Šta je novo?

Laki metro

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
19.492
Pohvaljen
41.191
Sta se desava sa planiranom prvom trasom lakog metroa od Ustanicke do Tvornicke. Nigde nisam uspeo da nadjem detaljnu trasu prve linije sem one simpaticne animacije. Interesuje me sta je planirano za rusenje i koji deo ce biti podzemni a koji nadzemni. Moje interesovanje je tim vece zato sto mi je stan bukvalno na onom suzenju odmah posle Cvetkove pijace sa leve strane (gledano prema Ustanickoj). Znam da je to usko grlo bulevara ali nisam siguran sta ce sa tim biti. Ako se ne varam relativno skoro su vrsena seizmoloska ispitivanja u slucaju izgradnje linije i uticaja na okolne zgrade.
 
trasatrasalm0pe.jpg


TRASA PRVE LINIJE

Trasa je postavljena površinski, u baštici, po sredini Bulevara kralja Aleksandra i ide do ukrštanja sa Sredačkom ulicom, gde ulazi u plitki tunel. Tunel ide ispod Bulevara, do Trga Nilole Pašića, zatim dubokim tunelom ispod Trga Republike i u blagom luku skreće ka ulici Pop Lukina.
Tu je formirana stanica Varoš kapija iz koje trasa dalje nastavlja novim mostom preko Save. Na levoj obali Save trasa ide do stanice Hyatt, gde se vrši ukrštanje sa postojećom tramvajskom trasom, zatim na zapad Ulicom Milentija Popovića i skreće u Bulevar AVNOJ-a gde nastavlja središnjom bašticom do ukrštanja sa Ulicom Omladinskih brigada.
Trasa lakog metroa zatim skreće na sever, ka SO Novi Beograd i kod postojeće kružne raskrsnice nastavlja Bulevarom Mihajla Pupina do terminusa u Tvorničkoj ulici.
Opština Zemun je predložila da se trasa produži od Tvorničke do Keja na Dunavu.

semametroa3qw.jpg


Ukupna dužina predložene trase prve linije lakog metroa je 12,5 km, gotovo polovina trase je ili u tunelu ili na mostu tj. potpuno nezavisna trasa i to u centru grada što je karakteristika pravog metroa. Predviđeno je 20 stajališta od kojih je 8 podzemnih.
Planirano vreme trajanja izgradnje Prve faze lakog metroa iznosi 5 godina, a orijentaciona cena je oko 450 miliona EVRA. Broj putnika na novoj liniji lakog metroa procenjuje se na oko 40 miliona godišnje.

Probaj ovde da vidiš za tvoju kuću
trm6xb.png
 
Sada jedno laicko pitanje!

Ako na trasi mora da se porusi ceo jedan niz zgrada i kuca, da se pritom plati ekspropriacija zemljista, grade zgrade i kuce za ljude koje su iselili i jos gradi cetvorotracna ulica preko toga, zar nije onda, gledano sa strane troskova, svejedno da li se kopa tunel ili radi napomenuto?
(Ja sam inace za obe verzije, i da se prosiri Bulevar, a i da se gradi podzemni metro na toj liniji)!


Sa druge strane, na Novom Beogradu ima dovoljno mesta, pa svejedno bio u pitanju metro ili laki sinski sistem, treba da se gradi na povrsini zemlje! I u Londonu metro ide ispod zemlje samo u centru, i to samo tamo gde mora! Inace ide po najnormalnijim sinama, pored postojecih sina za zeleznicki sistem! U Parizu i Berlinu i Hmaburgu, metro ide po mostovima postovljanim duz celog grada. Tako da brzina ne zavisi toliko od toga da li je metro podzemni ili nadzemni, vec od toga koliko je nezavisan od ostatka saobracaja.

Koliko bi poskupeo ceo projekat kada bi se deo ispod celog Bulevara, od Ustanicke, stavio u tunel?? Dakle, tunel u starom Beogradu, a na zemlji u Novom.

Hvala!
 
"dragan"":nekhy4wc je napisao(la):
Opština Zemun je predložila da se trasa produži od Tvorničke do Keja na Dunavu.
Gde si ovo čuo, prvi put čujem za to?
 
Siniša":3u41ldnf je napisao(la):
Gde si ovo čuo, prvi put čujem za to?
Opština je dala inicijativu da okretnica LM bude ne Keju gde je sada okretnica za buseve 88,610,82,.....
tu ima dovoljno mesta, kad već nisu obnovili park.
To je sasvim dobar predlog i na Keju ima više mesta nego u Tvorničkoj.

kejlm1cm.png


Siguran sam da je ovo Opština predložila,a gde sam čuo ili pročitao, trenuto ne mogu da se setim.
Od nedelje ću da saznam u Opštini više... i šta je bilo sa tom inicijativom.

;)
 
Ja se sećam u prednacrtu GUP-a za 2003. godinu da je trasa LRT-a bila ucrtana do Keja u Zemunu. Kako je usvojen GUP, trasa je predložena samo do Tvorničke ulice.
Već više od šest meseci nema nikakvih zvaničnih vesti o LRT-u. Prema zadnjim vestima od letos, izgleda da se teži što većoj denivelaciji raskrsnica, što je dobro. Navodno se odustalo od depoa u Bloku 66, već će se graditi u useku kod železničke stanice Zemun, gde je nekada išla pruga. Tu je bio plan depoa za (teški) metro iz 1976. godine.
Po nepouzdanoj informaciji, čuo sam da će trasa kod Cvetkove pijace biti denivelisana.
 
^^ ako denivelišu sve raskrsnice u starom delu grada to bi onda već više težilo teškom metrou nego lakom zbog fizičkog odvajanja sa putnom infrastrukturom.
Ni ja ne razumem što odmah nije produžena do centra zemuna, tu bi moglo još jednom da ode ispod zemlje kroz centar pa da izadje na keju recimo, depo može da bude kod žel. stanice Zemun. Mislim da je tako i jeftinije.
 
Mislim da će to biti pravi laki metro, sistem će biti sličan, po trasi, kao u Saint Louisu ili Newcastle-u.
Ako će produžavati do Keja, onda će morati trasa da se spusti ispod zemlje, jer je ulica Nikole Ostrovskog uska. Doduše, ja sam video jednu drugu ideju za produženje, prema gornjem Gradu
buducilrt9ou.png

Ovo je slika iz Prethodne studije opravdanosti lakog šinskog sistema.
Postojala je ideja, čak, da se trasa spusti pod zemlju kroz čitav Bulevar.
 
^^ ja sad ne razumem, ako bude bio 100% nezavisan od saobraćaja (npr kroz denivelaciju) to je dosta više odlika teškog metroa nego lakog? Jedina sličnost će biti što će ličiti na tramvaj, ali i oni mogu bez problema da povezu dosta putnika i nabildaju 80 km na čas ? :p
 
Siniša":m8guw5q2 je napisao(la):
Ako će produžavati do Keja, onda će morati trasa da se spusti ispod zemlje, jer je ulica Nikole Ostrovskog uska.
Nikolaja Ostrovskog jeste uska ulica i sa dosta prometa,ali...sa sev.-zapadne strane je dvorište-park od Šumarskog faksa i Mali park ( bivši Kontumac ) gde "ladno" može da se proširi ulica koliko treba.

zno7wy.png


Ovaj pravac od Tvorničke do Keja se prosto "nudi" za LM , a dolaskom do Dunava ova linija bi dosta značila za goste Zemuna. ;)
 
Steva":t3d8quqz je napisao(la):
^^ ja sad ne razumem, ako bude bio 100% nezavisan od saobraćaja (npr kroz denivelaciju) to je dosta više odlika teškog metroa nego lakog? Jedina sličnost će biti što će ličiti na tramvaj, ali i oni mogu bez problema da povezu dosta putnika i nabildaju 80 km na čas ? :p
Metro je svaki sistem koji je potpuno nezavisan od bilo kog drugog saobraćaja. Razlika između lakog i teškog metroa je konstrukcija vozila, dužina staničnih perona, ukratko veličina. Ako pogedaš pojedinačno po zemljama na sajtu LRT Association http://www.lrta.org/world/worldind.html, videt ćeš razliku, npr. vidi Italiju, Dansku, Francusku ili bilo koju zemlju. E sad, definicija ima puno, ove se ja držim, ali neka te to ne buni.
I tramvaj možeda ide preko 80 km/h, mislim da je najbitnija funkcija sistema.
 
Pa dobro, već jednom smo diskutovali na onom beovoz forumu :D Mislim ne bi trebalo toliko da se opterećujemo da li će metro da bude laki ili teški ili osrednji... najbitnije je da ispuni funkciju da efikasno preveze stanovnike grada sa jedan na drugi kraj, a ako ne bude imao kontakte sa raskrsnicama to bi bilo naravno super!
 
"dragan"":gpmbrpzb je napisao(la):
Nikolaja Ostrovskog jeste uska ulica i sa dosta prometa,ali...sa sev.-zapadne strane je dvorište-park od Šumarskog faksa i Mali park ( bivši Kontumac ) gde "ladno" može da se proširi ulica koliko treba.
Jedino to...čak, štaviše, težnja je da se šinski sistemi "uklope" zelenim povšinama.
 
Onda je stvar rešena, umesto "lakog,poluteškog,teškog,...metroa",nek se zove
Zemunski Metro :)

@Steva-da li si nabavio današnji "Blic" ?
 
Slažem se Stevo, već je bila duga diskusija na zovspozega forumu :D ! Bitno je da on bude funkcionalan i da se infrastuktura valjano uradi. A Grad bi moga već da izabere proizvođača vozila.
 
Sto se tice projekta za Bulevar, od Ustanicke do Cvetka, plan je uradjen i trebao bi do kraja meseca da se pojavi u skupstini grada. Sad, da li ce da se usvoji ili ne, videcemo. Ovo je sve nezvanivno, pa me nemojte drzati za rec. A da ce da se oduzima za prosirenje Bulevara, to sigurno, i to pre svega desna strana, od Ustanicke do Cvetka.
 
Iz "Predhodne studije opravdanosti" 2003g. :

lrm110ow.jpg

lrm226qv.jpg

lrmtext3xl.jpg


Videćemo narednih godina šta će se ustvari izgraditi i koja varijanta.
 
nemanja":1be628nr je napisao(la):
Sto se tice projekta za Bulevar, od Ustanicke do Cvetka, plan je uradjen i trebao bi do kraja meseca da se pojavi u skupstini grada. Sad, da li ce da se usvoji ili ne, videcemo. Ovo je sve nezvanivno, pa me nemojte drzati za rec. A da ce da se oduzima za prosirenje Bulevara, to sigurno, i to pre svega desna strana, od Ustanicke do Cvetka.
Kuku ode moja trosna zgrada sa desne strane. Bez obzira na sve nisam protivnik te ideje ali znate kako problem je u ostatku stanovnistva koje je uglavnom starije i tesko shvata promene. Pa mojoj babi je tesko bilo sto su sklonili ono ruglo kod Cvetkove pijace a zamislite sta ce tek biti ako bude trebala da se seli.
Svakako skoro bilo kakvo resenje je bolje od nikakavog resenja. Nadam se samo da ce to fino uklopiti sa postojecim saobracajem.

Interesuje me i jos da li ce ostati u bulevaru tramvajski sistem ako se uvede LRT. jel mi se cini da nema bas prostora a ni tehnickih mogucnosti za oba.
 
igor":vo9whdsc je napisao(la):
nemanja":vo9whdsc je napisao(la):
Sto se tice projekta za Bulevar, od Ustanicke do Cvetka, plan je uradjen i trebao bi do kraja meseca da se pojavi u skupstini grada. Sad, da li ce da se usvoji ili ne, videcemo. Ovo je sve nezvanivno, pa me nemojte drzati za rec. A da ce da se oduzima za prosirenje Bulevara, to sigurno, i to pre svega desna strana, od Ustanicke do Cvetka.
Kuku ode moja trosna zgrada sa desne strane. Bez obzira na sve nisam protivnik te ideje ali znate kako problem je u ostatku stanovnistva koje je uglavnom starije i tesko shvata promene. Pa mojoj babi je tesko bilo sto su sklonili ono ruglo kod Cvetkove pijace a zamislite sta ce tek biti ako bude trebala da se seli.
Mislim da ćeš biti pristojno obeštećen kao što je sa ostalim zgradama što se ruše. Dobićeš pretpostavljam (novoizgradjeni) stan slične veličine kao tvoj stambeni objekat u NBGD blokovima ili u starom delu grada (kao u Denkovoj Bašti npr.). Tako da je to "dobro u lošem" :)

Interesuje me i jos da li ce ostati u bulevaru tramvajski sistem ako se uvede LRT. jel mi se cini da nema bas prostora a ni tehnickih mogucnosti za oba.
Ima tehničkih mogućnosti, zove se treća pruga, odnosno LRT koristi dve najudaljenije pruge (zbog širine 1.4m) a tramvaj koristi dve uže pruge, može da se koriste i 4 pruge ali to nije toliko praktično (skuplje je) evo primera za 4iri pruge:

2002-10-09-27.jpg

Ovde se 2 uže pruge koriste za tramvaj a 2 šire za LRT. Tako će i u BG.u najverovatnije da bude, tramvaj će deliti prugu sa LRT do vukovog spomenika, odakle će tramvaj da se odvoji dalje prema centru starom rutom dok LRT ide ispod! :)

Evo i sa tri pruge (obrati pažnju na levi kolosek), vide se 3 pruge, ona srednja je bliža desnoj pruzi:
2017525145b23ad3dcbbd.jpg
 
Nisam bas siguran koliko je u nasim uslovima ovo resenje sa tri ili ceiti pruge prakticno. To bi zahtevalo izmestanje postojece konstrukcije i sinhronizaciju oba sistema. Mislim da bi tramvaj dosta usporavao i gusio saobracaj, i samim tim bi se izgubila prednost lrt-a.
 
pa ne bi previše, mislim da bi se neke tram linije i ukinule. A postojeća konstrukcija bi se ionako izmestila pošto LRT treba da ide nasred bulevara dok će se prostor gde su sada tram šine iskoristiti za nove saobraćajne trake u bulevaru.
 
Gradnja počinje 2008 .godine, a završetak linije 2012. godine.
 
Lično, za klasični metro, ali neka i ovaj dobro urade.
 
~markvel~":3juc6mfn je napisao(la):
Za koju ste vi varjantu metroa .. ova prva varjanta tj ... Laki metro ili za takozvani teski metro(klasican metro) ???
Beograd je grad koji se ubrzano uvecava i razvija i zato mora da dobije tzv. teski klasicni metro koji bi funkcionisao potpuno autonomno od ostatka saobracaja. Plus, BG je jedini glavni grad u Evropi (izuzev Ex yu prestinica i Tirane) koji nema metro.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh