Šta je novo?

"Metro na vodi"

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663046#p663046:8gy1jpt1 je napisao(la):
Norexan » 23 Sep 2019 03:36 am[/url]":8gy1jpt1]Преседање на Дорћолу је могуће зато што би имао увек други брод који би чакао полазак.
Brodovi će teško moći da se drže voznog reda i ta čekanja bi mogla da potraju.
A, vidim da ti imaš sasvim drugu, maksimalističku ideju o Javnom prevozu.
Gradio bi pontone za pristane jedan preko puta drugog ( Ušće- Brakov most).

OK, sada imamo dva predloga, tvoj sa više pristana i moj sa manje pristana
koji bi bio i jeftiniji, jer bi se gradilo manje pontonskih pristana sa opremom.
Ovde su bitni i troškovi za pristupni put, deo ulice ili drugo što je obavezno.

Ovakav Javni prevoz nije organizovan ni u bivšoj socijalističkoj državi, a ni
predhodnih 20tak godina, pa čak nisu pokrenute ni neke "privatne linije", jer
on mora da bude konkurentan autobuskom prevozu sa dobrim presedanjem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662390#p662390:o55p0cpf je napisao(la):
dragan » 21 Sep 2019 05:22 am[/url]":o55p0cpf]Planirao sam i L3, ali tek kada se izgradi taj deo, Marina D, Luka B, Huja, .
Samo malo da pojasnim ovaj moj post za buduću L3 ili "Dunavsku liniju".
Sa linijom L1 "Zemunskom" i L2 "Savskom" bili bi povezani Zemun, Dorćol i
Savski blokovi sa Centrom, tj. Pristaništem, Brankovim mostom i BGnaVodi.

Kada bude izgradjena, kako je planirano, Marina "Dorćol", stambeno-poslovni
deo "Luka Beograd", Ada Huja i čitav taj deo dunavske obale i njenog zaledja
onda bi je L3 "Dunavska" povezala sa Centrom preko nekoliko pristana-stanica.
 
Више пристана? Има више пристана једну станицу. Само Ушће и то као 1-1. Погледај још једном добро пре нешто нешто кажеш. Друго, Ушће станица је код логора Старо Сајмиште тако да брод иде стално у цик-цак.

Друго моје линије би саобраћале сходно потребама људи да стигну брже а не да усред хладноће и јесење кише брод стаје на Ади. Оно јесте да људи воле да се купају на Ади али не тако... :lol: Линија 1 ишл би у комбинавом режиму и имала би три брода 1-2 и три брода на 1-1. Имала би три поласка по сату, од чега два експресни и један локални.

Што се тиче линије 2 она као линија 2-2 стизала би од Вишњице до Земуна за нешто јаче од 20 минута. Толико о конкуренцији. Рачунао сам за брзинзу од 30км/ч (не знам колико је то чворова али 25 чвора је 44км/ч) што би јој са два брода дозвољао ред вожње на 30 минута. Линија 2-1 била би сезонска линија ( док се не изгради метро и трећа линиа БГ Воза) и имала би само један брод што је сасвим довољно.
 
Kolega :) ti radi na tvom predlogu, a ja ću na mojim linijama, pa
kad budemo konkurisali u Gradu, videćmo šta će da kaže Vesić :D

Evo, ja sam ubacio još jednu 'stanicu' kod Sajma, jer je ublizini na
mostu "Stanica Radnička" gde su i tramvajske i autobuske linije.

Udaljenost od pristana do mosta je otprilike 500met ili 5min peške
što je sasvim prihvatljivo obzirom na broj linija za to presedanje.
 
Taj sprud na ulasku u rukavac treba ukloniti pošto smanjuje protočnost tako da bi stanica mogla biti na samoj obali pošto bi prilaz bio nesmetan.
 
Мислим да би сезонски могао да се направи и пристан Сајам за јаче сајмове (књига, аутомобила, туризма).
 
Sajmovi traju tri dana i nema rezona da se zbog toga pravi pontonski pristan.

Može da se preveze do ove stanice kod mosta, a onda peške ili nekim busom.

Ja postavljam samo pristane-stanice koje imaju dobru vezu i dovoljno putnika.
 
Grande Update ;)

Nema 2 linije sa bespotrebnim ukrštanjem radi presedanja
već jedna linija sa 4 broda na pola sata i internet aplikacijom
o položaju i dolasku na stanicu, slično kao kod buseva.

Dva vozača radi sigurnosti: jedan vozi, drugi naplaćuje karte.
Nema švercovanja, svako mora da plati kartu nap. 100din
a mogu da se uvedu dnevne, mesečne ili godišnje karte.

Pristan na Adi možda samo sezonski 3-4 meseca na leto.
Pogotovu što će da se gradi pešačko-bici most Ada-B70.

Baza za brodove u Zimovniku, tj. marini Čukarički rukavac.
"Pristanište" se ukida, jer je tam"2" i kod Brankovog mosta.
 
Поздрављам стајалиште код Бранковог моста из разлога што је у тој зони ближа комуникација са урбаном матрицом Старог града као и са могућностима преседања горе у Бранковој на бројне аутобуске линије. :) Е сад, по питању безбедности, други возач је ваљда задужен и за вез?
 
Moralo bi da ima najmanje dva člana posade koji znaju da upravljaju brodom
"za ne daj bože" situaciju, ako jednom pozli ili mora hitno do wc-a na brodu. :)

Zavisi kakvi su propisi, ali možda su dvojica dovoljna da obavljaju sve što je
potrebno od upravljanja do vezivanja broda, prodaje karti za vožnju, . . itd.

Pristan ispod Brankovog mosta bi bio blizu svih tih linija na mostu, ali i liniji
tramvaja "2" za Knez i Centar, pa sam zato ukinuo stanicu kod Pristaništa.
 
Putovanje katamaranom preko cele metro-linije bi trajalo možda oko 60min.
On ima dovoljnu brzinu da oko 15km predje i za 30min, ali ima i pristajanja.

Pošto taj brod ima "mini bar, kuhinju i 2 wc-a sa tušom", bilo bi mesta da se
umesto "mini bara i kuhinje" postave ovakvi automati za piće, kafu i ostalo.

To će biti dodatni razlog da se ljudi opredele za ovaj vid prevoza, jer će moći
da se osveže i odmore tokom putovanja, a ne da se smore kao u autobusima.
 
gledajuci mape i citajuci diskusiju meni se namecu dva zakljucka.

ovakva linija ima jako malu sansu da zazivi kao linija gradskog saobracaja, taman i da se maksimalno integrise sa drugim vidovima javnog prevoza opet je suvise spora i nepouzdana. katamaran maksimalnu brzinu ne moze da postigne nigde na ovoj liniji a cesta uplovljavanja i isplovljavanja, uz potrebno vreme za izlazak i ulazak putnika, doverla bi do toga da bi brze bilo plivati, makar nizvodno.. takodje, u iole losijim vremenskim uslovima bila bi skroz neupotrebljiva

sa druge strane cini mi se da bi ovo uz manje korekcije bila odlicna hop-on hop-off turisticka ruta. beograd ima tu geografsku mogucnost da ima takvu vodenu liniju a sa daljim porastom broja turista (na zalost cini mi se da ih je i dalje malo da bi se trenutno smatrali nekom turistickom destinacijom) pojavice se i potreba, barem sezonska, za tim hop-on hop-off sistemom od npr dve linije od kojih bi jedna bila ta vodena a druga klasicna autobuska a koje bi se na par mesta ukrstale, tj imale zajednicke stanice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=664121#p664121:1vgof9in je napisao(la):
razgradjevinar » 26 Sep 2019 01:53 pm[/url]":1vgof9in] ovakva linija ima jako malu sansu da zazivi kao linija gradskog saobracaja,
taman i da se maksimalno integrise sa drugim vidovima javnog prevoza
opet je suvise spora i nepouzdana.
Svako ima svoje vidjenje u vezi ovakvog prevoza, nap. po meni turiste
bi trebalo da prevoze turustičke organizacije privatnim brodovima, a
neke takve ture već postoje i ako je potrebno mogu da se i povećaju.

Javni prevoz je nešto drugo, premda turisti mogu i njega da koriste ako
im to odgovara, nap. poseta Zemunu, ali on mora prvenstveno da bude
namanjen gradjanima kako bi lakše prelazili u druge delove Beograda.

Opaska da je linija "nepouzdana" se valda odnosi na tačno pridržavanje
reda vožnje, što ne mora da bude problem ako se daju realna vremana.
To jedino može da se odnosi na problem zbog loših vremenskih uslova.

Prevoz bi bio sporiji od autobusa, ali mora da se uzme ukupno vreme za
putovanje do željene destinacije sa oba vida prevoza, pa to nije problem.
Neće svima odgovarati, ali nekima i hoće, što će biti dovoljan broj putnika.
 
mislim na vremenske uslove kad su losi i cinjenicu da kad su oni idealni saobracaj na reci je takvog intenziteta da bi otezao plovidbu i manevrisanje samih katamarana. siguran sam da po brzini ne bi bio konkurentan sa drugim vidovima javnog prevoza i imao bi smisla taman koliko i gondola od usca do kalmegdana, znaci kao linija javnog prevoza realno korisna jako malom broju korisnika

kao turisticka linija slazem se da mora da bude privatna a posto trenutno nema dovoljno turista da bi bila profitabilna zato i ne postoji. privatnici ne mastaju sta bi bilo lepo nego jure profit. vec sam napisao, kada broj turista poraste dovoljno da u beogradu prosecno u sezoni svaki dan bude njih 150-200 koji bi platili 20-30 evra za hop-on hop-off turu tada ce je neko i uvesti.

realan problem je i nedostatak atraktivih lokacija koje bi neko pozeleo da vidi a i one koje imamo ne umemo da iskoristimo. tu je potrebno da se grad ukljuci i infrastrukturno opremi neke lokacije i delom kreira nekakv sadrzaj na njima, npr tamo gde je u pitanju kultura.

prvo sto mi pada na pamet je npr lokalitet vinca, koji je istina malo podalje i pitanje je da li bi mogao da se ukljuci u samu turu kroz grad, ali koji bi kad bi se uredio mogao da bude generator neke nove slicne linije po dunavu.

na liniji koju ti predlazes mogle bi se uvesti, ako pricamo kao turistickoj liniji, npr stanice staro sajmiste, veliko ratno ostrvo, park kod siva... samo da bi sve to imalo smisla na svim tim lokacijama je potreban primeran sadrzaj, gde je potrebno muzej, gde je potreban zabavni sadrzaj, gde je potreban neki lendmark ili sta vec, nesto sto bi privuklo ljude. danas da ih iskrcas na vecini tih lokacija stranci bi mislili da su kidnapovani a ne da obilaze nesto vredno za videti. da bi se to resilo potrebno je da nadlezni zaista misle o i planiraju buducnost grada a ne o punjenju svojih dzepova tako da smo mi nazalost jako daleko od necega slicnog.

toliko od mene o metrou na vodi, svako dobro u daljoj razradi dragane...
 
Sezonske linije kao što si predložio bi odavno postojale da su potrebne.
Do Lida se uvek postavlja pontonski most i tamo nema pristan za brod.
U tim predloženim parkovima kao stanicama nema ni sada dovoljno ljudi.

Što se tiče brzine plovidbe, treba uzeti u obzir ceo put od tačke A do B, a
ne samo brzinu broda, jer on može skratiti Ukupno putovanje, kao nap.
od Zemuna i Dorćola do BnV ( Savski trg) ili Savski blokovi do B. mosta.

Brodovi bi bili sporiji od autobusa, ali bi imali kraći put da predju, a ne bi
bilo semafora, gužvi i ostalog kao što je na dužim autobuskim linijama.
Katamarani bi išli "prečim putem" i tako nadoknadili nedostatak brzine.
 
Radi poredjenja putovanja od Savskih blokova da Brankovog mosta sam uzeo
liniju "95" koja polazi od B45 i po redu vožnje bi trebala da stigne za oko 30min.
https://www.busevi.com/mapa-linije-95-n ... 5-borca-3/

Toliko bi otprilike trebalo i katamaranu ili neki minut više, ali umesto cimanja
busom, na brodu bi se moglo odmoriti i osvežiti nekim pićem, pa bi zato uvek
bilo ljudi kojima neće biti teško da krenu i 5-6min ranije da bi udobno putovali.

Ako bi interval dolazaka broda bio ~30min, onda bi ovakav položaj bio na trasi.
Dva bi se nalazila na krajevima, a druga dva negde na sredini oko 'BG na Vodi'.
Položaj brodova bi mogao da se uvek vidi na nekoj aplikaciji za mob.telefone.
 
Све сам више убеђен да би овакав превоз добро дошао Београду, а да се може покренути без превеликих уалагања. Саме линије може и приватни превозник да организује, град би требао да опреми стајалишне тачке и да их увеже се наземним транспортом уколико исти није заступљен.
 
Intervali dolaska bi trebali biti cesci, barem na 15 minuta, ako vec govorimo o "metrou".
U ovoj trenutnoj situaciji sa gradom stvarno bi mnogima dobrodosao, mozda bi cak brze i tacnije stizali do svog odredista.
Potrebno je rasteretiti saobracaj gde god je to moguce, a i red je da jedan grad sa toliko vode dobije jedan dostojan recni prevoz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662022#p662022:1hrn4iig je napisao(la):
dragan » 20 Sep 2019 04:01 am[/url]":1hrn4iig] . .za "Prvu liniju" predložim "Javno-privatno partnerstvo" u kojem bi
Grad obezbedio prištaništa, a ponudio privatnicima prevoz brodom. . .
@Прле
Da, moglo bi da se pokuša sa učešćem privatnika, gde bi oni kupili
brodove i organizovali posadu i prevoz, a Grad samo izgradio pristane.
@Drakche
Četiri katamarana sa intervalom 30min su za početak, pa ako zatreba. . .
https://www.kupujemprodajem.org/vozila/ ... ika_i12285
file.php
 
'Metro na vodi' će imati odličnu vezu sa budućim Metro linijama, jer će se one
ukrštati na Savskom trgu, a pogotovu će biti dobra veza sa Prvom linijom.

Na ovoj slici, valda je ovo finalna verzija, planirane su 3 metro-stanice u blizini
pristana : Savski trg, Sajam i most na Adi, koja je baš vrlo blizu 'našeg pristana' :)

https://www.blic.rs/vesti/beograd/ovo-c ... se/z1s0582
 
Autobusko-tramvajska stanica "Radnička" na mostu je posebno interesantna
jer će praktično ispod nje, negde na krivini pruge, biti stanica Prve linije metroa.

A, u neposrednoj blizini, na obali kod ulaska u buduću Marinu, može da bude
pristan za katamarane i da se tako stvori "čvor" više vrsta Javnog prevoza BG.
 
Нажалост, ту је пешачка комуникација између стајалишта јавног превоза и приобаља лоша, чека се ваљда уређење корита Топчидерке.
 
Koliko vidim nije baš loša, ali svakako bi se izgradnjom metro-stanice i pristana
mogla uraditi i bolja, jer već postoji obaloutvrda i dovoljno mesta da se to uradi.
 
Pošto je duža trasa sa sedam stanica na Savi, a samo dve na Dunavu
"SavaBas" bi moglo da bude dobro ime za ovaj prevoz katamaranima.

"SaVaBaS" bi mogao da bude logo, ali o tome kad bude raspisan tender.
 
Vrh