Šta je novo?

Metro

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906402#p906402:1mknv7bn je napisao(la):
Пантограф » Сре Дец 08, 2021 2:48 pm[/url]":1mknv7bn]Дај Боже да се деси чудо и да не почну никад.

Не мора никакво чудо да се деси за то... :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906402#p906402:30rpaudz je napisao(la):
Пантограф » Sre Dec 08, 2021 2:48 pm[/url]":30rpaudz]Дај Боже да се деси чудо и да не почну никад.
Nažalost, čudo će biti ako stvarno počnu. A ja se ne bih molio da još sledećih 50 godina skapavamo u stočnim vagonima koji se ovde eufemistički zovu "javni prevoz".
 
Са овим метроом ћемо се укупно још лошије возити. Па ти купи кола на време.
 
Што je и циљ власти. Више аутомобила више пара од царина, регистрација, акциза на бензин а и разноразних казни.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906263#p906263:1zzgfue4 je napisao(la):
vucko » Sre Dec 08, 2021 6:06 am[/url]":1zzgfue4]PGRŠS je objavljen u Službenom glasniku grada Beograda. Ucrtan je južni krak za Vidikovac, Petlovo brdo i Orlovaču.
http://sllistbeograd.rs/cyr/arhiva/broj/1678/
file.php
Ovaj "pobednički" :violina: besmisleni krak duž Ibarske takođe u svom obuhvatu nema stambena naselja već livade a da ne pominjem da nije deo uobičajenih pešačkih kretanja.

Treba insistirati da se plan promeni i krak provuče kroz stambena naselja.
 
Da da hoće znaš već "razvojna šansa", "investicioni potencijali" i sl. Paradoksalno ali ako će Ibarskom da provuku metro bolje da su ostavili tramvaj :bash: manja je šteta.
 
Ma, decenijama postoji plan za tramvaj, a sada su nacrtali metro liniju. . .da smire Vučka. :)
 
Djilasov meteo je isto predvidjao trasu ibarskom. Koliko se sećam nikome to noje smetalo tada.
A i ova trasa je upravo ta "Vučkova", nije se nikad pomonjalo da mora da se pomeri trasa kroz naselja.
Ne vidim nista loše sto je ovo sada ubačeno u plan.
 
Ja koliko znam trasa je nekada bila planirana trgovačkom, pored NIS pumpe Žarkovo , a zatim (bitno) kroz Cerak, Vidikovac i Labudovo Brdo, naselja sa visokom gustinom stanovanja i saobraćajnicama 1+1.
Depo je trebao biti na lokaciji aVrbin potok istočno od groblja Orlovača.


Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906490#p906490:1kma7m8i je napisao(la):
spatiotecte » Sre Dec 08, 2021 6:55 pm[/url]":1kma7m8i]Djilasov meteo je isto predvidjao trasu ibarskom. Koliko se sećam nikome to noje smetalo tada.
A i ova trasa je upravo ta "Vučkova", nije se nikad pomonjalo da mora da se pomeri trasa kroz naselja.
Ne vidim nista loše sto je ovo sada ubačeno u plan.
Ne vidiš ti koji živiš na drugom kraju grada, ali ti kažem da je besmislena pošto su naselja drugačije orijentisana kao i pravci kretanja. Da ne bude zabune u primedbi koju sam podneo u fazi Ranog javnog uvida sam skrenuo pažnju na lošu trasu tada tramvaja i mogućeg metroa ukoliko uzmu u razmatranje promenu.
primedba01.jpg


EGIS je u varijanti 2012. isprekidanom linijom ucrtao logičnu trasu.
metroegis2012.jpg
 
Pa dobro ok, nije neka velika razlika, ako mene pitaš ok mi je i ova isprekidana varijanta.
Fakat je uzeto u obzir da će jednog dana biti urbanizovana i ta druga strana ibarske.
Slazemo se onda da je u neku ruku i ovaj krak razvojni.
 
Ti Igore u stvari predlažes da pomere metro sredinom naselja celom dužinom do obilaznice?
 
Poželjno ali pre svega EGIS-ova varijanta sa isprekidanom linijom. Bio bih možda čak i radikalniji pošto se Bele vode mogu oslanjati na krak ka Makišu a svako približavanje dva kraka je sve besmislenije.
 
Imajte na umu da je postalo uobičajeno da ovakvi crteži ne predstavljaju ništa obavezujuće niti realno.
Po urbanističkim planovima i crtežu u istom, glavni kanalizacioni kolektor koji treba da se gradi, "može" da ide vrhom brda do postojećeg topčiderskog kolektora.
Paradoksalno u tekstualnom delu koji se odnosi na isti kolektor, spominje se trasa "kroz potok" između dva naseljena brda i to na suprotnoj strani naselja.

Dakle, ovo što su nacrtali uz magistralu je po sistemu "možda bidne, al ne mora da znači"
Ništa više od toga

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Ovde imamo na delu koliziju dve logike. Logike zdravog razuma, rešenja saobraćajnih problema i potreba gradjanstva versus logike dnevne politike i interesa male grupe ljudi zainteresovanih za ličnu dobit.

Nije mi jasno kako se uopšte razmatraju, opravdavaju i podržavaju varijante gradnje linije koja ne prolazi kroz naselja? Igor je objasnio ali dodaću. Zašto graditi nešto što će sledećih 20 godina biti nedostupno (čitaj nekorišćeno) stanovnicima postojećih naselja (govorim za moj kraj, žarkovo,cerak, vidikovac i brda) uz čekanje urbanizacije dela oko ibarske magistrale da bi onda zaključili da i njima baš ne odgovara u potpunosti. Ako do urbanizacije uopšte dodje.

Dilema graditi ili ne graditi je lažna. Graditi da, ali po razumnim cenama i prema planu koji rešava saobraćajne probleme i može relativno brzo u eksplataciju. Stav: "daj više neka počnu..." totalno pogrešan. Ljudi izgleda ne shvataju šta znači bankrot grada (države) koje sebi natovari 6+ko zna koliko milijardi evra duga bez izgleda da se u narednih 10-15god počne prihodovanje.

Primer. Dok je radio beovoz nije mi bio problem da se odvezem 2km kroz uličice do stanice u Rakovici i za 7 min stignem do Karadjordjevog parka gde radim. Sada zbog svakodnevnog saobraćajnog kolapsa na potezu od filmskog grada do petlovog brda to ne bi bilo moguće. Preostaje samo pešačka opcija.

Ako bi stanica metroa bila npr kod žarkovačkog groblja ili ibarska (negde kod B.voda) to bi nekako i moglo da mi završi posao, samo iz razloga što sam na 5-6min udaljenosti.. Ali garantujem da ta varijanta već nije zanimljiva za 80% stanovnika mog i okolnih naselja. Pešačiti 5-6 ili 15-20min do stanice metroa je ogromna razlika (iz mnogo razloga).

Sve ovo teoretski razmatram s obzirom da ću i prema najboljim predvidjanima u vreme završetka ove linije biti penzioner.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906575#p906575:11l8gihd je napisao(la):
laki72 » Sre Dec 08, 2021 11:12 pm[/url]":11l8gihd]Dakle, ovo što su nacrtali uz magistralu je po sistemu "možda bidne, al ne mora da znači".
Nacrtali su bez neke Studije odokativnom metodom, pa taj krak lako možda da otpadne.
Bila je velika priča kako su linije odredjene posle ozbiljnih Studija, a onda samo docrtaju.
 
Већина линија нелогично прати трасе саобраћајница које су условљене географијом, и ако тунели могу да иду кроз брда.
 
Трамвај би имао смисла само до ВТИ, после је нагистрала удаљена од насеља довољно да трамвај не буде атрактиван путницима. Отприлике сличан ефекат као метро "на Карабурми" што је предвиђен.
 
Још једна, од данас, сада на парцели Министарства одбране...

IMG-20211209-093137.jpg
 
Сад кад налете на тунел између два крила генералштаба :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906614#p906614:a3z5ck2b je napisao(la):
Дошљак » 09 Dec 2021 08:09[/url]":a3z5ck2b]Већина линија нелогично прати трасе саобраћајница које су условљене географијом, и ако тунели могу да иду кроз брда.
I sad je to kao to odrađeno na visokostručnoj bazi, a krak ka Ibarskoj magistrali ucrtan onako kako su se deca igrala.
 
Vrh