Šta je novo?

Metro

To je само једна мана далеко боље осмишљеног плана, наспрам овог актуелног са бројинм манама, почевши од лоше интеграције целокупног саобраћајног система у Београду па до трошкова изградње.
 
Ne treba ni pomišljati na metro u aktuelnim prilikama, ni da smo bogata zemlja. Treba pod hitno početi 'sanacione' projekte - ma koliko ih neki toliko ne voleli - značajno širenje tramvaja i trolejbusa, prigradske železnice u Beogradu, zatim obnovu pruga u Srbiji koje se ne koriste. To glede javnog saobraćaja; inače prioritetno treba usmeriti milijarde evra u velike energetske projekte, i ostaviti za još štošta što će nam zatrebati. Šta mislite, koliko će nam biti dozvoljeno da držimo ruske avione i helikoptere u letnom stanju?

Od drugih gradskih projekata raditi kanalizaciju, prečišćavanje otpadnih voda i UMP.

Metro izbrisati iz planova za narednih 20 godina - što se mene tiče, uz dobru nadgradnju drugih sistema, dva-tri kratka tunela za tramvaj i dovođenje prigradske železnice u centar i na istok grada, i zauvek.
 
Сад ће једна докторка са владајуће листе да вам удари контру како метро смета инструментима.
 
Razvijati nešto poput S-toga u Kopenhagenu.
Баш тако. Тамо је метро скорашњи и не нарочито битан додатак - приградска железница обавља његов посао.
Оне који тамо возе бицикло, ми ћемо превести трамвајем или унапређеним аутобусом/тролејбусом, и то је то.

У ствари, приградска железница плус развијен трамвај, то је више Мелбурн.
 
Ne treba ni pomišljati na metro u aktuelnim prilikama, ni da smo bogata zemlja. Treba pod hitno početi 'sanacione' projekte - ma koliko ih neki toliko ne voleli - značajno širenje tramvaja i trolejbusa, prigradske železnice u Beogradu, zatim obnovu pruga u Srbiji koje se ne koriste.
Ako misliš da je izgradnja 10 tramvajskih i trolejbuskih linija koje će se 100% kretati u tunelima, na vijaduktu ili izdvojenom trasom izvodljiva u današnjem Beogradu, onda se slažem da nam metro ne treba. Beograd nema ni dovoljno prostora za parkiranje, skoro polovina trenutne tramvajske mreže nije denivelisana, te se tako tramvaji guraju na istom kolovozu sa ostatkom saobraćaja, a često se ni postojeća tramvajska denivelacija ne poštuje od strane bahatih vozača. O žutim trakama za buseve, da ne govorimo.

Slažem se da tramvajsku mrežu treba širiti novobeogradskim bulevarima u pravcu Paviljona, Studentskog Grada, Bežanijske Kose, tamo gde za nju ima dovoljno prostora da bi se minimalno ukrštala sa automobilima. Ali potpuno je suludo govoriti stanovnicima Karaburme, Čubure, Mirijeva, Žarkova da je rešenje njihovih saobraćajnih problema tramvaj za 22. vek.

Prigradska železnica nema čime da stigne ni do centra Zemuna, ni do Ustaničke, ni do Banjice; tamo ne postoji pruga, a ne postoji ni slobodan prostor na kojem bi pruga eventualno mogla biti izgrađena. Ne može se porušiti pola Beograda da bi se provukao BG Voz od Prokopa do Ustaničke, ili od Tošinog Bunara do zemunskog Donjeg Grada.

Dakle, jedino rešenje za Beograd je metro, i poboljšanje tramvajskog, trolejbuskog i BG Voz podsistema kao dodatak metrou. Nije to nikakvo izmišljanje tople vode, svi milionski gradovi na Balkanu osim Beograda ga već odavno imaju. NA BALKANU, da ne gledamo čak ni u bogatije delove Evrope.
 
Poslednja izmena:
Moguća je izgradnja tramvaja i autobusa/trolejbusa povišenog kvaliteta usluge na praktično svim glavnim pravcima u Beogradu. Kao i uvođenje gradsko-prigradske železnice na 6-7 pravaca. To je dovoljno za Beograd, koji je i ovako OK grad i nema potrebe da se drami.

Kao što rekoh, moguća je i gradnja žičare na nekim pravcima što se, posle niza velikih latinoameričkih gradova, priprema da uradi i Pariz (za razliku od Beograda, uglavnom ravan kao tepsija).

Sklon sam da primetim da je onaj ko bi ozbiljno gradio metro u postojećim političko-ekonomskim okolnostima, krajnje iracionalan i štetan, opasan element.
 
Метро треба градити као допуну приградској железници. Основа за линије метроа треба да буде железничка мрежа, тј. да метро линије пресецају нормално главне железничке станице. Значи морамо да имамо линију која иде низ булевар Краља Александра и укршта под правим углом са железницом код Вуковог споменика, морамо да имамо линију из правца Бановог брда која се укршта под правим углом са железницом код Прокопа, морамо да имамо линију која иде из правца блокова (аеродрома) и Јурија Гагарина до блока 42 и укршта под правим углом са железницом, и линију у Земуну као што је предвиђено и овим планом где се укршта са железницом под правим углом са железницом у ЖС Земун.
 
Ma, ne moramo ništa od toga. Ukršta se tramvaj kod Vuka sa gradskom železnicom. Produžiti ga još malo u centar, do trga onog radikalskog vola, i to je to. Jednog lepog dana staviti 3 km tramvaja pod zemlju. Al ne mora ni to.

Poboljšati tramvaj za blokove i dograditi još jednu trasu. To je sve više nego dovoljno. Novi Beograd je jako popularan na tržištu nekretnina i bez metroa.
 
Онда нам само фали још трамвај до станице у Земуну и до Прокопа.
 
Штета што убише стари железнички мост и његову везу са покојном главном станицом. Било би баш корисно да имамо воз НБГ-ГЖС-Теразије-Дунав станица-Панчевачки мост за преседања ка новој БАС у блоку 42.
 
Ta "savremena" skretnica ne radi od kako je trg završen i tramvaj pušten u saobraćaj.
 
Na sred rekonstruisana Slavije vozači tramvaja izlaze da bi metalnom šipkom pomerili skretnicu ukoliko žele da tramvaj ide ka Bulevaru Oslobođenja ili Nemanjinoj. Ponekad se fasciniram što uopšte i imamo gradski prevoz.
Исту ситуацију сам доживео и код Вуковог споменика и код 27. марта.
 
Баш тако. Тамо је метро скорашњи и не нарочито битан додатак - приградска железница обавља његов посао.
Оне који тамо возе бицикло, ми ћемо превести трамвајем или унапређеним аутобусом/тролејбусом, и то је то.

У ствари, приградска железница плус развијен трамвај, то је више Мелбурн.
Kad smo kod Melbourna i Australije, ima jedan zanimljiv video sa kanala RMTransit, koji preporučujem kao i Timosha21. Australski prigradski vozovi imaju dosta metro odlika. Pošto sam iskusio Perthske vozove, mogu reći da to nije loša stvar. Iako u početku to nisam favorizirao, smatrao sam da grad poput Pertha treba da ima metro, sad sve više i više favorizujem ovaj model koj je dosta funkcionalan i prihvatljiv što se tiče ulaganja. Jedino Sydney ima metro, jednu liniju, ostali gradovi razvijaju gradsko-prigradsku železnicu.
 
Jedini "pomak" u odnosu na 22. novembar 2021. je taj što se onda na Makišu moglo videti nekoliko bagera sa radnicima, a na ovom snimku ih nema nigde. Ali to nije pomak nabolje.
 
Kad smo kod Melbourna i Australije, ima jedan zanimljiv video sa kanala RMTransit, koji preporučujem kao i Timosha21. Australski prigradski vozovi imaju dosta metro odlika. Pošto sam iskusio Perthske vozove, mogu reći da to nije loša stvar. Iako u početku to nisam favorizirao, smatrao sam da grad poput Pertha treba da ima metro, sad sve više i više favorizujem ovaj model koj je dosta funkcionalan i prihvatljiv što se tiče ulaganja. Jedino Sydney ima metro, jednu liniju, ostali gradovi razvijaju gradsko-prigradsku železnicu.
Australija je automobilska zemlja kao i Amerika, njene metropole su veoma mlade i skoro od samog nastanka su prilagođene masovnom automobilskom prevozu. Takođe imaju mnogo manju gustinu naseljenosti nego evropski gradovi, zato im metro nije neophodan.

Protivnici metroa bi iz ovih informacija zaključili da ako jedan Melburn može bez metroa, onda može i deset puta siromašniji i duplo manji Beograd. Međutim, treba pogledati i parametre vezane za prosečnu gustinu naseljenosti, broj automobila u privatnom vlasništvu, raspoloživi kapacitet parking-prostora u gradu, prosečnu širinu i propusnu moć drumskih saobraćajnica, (ne)efikasnost ostalih vidova prevoza, da bi bilo jasno da se Melburn i Beograd ne mogu porediti, kao ni bilo koji milionski grad u Australiji/Americi sa milionskim gradom u Evroaziji.
 
Jedini "pomak" u odnosu na 22. novembar 2021. je taj što se onda na Makišu moglo videti nekoliko bagera sa radnicima, a na ovom snimku ih nema nigde. Ali to nije pomak nabolje.
Zavisi iz kog ugla gledaš.

Meni je odsustvo bilo kakvih radova za ovakav metro pomak na bolje.
 
Bušilica u Višnjičkoj, u zelenom pojasu ispred Big-a danas.
 
Beogradu je neophodan metro, ne slažem se tu sa Pantografovim stavom, svako ko je bio u bilo kojem gradu sa metro mrežom zna koji je to kvantni skok u odnosu na sve ostale vidove prevoza. Ne isključuje njegova gradnja ulaganja u prigradsku železnicu, kao i širenje trolejbuske i tramvajske mreže. Naravno metro koji bi se gradio na trasi i lokacijama gde bi bio najkorisniji građanima i bio maksimalno iskorišćen, mislim da su te trase prilično očigledne/prihvaćene od kompletne struke pa nema opravdanja za ove gluposti trenutne vlasti (podređene nekim privatnim a ne opštim interesima).
 
Vrh