Ових дана се сваког јутра од 10-12 ујутру одржавају округли столови на тему будућности Савамале. На округлим столовима учествују стручњаци из градске општине Савски Венац и Града Београда, приватни инвеститори, академски професори, локални предузетници, културни активисти и становници Савамале, са циљем постизања договора о моделу будућег развоја овог дела града.
На овом линку детаљније
Ја сам учествовао 28.5.2013. где сам оштро бранио то да пруга мора да остане, али у другачијој форми и са другачијом функцијом: за градско-приградски саобраћај. На округлом столу нас је било 13, понајвише архитеката. Госпођа из градског завода за урбанизам је заузела врло "шинофобан" став.
Њени аргументи:
- Оне жице изнад пруге изузетно нарушују визуру
- Видите колико велики простор заузимају железничке инсталације (без напомене, а вероватно и знања о томе, да половина те површине се тренутно користи за тежак друмски саобраћај, асфалтна и цементна база, паркиралишта аутобуса и камиона, и да те сада друмске површине никада више неће бити железничке).
- Саградиће се нови мост у правцу Булевара Зорана Ђинђића, а на месту приобалне пруге ће бити нова улица
- Железница задовољава само 2% потреба Београда у путничком саобраћају.
Моји аргументи:
- Улагања у друмски саобраћај у великим градовима су исто што и сипање воде у море. Уз огромна улагања, ефекти буду привремени, а екстерни трошкови ужасно расту.
- Свако транспортно решење оставаља неке негативне последице, железнице би у том случају представљале најмање зло.
- Још пре другог светског рата железничка станица Београд је имала око 45.000 путника дневно. У граду од 300.000 становника, само железница је увећавала број становника у току дана за 15%. И у садашњем времену би могли имати висок удео коришћења железнице, уколико би систем довели у ред.
- Аутомобилски саобраћај заузима највише простора, а на крају на појединим коридорима буде спорији од пешака. Аутомобилски саобраћај за 20% транспорта заузме 86% саобраћајних површина. Радним даном са Петловог брда удаљеног само 13 километара вам исто треба и колима и аутобусом по 45 минута. Метро ћемо још дуго чекати, и питање да ли ћемо дочекати. Најперспективнији су нам сада приградске железнице и бициклистички саобраћај.
Имао сам више учесника на својој страни, уз врло интересантне идеје везане за боље коришћење реке