Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Ја се баш не слажем да је редослед сређивања глуп.

Ако се одлучи да се део града урбанизује и среди малтене од нуле логично је да се прво на јавним површинама уреде објекти јавне намене а онда приватницима прода шта преостане. Свакако нема смисла обрнуто, да прво иде приватна градња па онда или паркови да се гурају тамо где преостане места или, још горе,накнадно руше приватне зграде ради паркова и тзв. "јавног интереса" (што многи овде подржавају).

Овакав редослед >> паркови па приватни инвеститори << је посебно користан у банана држави попут Србије где се илегална градња најбоље спречава физичким препрекама.

Стоји да је било најбоље да се донесе план за цео тај простор у старту него да се само гура једна фикс идеја али свако ко стварно мисли да се тај део града неће убрзано урбанизовати и градити у наредном периоду се дебело заварава. Поготово ако се буде улагало у оплемењивање целог тог простора оваквим пројектима. О најављеној првој линији метроа да и не причам.
 
То би било ок да имамо скроз лист простор дуж Вилиних вода, овако ће провући узани парк ширине два колосека кроз Вилине воде међу магацинима и уџерицама, а после ће инвеститори куповати уџерице и магацине и на њиховом месту градити по принципу Врачара. А остаће као да глуми парк нешто што ће бити ширине три дрвореда. И онда ће рећи како је то довољно парковских површина.
 
Niko ih ne sprecava da posle prosire park.
 
U ovom momentu me vise interesuje u kakvim ce se etapama odgiravati radovi i koja ce biti prva.
Tacnije Donji Dorcol, Marina Beograd i kako ce to biti spojeno preko kalemegdanskog parka do Beton Hale.
Ovo je vec jedna celina koja ce imati smisla.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738706#p738706:1gfeb5dr je napisao(la):
Дошљак » Пет Мај 15, 2020 10:35 am[/url]":1gfeb5dr]То би било ок да имамо скроз лист простор дуж Вилиних вода, овако ће провући узани парк ширине два колосека кроз Вилине воде међу магацинима и уџерицама, а после ће инвеститори куповати уџерице и магацине и на њиховом месту градити по принципу Врачара. А остаће као да глуми парк нешто што ће бити ширине три дрвореда. И онда ће рећи како је то довољно парковских површина.

Не бих баш рекао да је ово ширине три дрвореда ал' ајд

file.php
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738706#p738706:17i5jjc3 je napisao(la):
Дошљак » Pet Maj 15, 2020 9:35 am[/url]":17i5jjc3]То би било ок да имамо скроз лист простор дуж Вилиних вода, овако ће провући узани парк ширине два колосека кроз Вилине воде међу магацинима и уџерицама, а после ће инвеститори куповати уџерице и магацине и на њиховом месту градити по принципу Врачара. А остаће као да глуми парк нешто што ће бити ширине три дрвореда. И онда ће рећи како је то довољно парковских површина.

Tp je potpuno izvesno.
Mislim da je to model razvoja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738441#p738441:1vjks0tx je napisao(la):
kopte3 » Čet Maj 14, 2020 12:56 pm[/url]":1vjks0tx]Kako je beskorisno, sta je velikim brojem ljudi koji zivi oko planiranog parka? Dobijaju park, sve pomenute sadrzaje, zeleni koridor do Beton hale i biciklisticku stazu koja ih vodi do Ade ili Zemuna bez ukrstanja sa saobracajem.
To je formalno tacno. Ali park ce se verovatno svesti na jednu biciklisticku stazu, a sav prostor ce uzeti "investitori"
 
Bolje da su umesto ove gluposti zvane linijski park, uložili novac, sredili kej do Ade Huje i napravili konačno vezu Višnjica/Karaburma/Ada Ciganlija.
Al kao što ste već pomenuli, ovo se radi da bi se podigle vrednosti stanova budućim investitorima.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Taчно су и у документацију ставили мапу са обележеним околним текућим и планираним пројектима станоградње.
 
Tako je, upravo tako kao što je žeželjko rekao.
Tu ima još jedna stvar, a to je da kada budu prodavali zemljište luke beograd, investitor će uračunati i zelenu površinu koja pripada parku.
A ja se nadam da će oni proširiti park kasnije do višnjice.
 
Kao sto su uracunali zelenilo kod palate srb u kule na placu pored sto je poseban lopovluk kao i za bnv zelenilo sa nbg strane uracunali u procenat bnv samo kod nas to prolazi ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=737666#p737666:v8kmh1b3 je napisao(la):
relja » 12 Мај 2020 07:39 am[/url]":v8kmh1b3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=737655#p737655:v8kmh1b3 je napisao(la):
Гага » 12 May 2020 12:25 am[/url]":v8kmh1b3]А па има ту доста прагова за ложење :wink:

Drveni želenički pragovi se impregniraju materijama koje pri sagoravanju ispuštaju toksične i kancerogene materije, i zato je zabranjeno da se spaljuju.
@Реља, наравно да знам то што си написао. Ово што сам написао била је чиста шала и сарказам на скупљаче секундарних сировина, јер њима "све што падне под руке ту више трава не расте" :( . Видео си да сам поставио смешта, тако да је то био знак да сам се нашалио, а што је @Гоје лепо приметио.
 
Mali prikaz mogucnosti kanala umesto parka. Interesovalo me je da li uopste postoji sirina za tako nesto, ako budem merio precizno u metar.
Rezultat je da postoji mesta za 4 trake za vozila, dve prostrane pescko-biciklisticke trake sa obe strane kanala i za jedan "pravi" sirok kanal.
Za zelene porvsine nema puno mesta, sem za drvored sa obe strane.
 

Prilozi

  • linijski park.jpg
    linijski park.jpg
    622 KB · Pregleda: 1.731
Žitelji dunavskog keja bi morali na referendum sa pitanjem: Da li ste za to da živite na ostrvu?

Može i pitanje po makedonskom scenariju: Da li ste za to da Srbija uđe u EU prema dogovoru zamenika gradonačelnika Gorana Vesića i Drakceta sa Beobuilda?
 
Ako bi morao da razmisljam o Vesticu i referendumu, to bi mi isisalo poslednju kap kreativnosti, koje sve manje ima na forumu, a zbog koje sam dosao na forum. Dovoljno sam dugo ovde, pa se secam da su jedno vreme stranice bile pune raznih radova, skica, rendera.. forumasa, ma kakvi oni bili.
Kazi da je sve sranje, ali nemoj da mi spominjes, niti da me stavljas u ikakav kontekst sa Vesicem.
 
Izvini, ne znam šta mi bi. Rad je zaista kreativan i zanimljiv, voleo bih da se povede ozbiljnija diskusija o njemu.
 
Ова идеја са каналом је смела и занимљива, шта више канал би могао да се простире и низводно од моста, дуж Аде Хује која би поново постала острво и чији рукавац онда не би био замуљен. Е сад требало би видети детаљније и стручније колико је то изводљиво, што због тврђаве, што због разних инсталација, пре свега топловода од топлане Дорћол, затим, како би то утицало на климу, да ли би проток био добар и да ли би се скупљао муљ? Такође би ваљало обратити пажњу и на саму тврђаву и друге археолошке локалитете, детаљно истражити простор испод пруге, ексхумирати пале браниоце Београда из 1. светског рата и сахранити их у њиховој гробници у Јакшића кули, направити довоно мостова, што аутомобилских што пешачких и бициклистичких. Такође било би занимљиво видети и могућност спајања са воденим површинама марине Дорћол и Луке Београд. Онда би се добио низ више острва (од 2тврђаве до марине, од електране до луке и од луке до Аде Хује плус Вишњичка ада низводно од Аде Хује као постојеће острво као и ВРО узводно).
 
Jeste dosta smeo poduvat, za koji ne postoji posaban praktican razlog, sem sto bi bio nesto izuzetno za grad.
S druge strane postoje gradovi u svetu koji imaju na stotine kanala, koji jos uvek dobro fukcionisu, a "linijiski park" je jedino mesto gde bi to moglo biti ostvareno, a da nije negde predaleko od jezgra grada.
 
Pohvala za kreativno razmisljanje, ali mislim da je gradnja kanala suvisna u neposrednoj blizini dve velike reke. Pored toga imam strah da bi to ubrzo postala deponija.

Park je ipak mnogo pristupacniji vecini ljudi i moze da pruzi vise sadrzaja.
 
Ranije sam trazio ali tek sad nadjoh ovu temu na Forumu. Moram da pohvalim ovu ideju koja se razlikuje od vodece strategije razvoja grada: "brdo zgrada, more automobila". Retkost je da neko danas razmislja da gradi park, javnu povrsinu i gubi prihode od gradnje kvadrata. Idealno bi bilo da se zajedno prosiri Dunavska ulica u Bulevar rusenjem skladista sa strane ka pruzi, da se ispravi krivina koja prelazi preko pruge, da se unapred oko ili ispod parka resi problem parking mesta, kao i da se srede i ukrase fasade zgrada donjeg Dorcola preko pruge gde one bele ploce uveliko odpadaju. Nakon toga, moguce je izgraditi planirano naselje na Dunavu kao sto sada (doduse pogresno sa viskoim soliterima) rade u Beogradu na Vodi. Jer ovaj park je mnogo vise zelenih povrsina od 2% kolko zauzima park u BnV. Izmedju ova dva projekta i stealista je kalemegdanski Donji grad gde bi ja izgradio srednjovekovni grad u kamenu prema crtezima temelja bivsih objekata, cime bi Beograd i dobio jedan potpuno drugaciji, egzoticni deo grada, nesto poput mini Dubrovnika ispod Kalemegdana. Sa ovom idejom znam da se mnogi ne slazu, ali dobro svako ima svoj ukus, a moj je da se ispod Kalisa, a do Bulevara Vojvode Bojovica na sada otvorenom prostoru izgradi zidovima kameni utvrdjen srednjovekovni gradic dimenzija 200 x 200 metara. Nakon njega može i pešački most do Ratnog ostrva, za pešačku trasu 10tak km: Hram Sv Save-Terzije-Knez-Kalis-Donji grad-Ratno ostrvo-Zemunski Kej-Gardoš.
 
Слажем се да прво треба да се уреди саобраћај са "пеглањем" и проширењем Дунавске и заокруживањем уличне матрице која је сада неприродно пресечена. Значи прво да се настави Дунавска право дуж пруге од кривине код факултета савремених уметности до раскрснице Цвијићеве и Поенкареова, и да те две улице буду граница парка целом својом дужином и да се парк даље настави на Аду Хују иза моста.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739873#p739873:3ttx67pf je napisao(la):
Drakche » 19 May 2020 08:31 am[/url]":3ttx67pf]Mali prikaz mogucnosti kanala umesto parka. Interesovalo me je da li uopste postoji sirina za tako nesto, ako budem merio precizno u metar.
Rezultat je da postoji mesta za 4 trake za vozila, dve prostrane pescko-biciklisticke trake sa obe strane kanala i za jedan "pravi" sirok kanal.
Za zelene porvsine nema puno mesta, sem za drvored sa obe strane.
file.php

Vrlo interesantno ! :kk:

Moze i da se razradi !
 
Zaniljiv pristup vredan pažnje.
 
Заниљмиво, свакако, али мислим да Београд има сасвим довољно воде, и да нам је зеленило далеко потребније.
 
Vrh