LI.jpg
 
To je ono što i mene zanima. Urađen je projekat ranog javnog uvida, na koji sam izneo neke svoje primedbe, od toga je oko 10% usvojeno u finalnom predlogu, ali je istovremeno dodato i još 30% totalnih budalaština. Projekat je i dalje u fazi usvajanja, izgleda po principu "Đekna još nije... a ka´ će, ne znamo". NS Batočina nije obuhvaćena planom proširenja 26 naplatnih stanica iz prostog razloga što se ona i ne proširuje, nego treba da se izgradi potpuno nova, na nešto izmenjenoj lokaciji, uz ogromna rušenja skoro svih objekata u njenoj neposrednoj okolini. Pretužno...
1714659556875.jpeg

Kao što može da se vidi, predviđeno je rušenje restorana "Kapija Šumadije", benzinske pumpe "Mihajlović" i firme "Nikolić viljuškari", koje inače sve odlično rade, dok se zadržava postojeće stanje nekada čuvenog motela "Košuta" koji je devastiran pre više od 20 godina. Izvinjavam se ako je "off topic", ali mislim da je zanimljivo.
 
Gile, nisam strucan za projektovanje i mene zanima razlog ovog krivudanja, a sto se tice mostova oni se projektuju na osnovu najviseg vodostaja u poslednjih 100 godina kako bi se smanjio rizik od poplave i blokade puta. Takodje se gledaju i uglovi (nagib) trase kako bi bilo bezbedno za projektovanu brzinu ali verujem da to moze neko jos strucnije objasniti.
 
vezano za projekat petlje sa naplatnom stanicom Batocina
mislim da je nemoguce da ostanu ti objekti a da petlja zadovoljava potrebu spajanja brzog puta sa autoputem
sama blizina zeleznicke pruge smanjuje prostor za projektovanje
 
vezano za projekat petlje sa naplatnom stanicom Batocina
mislim da je nemoguce da ostanu ti objekti a da petlja zadovoljava potrebu spajanja brzog puta sa autoputem
sama blizina zeleznicke pruge smanjuje prostor za projektovanje
Jeste to ograničavajući faktor, ali samo donekle. Ovo je bar peti projekat za koji ja znam, jedan prethodni je čak bio i započet sa realizacijom, ali se i od njega odustalo (rešavanje nelogičnog uključenja na auto-put u smeru ka Nišu, gde već 45 godina je na ovoj rampi potrebno da skrenete levo da bi se uključili u desno, što je van svake pameti). Kao što vidite, sve ove nove rampe na Moravskom koridoru, one se projektuju u tkzv. "trubi" (nekada smo ih zvali "levak" rampe), gde se saobraćaj iz oba smera sliva u jedno naplatno mesto. Samim tim, moguće je dislocirati naplatno mesto bilo gde, npr. 500 metara južno, zatim, postavljanje naplatnog mesta uzdužno ili paralelno sa auto-putem (primer je NS Kruševac zapad), pa čak i sa druge strane pruge... Ali... Verujte da nikad nisam video nijednog CIP-ovog projektanta ni blizu auto-puta, sve terenske radove im izvode firme podizvođači kao npr. geometri, snimanje saobraćajne slike, terena, čak angažuju i studentske zadruge... Sve se projektuje iz tople kancelarije.
 
Gile, nisam strucan za projektovanje i mene zanima razlog ovog krivudanja, a sto se tice mostova oni se projektuju na osnovu najviseg vodostaja u poslednjih 100 godina kako bi se smanjio rizik od poplave i blokade puta. Takodje se gledaju i uglovi (nagib) trase kako bi bilo bezbedno za projektovanu brzinu ali verujem da to moze neko jos strucnije objasniti.
Taj deo mi je potpuno jasan, veliku ulogu igra i sama morfologija terena, stanje sedimenta, ali... opet ali? Primer su ova dva jako lepa mosta kod Trstenika, na 48-om i 52-om kilometru. U tih, skoro četiri kilometara, imamo oko 1,5 km mostovskih konstrukcija, zar ne? Možda grešim, ali samo to verovatno košta ko "sv. Petra kajgana" i puno, puno više nego potpuno izmeštanje toka Morave, zatim obnavljanje, saniranje, prečišćavanje, ako ne i izgradnja potpuno novog svežeg vodozahvata za snabdevanje grada (ako sam dobro shvatio, upravo se na toj deonici nalazi vodoizvorište), bez potrebe za mostovima, bez suvišnog nasipa za odbranu od poplava, jer bi to bio sami trup auto-puta, odn. i da se izgrade potpuno novi mostovi (po 100-tinak metara preko Morave i 50-tak preko samog auto-puta, dvotračni, a ne šestotračni) umesto sadašnjih čeličnog i betonskog (znači, od obale do obale, a ne po još par stotina metara dalje) itd, itd... Pa, svi vidite da je sa jedne obale nasip skoro do Morave, ili na par "polja" na stubovima, a da je sa druge strane to još duže i od samog premošćavanja Morave. Zašto? Samo glasno razmišljam, već je sve urađeno...
 
po tom projektu sto si postavio,izgleda mi da nece da prave drugi nadvoznjak nego koriste postojeci.cak ce koristiti i trake za silazak i ulazak na autoput i sve to sa naplatnom izraditi u tih 400m
mozda da ce koristiti i postojeci nadvoznjak iznad pruge samo ce nadograditi jos jedan za drugi pravac
a tamo pored prave nadvoznjak za lokalnu upotrebu ,
kakav ce biti tip raskrsnice izmedju brzog puta i drzavnog puta 158,da li znas
 
po tom projektu sto si postavio,izgleda mi da nece da prave drugi nadvoznjak nego koriste postojeci.cak ce koristiti i trake za silazak i ulazak na autoput i sve to sa naplatnom izraditi u tih 400m
mozda da ce koristiti i postojeci nadvoznjak iznad pruge samo ce nadograditi jos jedan za drugi pravac
a tamo pored prave nadvoznjak za lokalnu upotrebu ,
kakav ce biti tip raskrsnice izmedju brzog puta i drzavnog puta 158,da li znas
To je tek katastrofa, one "budalaštine" koje sam prethodno naveo. Naime, predviđeno je DVA kružna toka na 250 metara jedan od drugog, a tek rešenje za traktore i poljomehanizaciju za odlazak na njive - to svet nije još video, uverite se i sami (ovo krivo, ruše se tri kuće).
1714669648844.jpeg
 
1714670043493.jpeg

Ovo u crvenom krugu je to "GENIJALNO" rešenje za prelazak traktora preko pruge i auto-puta, čiji saobraćaj MORA da bude uklonjen sa puta Ib reda br. 24 Batočina-Kragujevac. Jel´ sve nas to neko zeza? Gde je TO naučilo projektovanje, gde je TO završilo školu (nije u pitanju jedan inženjer, nego najmanje dvadesetak, od tima projektanata, komisija, overivača, "odobravača"...)? Namerno pišem "TO", jer ovo normalan čovek ne može da smisli. :) Voleo bih da čujem mišljenje Skyscrapers Construction Serbia, jer me Vaši radovi i simulacije svaki put iznova oduševljavaju.
 
Poslednja izmena:
da li traktori sada koriste neki put koji ja nevidim ili isti koji koriste vozila zasilazak sa autoputa
vidim tu ce biti denivelisana raskrsnica,i odvojena od ulivno slivnih traka,da ne bi dolazilo do gusenja saobracaja izmedju kruznih tokova i naplatne stanice
sto po meni i nije lose zamisljeno, ali ja nemam uvid u stanje na terenu
po tebi zakljucujem da se narusava lokalni interes kuca u neposrednoj blizini buduceg gradilista
 
Vrh