Šta je novo?

Modernizacija GSP-a

Pogon centrala jesu vratili krov na one hale kad rece da je rekonstruisano
 
Набављена два нова ватрогасна возила за ГСП која ће бити распоређена у погонима Дорћол и Нови Београд.

c0650e28e9be43d1e346977cc31f5f68_7648205566.jpg


c0650e28e9be43d1e346977cc31f5f68_2652466461.jpg


http://www.beograd.rs/cir/beoinfo/1...vozila-za-gsp-posle-pet-decenija/#prettyPhoto
 
GSP-umesto da ulaže u ispravnost svojih vozila i na taj način smanji mogućnost izbijanja požara i materijalnu štetu, on uzaludno radi posao za koj su nadležna druga preduzeća i institucije. Ove pare su trebali da ulože u ispravnost svojih vozila jer ovaj pik-ap ništa ne znači autobusu u plamenu na Avalskom putu.
A sa druge strane jedno ovakvo vozilo nije uopšte dovoljno da se ugasi požar na autobusu ili tramvaju.
 
Оно није ни купљено да би гасило мутанта на потезу 400 него пожар у оквиру погона.

Послато са SM-G930F уз помоћ Тапатока
 
Тачно тако, замена за ону малу Заставу 620 која им је једино ватрогасно возило.
 
Nadam se da zastava nece na otpad vec u muzej a mogli su kamione male da kupe na sasiji zastave turbo zeta ili mecedes kamionet do 3.5 tona
 
И ја се надам да ће Заставу сачувати и слажем се да је могла нека Застава или Мерцедес Варио.
 
Нови ИК-218М чекају испоруку.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dQtS8yjcsGE[/youtube]
 
Nikodijević: Četvrtina budžeta za javni prevoz

Odbornici Skupštine grada Beograda razmatraće na sednici u četvrtak, 21. decembra, predlog odluke o gradskom budžetu, kojim su, prema rečima predsednika parlamenta Nikole Nikodijevića, predviđeni prihodi grada od 102,7 milijardi dinara.

Budžetom je za unapređenje javnog gradskog prevoza predviđeno gotovo 25 milijardi dinara, precizirao je Nikodijević za Tanjug.

On je rekao da 2018. godine sledi nabavka novih autobusa i tramvaja i to 100 solo, 40 zglobnih i 50 elektro autobusa.

Pored 10 milijardi dinara redovnog godišnjeg izdvajanja za opštine, još 1,5 milijardi kapitalnih sredstava dodatno je predviđeno za opštine.

Taj novac uglavnom je predviđen za projekte opština koje se odnose na izgradnju infrastrukture, odnosno lokanih puteva, pojasnio je Nikodijević.

izvor: studio B

P.S.

Izdvojio sam deo koji se odnosi na gradski prevoz.
 
50 elektro autobusa? Znaci ili nove linije ili menjaju trole. Ja bih realno produzio Eko1 do Ustanicke, ili do Cvetkove pijace ako nema dovoljnu autonomiju do Ustanicke.
 
Ako bi se spustio do Cvijićeve preko Starine Novaka pa tu nakačio na kontaktnu mrežu , bez problema bi mogao da ide i do Ustaničke , a možda i malo dalje. Jedino je problem što bi se dodatno zagušila i ovako poprilično zagušena i problematična okretnica u Usataničkoj.
Inače , više bih voleo da budu nove linije , ili zamena (pojačanje , pretvaranje) autobuskih linija , nego ukidanje trola i čupanje kontaktne mreže.
 
Da, zaboravih mogucnost pretvaranja kracih autobuskih linija u elektro. Slazem se da Ustanicka nema mesta, pogotovo sto mora da se puni.
 
Kako ce nabijati kilometrazu od Krnjesevaca i nazad, kada krenu vrata sama od sebe da se otvaraju, pa kad krene da bije u organe kada naleti na pikavac... Nama je spas ERBD, jer ovaj grad nije poligon za testiranja otpada iz Zemuna!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501286#p501286:qq4szplo je napisao(la):
solecar » Sub Dec 16, 2017 6:06 pm[/url]":qq4szplo]Ako bi se spustio do Cvijićeve preko Starine Novaka pa tu nakačio na kontaktnu mrežu...
Ako je nekom poznato, bilo bi lepo da nam svima objasni da li postojeci el autobusi sa pantografom uopste imaju tehnicke mogucnosti da koriste trolejbusku kontaktnu mrezu cije su zice, na prvi pogled, dosta fleksibilnije postavljene od npr tramvajskih.
 
Ne verujem da ovi naši e-busevi imaju mogućnost bilo kakvog punjenja u pokretu. Nisu ni svi pantografi isti, a i sumnjam da za to postoji potreba, s obzirom da se napajaju iz super kondenzatora, za čije punjenje do punog kapaciteta i nije potrebno mnogo vremena. Ne znam ni dal ima uopšte e-buseva sa mogućnošću punjenja preko kontaktne mreže u pokretu. Znam da ima trola koje se kreću kombinacijom energije iz baterija, kao i direktnim napajanjem preko kontaktne mreže. Ni taj princip nije loš. Time se može izbeći postavljanje mreže duž cele trase, samo sumnjam da je to rešenje jeftino, mislim na cenu takvih trola, pa je pitanje koliko se isplati u poređenju sa e-busevima.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Gaspar18":18lzh52r je napisao(la):
Kako ce nabijati kilometrazu od Krnjesevaca i nazad, kada krenu vrata sama od sebe da se otvaraju, pa kad krene da bije u organe kada naleti na pikavac... Nama je spas ERBD, jer ovaj grad nije poligon za testiranja otpada iz Zemuna!
Ti i dalje nastavljaš sa lupanjem gluposti. Kakve sad vrata imaju veze sa ovlašćenim servisom? I opet priča o izbijanju unutrašnjih organa? Ja jesam nov na ovom forumu, al zaista bi trebalo uvesti princip odobravanja svakog posta ponaosob, jer ovo je već bezobrazluk, a ne isticanje mišljenja ili nekog stava. Osnuj lepo neki svoj klub mrzitelja Ikarbusa. Možda ti donese malo psihičkog mira, koji ti očigledno nedostaje, sudeći po sadržaju tvojih postova.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
Vrata i imaju veze ali sa firmom koja je radila komponente vrata. Tako da su ih samo oni radili. Slično kao i Pneumologic, za svaku glupost vezanu za grejanje autobus ide za Staru Pazovu.
Srećom svi su blizu.
Nema šanse da se bilo šta van šina puni u vožnji preko pantografa i kontakte mreže. Bilo bi varnica na sve stane.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=501416#p501416:vaky4p8o je napisao(la):
Kesha » December 17th, 2017, 1:15 pm[/url]":vaky4p8o]Ne verujem da ovi naši e-busevi imaju mogućnost bilo kakvog punjenja u pokretu. Nisu ni svi pantografi isti, a i sumnjam da za to postoji potreba, s obzirom da se napajaju iz super kondenzatora, za čije punjenje do punog kapaciteta i nije potrebno mnogo vremena. Ne znam ni dal ima uopšte e-buseva sa mogućnošću punjenja preko kontaktne mreže u pokretu. Znam da ima trola koje se kreću kombinacijom energije iz baterija, kao i direktnim napajanjem preko kontaktne mreže. Ni taj princip nije loš. Time se može izbeći postavljanje mreže duž cele trase, samo sumnjam da je to rešenje jeftino, mislim na cenu takvih trola, pa je pitanje koliko se isplati u poređenju sa e-busevima.
Negde sam pročitao ili čuo da postoji mogućnost da se ovi naši mogu puniti i preko kontaktne mreže. U celoj ovoj priči nije poenta u vremenu punjenja na okretnici , već u autonomiji koju ima. A kako ta autonomija nije velika , možemo ih koristiti samo na kraćim linijama. Ako bi se trasa linije iskombinovala da delom prati ulice koje imaju kontaktnu mrežu , i nakači se na njih , mogla bi da se dobije duža linija i samim tim dobijamo još bolju iskorišćenost. To naravno ne znači da treba isključivo da imamo takve EKO linije , već da i ovu mogućnost treba da iskoristimo za pojedine linije.
Te trole koje spominješ , mi već imamo , ali njihova glavna mana je što imaju autonomiju 500m. Dva puta , za sve ove godine , bio sam u prilici da to vidim lično. Prvi put je struja nestala baš u trenutku kada je trolejbus prelazila raskrsnicu Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića i Dragana Mancea , te je blokirala raskrsnicu. Vozač je izašao , spustio trole , vratio se u rikverc , napravio polukružno skretanje oko razdelnog ostrva i parkirao se u krajnjoj desnoj traci , gde je čekao vreme. Drugi put je to bilo kada sam sa trolejbusom išao od Terazija ka Vojislava Ilića. Struja je nestala u Kralja Milana , u blizini Londona. Vozač je izašao , spustio trole i nastavio pravo. Kod Bepgrađanke je pokupio putnike i nastavio ka Slaviji , gde je nakačio trole na mrežu , jer je tamo bilo struje , i nastavio normalno da vozi.
 
Најбоље би било када би могла та могућност аутономног кретања тролејбуса да се унапреди, ако постоји могућност да се замене батерије за неке модерније, бољег капацитета. Сигурно се напредовало на том пољу у последњих 10 година, и комбинација аутономног и кретања под мрежом би Београду највише одговарала, нпр. кад се већ буне како контактна мрежа ружи центар града, да троле иду на Врачару под мрежом, па онда од Славије и преко Краља Милана и Теразије до трга аутономно, па опет Француском под мрежом све до нове окретнице у Дунавској.

Што се тиче ових 50 електробуса, плашим се да њима планирају да замене врачарске троле, моје мишљење које сам већ износио је да се шест краћих линија претворе у електробуске (24, 30, 38л, 60, 66, 67, 68). Те линије са садашњим редом вожње имају укупно 18 ангажованих возила, те би могао и да им се појача такт дуплирањем возила, а пошто се набавља 50 возила, може и Еко 1 да се појача и учини кориснијом. Наравно те линије би претрпеле и мале промене трасе, мојих пар предлога би били да се 38л окреће на Прокопу, да се 60 продужи до Белвила где већ има пуњач за Еко 1, пошто би поред тог и нова два пуњача за 67 и 68 у блоковима где окрећу четврти био мало пуно за тај део НБГ. Линије Еко 1, 60 (Еко 6) и 67 (Еко 8 ) би лепо покриле нови БАС у блоку 42 и обезбедиле солидну везу нове аутобуске са центром града. 38Л (Еко 4) би био мало појачање Прокопу. 66 (Еко 5) би делио пуњач са Еко 1 код Вука, док би на Зелењаку пуњач делили Еко 6, Еко 7 и Еко 8 (68). 30 (Еко 3) би продужио од Славије преко Теразија, само сам у дилеми да ли до СРЦ Милан Гале Мушкатировић па да дели пуњач са Еко 2 (24), да ли до новог терминуса трола у Дунавској, или само до Трга републике, или Студентског трга, како се не би пуно продужила линија. То је мој неки предлог за електробусе у Београду за прву фазу ширења.
 
Od 24 i 68 nema ništa , barem za sada , dok je važeći ugovor sa privatnicima na snazi. Što se tiče EKO 1 , 60 i 67 , tu bih malo promenio stvari. Za početak , linije EKO 1 i 67 bih spojio u jednu liniju , ali tako da na NBG ide trasom 67. Liniju 60 stavio onako kako si predložio , a na Zelenom vencu iskoristio punjač za eventualno još neku liniju , samo ne znam koja bi još bila dobra , ako izuzmemo 68 i računajući spajanje 67 i EKO 1. Taman bi tad moglo da se razmisli i o uspostavljanju još jedne EKO linije od okretnice u bloku 70A.
 
Poznato mi je Žiko da se šalju u Staru Pazovu, zbog sistema koje isporučuje Pneumologic, al vrata dolaze iz Turske koliko znam, a problem nije u njima konkretno, već u sponzorima, a za to se mislim šalju u Ikarbus ili eventualno, neko se pošalje iz fabrike u GSP da reši problem. Možda se nešto i drugačije radi po tom pitanju, ali to i nije bila poenta mog odgovora Gasparu.


Sole, znam da naše trole imaju tek pomoćne baterije sa već pomenutom autonomijom od 500 metara, a to, kao što si i sam zaključio, služi samo da se trola pomeri u slučaju kvara na mreži ili samom vozilu. Ja sam mislio na trole sa ozbiljnom autonomijom, takvom da im obezbeđuje bar desetak kilometara kretanja, bez da se napajaju iz kontaktne mreže. U Rimu mislim i dalje postoji takva trolejbuska linija, na kojoj su radili Solarisi Trolino prve generacije. Trole se podižu iz kabine električnim putem. Atini je recimo, Neoplan isporučio zglobne trole sa pomoćnim dizel motorima od 170ks, al oni već služe za kretanje isključivo u slučaju kvara na mreži. Svakako, nije loše razmisliti i o trolama koje imaju baterije većeg kapaciteta. Međutim, pitanje je koliko su takve trole pristupačne za nas, dal ih nudi iko od beloruskih ili ruskih proizvođača, a sve one koje se proizvode na zapadu, imaju poprilično ozbiljnu cenu. Nisam inače čuo da se ovi naši e-busevi mogu puniti iz kontaktne mreže u pokretu, a što napisa i Žika, sve što se kreće vaz šina, teško da se preko pantografa može puniti iz mreže, pošto je fleksibilnost pantografa jako mala. Ovi koji su montirani na ovim našim Higerima, potpuno su uspravni, za razliku od onih koje vidimo na tramvajima ili lokomotivama, i sumnjam da bi izdržali bilo kakvo ljuljanje ili bi usled nekog naglog manevra pokidali mrežu.

Sent from my ALE-L21 using Tapatalk
 
До када траје уговор са приватницима за 24 и 68? Могле би оне и 66 да сачекају истек тог уговора, мада би поласци са тих линија могли да се пребаце и на неке друге линије које држе ти приватници као појачање такта. Идеја о спајању Еко 1 и 67 ми се чини добра. Са Зелењака би могла да иде и нека мања линија која би нпр. спајала Карађорђеву и Савски трг са Зеленим венцом. Такође падају ми на памет, ако би се успоставио терминус за 38л на Прокопу са пуњачем да се уведу одатле линије по Вождовцу и Врачару, а и 34 би исто могла да се преведе у електробуску са појачаним тактом.
 
Vrh