Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Pretpostavljam da se standardizacija pravi na osnovu realnog stanja na terenu i prilikom izgradnje nečeg novog. Pre izgradnje nadvožnjaka nije postojala asfaltirana pešačka i biciklistička staza, ali to nije razlog da se ne napravi i sada. Pre izgradnje nadvožnjaka pešaci i biciklisti su mogli da se kreću pored puta, a sada im je ovim rešenjem to onemogućeno.

Hocu da kazem da je ovaj put verovatno klasifikovan kao magistrala i da uz takve puteve nije predvidjeno kretanje pesaka i biciklista po trotoaru, uglavnom zbog njihove bezbednosti.
Da li je projektant mogao da predvidi bici stazu odvojeno kao npr na surcin-novi beograd, to je druga stvar.
 
Hocu da kazem da je ovaj put verovatno klasifikovan kao magistrala i da uz takve puteve nije predvidjeno kretanje pesaka i biciklista po trotoaru, uglavnom zbog njihove bezbednosti.
Da li je projektant mogao da predvidi bici stazu odvojeno kao npr na surcin-novi beograd, to je druga stvar.
Posle mog prvog odgovora postavio sam drugi sa fotografijom kako je bilo pre izgradnje nadvožnjaka. Na tom putu je bilo trotoara, kao i obeleženih pešačkih prelaza. Trotoari su faktički uklonjeni samo u tom novoizgrađenom delu, tj. na nadvožnjaku i na saobraćajnici koja povezuje nadvožnjak. Jasika je takoreći spojena sa gradom, od početka Jasike do početka gradske ulice u Kruševcu, postoji samo nekoliko stotina metara na kojima nema objekata.

Ja bih rekao, a i koliko se sećam neko je na ovom forumu to pomenuo, da su se vodili projektom koji je odavno urađen, a da se u međuvremenu nije radila revizija projekta na osnovu realnog stanja na terenu. Pa je tako ugašena naplatna rampa Pojate gde je u međuvremenu izgrađena industrijska zona, petlja Pojate će morati da se rekonfiguriše jer ne zadovoljava današnje standarde ukrštanja dva autoputa, projektuje se i pravi nova naplatna rampa Koševi koja nije bila u projektu...
 
Po vašoj priči oni su oštećeni. Znači mora komšiji da plati malo više nego što je dobio a ne manje?
Ovde se pokušavaju izgubiti jako bitni aspekti a to je kao prvo "Ne želim da prodam nekretninu. Već sam prisiljen od strane države na to, i to samo onoliko koliko državi treba, i kad to država odluči da mi isplati a država odmah ulazi na taj moj posed" a kao drugu situaciju "Želim da prodam i spreman sam da tu nekretninu ponudim na tržištu i dok se ne plati nema ulaženja na moju nekretninu".

Pokušavam naglasiti ta dva aspekta, da ih nazovem dva različita gledišta, i to istaći. Da bi smo se bolje razumeli i na osnovu ta dva aspekta došli zajedničkog gledišta. E sad ako su nam zaključci različiti, bože moj...
 
Zanimljivo razmišljaš, samo nikad nećemo saznati da li bi ti i dalje bilo zanimljivo da se tvoja imovina našla na udaru.
U svakoj temi gradilišta puta pisao sam ovo: zemlja za domaćinstva koja se bave poljoprivredom ne može lako da se izvrednuje, jer sve što imaju i sve što rade, podešno je prema zemlji (vrsti, površini, kvalitetu i lokaciji parcela).
I sad neko dođe, uzme mu pola te parcele, drugom pola onemogući prilaz, uništi nasipanjem... Platiće kad stigne.
Da li je to hteo da prodaje? Da li je so sada imao korist? Da li je može imati i dalje?
Ako i kada nađe da kupi novu parcelu (a one ne stoje u rafu u marketu, pa uđi i biraj) mora da ima spreman novac. I kad kupi, po kojoj god ceni (a on mora da kupi ako mu odgovara, pa će mu shodno i cena biti takva) imaće nove troškove: notar, advokat, geometar, poreska, katastar... I ono što niko ne računa, bar jednu propalu sezonu.
Uato stalno pišem: sva eksproprijacijs seoskih domaćinstava, sa konačnom isplatom, morala je da ide bar godinu pre izgradnje i ulaska izvođača u parcele.
A ako se radi o kućama, o domaćinstvima, i više!
Pre četrdesetak godina kod Užica je za potrebe vodosnabdevanja potopljeno selo Vrutci. Neko se genijalno setio da je tadašnnja vrednost imanja i kuća u selu bila u nivou stana u gradu, pa im na brdu na periferiji grada, sagradio zgradu i naselio ih. Užičani nazvaše tu zgradu Palestina, po jedinim izbelicama za koje smo tada znali.
A uskoro, jedan po jedan novouseljeni stanar poče da vene i preseli se uskoro na jedno drugo užičko brdo gde je gradsko groblje.
E, da li se može tako vrednovati vrednost, dinar za dinar?
 
Opšti interes je u redu i to pozdravljam, ali opšti interes po ceni ljudskih života e to je već Severna Koreja u kojoj sumnjam da bilo ko želi živeti bez obzira šta javno pisao. I baš zbog Opšteg Interesa plati ljudima da najslobodnije moguće biraju svoju budućnost i ne trpe zbog toga jer će se naplaćivati putarina po pređenom kilometru! Čitaj papreno za standard u Srbiji.

Dal će se sa tim parama eksprorpijacije kupovati BG Waterfront stan, imanje u Vojvodini ili Šumadiji ili Tunguziji na kraju krajeva - nije moje da guram nos u tuđe stvari, stvar vaspitanja.
 
Kada bi nekada seo i popricao sa tim ljudima (kojima je zemlja ekaproprisana), video bi da im novac nije najvazniji. Morate shvatiti da dosta ljudi ne zna sta ce da radi sa tim novcem, zemlja im je bila neka sigurnost, novac neke od tih ljudi plasi. Ponudjeni novac pre par godina i danas nema istu vrednost, a u nekim slucajevima to traje i od samog pocetka izgradnje.Ako i dalje mislis da je 182 dinara dovoljno, onda ne mozemo da se slozimo, sve najbolje
Moj otac i ja smo bez pogovora pristali na uzimanje 80 ari, na samom pocetku radova kod Kraljeva 2020 god, po ceni od 135 din po m2. Nismo razmisljali kako cemo i nasta potrositi pate, vec da to uzimanje zemlje i pravljenje puta daje nadu za opsti boljitak i napredak svih u nasoj okolini. Neko mora nesto da zrtvuje
 
Zašto bi "Koridori" i "Putevi Srbije" birali podizvodjače???

To što su porasle cene energenata i gradjevinskog materijala ne bi trebalo da bude naš problem da imamo sposobnu vlast koja je trebala da potpiše ugovor sa fiksnom cenom a ne sa cenom koja se menja kako vetar duva
 
Vrh