Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Svaka ti je na mestu,svaka čast na postu.Rade je odličan snimatelj koji će ako ovako nastavi do kraja izgradnje Moravskog koridora ostati bez auta jer onde gde on protera Hyundai ja bi se razmislio sa Ladom Nivom.Prilično je težak čovek pa sam odavno odustao od komentara na njegovom kanalu,zna da obriše postove koji mu se nesviđaju i slično.Ali da čovek nije zaslužio rečicu uvreda NIJE!Prvenstveno zbog onog što daje a i zbog njegovih godina.

Hvala Veljo, nema svrhe komentarisati osim (bravo Rade care) on ne dopusta diskusiju ali to je opet njegov kanal njegovo pravo i to ne osporava kvalite i njegov angazman. Primetim da videi imaju uvece po 20-30 komentara a onda ujutru isti video ima 11 komentara i onda se posle zali zasto nema lajkova i komentara. No ovde je tema Moravski koridor mislim da smo dosta diskutovali o drugim stvarima. . .
 
Sto se tiče ove priče oko gospodina Radeta moram ostavit komentar jer je covjek ispao vrlo bezobrazan i nekorektan.
Imam potrebu jer pratim kanal bukvalno od prvih video klipova i podržavam kanal na sve nacine osim uplatama koje odbijam da platim sve i da imam para iz cistog principa!
Em je optuzio nas gledaoce da on nama nešto “poklanja” ili da nam čini nekakvu “uslugu”.
Ispade stvar u tome da je u pitanju čista pohlepa i želja za prostim profitom. Hoće covjek od snimanja dronom da napravi posao dje će zaradjivati 2/3k eura minimum mjesecno ako ne i više. Sto bi bilo u redu da ne prodaje priču dje on svoje gledaoce optužuje da maltene krademo od njega jer mu pored subskrajbova,pregleda,komentara,lajkova, reklama još i ne uplacujemo pretplatu svaki mjesec. Izgleda da mu krivo sto nije prihvatio posao da snima za izvodjaca radova.
Traži uplate i to na početku od minimum 1000din pa je kao spustio na 500din minimum. Kao da covjek već ne naplaćuje svoj rad preko YouTube.
Svakih 1000k pregleda u najgorem slučaju zaradjuje izmedju 5-7dolara. Covjek izbaci 50+ video klipova mjesecno sa gledanoscu od 3k u prosjeku. Znaci za pocetak zaradjuje i više nego dovoljno da sam sebe finansira i gradi svoj kanal kao sto radi gomila drugih ljudi koji ništa ne traže.
Plus briše komentare ne dozvoljava nikakve sugestije ili savjete nego samo komentare dje mi treba da ga falimo kao da na dnevnom nivou spasava živote.
Da ne pričam o tome da mu je dosta puta sugerisano da način i frekvencija snimanja nije ekonomična ili logična i te je komentare brisao.
I sad kao on ima neke troškove čuda itd i mi smo naravno krivi, mi zbog kojih uopšte ima kanal.
Ja ne znam okle čovjeku utisci koje ima da izgleda milioni kanala na YouTube zarajduju ne znam koje pare.
 
Koje obale? Kada Morava izađe iz korita, a to se često dešava, to nije ista obala. Reka se ne završava tamo gde su vidljive obale. Na obe strane reke nalazi se aluvijalno zemljište kroz koje voda kapilarno prodire. Pre projektovanja se vrši sondiranje, a na osnovu sastava zemljišta određuje se način gradnje. Nasipanje na aluvijalnom zemljištu bi vremenom dovelo do podrivanja i erozije ispod autoputa te su sipovi i vijadukt namecu kao projektni izbor. Drugo, vijadukti su preferabilni jer imaju manji uticaj na životnu sredinu. Ne presecaju prirodne podzemne i nadzemne tokove voda, kao ni kretanje ljudi i životinja."



Na ovom forumu već je više puta raspravljano o tome zašto autoput ne ide pravo, već krivudavo. Razlozi su raznovrsni, od ekonomskih, poput jeftinije eksproprijacije do toga da pravolinijski autoput može izazvati umor vozača ili dosadu, što može povećati rizik od saobraćajnih nezgoda
Hvala na odgovorima, mada su neubedljivi. I sam živim u slivu Velike Morave, pa znam tačno sastav zemljišta, kretanja, poplave i "kapilare", u bunaru dubine 8 metara mi je moravska voda, iako sam dva kilometra pravolinijski od nje. I pored toga, delovi obala koje imaju odbrambene nasipe su svakako zaštićeniji, jer je to ravničarska reka, ne brdsko-planinska bujična, drastične promene toka se dešavaju kroz godine i decenije... Dokaz da ne stoji ni konstatacija da reka podriva i erodira autoput je upravo ušće opasne Ljubostinjske relke u Moravu, koje nije "ispravljeno" između nadvožnjaka i Morave, nego "zalepljeno" baš uz trup auto-puta. A kao neko ko je vozio od Rusije do Španije, preko pola Evrope, apsolutno ne stoji da predugačke pravolinijske deonice zamaraju ili dosađuju (čak i preko 30km, dok bi ovde bile najduže od par kilometara). O ekonomskim razlozima nema svrhe navoditi
 
Koje obale? Kada Morava izađe iz korita, a to se često dešava, to nije ista obala. Reka se ne završava tamo gde su vidljive obale. Na obe strane reke nalazi se aluvijalno zemljište kroz koje voda kapilarno prodire. Pre projektovanja se vrši sondiranje, a na osnovu sastava zemljišta određuje se način gradnje. Nasipanje na aluvijalnom zemljištu bi vremenom dovelo do podrivanja i erozije ispod autoputa te su sipovi i vijadukt namecu kao projektni izbor. Drugo, vijadukti su preferabilni jer imaju manji uticaj na životnu sredinu. Ne presecaju prirodne podzemne i nadzemne tokove voda, kao ni kretanje ljudi i životinja."



Na ovom forumu već je više puta raspravljano o tome zašto autoput ne ide pravo, već krivudavo. Razlozi su raznovrsni, od ekonomskih, poput jeftinije eksproprijacije do toga da pravolinijski autoput može izazvati umor vozača ili dosadu, što može povećati rizik od saobraćajnih nezgoda

Koje obale? Kada Morava izađe iz korita, a to se često dešava, to nije ista obala. Reka se ne završava tamo gde su vidljive obale. Na obe strane reke nalazi se aluvijalno zemljište kroz koje voda kapilarno prodire. Pre projektovanja se vrši sondiranje, a na osnovu sastava zemljišta određuje se način gradnje. Nasipanje na aluvijalnom zemljištu bi vremenom dovelo do podrivanja i erozije ispod autoputa te su sipovi i vijadukt namecu kao projektni izbor. Drugo, vijadukti su preferabilni jer imaju manji uticaj na životnu sredinu. Ne presecaju prirodne podzemne i nadzemne tokove voda, kao ni kretanje ljudi i životinja."



Na ovom forumu već je više puta raspravljano o tome zašto autoput ne ide pravo, već krivudavo. Razlozi su raznovrsni, od ekonomskih, poput jeftinije eksproprijacije do toga da pravolinijski autoput može izazvati umor vozača ili dosadu, što može povećati rizik od saobraćajnih nezgoda
Hvala puno na odgovoru, iako mislim da je neubedljiv. Živim u slivu Velike Morave, pa su mi apsolutno poznate njene karakteristike. Imam i kuću u ravničarskom delu sela, pa, kao i kod svih u tom području, bunar mi sadrži moravsku vodu, iako sam oko 2 km udaljen pravolinijski od samog korita. Redovno nas plavi, već od Bagrdanskog tesnaca, jer ne postoji zaštita u vidu odbrambenog nasipa, za razliku od, npr. susednog Lapova, i dalje, nizvodno, gde to nije slučaj, što znači da je lakša odbrana od "kapilara" nego od poplavnog talasa. Morava je ravničarska reka, drastične promene toka se dešavaju kroz godine, ili decenije, nije isto što i bujična, brdsko-planinska reka... Uglavnom, stenu od samo jedne tone ne bi pomerila ni za 1000 godina, ako bi takva bila u sklopu trupa/nasipa (a toga imamo na milione kubika, kamen samo iz naših kamenoloma se koristi u celoj Srbiji, za razliku od nasipa šljunkom/peskom). Kakva crna sondiranja, pa to se radi na slučajnom uzorku, znači, nepotpuno, pa ja u 200 metara dužine placa imam tri različita sastava terena. Dokaz da ni o tome nije baš puno vođeno računa je upravo na ušću brze i opasne Ljubostinjske reke u Moravu, gde su je "ostavili" posle mosta uz sami trup auto-puta. Toliko o podrivanju, dok mogu opet samo delimično da se složim o preferabilnosti i uticaju na životnu sredinu, govorim o ceni koštanja, znači, npr. u redu je ako se na 100 metara širine korita (koje se, by the way, posebno utvrđuje) postavi most od 200-250 metara, ne prekidaju se nikakvi tokovi ni migracije, ali brate, most od 500, 600, 700 metara...?!? to ne postoji ni na Velikoj Moravi. Gledajući najnoviju simulaciju novog auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, verovatno urađenoj prema projektnoj dokumentaciji, U SRED NAJVEĆE RAVNICE U SRBIJI, projektovano je, samo do Zrenjanina, dva mosta preko Tamiša i još dva preko nekog kanala i Begeja su ukupne dužine od oko 6 KILOMETARA?!? Vijadukt preko pruge 800 METARA?!? Da ne pominjem predimenzionirane petlje... Evo linka, pa se uverite i sami:
I dalje isto pitanje: ko to projektuje, gde su to naučili, odakle tolika bahatost? Jel´ to nas neko zeza, ovo ni Dubai ne bi prihvatio? A onda se pitamo zašto ljudima nije isplaćena ekspropriisana imovina, a retko ko shvata o "kolikoj" cifri se radi: kilometar auto-puta zauzima, u proseku, oko 5 hektara. Čak i kad bi platili 30.000€ po hektaru, što je za mnoge misaona imenica, to je 150.000€. Ako je cena auto-puta u Srbiji od nekih 12 do 15 MILIONA evra po kilometru, (Moravski koridor je sa prvobitnih 800-900 miliona evra, "skočio" na 1,6 milijarde) koliko je učešće eksproprijacije? U proseku, oko 1%, što je manje i od cene projektovanja. O tome ja pričam, zašto tolike mosturine, zašto toliki kilometri...? Ne stoji ni opaska da "pravolinijski autoput može izazvati umor vozača ili dosadu, što može povećati rizik od saobraćajnih nezgoda", jer sam nekoliko godina radio kao vozač u međunarodnoj špediciji, od Rusije do Španije, preko pola Evrope, pa znam tačno kako izgleda laserski prav put, čak i u dužini od preko 30 kilometara, dok bi u ovom slučaju, kod nas, to bilo samo po par kilometara, ali bi smanjilo dužinu, samim tim i vreme prolaska deonice za bar 10%.
 
U Kruševcu, na kružnom toku Dušanove i Balkanske ulice još uvek stoje zeleni putokazi za autoput ("Beograd" i "Niš") koji upućuju na Makrešane i Pojate, a ne na novu petlju. Ja debil to ispratim, kao da sam prvi put u KŠ, pa sam se vratio. Google navigacija ispravno navodi, ali ja sam je uključio tek kad sam promašio.

Da li je stvarno toliko teško da se to reši?
Aman bre

Inače, Moravski autoput je prazan i lepa relaksacija od ludila na X, koji radi na ivici kapaciteta.
Na tamo sam od Paraćina do Kruševaca išao starim putem i ima dosta vozila. Izgleda da dosta ljudi koji idu do Kruševaca ili dalje ka Kopaoniku koriste varijantu preko starim do Ćićevaca pa na autoput.
 
Sentinel snimak od juce, petlja V.Drenova i Kosevi.
IMG_7691.jpeg
IMG_7692.jpeg
 
Upravo prošao Moravskim, Koševi - Ćićevac, ima vozila u mahovima, ali više je prazan nego popunjen.

Inače, Ćićevac će dobiti jednu lepu obilaznicu od Pojata do Lučine, živi bili pa videli.
 
Inače, Moravski autoput je prazan i lepa relaksacija od ludila na X, koji radi na ivici kapaciteta.
Na tamo sam od Paraćina do Kruševaca išao starim putem i ima dosta vozila. Izgleda da dosta ljudi koji idu do Kruševaca ili dalje ka Kopaoniku koriste varijantu preko starim do Ćićevaca pa na autoput.

Jeste, prilično je prazan. Često se vraćam noću za Kruševac i da nema kamiona Behtel-Enka koji prevoze rizlu ne znam da li bi bilo 10 vozila na deonici Pojate-Kruševac. Pre neko veče sam se vraćao iz Loznice preko Šapca i Beograda oko 22h i izneneadio sam se koliko i tamo malo ima saobraćaja.

Inače, Moravski koridor i dalje ne koriste, ili koriste veoma retko, kruševljani koji žive u južnom i istočnom delu grada, kao i mnogi koji idu u pravcu ili sa Kopaonika, Blaca, Prištine... Verovatno će se to promeniti na bolje kada se završi priključak na Kruševac istok, a verujem da će broj vozila da se uveća kada se autoput u potpunosti izgradi.
 
Највећи саобраћај на Моравском има деоница Прељина-Адрани. Њу су требали прву урадити али како видимо, нико не зна ни када ће бити завршена. Моравски коридор ће имати много више саобраћаја када се уради деоница до Пожеге и још више када настави до Котромана....до тада ће много воде проћи !
 
Jeste, prilično je prazan. Često se vraćam noću za Kruševac i da nema kamiona Behtel-Enka koji prevoze rizlu ne znam da li bi bilo 10 vozila na deonici Pojate-Kruševac. Pre neko veče sam se vraćao iz Loznice preko Šapca i Beograda oko 22h i izneneadio sam se koliko i tamo malo ima saobraćaja.

Inače, Moravski koridor i dalje ne koriste, ili koriste veoma retko, kruševljani koji žive u južnom i istočnom delu grada, kao i mnogi koji idu u pravcu ili sa Kopaonika, Blaca, Prištine... Verovatno će se to promeniti na bolje kada se završi priključak na Kruševac istok, a verujem da će broj vozila da se uveća kada se autoput u potpunosti izgradi.
Prilično sam siguran da velika većina građana, a naročito stranaca, ni ne zna za otvorene deonice, vidite to i po pregledima snimaka na Youtube, ali se svi kao nadaju da će da se završi, i da se ažuriraju svi podaci na mapama i navigacijama. Ove godine smo na NS Batočina imali i vrlo malu gužvu tokom ovih prvomajskih i vaskršnjih praznika, oko 10-tak hiljada prolazaka za 24h, što je baš začuđujuće, mada se primećuje ogroman porast bugarskih, rumunskih i naročito makedonskih turista prema Zlatiboru, kao i tranzit iz Turske prema Novom Pazaru i Bosni, a što bi Moravski koridor trebalo u potpunosti da preuzme kad bude završen. Mada, to smo isto očekivali i kad je otvoren Miloš Veliki, da će saobraćaj iz zapadne Srbije i Crne Gore prema Beogradu značajno da se smanji na A1, ali to se nije desilo.
 
Mada, to smo isto očekivali i kad je otvoren Miloš Veliki, da će saobraćaj iz zapadne Srbije i Crne Gore prema Beogradu značajno da se smanji na A1, ali to se nije desilo.
Ko pri čistoj svesti i zdravoj pameti iz zapadne Srbije i Crne Gore ide ka Beogradu preko A1? Taj saobracaj je na nivou statisticke greske 😆
 
Inače, Moravski koridor i dalje ne koriste, ili koriste veoma retko, kruševljani koji žive u južnom i istočnom delu grada, kao i mnogi koji idu u pravcu ili sa Kopaonika, Blaca, Prištine... Verovatno će se to promeniti na bolje kada se završi priključak na Kruševac istok, a verujem da će broj vozila da se uveća kada se autoput u potpunosti izgradi.
Da, petlja KŠ istok je neophodna kako bi kruševljani prihvatili autoput. Ali to je Srbija. Uložiš stotine miliona u najbolji autoput u Srbiji, a nemaš još 7 da uradiš obilaznicu kako bi taj put normalno spojio sa velikim gradom, kao i sa važnim putem koji vodi na Kopaonik i na Kosovo.
Ali ajde nemaš tih 7 ili već koliko miliona, ali da nemaš dva radnika sa jednom acu bušilicom da za sat vremena rada prebace je********ni putokaz na važnoj raskrsnici kako bi ljudi znali gde da skrenu?! Koliko to košta? 100€ ?
:violina:
Pazi, ja koji solidno poznajem Kruševac i često sam tamo, sam pogrešio, povukao me znak. Pa šta da radi neki jadni stranac koji je sišao sa Kopaonika a ne koristi Google mape?

Највећи саобраћај на Моравском има деоница Прељина-Адрани. Њу су требали прву урадити али како видимо, нико не зна ни када ће бити завршена. Моравски коридор ће имати много више саобраћаја када се уради деоница до Пожеге и још више када настави до Котромана....до тада ће много воде проћи !
Preljina-Adrani će biti relativno uskoro, tu sam optimista, ako uzmemo ceo E-761 ubedljivo najveći saobraćaj je od Čačaka do Užica, tako da je tu stvarno neophodno da se nešto uradi.

Ove godine smo na NS Batočina imali i vrlo malu gužvu tokom ovih prvomajskih i vaskršnjih praznika, oko 10-tak hiljada prolazaka za 24h,
Jadna naplatna stanica "Batočina" jedva podnosi i tih 10.000 na dan koliko otprilike tu prođe. Ja sam tog 1.5. prošao do Jagodine i bilo je solidno saobraćaja na X, ali je nekako podsećalo na Miloša jer je bilo upadljivo malo kamiona a bilo je dosta naših (najviše BG) sa boljim automobilima, verovatno turisti. Danas je bila sasvim druga slika. Ozbiljna gužva, vozi se u dve trake iako nije sezona. I za divno čudo na rampi u Jagodini nije bilo gužve.


... Pre neko veče sam se vraćao iz Loznice preko Šapca i Beograda oko 22h i izneneadio sam se koliko i tamo malo ima saobraćaja.
Ima tu više razloga. Prvi i najsuroviji je da te deonice i nemaju neki veliki potencijal. Drugi je da ti putevi nisu završeni, sigurno će biti više saobraćaja kad se sve poveže. Treći. Ti novi putevi zamenjuju magistrale koje su vrlo pristojne i pogotovo lokalci vole da ih koriste i oni se najteže navikavaju na autoput.

Više puta su mi ovde, na Forumu, ljudi ozbiljno zamerali "pesimizam" po pitanju očekivanog broja vozila. Ja nisam pesimista, nego sam surovi realista. Neke stvari su jednostavno takve kakve su i teško ih promeniti.
Brojke su surove i kod autoputeva velike. A pomislite da je, na primer, danas kroz Vrčin prešlo sigurno oko 100.000 vozila. Kako svako vozilo ima bar vozača, to je toliko ljudi najmanje, a u realnosti dosta više.
 
U Kruševcu, na kružnom toku Dušanove i Balkanske ulice još uvek stoje zeleni putokazi za autoput ("Beograd" i "Niš") koji upućuju na Makrešane i Pojate, a ne na novu petlju. Ja debil to ispratim, kao da sam prvi put u KŠ, pa sam se vratio. Google navigacija ispravno navodi, ali ja sam je uključio tek kad sam promašio.

Da li je stvarno toliko teško da se to reši?
Aman bre

Inače, Moravski autoput je prazan i lepa relaksacija od ludila na X, koji radi na ivici kapaciteta.
Na tamo sam od Paraćina do Kruševaca išao starim putem i ima dosta vozila. Izgleda da dosta ljudi koji idu do Kruševaca ili dalje ka Kopaoniku koriste varijantu preko starim do Ćićevaca pa na autoput.
Verovatno neće da se muče, kad otvore Kruševac Istok opet će biti validni znaci ;)
 
Izvinjavam se što kasnim sa pristizanjem na temu sa tračevima, ali kao i svaka tračara i ja imam nešto da dobacim :). Dakle Krcane razumem te da ti je krivo što neko loše govori o njemu koga lično znaš, sarađivao si itd. Možda mi čak i deluje da praviš paralelu ili imaš strah da bi neko sutradan isto tako i tebi mogao ovde da piše. Nisi uporediv kvalitativno sa njim iako si po godinama i temama za razgovore bliži njemu. Ti i on, ste nebo i zemlja što se tiče kvaliteta, da skratim. I to svi ovde koji su duže od dva dana na ovom forumu to i vide i znaju. A to da li ovde svako može svakog da kritikuje i sa najmanjim razlogom, ili bez razloga. Pa da, može i često se dešava. Sa druge strane, pročitam sam komentare ili preskočim pljuvanje ako je preterano (da i ja to radim, jer sam čovek imam mane). Ali hvala bogu da admin dozovoljava i druge komentare sem, Bravo CARE Admine Igore. Njegov sam i ja kanal pratio od samog početka, imao isto razumevanja i za ispade što bi rekli KRinž snimke, i kada su ga maltretirali radnici B.E... čak se i sećam kada si ga bogato pomogao prvi kad niko drugi nije. Ali eto po meni čovek tokom vremena postade od heroja negativac, proziva čoveka, gledaoce svog kanala, čak i ovaj forum, na YT kanalu zbog dva screenshota koja je upotrebio u objašnjavanju... Nisam isprva hteo ovo da komentarišem ali ovo je moralo biti napisano. On i dalje ne svhata da ima problem sa YT uslovima a ne sa gledaocima YT, ukratko samnom više nema otpratio sam ga.
 
Izvinjavam se što kasnim sa pristizanjem na temu sa tračevima, ali kao i svaka tračara i ja imam nešto da dobacim :). Dakle Krcane razumem te da ti je krivo što neko loše govori o njemu koga lično znaš, sarađivao si itd. Možda mi čak i deluje da praviš paralelu ili imaš strah da bi neko sutradan isto tako i tebi mogao ovde da piše. Nisi uporediv kvalitativno sa njim iako si po godinama i temama za razgovore bliži njemu. Ti i on, ste nebo i zemlja što se tiče kvaliteta, da skratim. I to svi ovde koji su duže od dva dana na ovom forumu to i vide i znaju. A to da li ovde svako može svakog da kritikuje i sa najmanjim razlogom, ili bez razloga. Pa da, može i često se dešava. Sa druge strane, pročitam sam komentare ili preskočim pljuvanje ako je preterano (da i ja to radim, jer sam čovek imam mane). Ali hvala bogu da admin dozovoljava i druge komentare sem, Bravo CARE Admine Igore. Njegov sam i ja kanal pratio od samog početka, imao isto razumevanja i za ispade što bi rekli KRinž snimke, i kada su ga maltretirali radnici B.E... čak se i sećam kada si ga bogato pomogao prvi kad niko drugi nije. Ali eto po meni čovek tokom vremena postade od heroja negativac, proziva čoveka, gledaoce svog kanala, čak i ovaj forum, na YT kanalu zbog dva screenshota koja je upotrebio u objašnjavanju... Nisam isprva hteo ovo da komentarišem ali ovo je moralo biti napisano. On i dalje ne svhata da ima problem sa YT uslovima a ne sa gledaocima YT, ukratko samnom više nema otpratio sam ga.
Isto sam uradio
 
Juce prosao pored Cacka i definitivno video da od puštanja autoputa do Kraljeva ove godine NEMA NISTA. Tamo se bukvalno skoro ništa i neradi /možda deo kod Adrana/. Koliko sam video pre će pustiti do Vrnjačka Banje nego do Kraljeva. Izgleda je odlučeno da to zadnje i puste. Znaci po mojoj nekoj proceni a i iz priče ljudi koji su upućeni tek kraj 2025.
 
Juce prosao pored Cacka i definitivno video da od puštanja autoputa do Kraljeva ove godine NEMA NISTA. Tamo se bukvalno skoro ništa i neradi /možda deo kod Adrana/. Koliko sam video pre će pustiti do Vrnjačka Banje nego do Kraljeva. Izgleda je odlučeno da to zadnje i puste. Znaci po mojoj nekoj proceni a i iz priče ljudi koji su upućeni tek kraj 2025.
Kraljevo je inace jedina opstina koja jos uvek nije isplatila sve, 3.5 godine kasnije. Ima oko 800 predmeta za eksproprijaciju u sudu koji su tuzili Kraljevo. Mozda to koci radove, ali nisam siguran.
 
Vrh