Šta je novo?

Leva obala Beograda -Borča- Ovča-Krnjača-Kotež Padinska Skela-Kovilovo-Ritovi

Industrijske zone su kao pandorine kutije, kada krene jedna, dodje i druga, pa kad budu sravnili prirodu u beton lagano tiskajuci se blize gradu i obali onda ce biti kasno za alarm.

Takdoje, Zemun zasluzije svoje novo naselje preko Dunava, sa svih strana je opkoljen industrijskim zonama.
 
Ђилас је прецизирао да се ради о ПКБ-овом земљишту уз будућу саобраћајницу која не иде поред Дунава, већ под 90 степени на њега. Нема везе са Чапљом. То је земљиште стопостотно у власништву Београда и пар километара је удаљено од насељеног дела Борче.
 
Kad je davno planirana izgradnja drugog (Novog) Beograda, a to je bilo i pre i posle WWII. Mnogi su bili protiv. Navodili su i razloge koji su izgledali opravdani. Te to je močvarno zemljište, to je bacanje para, to će usporiti izgradnju starog Beograda, niko tamo neće ići itd. Pa je onda N.B. decenijama bio samo velika spavaonica ali već su se bili utišali glasovi protiv. Sada takvih glasova više uopšte nema . Govori se mnogo o rekonstrukciji Narodnog Muzeja. Smatram da bi i za NM trebalo podići novu, velelepnu zgradu na NB. Biće i nova opera a i neki fakulteti će se seliti tamo. Tako će biti i sa Trećim Beogradom. Neće to biti samo glavni grad Srbije već će biti glavni grad jugoistočne Evrope. Ne zato što to neko želi već zato što mu je takav geografski položaj. Živi bili pa videli!
 
Не бих рекао да Трећи Београд може да дожици судбину Другог Београда. Пре свега, физички је одвојен од остатка града и самим тим је предалеко. На НБГ страни ближи мост од тренутног се сигурно неће градити јер би морало да се руши пола историјког Земуна. Са старобеоградске стране, опет, ближи мост од Панчевца неће никада бити. Од Кинеза до Панчевца је превелико физичко растојање да би се икакав нормалан град ту развио.

Осим тога, обала Дунава је заштићено водоизвориште, те би град био доста далеко од обале.

Треће, и најважније. Никакав услов за било какав метро једноставно не постоји. А без те опције, нема говора о озбиљном граду.

Четврто. И да се цела Србија испразни и дође у БГ, и да БГ постане центар овог дела Европе, опет нема никакве потребе за Трећим Београдом будући да је огроман проценат земљишта у ужем језгру садашњег Београда неискориштен а ту има места за још милион људи сигурно. Плус читава насеља траба да се урбанизују а сада су селендре. Навешћу само Маринкову бару.

Пето. То насеље би било неоправдано скупо узевши у обзир све ове проблеме, а у 21. веку је врло нерационално градити град у ширину а поготово ако има јако лоше саобраћајне предуслове.

Трећи Београд, уколико се изгради биће лошије саобраћајно повезан него данашња брда на Југу Београда.
 
Čitao sam tekstove stručnjaka protivnika izgradnje Novog Beograda (II) pisane pre 60 - 80 godina. U dlaku isti argumenti koje sada navodi STf protiv trećeg Beograda. Stf, nisi dovoljno dalekovid i pesimističan si. Svi današnji naizgled nerešivi problemi biće beznačajni za jedno 40 godina. Ova kriza, ma kako je teška, bliži se kraju. Srbija će ući u EU. Ti kažeš preko Dunava biće daleko. Pa deo iza Slavije bio je svojevremeno daleko. Kad sam se ja doseliko na Dedinje pre 50 godina to je bila daleka periferija, Bio je jedan autobus koji je išao svakih 45 minuta> Iza poslednjih dedinjskih kuća bili su kukuruzi i šumarci. Po dvorištima su ljudi držali živinu. Jedan komšija je, nećete verovati, imao kravu. Sve se to promenilo. Danas sa Dedinja i Banjice imaju dve trolejbuske linije, tri tramvajske i četiri autobuske koje idu za sve krajeve starog i Novog Beograda i Zemuna. Inače potpuno si u pravu za mostove, Izneđu sadašnjeg Pančevačkog i Kineskog koji se gradi (mislim da su oni udaljeni vazdušnom linijom jedno 4 km.) neće i ne može biti novih mostova. Oni predlozi za mostove preko Ratnog Ostrva srećom su defintivno odbačeni.
 
dedinje":2jgnmqun je napisao(la):
Čitao sam tekstove stručnjaka protivnika izgradnje Novog Beograda (II) pisane pre 60 - 80 godina. U dlaku isti argumenti koje sada navodi STf protiv trećeg Beograda. Stf, nisi dovoljno dalekovid i pesimističan si. Svi današnji naizgled nerešivi problemi biće beznačajni za jedno 40 godina. Ova kriza, ma kako je teška, bliži se kraju. Srbija će ući u EU. Ti kažeš preko Dunava biće daleko. Pa deo iza Slavije bio je svojevremeno daleko. Kad sam se ja doseliko na Dedinje pre 50 godina to je bila daleka periferija, Bio je jedan autobus koji je išao svakih 45 minuta> Iza poslednjih dedinjskih kuća bili su kukuruzi i šumarci. Po dvorištima su ljudi držali živinu. Jedan komšija je, nećete verovati, imao kravu. Sve se to promenilo. Danas sa Dedinja i Banjice imaju dve trolejbuske linije, tri tramvajske i četiri autobuske koje idu za sve krajeve starog i Novog Beograda i Zemuna. Inače potpuno si u pravu za mostove, Izneđu sadašnjeg Pančevačkog i Kineskog koji se gradi (mislim da su oni udaljeni vazdušnom linijom jedno 4 km.) neće i ne može biti novih mostova. Oni predlozi za mostove preko Ratnog Ostrva srećom su defintivno odbačeni.
ја би пре волео да се од ратног оства направи ново дединје посто колоко сам ја упуцен оно стоји праѕно
 
sasa901":2ovrx2z3 je napisao(la):
ја би пре волео да се од ратног оства направи ново дединје посто колоко сам ја упуцен оно стоји праѕно

Јесте да анонимност омогућава човеку да пише глупости какве хоће, али не значи да он то треба и да ради.
 
ko kaže da ne može da se ugura još jedan most između pančevca i kineza...


evo idealne lokacije

1.jpg
 
Pancevac i novi kineski most su udaljeni jedan od drugog vazdusnom linijom 10 km . To je stvarno veliko rastojanje . Ali do juce, postojao je samo pancevac pa se sa druge strane naselilo oko 100 000 ljudi . Inace most koji bi se pravio izmedju ova dva mosta , trebao bi da ide bas preko velikog ratnog ostrva . Ako ne most onda tunel , ali to su ogromne investicije . Sve ostalo ne bi imalo mnogo uticaja
 
Zato što su nekada nešto radili ne mora značiti da to moraju opet da rade. Šta beograd realno dobija 3.beogradom? Nije mi jasno jer gledajući GE Beograd je izgrađen po diagonalnoj liniji a sve okolo žvrlji prazno, u čemu je smisao graditi u još jednom pravcu? Grad treba zaokružiti jt. popuniti a ne širiti ga u nedogled. Beograd realno ima više od pola 1.beograda ruralno naseljenog, ostalo je prazno, a više od pola 2.beograda su njive, a vi bi da gradite čak 3.beograd. Ne shvatam, objasnite mi.

Zar nije logičnije popuniti postojeće njive i izgraditi potrebnu infrastrukturu da bi mogli svi građani da imaju pristup bulevarima, brzim putnim vezama, kanalizaciji, grejanju, brzom internetu, školama, poslu, bolnici, šoping molovima...nego da se raznosi populacija pa da treba neko da putuje 2h po seoskim putevima punim semafora da stigne na željeno mesto, jer Srbija nije bogata pa da gradi kao Holandija. Sve je u takvom gradu skuplje, i izgradnja metroa, autoputeva, mostova...a i održavanje iste infrastrukture. Na šta želite da vam grad liči, na Beč ili na Atlantu? Beograd sa svom mogućom okolinom ima 1,6mil stanovnika a Beč 2,5mi - uporedite gradove na GE pa će vam biti sve jasno. Urbanizacija a ne ruralizacija.

Uostalom posleratni Beograd i Beograda danas nisu isti gradovi. Beograd tada je imao populaciju i prosperitet i zato se je i razvijao. Beograd je tada građen za državu od 25mil pa se tome skladno i širio. Srbija danas jedva da ima 7mil stanovnika, prosperiteta nema, nema ni potrošačkog novca koji pokreće građevinstvo jer nema ko da kupuje stanove ni da iznajmljuje poslovne prostorije.

EDIT: A razlog zbog kojeg se ljudi sele na periferiju je ekonomski a to je probem politike jer u Srbiji politika diktira ekonomiju, i taj problem treba rešavati politikom a ne tako što će se praviti putevi da bi mogli ljudi da odlaze 50km daleko u neke selendre.
 
Beograd treba smanjivati i uredjivati, a ne siriti...
Mora se ici ka urbanizaciji okolnih nelegalnih naselja i dovodjenja stanovnistva u urbanisticki planirana naselja za koja jos postoji obilje mesta...
 
Uglavnom se slažem, uz jednu ogradu: ima ljudi koji bi da žive u blizini grada, a opet da ne žive u kokošarniku sa stanovima od 40kvm (karikiram).
Drugim rečima, hajde da pravimo neka humanija nova naselja, da budu gradska, ali da ne bude 500 stanovnika po kvadratnom metru (opet karikiram), da imaju infrastrukturu ali i zelenilo i sl.
 
ja se zalazem za treci beograd, jer to ima i politickih efekata: vojvodjanski deo zemlje vise uvezati preko beograda za centralni deo i tako homogenizovati drzavu. nekako mi je ekoloski prihvatljivije imati rastreseniji grad nego natrpaniji- mozda te rupe u mapi grada beogradu i daju neki osobit smek i raznovrsnost.... ne volim pretrpanost i preteranu urbanizovanost- i mada je to skuplje- beogradu trebaju zabacena, zelena, satelitska naselja- koja vec i ima- ali da ih je jos....
 
louderick":1vhzz7zg je napisao(la):
ja se zalazem za treci beograd, jer to ima i politickih efekata: vojvodjanski deo zemlje vise uvezati preko beograda za centralni deo i tako homogenizovati drzavu.



prvo zašto zemlja mora da nam bude homogena?


zar nije raznovrstnost prednost? nego svi da budemo isti?

drugo.

jadni mi ako takvim trikovima treba nekog da uvezujemo.... to je toliko pogrešno na mnogo nivoa.


to me podseća na SAD. ja lično preferiram evropu
louderick":1vhzz7zg je napisao(la):
nekako mi je ekoloski prihvatljivije imati rastreseniji grad nego natrpaniji- .

upravo suprotno. ekološkije je imati "natrpaniji" grad.



louderick":1vhzz7zg je napisao(la):
mozda te rupe u mapi grada beogradu i daju neki osobit smek i raznovrsnost....

ne predstavljaju ni šmek ni raznovrsnost.

to su spomenici neracionalnosti, rasipanja, bahatosti....

gradimo naselja na kraju gradova, kao što su stepa i blok 72, a najbolji delovi grada nam trunu u raznim skladištima, prugama, propalim fabrikama, ili što je dosta čest slučaj na novom beogradu, jednostavno su livade.
 
Као што сам већ рекао, у 21. веку ширити бесомучно град у ширину са спратнишћу 6+ 1 је катастрофално и економски, и социолошки и еколошки.

Зашто бисмо ми правили још мостова преко Дунава, скупоцене тунеле, ширили метро на ту страну што би било невероватно скупо и за један Њујорк када не морамо.

Ако је одлука да се град шири на ту страну, једноставно ће све то морати да се гради, а изградиће се никада, јер ни НБГ не можемо још увек да повежемо ни саобраћајно ни бициклистички ни метреоом, а нећемо то још моћи урадити квалитетно ни у наредних 20 година. а пошто се неће изградити, ви претпоставите какав квалитет живота ће ти људи имати..... осудиће генерације Београђана на саобраћајно малтретирање без разлога....

Београд без 3. Београда има капацитет за наредних 50 година да попуњава рупе у свом урбаном ткиву. Тек тада би се поставило питање проширења на север. И то можда.

Кинески мост није "шанса за развој 3. Београда" већ шанса за развој садашњег Београда. Он је нешто што је требало јуче.
 
stf":2eu2pzic je napisao(la):
Кинески мост није "шанса за развој 3. Београда" већ шанса за развој садашњег Београда. Он је нешто што је требало јуче.

u potpunosti se slazem sa stf-om u vezi ove teme. klasicni srpski kompleksi i megalomanija, samo cekam da krena prica i o 4 beogradu koji ce valjda postojati u 4 dimenziji.
 
MilisaV je potpuno u pravu, može se izgraditi još jedan most preko Dunava koji bi išao preko sadašnje luke. Pošto se Beograd nalazi na ušću jedne velike reke u drugu još veću reku logično je da ima tri dela. Stari, noviji i najnoviji. Tako će obe reke teći kroz sam grad. Zato su amerikanci i dali Beogradu 3 mesto u svetu po lepoti položaja - posle Rio de Žaneira i Istambula. Je li moguće da između kineskog i pančevačkog mosta ima čak 10 km. Ja sam procenio 4 i drastično podbacio. Mislim ipak da je i 10 preterano.
 
Te dimenzije se danas na google earthu mogu lako izmeriti i to sa velikom preciznoscu . Nema 10 km vec 9.2 km na Borcanskoj strani i 9.8 na Beogradskoj , jer nisu paralelni . Za poredjenje ( sa Savskim mostovima) , Most na adi i Brankov udaljeni su jedan od drugog 2km na Novobeogradskoj , odnosno 3.2 km na Beogradskoj strani .
 
MilisaV je rekao:
prvo zašto zemlja mora da nam bude homogena?
zar nije raznovrstnost prednost? nego svi da budemo isti?

blago tebi kad ne razlikujes homogenost od uniformnosti i "istosti"...


MilisaV je rekao:
upravo suprotno. ekološkije je imati "natrpaniji" grad.
nesporazum je nastao u tome sto ja volim zelene, sumovite rupe u gradu, a ne sve da bude prenaseljeno.

MilisaV je rekao:
gradimo naselja na kraju gradova, kao što su stepa i blok 72, a najbolji delovi grada nam trunu u raznim skladištima, prugama, propalim fabrikama, ili što je dosta čest slučaj na novom beogradu, jednostavno su livade.

svaka ti cast na ideji da povecavas gustinu naseljenosti u uzem centru gde su vec tesne i nepropusne ulice. te supe i skladista u centru trebaju da se urede i izgrade, ali kao poslovni prostori, hoteli ili drugi privredni objekti, a ne da se tu "strpava" dodatni narod da zivi.
 
Nema nista lose u homogenizovanju drzave...

Ali da se to radi megalomanskim projektima ili jos gore kvazi megalomanskim projektima gde bismo dobili novu kaludjericu u Banatu - ne slazem se...

Beograd treba da se smanjuje... Treba se krenuti u ozbiljnu urbanizaciju i plansku gradnju stambenih blokova, a ne dozvoljavati privatnicima da grade krmace sa 100 % zauzeca placa po celom gradu... Jeftine kvadrate ponuditi novim stanovnicima, a rast rubnih mesta zauvek onemoguciti...

Grad sto je veci, vise kosta, sto zbog infrastrukture, sto zbog troskova transporta, sto zbog ekologije... Mi smo daleko od toga da optimalno koristimo sadasnji Beograd i naravno da sve ove ideje podrazumevaju da Kosutnjak, Zvezdarska, Ratno, Park Prijateljstva, Avala - ostanu netaknuti...

Taj americki san o zivotu na periferiji grada punoj zelenila, uredjenih sirokih ulica, sa velikim dzipovima u garazama i ogromnim bulevarima koji te dovode do centra je samo san...

Veoma skup san, koji je privremeno bio omogucen najvecim pljackasima na svetu u poslednjih 200 godina... Sako ko gaji iluzije da je takav zivot pozeljan i moguc je po meni veoma zlonameran prema svom okruzenju i brine samo za svoje...

Napominjem da nisam hejter americkog nacina zivota vec realista... I meni je to primamljivo ali jednostavno shvatam da je nemoguce...
 
Bgd da se smanjuje. . . svašta ,
meni su nedostupni postojeci isforsirani kvadrati ,
koj km više i može da se sanja o starom Srpskom snu svakog domacina -kuca sa okućnicom
zašto to nazivati kvarnim Američkim snom kad je naš još stariji :D
živim u majmunrniku gde malo-malo neko trese kavez muka mi je od toga :mrgreen:
Danasnje dostupne tehnologije umnogome omogucavaju jeftiniji i udobniji život u kuci :p
muka je samo što su se mnogi paraziti okačili o vrat svakome ko pokuša da ostvari tako nešto
a glavni kočničari jesu upravo ti paraziti koj prvo pojedu infrastrukturu a poješce i 3 Beograd :(

Cena kvadrata placa u 3 Beogradu treba da bude jednaka čestici cene infrastrukture ni cvonjka više
 
Боцо, па то што причаш и желиш, већ постоји. Има толико лепих приградских и зелених насеља око Београда са кућама и окућницама и лепим двориштима.....а, да....та лепа насеља имају средњевековну инфраструктуру, очајан градски превоз ни ж од железнице, проблеме са канализацијом........

......у 3. Београду ће бити боље? Ма важи.

Као што рекох, Београд већ има све што му је потребно, и то недовршено.

Имамо недовршене високоурбане средине : ИМТ, ЛУка Београд, Раковица.
Имамо недовршене елитне средине: Савски амфитеатар...
Имамо недовршену љупку периферију: авалска и грочанска села...

Људи, све имамо и све је недовршено, и уместо да довршавамо оно што имамо, треба да подижемо још једно такво место које никада неће бити инфраструктурно нормализовано......

Јесмо ли ми нормални? .............Јесмо ли ми рационални?.............није ни чудо што смо сиротиња.
 
апсолутно се слажем са СТФ. у свакој речи!! нема потребе да понављам да би било гласније, све је рекао.

додао бих само да није једини проблем да ли ћемо ми хтети да се развије "3. београд" он ће почети да се прави чим се заврши мост. људи ће правити на туђим њивама, на својим њивама без икаквог плана. улице ће бити 3,5 м ширине (од ограде до ограде) и ићиће цик цак. биће све слепе. то је реалност Борче (за њу могу да причам јер сам био у таквим њеним деловима).
 
U vreme nastanka Kaludjerice GUP nije zeleo da vidi ni da prizna postojanje iste
- rezultat je najvece divlje naselje u Evropi i BG grbetina
Hoce li opet GUP praviti slepci ? verujem da hoce
mogu da ponude desetak besplatnih tipskih objekata u planiranoj infrastrukturi ali nece jer treba hraniti parazite
taksama za ne postojece atomsko skloniste i koje kakvim dr idiotarijama
e zato ste oboje u pravu , birati izmedju grbe i nicega bolj je bez grbe :D
nazalost ljudi imaju gadnu naviku da zele krov na glavom pamakar bila Kaludjerica 2
 
Vrh