U gradovima poput Beograda koji ubrzano gube zelene površine svaki park je dragocen, posebno površinski veliki. Upravo iz tog razloga treba pribeći sadnji što više zelenila, dakle izbeći betonske i druge veštačke površine. Nadležne očigledno mrzi da održavaju jer je postala praksa graditi staze, ne pipati ih dok neko "vrat ne skrlja", nakon toga se hvaliti pred kamerama kako se sve obnavlja, uz poricanje loše izvedenih radova.
Ne treba zaboraviti činjenicu šta je zapravo taj trenutno slobodan trakt slobodne površine. U pitanju je saobraćajni koridor. Da bi izbegli komplikacije u budućnosti sve moguće drumske ili šinske koridore bi uvek trebalo legalno zaštititi od bilo kakve gradnje "stalnih objekata" bez obzira da li trenutno postoji potreba ili ne. Zbog te kratkovidosti nam je sve i otišlo u k. Kasnije troškovi gradnje prevaziđu mogućnosti iako se do tada za gradnju već javi veća potreba od prethodno građenih ***darija.
S tim u vezi u najgorem slučaju dolazi u obzir relativno jeftin privremeni park koji bi kasnije mogao biti rekonstruisan na sanduku podzemnog drumsko-šinskog (autoputno-pružnog) pravca. Od ulica prilikom gradnje podzemne trase potrebno je napraviti deo Tadeuša Košćuška u nivou, kao i izlaze (ka Novom Beogradu u Dunavskoj-Vojvode Bojovića, ka Krnjači u Dunavskoj-Dubrovačkoj, odnosno u oba smera u sklopu prilaza novom mostu u liniji Žorža Klemansoa). Železnica može pratiti pravac od Krnjače do Obrenovca, ili čak od Vojlovice, uz krak ka žel. st. Novi Beograd. Stanice Blok 19A, Blok 17, Tadeuša Košćuška, Žorža Klemansoa (donji dek novog mosta) i Zrenjaninski Put sa fider terminalom pokrile bi deo pravca zatvorenog dela starog čvora, uz bolju integraciju multimodalnog sistema JGP pristupačnijom stanicom u odnosu na Krnjača Most.
Kao dobar primer kamuflaže ključne drumske saobraćajnice navešću ukopanu deonicu M30 u Madridu sa linijskim parkom na površini.
Dakle u Madridu na površini koridor gradskog autoputa može izgledati ovako:
https://www.google.com/maps/@40.3859523 ... 384!8i8192
Ili ovako
:
https://www.google.com/maps/@40.3952794 ... 384!8i8192
Samo nek nastave da grade unedogled, nek opterećuju onu funkcionalnu šaku jada. Trenutno ne pomišljaju na tako nešto ali vremenom će se svakako javiti potreba za tim. Posle će biti primorani na trošenje znatno veče sume. Još ni Skadar od Orlovače do Pančeva još otvorili nisu, a ovamo govore o tunelu Gavrila Principa-Despota Stefana koji neće imati opšteg uticaja za ceo grad. Novi bulevar na tom mestu nam je najmanje potreban.