Šta je novo?

Mirijevo (stanogradnja)

vucko

Professional
Učlanjen(a)
20.04.2008.
Poruke
24.408
Pohvaljen
25.227
Lokacija
Zvezdara
Došlo je vreme da otvorimo temu za ovaj deo Beograda koji je građevinski Eldorado kako za legalnu tako i za nelegalnu gradnju koji je zaslužan zašto opština Zvezdara kojoj pripada ima najveći rast stanovnika u Srbiji.
Pored svega toga reaktulizovano je usvajanje plana detaljne regulacije za Bajdinu kojim se 60 hektara šuma između Mirijeva ka Malom Mokrog Lugu planira u pretvaranje u naselje sa preko 12.000 stanovnika.
I naravo većina saobraćaja će ići na nesrećnu uličicu Mite Ružića.

 
Nije mi jasno da, ako već planiraju toliko armiju ljudi da nasele tu, da ne mogu jednu jbnu širu saobraćajnicu da naprave ka jugu tj. Bulevaru, već će sve da nabiju na Mite Ružića. Da ne pričam o potrebi očuvanja postojećih šuma i parkova. Bolesni umovi vladaju Beogradom...
 
Neverovatno je kako predviđaju planom da Parandilovom i duž Nine Kirsanove ka Bulevaru, ali će jer su to malo ulica većina saobraćaja ići na Matice Srpske i Mite Ružića. Evo detalja plana pre dve i po godine kada je grupa građana Mirijevo zeleno i zdravo sprečila usvajanje plana pa je tada prekinuta sednica komisije za planove. PLan predviđa i novu osnovnu školu i pazite sada ne jedan, ne dva već tri vrtića.

 
Možda se i zainate Mirijevci. Vreme je za kampanju "ne'š seći". 🙂
 
Evo jutrašnjeg uključenja građana koji se bore protiv usvajanja ovakvog plana. Inače čujem i da će biti akcija u Mirijevu u subotu, preneću ovde kada saznam detalje.

 
Da li neko zna koja će biti maksimalna spratnost objekata? Pokušavao sam da nađem neki info, ali informacije su veoma šture.

Takođe da li se zna da li postoji šansa da se na ovoj poziciji izgradi i neki poslovni centar poput Airport City-a?

Mislim da je ovo jedinstvena prilika da se Mirijevo izvuče iz imidža blejačkog i polusocijalnog naselja, jer ako bi se izgradio biznis park poput Airport City-a Mirijevo bi jako brzo napredovalo poput Novog Beograda u prvoj polovini 2000ih, što je direktna posledica izgradnje Airport City-a i poslovnih zgrada na placevima oko arene i u Milutina Milankovića.

Da ne pričam što mislim da je ova pozicija u Mirijevu dosta dobra i za kule (bilo stambene bilo poslovne), mogu samo da zamislim kakav bi bio pogled iz neke dvadesetospratnice ka gradu i Dunavu.
 
Ta suma je samonikla jer su vinogradi i vocnjaci koji su tu bili pre 2. sv. rata nacionalizovani, pa drzava zatim nije znala sta da radi sa tim jer ta padina kliza ka MML i to je tako ostalo zaparlozeno.
Naslednici su uglavnom povratili svoje vlasnistvo, a obzirom da se ne bave poljoprivredom jedina opcija im je da prodaju to zemljiste. I to niko ne moze da spreci.
Naravno, sumanuto je praviti tu bilo kakvo naselje jer nema infrastrukture. Pre svega kanalizacija i putevi, za struju i vodu je lako.
Sa druge strane, pritisak na BGD je ogroman, nedostaje 100 000 stanova i sve je teze pronaci parcele. Bivse industrijske zone su maltene uglavnom "otisle" ali ni to nije dovoljno.
Ova pozicija je idealna za jeftinije stanove, za ljude koji u principu ne mare za infrastrukturu, samo da je BGD pa makar i MML i Mirijevo 4.
Sigurno ce se graditi na toj lokaciji kao sto ce se graditi i na jos gorim lokacijama. Priliv stanovnistva u BGD je nezaustavljiv, a postoji i unutrasnja migracija (ljudi prodaju manji stan na boljoj lokaciji pa kupuju veci ili dva manja u nekom predgradju. To se desavalo i pre 25 godina kad sam ja studirao, i desavace se dok postoji ovaj grad.
 
Apsolutno se slažem, situacija sa Bajdinom je baš ozbiljna. Seča 66 hektara šume zbog gradnje za 15.000 ljudi je ogromna stvar. Mita Ružića već sad ne može da izdrži toliki saobraćaj, a kamoli kad dođe još više kola... to će biti haos.

Problem je što nadležni guraju svoje planove, a protesti građana prolaze neprimećeni. Stvarno, nismo mi ti koji odlučuju šta se dešava u našim naseljima. :rolleyes:
 
 
Ne znam, to sečenje šume (koja to i nije) i građenje stanova bih i progutao, da znam da će to da se uradi planski, poštujući principe humanog urbanizma. Međutim, pošto znam da će to biti urađeno po principu poštovanja domaće prakse, strah me na šta će to ličiti.

Još bitnije, što se tiče potencijalnog naselja, a i nevezano za njega, neverovatno mi je da se ne radi ništa na boljem saobraćajnom povezivanju Mirjeva sa drugim delovima grada.
Takođe, SMT, deo most Ada Huja - Lasts bi bio u velikoj meri spasonosan.
 
Da li neko zna koja će biti maksimalna spratnost objekata? Pokušavao sam da nađem neki info, ali informacije su veoma šture.

Takođe da li se zna da li postoji šansa da se na ovoj poziciji izgradi i neki poslovni centar poput Airport City-a?

Mislim da je ovo jedinstvena prilika da se Mirijevo izvuče iz imidža blejačkog i polusocijalnog naselja, jer ako bi se izgradio biznis park poput Airport City-a Mirijevo bi jako brzo napredovalo poput Novog Beograda u prvoj polovini 2000ih, što je direktna posledica izgradnje Airport City-a i poslovnih zgrada na placevima oko arene i u Milutina Milankovića.

Da ne pričam što mislim da je ova pozicija u Mirijevu dosta dobra i za kule (bilo stambene bilo poslovne), mogu samo da zamislim kakav bi bio pogled iz neke dvadesetospratnice ka gradu i Dunavu.
E jesi ti lik. Novi Beograd ima odličnu i drumsku i železničku, čak i biciklističku infrastrukturu, ima tramvajsku prugu, žute trake, postoji mogućnost doći do aerodroma ne zaviseći od zagušenja kolskog saobraćaja (makar i samo kolima i taksijem). Kroz sokake iz 19.veka da dođeš do biznis centra?

Da urbana rekonstrukcija je potrebna, za taj deo grada, a ona podrazumeva otkup i rušenje kuća radi formiranja osnovne transportne mreže sa minimum autobusom ili trolejbusom u žutoj traci. Samo za širenje Bulevara kralja Aleksandra i za Spoljnu magistralnu tangentu (Petlja Lasta - Kaluđerica 2 - Mirijevo - Višnjica), sa minimum profilom 2+2 za kola i 1+1 za javni prevoz, treba otkupiti i srušti nekoliko stotina kuća. Jedini način da se ta investicija isplati je dozvola intenzivnije gradnje, ali tek nakon širenja te osnovne saobraćajne infrastrukture.
Jezivo da je rubrika Beograd u Politici postala malo kulturniji Informer. Očigledno se neko od glavnih dahija uzjogunio, čim ima toliko botovskih komentara.
– Замишљено је да овде буде урбанизован део града који би имао сву потребну инфраструктуру – 2) водовод и канализацију који ће бити спојени на градску мрежу, 3) затим плански просечене улице, али и објекте попут 4) школе, обданишта, 3ипо) линије јавног превоза које ће бити појачане, као и окретницу аутобуса – наглашава он.
Zašto nabrajanje od 2)? Zato što je pod 1) minimum prethodno pomenute saobraćajne infrastrukture. Inače, kao i na Vidikovcu, te zaparložene njive nisu u vlasništvu starosedelaca već Dahija i njihove Bratije, kojima se onemogućava da preprodaju ono što su odkupili od starosedelaca.

U principu, ovde se bez eksproprijacije+rušenja kuća+gradnje bulevara sprema našminkana favela.

Ako se radi sa saobraćajnom infrastrukturom koju sam opisao, pogotovu da se tramvaj produži do ulaza u Kaluđericu (Tri tiganja), onda se stvarno produžava onaj Bulevar kralja Aleksandra kakav imamo od Vuka kao linearni centar, i neki javni prevoz koji je podnošljiviji od autobusa. Uz to, sa vezom sa autoputem preko SMT, ali daleko je to od Novog Beograda.
 

Male velike priče: Grad po meri investitora​

Kada institucije ne rade svoj posao a zakon nije isti za sve, kada struka ućuti, a politika pobedi – dolazi i do podele među građanima. Tako su se oko Plana za gradnju stambenog kompleksa za oko 13 000 ljudi, podelili i stanovnici beogradskog naselja Mirijevo. Jedni su za, drugi protiv. Priču koja pokazuje na kakve sve prepreke nailaze građani koji žele grad po svojoj meri, ekipa TV serijala "Male velike priče“ pratila je dve i po godine svedočeći borbi jednih koji se protive usvajanju Plana, koji predviđa novi stambeni kompleks umesto sadašnje zelene površine, na kojoj su i klizišta i onih koji su vlasnici zemljišta, pa žele izgradnju. U toj situaciji – presudiće grad.

 
Vrh