Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Јесте то тачно за Шведску и профил 2+1, али тамо ти путеви имају и ограду између смерова. То ипак мења ствари. Овде није било места за ограду, јер би морала укупна ширина да буде нешто већа (мислим да су ти шведски путеви широки 12 метара), а то им се, јасно, није радило, пошто планирају да касније дуплирају коловоз.

Ајде, ваљда неће бити много нестрпљивих самоубица којима је запело да претекну где не треба.
 
Јесте то тачно за Шведску и профил 2+1, али тамо ти путеви имају и ограду између смерова. То ипак мења ствари. Овде није било места за ограду, јер би морала укупна ширина да буде нешто већа (мислим да су ти шведски путеви широки 12 метара), а то им се, јасно, није радило, пошто планирају да касније дуплирају коловоз.

Ајде, ваљда неће бити много нестрпљивих самоубица којима је запело да претекну где не треба.

Cak i da neko pretice gde ne treba rec je o sirokom putu gde pomeranjem u stranu moze da se izbegne nesreca. Ne kazem da je ovo normalno ali i na obicnom magistralnom putu normalne sirine (pre ovih SNS rekonstrukcija) mi se desavalo da je neko preticao na punu, sklanjao sam se skroz desno i uspevao je da se provuce kroz iglene usi.
Sto se tice ograde, jasno je zasto je nema... ali nije ni po evropi da je svugde ima. Po nemackoj sam bas vozio ovakvim deonicama koje samo imaju duplu punu liniju i to je to.
 
E trebalo je videti ovih dana kakva je guzva bila na ovom pravcu zbog albanskih gastarbajtera. Nepregledne kolone vozila, to je ljudi nezamislivo... to su kolone od po 100 vozila u cugu. Prokuplje naravno u potpunom kolapsu. Po 15 minuta od mog stana do centra grada, a to je nekih kilometar i 200 metara glavnom ulicom.
U petak sam se oko 14h vracao iz Kursumlije za Prokuplje, kolega i ja smo za tih pola sata izbrojali 380 vozila stranih tablica koja su nam naisla u susret!
 
Zanimljivo da u onom svom obraćanju pre neki dan gospodin svevišnji nije naveo autoput Niš-Pločnik, a pobrojao je sve moguće. I ono što se stvarno radi i ono što je izmišljotina.
 
Ova deonica koja je rađena je mogla samo da se presvuče jednim habajućim slojem, a za ove milione koje su dali su mogli da srede do Prokuplja, pa sada da urade obilaznicu i bilo bi ekstra.
 
Prokuplje je glavno, i to je očigledno.. ali džaba za sada
 
Из Београда је сад боље ићи преко Ћелија. Аутопут до Крушевца, 20 км мање него преко Мерошине, добар магистрални пут од Крушевца до Белољина. Временски или краће или исто. Мени је кроз центар Крушевца некако брже ишло него кроз Прокупље. Још кад отворе Крушевац-исток...
 
Isto se stize vremenski iz Kursumlije do Beograda i preko Prokuplja i preko Krusevca. Bukvalno u sekund isto.
Pri tome kada se ide iz Kursumlije prema Blacu podrazumeva se da se ide putem Kursumlija-Blace preko Barbatovca, a ne preko Beloljina. Preko Beloljina je svakako vremsnki duze.
 
Isto se stize vremenski iz Kursumlije do Beograda i preko Prokuplja i preko Krusevca. Bukvalno u sekund isto.
Pri tome kada se ide iz Kursumlije prema Blacu podrazumeva se da se ide putem Kursumlija-Blace preko Barbatovca, a ne preko Beloljina. Preko Beloljina je svakako vremsnki duze.

Ја преферирам преко Белољина. Али причам за Приштину, не за Куршумлију. Пут је буквално писта, нема кривина као преко Барбатовца, шири је него преко Барбатовца и не улази се у сам град Куршумлију. Преко Крушевца/Белољина ми је 10 минута мање требало него преко Прокупља. За Куршумлију је вероватно брже преко Барбатовца.
 
Прошао пре неки дан од Ниша до пред Приштину (скретање за Обилић), па мали извештај око радова:

- Деоница полуаутопута од 5 км код Мерошине је смејурија (иако квалитетно урађена), боље да нису радили ништа или да су радили пун профил на неком другом делу, да заобиђу неко насељено место - ово је бесмислица, која није донела никакво убрзање саобраћаја него чак и успорење у смеру ка Приштини, јер је скретање на петљу пред Мерошину јако оштро са 30 км/ч, плус иде и кружни ток након тога. У повратку је можда мало лакши улазак на нову деоницу.
- Радови на деоници од Белољина до Куршумлије су на самом крају, нема више наизменичног пропуштања саобраћаја семафорима. Асфалт, као и ~90% хоризонталне сигнализације је завршено. Остали су још ситни радови. Нова, одлична магистрала.
- Радови на деоници од Куршумлије до Рудара су готови, нова одлична магистрала као и од Белољина до Куршумлије.
- Од Рудара до Мердара најлошија деоница пуна неравнина и рупа осим једног краћег дела који је ок.
- Од Подујева ка Приштини до скретања за Обилић је отприлике прва половина удвојена магистрала 2+2 са разделним острвом (осим пар пропуста и мостова где се сужава на 1+1 без разделног острва), а на другој половини су радови на удвајању магистрале на исти начин. Но, све једно, на тој деоници удвојене магистрале 2+2 је ограничење углавном 60 км/ч, јер углавном пут пролази кроз насељени део.
Koliko je kritična ova deonica od Rudara do Merdara? Da li je neko skoro prošao tu i da li se nešto obnovilo od ove citirane objave (Sep 28.)? Treba do Prištine da dođem pa ne znam da li je bolje da idem preko Miloša Velikog, Ibarske pa na Jarinje ili BG-Niš-Merdare?
 
Vrh