Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Ovaj put je asfalt presudio zbog brzine i vremena korišćenja.Naravno da sam bio tu pa tako i kada se asfaltiralo i zaključak je da će ovo potrajti do kraja Oktobra ili u najgorem slučaju do nove godine.

Nekako sve više stičem utisak da ne postoji konačni projekat na osnovu kog se izvode radovi na naplatoj rampi Pojate i da se sve odluke donose u letu.
Kakvo je tvoje mišljenje ili informacije, da li je i ovo neko od privremenih rešenja i koji je razlog dodavanja još jedne rampe? Meni na pamet padaju dve mogućnosti i to:
1. Povezivanje lokalnog puta sa autoputem.
2. Proširenje broja izlaza sa koridora X pošto je izlaz opterećeniji od ulaza.
 
Pa ulaz na A1 se samo uzimaju kartice što je brže i može se odvojiti u 2 desne trake tj da se koristi samo 1 kombinovana ENP/Čovek (pod nadstrešnicom) i plus 1 traka (nova sa asfaltom) za čisto ENP za izlaz ka A1 a dok se silaz sa A1 na A5 naplaćuje i tu mogu onda 3 trake da rade a od toga ona skroz levo da bude ENP. Tako mogu da se smanje gužve koje mogu da zaguše gore sliazne rampe sa A1.

Ne znam baš da li je izvodnjiv da naplatne kućice za izlaz ostanu na tom mestu bar za polurampu jer bi bile u koliziji sa izlaznom rampom ka Nišu a sve je na nekih 160m. Možda bi i moglo ali da se kućice za izdavanje kartica pomere nazad tj negde u nivou benzinske pumpe. Naravno sa druge strane izlaz sa A1/A5 u Pojatama samo je moguć pa preko naplate da izbije na put ka Paraćinu tj da odmah ide desno. Ovo bi bilo rešenje u vidu polurampe što je više nego dovoljno jer onaj ko ide za Kruševac ništa ne gubi ako ode prvo do Ćićevca ionako ide na tamo a isto i za nazad ka Pojatama. Moguće je i neko drugo rešenje a to je nova naplata na A1 sa 2 ispostave na mestu gde put Paraćin - Ražanj prolazi ispod A1 samo što se po današnjim standardima to rešenje izbegava. Petlja bi bila slična onoj u Paraćinu samo što ovde već imao gotov podvožnjak ispod A1. Postoji još jedna opcija a to je podvožnjak u ulici Sv. Tome koji deluje da bi možda moglo da se tu provuče 2+2 i tako naplata bude na jednom mestu ali opet napominjem da bi to bilo van današnjih standarda gde se zahtevaju potpuno odvojene rampe a to zahteva širinu.
 
Kao što prethodnik reče,dodavanjem jedne trake moguće je dobiti još jednu naplatnu po potrebi ili tri ulazne kao što je danas bilo sudeći po Radetovom snimku.

Još jednom da ponovim da po informacijama koje ja imam sve ovo se do početka zime ruši jer stanice oko Kruševca moraju da prorade.Tu problema može biti samo sa elektromašinskim opremanjem jer tenderi za gradnju koridora nisu uključivali ništa sem betona,traka i ograda a nadstrešnice,kućice,zgradice itd jako puno koštaju pa će interesovanje za posao verovatno biti veliko a onda i žalbe itd i sve se odlaže .

U dogledno vreme kreće rekonstrukcija same petlje i ona takodje zavisi od sklanjanja rampe,takodje postoji mogućnost da na poziciji stare rampe ostane mesto za elektro punjač.

Znači od sledeće godine rampe i izlaza u Pojatama nema.
 
Ulaz/izlaz sa autoputa na samo par desetina metara od ukrštanja sa E75. I obavezno ostaviti isključenje za pumpu i roštilj.
Koliko god da sam protiv ovakvog ukrštanja sa E75 još sam više protiv svih ovih predloga. Slažem se da Pojate moraju da imaju pristojnu petlju, recimo niže pre pruge.
 
Ne znam zašto ne reše kao Rvati da imas samo kucicu bez radnika, i na rampama i znakovima piše card only ispad sa AP. Jos lakse sa upadom. Pa ako nemas karticu ili tag, vozaj se, svakako ne ceniš vreme koje imaš za života
 
Ulaz/izlaz sa autoputa na samo par desetina metara od ukrštanja sa E75...

Pa, nije baš par desetina metara, ipak je par stotina. Inače, taj ulaz/izlaz je na toj daljini od E75 bar poslednjih 35 godina najmanje.
Maločas sam gledao ukrštanja sa radijusima, distancama, način spajanja traka... koja su napravljena na petlji Bubanj Potok, po nekoj logici koja se pominje za Pojate bar 30% ukrštanja nije izvedeno pravilno. Npr. početak ukrštanja iz pravca Niša ka Pančevu je na manje od 300 metara, dok se samo ukrštanje završava na nekoliko desetina metara od tunela.

Do skoro smo se "rapravljali" kako je benzinska pumpa preblizu Moravskom koridoru pa se zbog toga nije mogla povezati sa njime. Sada je prilaz sa pumpe zatvoren, ali pumpa nije promenila svoju lokaciju i dalje je na istom i navodno nepropisnom rastojanju od Moravskog koridora.
 
Pa baš zako, bio je ulaz/izlaz sa autoputa. Sada je ukrštanje. Da se razumemo, petlja je morala ostati tu gde jeste iako je prevaziđena jer trake danas moraju biti fizički odvojene. A ukrštanje sa E75, bez nekih većih rušenja bi se teško moglo uglaviti negde drugde. To je što je trenutno, pumpa jeste preblizu. Ostaje da se vidi kako će izgledati projekat za novi čvor Pojate. O Bubanj potoku stvarno ne bih da komentarišem. Totalno sklepano rešenje Niš-BG i odvajanje za Pančevo. A prostora koliko hoćeš.
 
Pa baš zako, bio je ulaz/izlaz sa autoputa. Sada je ukrštanje. Da se razumemo, petlja je morala ostati tu gde jeste iako je prevaziđena jer trake danas moraju biti fizički odvojene. A ukrštanje sa E75, bez nekih većih rušenja bi se teško moglo uglaviti negde drugde. To je što je trenutno, pumpa jeste preblizu...

U pravu si, ja sam obraćao pažnju samo na uključenje i traku od Kš ka Ni, totalno sam smetnuo sa uma drugu traku Kš-Bg. Tek sam sada shvatio to što su neki pričali da je uključenje suviše blizu i zašto pumpa ne može dobiti priključak na autoput.
 
Na Beogradskoj obilaznici od Batajnice pa sve sada do Bubanj Potoka ima mnogo mini parkinga pravljenih za trafo stanice a koje ljudi često koriste za razne aktivnosti.

Mislim da nisu ništa manje opasne nego i bilo koja pumpa.Najnoviji primer je ovaj na petlji Avala a pre njega je jedan kod Resnika i jedan kod Bubnja.


Screenshot_2023-06-27-14-06-10-820_com.google.android.youtube-edit.jpg
 
I ja sam primetio te trafo stanice, prvo na novoj magistrali Novi Beograd - Surčin, kasnije i na obilazici oko Beograda i uvek sam se pitao da li bi bilo bolje i sigurnije da su im omogućili pristup sa lokalnih saobraćajnica.
 
Jel je jos uvek zatvoren deo obilaznice Jasika-Kosevi ili se normalno prolazi sad?
 
Vrh