Šta je novo?

Moravski koridor E-761 / A5 Pojate - Preljina

Није то никаква мистерија, од почетка се зна да се пуштањем лота Прељина -Адрани то искључење тотално укида....
 
Petlja Kosevi,pun pogodak,petak i juce koriscena...nigde nikog...pritom iz pravca Brusa sigurno 10 do 15min skracuje vremenski put ka Beogradu iz Brusa. Opet mi prolazi misao kroz glavu da bi jos bolje bilo da je postojala petlja Stopanja ali cekamo most preko morave 2040. otprilike...petljom Stopanja bi jednim udarce bile ubijene dve muve...ali sta je tu je...
 
Moze li neko da kaze,kad spoje ovo sada sto vidimo, da li to znaci da ce pustiti novu petlju Cacak?logicno bi bilo..znaci i tih 1,2km moravskog takodje...
 
Postojeće isključenje se potpuno ukida, samo je nedoumica da li će to biti do kraja godine a to zavisi od toga da li će završiti nadvožnjak i petlju u Balugi.
E grehota onolikog betona i čelika da se napravi postojeći most i pristupni putevi... jbg :(
Mislio sam da bi MOŽDA moglo da se uglavi uključenje iz pravca Preljine na autoput u pravcu BG i da se iskoristi postojeća rampa za to... ali očigledno da to nije izvodljivo...
 
Није то никаква мистерија, од почетка се зна да се пуштањем лота Прељина -Адрани то искључење тотално укида....

Nisi me razumeo.
Misterija u smislu ko je doneo odluku da se potroše milioni evra na izgradnju tog mosta i isključenja koje će se koristi manje od 10 godina.
Da ne pričam o ekološkom uticaju za korišćenje tolike armature i betona.

Razumem da je ovo bilo brže rešenje za izgradnju u tom trenutku, ali mogao je i tad da se gradi ovaj produžetak do Baluge, a ne ovako bahaćenje sa narodnim parama.
 
Ta petlja i ugovor su potpisani i gradjeni za vreme prethodne vlasti, kada moravski koridor nije bio u najavi. Cinjenica koja tesko pada onima za koje je Vucic izgradio puteve.

Dil sa Behtelom koji dolazi kao posledica politickih odluka izmedju ostalog i potpisivanja de facto kosovske nezavisnosti je ucinio da se pristupi izgradnji moravskog koridora po kratkom postupku( kao i obecanja da se kosovo nece blokirano,i da ce se staviti prioritet na povezivanke Pristine sa koridorom x sto isto radi Behtel). To se desilo nakon velike nesrece koja nas je zadesila od 2014.
 
Ta petlja i ugovor su potpisani i gradjeni za vreme prethodne vlasti, kada moravski koridor nije bio u najavi. Cinjenica koja tesko pada onima za koje je Vucic izgradio puteve.

Dil sa Behtelom koji dolazi kao posledica politickih odluka izmedju ostalog i potpisivanja de facto kosovske nezavisnosti je ucinio da se pristupi izgradnji moravskog koridora po kratkom postupku( kao i obecanja da se kosovo nece blokirano,i da ce se staviti prioritet na povezivanke Pristine sa koridorom x sto isto radi Behtel). To se desilo nakon velike nesrece koja nas je zadesila od 2014.

Najavila ga je Verica Kalanović još 2008. ili 2009.
A plan izgradnje je predstavljen 2011. ili 2012.
 
Баш ме занима која је ће на крају бити цена ових 112 км. Са овим новим зајмом је по до сада јавним познатим подацима око 2.26 милијарди $. Скоро 22 млиона $ по км. Што нас сврстава у ценовни ранг сличан изградњи аутопутева у Норвшким фјордовима...
 
Pa imaš pismo Papića gde na deonici Ruma-Šabac-Loznica uvećaju troškove za 25 miliona a Murat(direktor Azvirta) od toga donese 8 miliona u džakovima i preda na ruke(za stranku da se nađe). Na milijardu za brzu prugu do Subotice samo vesić i mali su ukrali 115 miliona
 
Najavila ga je Verica Kalanović još 2008. ili 2009.
A plan izgradnje je predstavljen 2011. ili 2012.
Verovatno je tada najavljen kao ideja. Kada se ugovarao Miloš Veliki tj petlja Preljina, Moravski koridor je bio samo ideja da se povežu Ćaćak, Kraljevo, Kruševac i Pojate. Ali sigurno nigde nije bilo tačno definisano gde i kakve će biti petlje. To dolazi mnogo kasnije. Čak i definisanje u kom delu grada.
Na žalost, i kada se projektovala petlja Preljina, njeno mesto je veoma logično i zdravorazumski za projekat Miloša Velikog. A ispalo je i da je na tom mestu najbolje da bude ukrštanja dva autoputa.
Možda je moglo ukrštanje da se pomeri malo bliže Gornjem Milanvcu i da tako ostane petlja Preljina samo za Čačak. Ali bila bi preblizu dva isključenja (može da izazove konfuziju kod vozača i eto belaja pri većim bezinama a i nije dobro da budu blizu ukrštanja zbog jednih koji silaze a drugih koji se uključuju - primer Smederevo Jug i Pošarevac), a i vozila bi previše kružila na relaciji Kraljevo - Čačak.
I moooožda je moglo, da je bilo pameti kada je došao trenutak da se detaljno projektuje petlja Preljina a shvatilo da će u tom delu grada biti i Moravski, petlja pomeri bliže Gornjim Milanovcu a ovo mesto ostavi za spoj. Ali to bi zahtevalo vrv promenu ugovora, projekata, finansija i još svega svačega vezano za projekat Miloš Velikog koji je tada bio pri izgradnji / detaljnom planiranju. A i trebalo je da se neko seti toga i da instrukciju da se tako radi.
A kada se pogleda sadašnje rešenje je najbolje. Dobra pozicija spoja dva autoputa, i isključenje za Čačak koje vodi i ka gradu i ka Ibarskoj tj svi su pokriveni.
 
Lep i realističan pogled na okolnosti, veoma uverljivo... bez politizacije i pristupa tipa "svi generali pametni posle bitke".
Verujem da je ova verzija u suštini najbliža istini.
 
Možda je petlju trebalo izgraditi u oblik trougla i da se autoput završi kružnim tokom na Obilaznici oko Čačka. Time bi jedan kolozvoz bio već izgrađen, tj sa nadvožnjacima i mostom preko Čemernice
Ne znam da li je bilo reči, ali petlja Koševi je ucrtana na Google Maps 😁
 
Poslednja izmena:
Lep i realističan pogled na okolnosti, veoma uverljivo... bez politizacije i pristupa tipa "svi generali pametni posle bitke".
Verujem da je ova verzija u suštini najbliža istini.
Ja se trudim da ne dajem emotivne komentare nego da sagledam sve aspekte.
Na žalost živimo u trenutku kada svako sa trunkom mozga ima velike rezerve prema političarima (pogotovu trenutnoj vlasti) pošto ima dosta promašaja, korupcije, budalaština, ne razmišljanja...u prethodnih 40 godina. Kao što je npr nedostatak petlje Koševi koja se n uglavila - kome nije palo na pamet da predvidi petlju sa jedne strane grada već samo u sredini i na drugom pa sav tranzit da prolazi kroz centar. E to je idiotluk i nemarnost. Jedan od mnogih promašaja.
A povodom ove situacije ja pretpostavljam da je tako. Čak i u uređenijim državam se dešava da se neke tvari preprojektuju i da prave haos samo zato što je naknadno nešto dodato što nije bilo u planu. Samo kod njih se dešava da se poveća obima saobraćaja pa da oni to preprojektuju posle 30-40 godina (petlje, dodavaju još jednu traku, tunelsku cev, most...). A mi kako nisamo imali ni jedan od ta dva autoputa, i krenuli da pravimo jedan za drugim, desilo se sustizanje.
 
Daleko od toga da branim ove lopove na vlasti ali treba uzeti u obzir regulaciju toka Zapadne Morave....
Trebalo je lepo razdvojiti radove na regulaciji rečnog korita Morave i radove na autoputu, pa da imamo jasan prikaz, koliko nešto plaćamo, da li smo to preplatili i koliko. Naravno, pošto je odlika ove vlasti netransparentnost, nažalost, nikada to nikada nećemo saznati
 
Trebalo je lepo razdvojiti radove na regulaciji rečnog korita Morave i radove na autoputu, pa da imamo jasan prikaz, koliko nešto plaćamo, da li smo to preplatili i koliko. Naravno, pošto je odlika ove vlasti netransparentnost, nažalost, nikada to nikada nećemo saznati
Onda bi se radila prvo regulacija jedno 10 godina pa bi tek po završetku počeli da razmišljaju o samom putu.
 
Mislio sam više papirološki razdvojiti zbog preglednosti cena, nadam se da dovoljno jasan
Razumeo sam. Al morao sam da izbacim ovo što mi je na pameti da bi se sigurno desilo da je insistirano na takvom razdvajanju. Ne zameri.

Svakako si u pravu i da su hteli mogli su papirološki da razdvoje i projekat ovakav kakav je sada i samo prikažu koja je cena samo za regulaciju. To mogu i sada da urade, retroaktivno. Ali avaj...
 
Verovatno je tada najavljen kao ideja. Kada se ugovarao Miloš Veliki tj petlja Preljina, Moravski koridor je bio samo ideja da se povežu Ćaćak, Kraljevo, Kruševac i Pojate. Ali sigurno nigde nije bilo tačno definisano gde i kakve će biti petlje. To dolazi mnogo kasnije. Čak i definisanje u kom delu grada.
Na žalost, i kada se projektovala petlja Preljina, njeno mesto je veoma logično i zdravorazumski za projekat Miloša Velikog. A ispalo je i da je na tom mestu najbolje da bude ukrštanja dva autoputa.
Možda je moglo ukrštanje da se pomeri malo bliže Gornjem Milanvcu i da tako ostane petlja Preljina samo za Čačak. Ali bila bi preblizu dva isključenja (može da izazove konfuziju kod vozača i eto belaja pri većim bezinama a i nije dobro da budu blizu ukrštanja zbog jednih koji silaze a drugih koji se uključuju - primer Smederevo Jug i Pošarevac), a i vozila bi previše kružila na relaciji Kraljevo - Čačak.
I moooožda je moglo, da je bilo pameti kada je došao trenutak da se detaljno projektuje petlja Preljina a shvatilo da će u tom delu grada biti i Moravski, petlja pomeri bliže Gornjim Milanovcu a ovo mesto ostavi za spoj. Ali to bi zahtevalo vrv promenu ugovora, projekata, finansija i još svega svačega vezano za projekat Miloš Velikog koji je tada bio pri izgradnji / detaljnom planiranju. A i trebalo je da se neko seti toga i da instrukciju da se tako radi.
A kada se pogleda sadašnje rešenje je najbolje. Dobra pozicija spoja dva autoputa, i isključenje za Čačak koje vodi i ka gradu i ka Ibarskoj tj svi su pokriveni.
Znali su da će biti Moravskog koridora kada su projektovali Petlju Preljina. Kako sam imao uvid te 2012 u projekat Ljig-Preljina, sećam se da je jasno bilo naznačeno u projektu ovo rešenje koje se sada izvodi.
A evo i iz SPUŽ-a iz 2007. https://www.putevi-srbije.rs/images..._na_zivotnu_sredinu_e-763_takovo-preljina.pdf
1763038173765.png
 
Znali su da će biti Moravskog koridora kada su projektovali Petlju Preljina. Kako sam imao uvid te 2012 u projekat Ljig-Preljina, sećam se da je jasno bilo naznačeno u projektu ovo rešenje koje se sada izvodi.
A evo i iz SPUŽ-a iz 2007. https://www.putevi-srbije.rs/images..._na_zivotnu_sredinu_e-763_takovo-preljina.pdf
Pogledajte prilog 258048
Ok, moguće. Ja sam išao po svojoj pretpostavci što ne znači da je tačna. Ako su znali a nisu odmah odradili jeste promašaj.
Ili su možda išli logikom da neće skoro Moravski pa da odrade nešto za manje pare. Što i nije neko opravdanje pošto je suma skuplja nego da su odmah sve odradili.
Tako je sad odrađen kraj autoputa kod Požege (umesto prave petlje) i rekonstrukcija petlje Pojate (sitno proširenje umesto one sa toboganima).

E sad za ovaj dokument ima nešto što me buni (brzinski sam pogledao).
1 - svuda se navodi autoput preko Ostružnice i Umke, a ta varijanta je napuštena. Tako da ovo nije dokument koji je vezan za ovaj put koji je napravljen već koji je predlagan. Ali bi svakako trebao da bude većinski tačan i smernica za nov koji se odnosi na ovakav kako je izgražen pošto se 95% poklapaju.
2 - ove E oznake puteva nisu vezane za autoputeve već za pravce po evropi i obuhvataju različite kategorije puteva pa moguće da su mislili na bitnije pravce.
M-22 je Ibarska magistrala (sada samo 22), a M-5 je sadašnji 23. I oni su delovi tih E puteva pa su možda ovako napisala.

Moguće je da grešim.
Samo se plašim da naši nisu dobacili tako daleko tada da tada definišu tačno jednu tačku gde bi trebalo da se spajaju. Možda oblast.
Generalno kada se čitaju dokumenta često se nalaze neke nelogičnosti što namerne što slučajne, i onda može da navede na pogrešan zaključak (il npr mene da nisu planirali, il su lupili odnekud reč autoput a nisu na to mislili).

постојећег пута М-22, долази до насеља Прељина, гд есе налази крај посматране деонице. Траса АП на самом крају деонице скреће ка западу и даље наставља према Овчарско - Кабларској клисури. На самом крају деонице је пројектована денивелисана раскрсница - петља "Прељина" типа"труба", која повезује аутопут са магистралним путем М-22, а преко овог и са локалном мрежом путева у општини Чачак. Ова петља ће служити као источна веза града Чачака са аутопутем

Денивелисани укрштаји На посматраној деоници аутопута, Генералним пројектом је предвиђен денивелисан укрштај, како би се обезбедила веза између аутопута и локалне путне мреже. Тај укрштај је пројектован у зони насеља Прељина, као источна веза града Чачака (према Београду).


Jel imaš negde Generalno projekat od tada il neki kasnije koji se ticao gradnje? Tu bi trebalo da je detaljnije. Il Knjigu 1.2 il neku drugu gde su petlje?
Čak bi to moglu da se vidi i iz nekog starijeg prostornog plana. U tekstualnim delovima dokumentacije svašta može da se pročita.

Mada nemoj da se mlatiš bezveze. Urađeno je kako je urađeno. Za prosutim mlekom nema plakanja...
 
Projekat sam imao, pošto sam bio tamo kada je sve to počinjalo, ali treba to naći posle 13 godina :D
Radile su se tada razne studije saobraćaja, master planovi, prostorni planovi.
Nije ovo nova pojava, tokom istorije izgradnje AP u Srbiji imaš dosta primera privremenih devijacija i naplatnih rampi. Sam si naveo neke, ali jedan od boljih je i Petlja Koševi i naplatna stanica Koševi. Svako koje hteo da vidi, je mogao da vidi da na bivšoj obilaznici oko Kruševca postoje 3 logična kružna toka, ali eto, neko je bio pametan pa je rekao ne treba nam petlja u Koševima, pa su se onda naknadno opametili.
 
Tako je sad odrađen kraj autoputa kod Požege (umesto prave petlje) i rekonstrukcija petlje Pojate (sitno proširenje umesto one sa toboganima).
Ovo sam hteo posebno da naglasim, Onaj parking u smeru ka Nišu predstavlja ozbiljan problem sa aspekta bezbednosti saobraćaja sada kada je to spoj 2 autoputa. Pritom nigde nema najave da se prolazi kroz parking kada se uključuješ sa rampe na parking pa na autoput. Non-stop kamioni parkirani, provlačenje, ali je zato bitno kada se radi privrmena saobraćajna signalizacija za neke radove na AP da se iscrta i žuta linija.
 
Vrh