Da li neko zna koja će biti maksimalna spratnost objekata? Pokušavao sam da nađem neki info, ali informacije su veoma šture.
Takođe da li se zna da li postoji šansa da se na ovoj poziciji izgradi i neki poslovni centar poput Airport City-a?
Mislim da je ovo jedinstvena prilika da se Mirijevo izvuče iz imidža blejačkog i polusocijalnog naselja, jer ako bi se izgradio biznis park poput Airport City-a Mirijevo bi jako brzo napredovalo poput Novog Beograda u prvoj polovini 2000ih, što je direktna posledica izgradnje Airport City-a i poslovnih zgrada na placevima oko arene i u Milutina Milankovića.
Da ne pričam što mislim da je ova pozicija u Mirijevu dosta dobra i za kule (bilo stambene bilo poslovne), mogu samo da zamislim kakav bi bio pogled iz neke dvadesetospratnice ka gradu i Dunavu.
E jesi ti lik. Novi Beograd ima odličnu i drumsku i železničku, čak i biciklističku infrastrukturu, ima tramvajsku prugu, žute trake, postoji mogućnost doći do aerodroma ne zaviseći od zagušenja kolskog saobraćaja (makar i samo kolima i taksijem). Kroz sokake iz 19.veka da dođeš do biznis centra?
Da urbana rekonstrukcija je potrebna, za taj deo grada, a ona podrazumeva otkup i rušenje kuća radi formiranja osnovne transportne mreže sa minimum autobusom ili trolejbusom u žutoj traci. Samo za širenje Bulevara kralja Aleksandra i za Spoljnu magistralnu tangentu (Petlja Lasta - Kaluđerica 2 - Mirijevo - Višnjica), sa minimum profilom 2+2 za kola i 1+1 za javni prevoz, treba otkupiti i srušti nekoliko stotina kuća. Jedini način da se ta investicija isplati je dozvola intenzivnije gradnje, ali tek nakon širenja te osnovne saobraćajne infrastrukture.
Ледине зарасле у амброзију и коров, запарложени воћњаци, кисело дрвеће, врбаци, багрењаци прошарани депонијама земље, шута и разног, па чак и животињског отпада, „језеро” канализационих вода, као и поједини усељени објекти дивље градње
www.politika.rs
Jezivo da je rubrika Beograd u Politici postala malo kulturniji Informer. Očigledno se neko od glavnih dahija uzjogunio, čim ima toliko botovskih komentara.
– Замишљено је да овде буде урбанизован део града који би имао сву потребну инфраструктуру – 2) водовод и канализацију који ће бити спојени на градску мрежу, 3) затим плански просечене улице, али и објекте попут 4) школе, обданишта, 3ипо) линије јавног превоза које ће бити појачане, као и окретницу аутобуса – наглашава он.
Zašto nabrajanje od 2)? Zato što je pod 1) minimum prethodno pomenute saobraćajne infrastrukture. Inače, kao i na Vidikovcu, te zaparložene njive nisu u vlasništvu starosedelaca već Dahija i njihove Bratije, kojima se onemogućava da preprodaju ono što su odkupili od starosedelaca.
U principu, ovde se bez eksproprijacije+rušenja kuća+gradnje bulevara sprema našminkana favela.
Ako se radi sa saobraćajnom infrastrukturom koju sam opisao, pogotovu da se tramvaj produži do ulaza u Kaluđericu (Tri tiganja), onda se stvarno produžava onaj Bulevar kralja Aleksandra kakav imamo od Vuka kao linearni centar, i neki javni prevoz koji je podnošljiviji od autobusa. Uz to, sa vezom sa autoputem preko SMT, ali daleko je to od Novog Beograda.