bigvlada
Advanced
U poslednje vreme ima više vesti pa da ih slažemo na jedno mesto
„Fijat“ zainteresovan za fabriku
Autor: N. Radišić | 25.04.2008 - 08:24
Delegacija menadžera iz italijanskog „Fijata“ juče je posetila „Zastavu“ i obišla sve pogone kragujevačke fabrike. Grupu biznismena predvodio je potpredsednik „Fijata“ Stefan Kepter, jer je ova firma zainteresovana za proširenje saradnje sa srpskom automobilskom industrijom i za eventualnu kupovinu fabrike.
Da li će „Fijat“ hteti da uloži najmanje 250 miliona evra u modernizaciju zastarele tehnologije i da uposli, kako je predviđeno planom „Zastave“, 4.000 radnika, pokazaće se kroz nekoliko meseci. Tender za prodaju „Zastave“, najavljivan za decembar prošle godine, odlagan je do sada dva puta, a ministar za ekonomiju Mlađan Dinkić je kao novi rok istakao septembar.
„Zastava“ je kroz prodaju svoje imovine do sada izmirila sve zastarele obaveze prema „Fijatu“, i vratila dug od 11 miliona evra. U isto vreme, uloženo je i 14 miliona evra za kupovinu nove montažne linije, delimično robotizovane, na kojoj se proizvodi srpski „punto“, po italijanskoj licenci, sa oznakom „Zastava 10“. Ovo je i dalje strani automobil, koji se u Kragujevcu sastavlja od gotovih delova koji stižu iz Italije. Da bi nosio oznaku „napravljeno u Srbiji“, ovaj automobil mora da ima najmanje 60 odsto delova (od ukupno 1.000), koji su napravljeni u domaćim fabrikama.
Na novoj montažnoj liniji u „Zastavi“ može da se napravi 40.000 automobila godišnje, a do sada je, za proteklih osam meseci, tu sklopljeno blizu 5.000 „punta“. Kako tvrdi direktor „Zastava auta“ Zoran Bogdanović, „moguće je i da će se u Kragujevcu sklapati još jedan ‘Fijatov’ model“.
Tržište Srbije je siromašno i premalo za bilo kog svetskog proizvođača vozila, ali je interes stranih kompanija pre svega, kako saznajemo u poslovodstvu „Zastave“, u „jeftinoj ali kvalitetnoj radnoj snazi“. Ukoliko se „Fijat“ odluči da kupi „Zastavu“, moraće i da prihvati uslove sindikata koji traže i otpremnine od 300 evra po godini radnog staža za sve radnike koji dobrovoljno napuste fabriku.
Do sada je „Zastavu“ posetila kineska kompanija FAW, koja proizvodi 1,5 miliona vozila godišnje. Kinezi su zainteresovani da u Kragujevcu prave novi mali automobil, čija cena neće prelaziti 5.000 evra, sa oznakom „hepi“, namenjen tržištu Zapadne Evrope. Zainteresovani za ulaganja u srpsku automobilsku industriju su i Austrijanci, jer je „Magna Štajer“ više puta slala svoje delegacije u „Zastavu“.
Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=39287
„Seićento“ iz Kragujevca
Autor: Ekipa „Blica“ | 26.04.2008 - 06:02
Vlada Srbija planira nov model za privatizaciju fabrike automobila „Zastava“ u Kragujevcu, po kome bi italijanski „Fijat“ postao većinski vlasnik kragujevačke fabrike sa 300 miliona evra ulaganja u rekonstrukciju fabrike, dok bi manjinski vlasnik bila država, saznaje „Blic“. Ovaj model privatizacije biće predstavljen u ponedeljak radnicima ove fabrike.
Naime, „Zastava“ je trenutno društveno preduzeće sa velikim dugovanjima prema državi. Ta dugovanja bila bi pretvorena u kapital države. U toku su pregovori Ministarstva za ekonomiju sa „Fijatom“, kome je država spremna da prepusti većinski paket akcija u „Zastavi“ ukoliko minimalno uloži 300 miliona evra, a ishod pregovora biće poznat do kraja aprila.
- „Fijat“ bi uložio 300 miliona evra u rekonstrukciju fabrike kako bi se podigao kapacitet proizvodnje vozila u narednim godinama na 150.000 vozila. Prvi automobil koji bi se proizvodio je „seićento“ ili novi „fića“ - kaže naš izvor iz Ministarstva za ekonomiju.
On navodi da je „Fijat“ zainteresovan za ovakvu vrstu kombinatorike jer Srbija ima pravo na bescarinski izvoz u EU, gde bi italijanski gigant izvozio ovaj model.
- Srbija bi podržala investiciju sa 50 miliona evra u narednih nekoliko godina, a na ovaj način država bi ostala manjinski vlasnik preduzeća, dok bi „Fijat“ preuzeo menadžerski deo i proizvodnju, a u toj fabrici bilo bi zaposleno oko 3.500 radnika - kaže naš sagovornik, koji ističe da će već naredne nedelje biti poznato da li će ovakav aranžman biti sklopljen ili ne.
Takođe, planirana je i proizvodnja delova za „Fijatove“ automobile, koja bi zaposlila oko 8.000 radnika.
U aranžman bi bio uključen i „Iveko“, koji u „Zastava kamionima“ ima već 33 odsto vlasništva, i takođe bi preuzeo vlasnički paket akcija po sličnom modelu.
„Folksvagen“ već dobio ponudu Vlade
Paralelno sa „Fijatom“, pregovara se i sa „Folksvagenom“, koji traži lokaciju za fabriku u okolini Kragujevca, saznaje „Blic“. Nemački gigant zatražio je 400 hektara u okolini grada za izgradnju svoje fabrike i iz Vlade je već poslata ponuda.
- Sa Nemcima bi bio postignut isti dogovor kao i sa „Fijatom“, a država nudi besplatno zemljište sa kompletnom infrastrukturom i ulaganje od 50 miliona evra u narednih nekoliko godina - kaže naš izvor.
Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=39506
I za kraj, slika novog budženog fiće
„Fijat“ zainteresovan za fabriku
Autor: N. Radišić | 25.04.2008 - 08:24
Delegacija menadžera iz italijanskog „Fijata“ juče je posetila „Zastavu“ i obišla sve pogone kragujevačke fabrike. Grupu biznismena predvodio je potpredsednik „Fijata“ Stefan Kepter, jer je ova firma zainteresovana za proširenje saradnje sa srpskom automobilskom industrijom i za eventualnu kupovinu fabrike.
Da li će „Fijat“ hteti da uloži najmanje 250 miliona evra u modernizaciju zastarele tehnologije i da uposli, kako je predviđeno planom „Zastave“, 4.000 radnika, pokazaće se kroz nekoliko meseci. Tender za prodaju „Zastave“, najavljivan za decembar prošle godine, odlagan je do sada dva puta, a ministar za ekonomiju Mlađan Dinkić je kao novi rok istakao septembar.
„Zastava“ je kroz prodaju svoje imovine do sada izmirila sve zastarele obaveze prema „Fijatu“, i vratila dug od 11 miliona evra. U isto vreme, uloženo je i 14 miliona evra za kupovinu nove montažne linije, delimično robotizovane, na kojoj se proizvodi srpski „punto“, po italijanskoj licenci, sa oznakom „Zastava 10“. Ovo je i dalje strani automobil, koji se u Kragujevcu sastavlja od gotovih delova koji stižu iz Italije. Da bi nosio oznaku „napravljeno u Srbiji“, ovaj automobil mora da ima najmanje 60 odsto delova (od ukupno 1.000), koji su napravljeni u domaćim fabrikama.
Na novoj montažnoj liniji u „Zastavi“ može da se napravi 40.000 automobila godišnje, a do sada je, za proteklih osam meseci, tu sklopljeno blizu 5.000 „punta“. Kako tvrdi direktor „Zastava auta“ Zoran Bogdanović, „moguće je i da će se u Kragujevcu sklapati još jedan ‘Fijatov’ model“.
Tržište Srbije je siromašno i premalo za bilo kog svetskog proizvođača vozila, ali je interes stranih kompanija pre svega, kako saznajemo u poslovodstvu „Zastave“, u „jeftinoj ali kvalitetnoj radnoj snazi“. Ukoliko se „Fijat“ odluči da kupi „Zastavu“, moraće i da prihvati uslove sindikata koji traže i otpremnine od 300 evra po godini radnog staža za sve radnike koji dobrovoljno napuste fabriku.
Do sada je „Zastavu“ posetila kineska kompanija FAW, koja proizvodi 1,5 miliona vozila godišnje. Kinezi su zainteresovani da u Kragujevcu prave novi mali automobil, čija cena neće prelaziti 5.000 evra, sa oznakom „hepi“, namenjen tržištu Zapadne Evrope. Zainteresovani za ulaganja u srpsku automobilsku industriju su i Austrijanci, jer je „Magna Štajer“ više puta slala svoje delegacije u „Zastavu“.
Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=39287
„Seićento“ iz Kragujevca
Autor: Ekipa „Blica“ | 26.04.2008 - 06:02
Vlada Srbija planira nov model za privatizaciju fabrike automobila „Zastava“ u Kragujevcu, po kome bi italijanski „Fijat“ postao većinski vlasnik kragujevačke fabrike sa 300 miliona evra ulaganja u rekonstrukciju fabrike, dok bi manjinski vlasnik bila država, saznaje „Blic“. Ovaj model privatizacije biće predstavljen u ponedeljak radnicima ove fabrike.
Naime, „Zastava“ je trenutno društveno preduzeće sa velikim dugovanjima prema državi. Ta dugovanja bila bi pretvorena u kapital države. U toku su pregovori Ministarstva za ekonomiju sa „Fijatom“, kome je država spremna da prepusti većinski paket akcija u „Zastavi“ ukoliko minimalno uloži 300 miliona evra, a ishod pregovora biće poznat do kraja aprila.
- „Fijat“ bi uložio 300 miliona evra u rekonstrukciju fabrike kako bi se podigao kapacitet proizvodnje vozila u narednim godinama na 150.000 vozila. Prvi automobil koji bi se proizvodio je „seićento“ ili novi „fića“ - kaže naš izvor iz Ministarstva za ekonomiju.
On navodi da je „Fijat“ zainteresovan za ovakvu vrstu kombinatorike jer Srbija ima pravo na bescarinski izvoz u EU, gde bi italijanski gigant izvozio ovaj model.
- Srbija bi podržala investiciju sa 50 miliona evra u narednih nekoliko godina, a na ovaj način država bi ostala manjinski vlasnik preduzeća, dok bi „Fijat“ preuzeo menadžerski deo i proizvodnju, a u toj fabrici bilo bi zaposleno oko 3.500 radnika - kaže naš sagovornik, koji ističe da će već naredne nedelje biti poznato da li će ovakav aranžman biti sklopljen ili ne.
Takođe, planirana je i proizvodnja delova za „Fijatove“ automobile, koja bi zaposlila oko 8.000 radnika.
U aranžman bi bio uključen i „Iveko“, koji u „Zastava kamionima“ ima već 33 odsto vlasništva, i takođe bi preuzeo vlasnički paket akcija po sličnom modelu.
„Folksvagen“ već dobio ponudu Vlade
Paralelno sa „Fijatom“, pregovara se i sa „Folksvagenom“, koji traži lokaciju za fabriku u okolini Kragujevca, saznaje „Blic“. Nemački gigant zatražio je 400 hektara u okolini grada za izgradnju svoje fabrike i iz Vlade je već poslata ponuda.
- Sa Nemcima bi bio postignut isti dogovor kao i sa „Fijatom“, a država nudi besplatno zemljište sa kompletnom infrastrukturom i ulaganje od 50 miliona evra u narednih nekoliko godina - kaže naš izvor.
Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=39506
I za kraj, slika novog budženog fiće