Ovde imamo na delu koliziju dve logike. Logike zdravog razuma, rešenja saobraćajnih problema i potreba gradjanstva versus logike dnevne politike i interesa male grupe ljudi zainteresovanih za ličnu dobit.
Nije mi jasno kako se uopšte razmatraju, opravdavaju i podržavaju varijante gradnje linije koja ne prolazi kroz naselja? Igor je objasnio ali dodaću. Zašto graditi nešto što će sledećih 20 godina biti nedostupno (čitaj nekorišćeno) stanovnicima postojećih naselja (govorim za moj kraj, žarkovo,cerak, vidikovac i brda) uz čekanje urbanizacije dela oko ibarske magistrale da bi onda zaključili da i njima baš ne odgovara u potpunosti. Ako do urbanizacije uopšte dodje.
Dilema graditi ili ne graditi je lažna. Graditi da, ali po razumnim cenama i prema planu koji rešava saobraćajne probleme i može relativno brzo u eksplataciju. Stav: "daj više neka počnu..." totalno pogrešan. Ljudi izgleda ne shvataju šta znači bankrot grada (države) koje sebi natovari 6+ko zna koliko milijardi evra duga bez izgleda da se u narednih 10-15god počne prihodovanje.
Primer. Dok je radio beovoz nije mi bio problem da se odvezem 2km kroz uličice do stanice u Rakovici i za 7 min stignem do Karadjordjevog parka gde radim. Sada zbog svakodnevnog saobraćajnog kolapsa na potezu od filmskog grada do petlovog brda to ne bi bilo moguće. Preostaje samo pešačka opcija.
Ako bi stanica metroa bila npr kod žarkovačkog groblja ili ibarska (negde kod B.voda) to bi nekako i moglo da mi završi posao, samo iz razloga što sam na 5-6min udaljenosti.. Ali garantujem da ta varijanta već nije zanimljiva za 80% stanovnika mog i okolnih naselja. Pešačiti 5-6 ili 15-20min do stanice metroa je ogromna razlika (iz mnogo razloga).
Sve ovo teoretski razmatram s obzirom da ću i prema najboljim predvidjanima u vreme završetka ove linije biti penzioner.