Šta je novo?

Lasta

Jedno pitanjce...

Gde staju sada Eurolines busevi? BAS novoizgrađeni deo, NBG...?
 

Весић: „Ласта” добила упозорење пред раскид уговора


Град Београд је утврдио да „Ласта” 16. маја није остварила, без образложења, 129 полазака на приградским и локалним линијама, а 17. маја још 134 поласка, изјавио је гостујући на ТВ Хепи заменик градоначелника Горан Весић.

– То се посебно одразило на квалитет превоза у Младеновцу где су се стварале велике гужве. Такво „Ластино” понашање је недопустиво. Град Београд уредно плаћа сваки километар који они превезу, па ће и они поштовати своје обавезе. Нисам још чуо да су се извинили грађанима Младеновца, који су тих дана због њих каснили на посао. Зато су добили последње упозорење пред раскид уговора – рекао је Весић.

Буде ли се овакво понашање поновило, нагласио је Весић, Град Београд ће сигурно раскинути уговор са „Ластом”.

 
Bilo malo pre u Hronici. Lasta se pravda time da nisu imali dovoljno tehnički ispravnih vozila i to je to. :violina:

Oni su dužni da ispoštuju 97% polazaka da bi dobili 100% novca (tako sam barem shvatio)
 
Ijuu, što je oštar i opasan ovaj Vesić. Da se naježiš i skameniš od straha kad pročitaš njegove izjave. :rolleyes: Pitam li se samo ko je tu Lastu zajedno sa ostalim prevoznicima uslovio da sklanjaju vozila iz saobraćaja čim napune 10 godina, iako mogu mnogo duže od toga da ostanu u saobraćaju i ko ju je planski izbacio iz gradskog prevoza. To su isti oni koji su GSP doveli u ambis sa svojim tursko-kineskim prijateljstvom i koji nisu raskinuli ugovor sa pojedinim prevoznicima koji 7 godina nisu u stanju da ispune ugovorne obaveze. To njemu i odgovara, da raskine ugovor i da angažuje nekog svog privatnika koji će, tradicionalno, napuniti vozni park tursko-kineskim đubretom i gde će gdin Vesić jako dobro da profitira.
Ne branim Lastu nikako, ali ovom čoveku ozbiljno treba zabraniti da se oglašava po pitanju javnog prevoza koji je on lično doveo u stanje u kom jeste sa svojim nerealnim zahtevima i nabavkama punim mutljavine i nelogičnosti.
 

Одржан састанак представника Града Београда и „Ласте“


Данас је у просторијама Секретаријата за јавни превоз Града Београда одржан радни састанак између представника Секретаријата за јавни превоз и представника СП „Ласта“ а.д. Београд.

Састанку су између осталих присуствовали секретар Секретаријата за јавни превоз Јовица Васиљевић и генерални директор СП „Ласта“ а.д. Београд Владан Секулић. Састанак је одржан поводом неодржаних полазака на приградским линијама у мају месецу од стране СП „Ласта“ а.д. Београд.

Hа састанку је предочен број полазака који није одржан од стране превозника, а разговарано је и о техничким капацитетима и могућностима превозника за одржавање планираних полазака у складу са редовима вожње. Представници СП „Ласта“ а.д. Београд су се сложили да је било проблема са исправношћу возног парка и најавили набавку нових возила чиме ће обезбедити већу поузданост у испуњењу уговорних обавеза. Такође, представници СП „Ласта“ а.д. Београд су изјавили да ће се предузеће потрудити да поштује и испуњава уговорне обавезе како би грађанима пружило услугу у складу са планираним редовима вожње.

Секретаријат за јавни превоз ће наставити да прати рад овог, али и свих осталих превозника, поступати у складу са уговором, инсистирати на испуњењу уговорних обавеза и пружању адекватне превозне услуге грађанима Београда.

Секретаријат за јавни превоз истиче да град Београд благовремено испуњава све своје финансијске обавезе у складу са уговором, како према СП „Ласта“ а.д. Београд тако и према осталим превозницима.

 
Lasta ima ozbiljnih problema i sa nabavkom goriva. Pre neki dan NIS obustavio isporuku, snalaze se dan za dan. Sve deluje kao priprema za nekog da preuzme.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Nijedna strana nije čista, samo sada Vesić pere ruke od Laste nakom što je, konačno, izašlo duboko u javnost da Lasta pravi probleme u javnom prevozu. Sve su oni to znalo ko koliko vozi i ko koliko ne obavlja svoje polaske i kolike su gužve, samo nisu hteli ništa da urade povodom toga. Ja čisto sumnjam da, npr. na liniji 493 od toliko putnika da se baš niko nikada nije žalio na prepunjenost i stajanje u autobusu na autoputu.
 
Kako bre da Lasta postane državno preduzeće?! Pa i sad je državno.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Pravno i formalno je a.d.
Neformalno, na ovaj ili onaj način je državno.
Država sada prodaje nekih 30% akcija, a ne prodaje akcije koje ima Pio fond, kao i ostale državne firme. Sistem upravljanja u Lasti je politički godinama unazad, od 2001. Ima status u restruktuiranju, poslednji put da je neko uopšte dao ponudu je pre skoro 10 godina.
2019.godine u pozivu za privatizaciju, država je davala 77% vlasništva, ostalo su mali akcionari, u međuvremenu deo akcija, država je 'podelila' sama sa sobom, tako da priča o tome da postane javno preduzeće nakon svega, deluje suludo.
Na jesen će biti 21. Godina od uvođenja firme u status traženja rešenja za njih, jedino što se nije izmenilo da su godinama sigurno skrovište za more parazita na državnoj sisi.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Voleo bih da mi neko objasni, jer mi je lično neshvatljivo kako Lasta može da drži 313. Dobro se sećamo da smo sa 2015.godinom završili sa Lastom u gradskom prevozu. Prvih par meseci 2016. su držali potez 600, tako da smo zvanično na proleće 2016. u potpunosti izbacili Lastu iz gradskog prevoza i od tada Lasta radi isključivo na prigradskim linijama, odnosno na linijama nekadašnjeg ITS 2 sistema. To su linije: od 350 do 366A; od 450 do 499; od 560 do 593B i lokalne linije Mladenovca, Barajeva, Obrenovca, Lazarevca i Sopota. Linija 313 spada pod gradske linije, pa mi je samim tim nelogično da Lasta može da radi na njoj. Bilo je izuzetaka da se Lasta vraća u gradski prevoz. Linije 7A i 9A1 je održavala Lasta dok se radilo na Savskom trgu tokom februara i marta 2020. a minibusi su radili i na 309L1, ali su sve to bile vanredne situacije i nedostatak vozila za te privremene linije.

Inače, evo i fotke novouvedene sporne linije.

Lastin #78412, linija 313, terminus Mirijevo 4:
Zvanična podela na gradske i prigradske linije odavno ne postoji. Ostala je ipak u navikama ljudi, žargonu, kao zaostavština nekih starih (ne povratila se nikad) vremena. Tako npr. 860 lagano uđe u BAS i postavi se na peron, još gore, i 860i, 860 mv, koji su tipične gradske linije, po svim svojim karakteristikama, dok je tako nešto nezamislivo za 511, 551, 601...
 
Vrh