Evo za Igora fotke sa Dragoman-Slivnica od pre ravno nedelju dana, uglavnom deo koji nije bio prošli put, onaj koji sporije ide.
Kraj lota, slike su u kontrasmeru iz pravca Sofije ka granici, od km33 ka km15+500.
Ovde se širi 2+2 bez razdelnog na 2+1/2+1 sa svim elementima AP, na ovom delu posle Slivnice u pravcu juga:
Odavde je opština Slivnica, dok je Hrabarsko gde završava lot 2 i gde je petlja odakle ide lot 3 - opština Božurište, predgrađe koje se lepi za Sofiju
Ovde su skoro počeli, pa i nije nešto, ovi znakovi pokazuju da se ovde mora za Slivnicu iz pravca SF, zatvorena je velika petlja kod pandura
novi nadvožnjak (stari iz se ruši) veće širine, koji posle par km vodi na put za Petrohanski prevoj, Montanu, Vidin, Zaječar, tu je valjda i petlja
nadalje od nadvožnjaka pa do početka proširenje ide sa severne strane
struja je uglavnom izmeštena, kao i neki vodovodi, a prošle nedelje su dobili građevinsku dozvolu i za izmeštanje preostalih vodovoda
ovo je petlja Slivnica, vodi pravo u centar, koja je sada zatvorena zbog radova na proširenju na gabarite autoputa
posle Slivnice ka Dragomanu je 1+1, pa se gradi još jedna 2+1 severno od nje, pa će širiti postojeću na 2+1 (Pirot-Bela Palanka style)
GBS IS odmah napada armiranobetonske konstrukcije kao ovaj propust, pa onda ostalo
sada ima mašina na celoj trasi
a to je deo gde na ovoj krivini treba da rade poveći nasip i gde je valjda ostalo još jedino da se rade obimni zemljani radovi
posle je već kamen
pa je ponegde i rađen nasip trupa puta
ovo je neposredno pred čuvenu devijaciju sa razbucanom kockom
nove naglavne grede na nadvožnjaku, cenim da đe za mesec dana ovde biti grede
namerno sam preskočio deo koji se crni, ovo su finišeri koji su mislim radili cementnu stabilizaciju bliže Dragomanu
kockasta devijacija koja je brzo postala čuvena, možda su odradili i 1. BNS, na vrhu brda je početak lota i Dragoman
zbog ovog iskopa su između ostalog i prebacili na devijaciju, završili ga, u levoj baš narastao i nasip za 5-6 dana
još jedan propust
divim se uvek ovoj slovenačkoj reklami za odmorište ~1000km dalje, ovde su ogulili brdo ostalo malo dole za levu, sprema se i kišna
ovaj potporni je postojao i ranije, sada će zautoput samo malo da ga nabudže
podvožnjak na početku lota/kraju devijacije sa novim elementima krova, dosta brzo napreduje
Lot 1 u nastavku ka granici bi trebalo zvanično da krene do kraja meseca, tako su bar najavili iz ministarstva.
Ovaj lot 2 ide odlično, a zbog devijacije postao je jako interesantan mnogima, rok za vraćanje na staru trasu je 20. novembar ove godine.
I dalje mislim da će uspeti da to završe u približnom roku (za 2 meseca), ali samo jednu stranu (novu, levu) i da će tih 2+1 pustiti dvosmerno.
Posle će od stare magistrale da prave desnu, nisam siguran da li je celom dužinom izorana, možda sad jeste, donedavno nije bila.
Posebno su me impresionirali sa betonskim elementima, koji su i najpipkaviji i ključno je da završe tih par podvožnjaka i nadvožnjaka.
Sve su oči uprte u tih 5,5km zbog devijacije, ali su u poslednje vreme malo nagazili i ostalih 11,5km, tj. napali su celu trasu.
Zvanični rok im je maj 2021., ali je "premijerov rok" kraj 2020. kad "naši ljudi krenu u Beograd na doček Nove godine".
Do kraja zvaničnog bih mogao da potpišem za GBS IS, ovaj premijerov je blago nerealan, nije to uopšte baš tako "piece of cake" ko što se čini.
Jeste ravnica, ali se 11,5km radi pod saobraćajem, pola preostalih 5,5 će takođe pod saobraćajem, ima pod/nadvožnjaka, izmeštanja vodova i dr.
Od devijacije do Slivnice treba da prave levu, pa da prebace saobraćaj u nju, pa da od starog prave desnu sa novim dimenzijama, propustima...
Od ulaza u Slivnicu imaju 2-3 petlje, a nemam pojma kako će tehnički rešiti proširenje sa 4 trake na 2+1/2+1 pod intenzivnim saobraćajem.
Na ta 4-5km imaju proširenje do petlje(?) Slivnica zapad kod Opicveta sa jedne (severne), a posle do Hrabarskog sa druge (južne) strane.
Ali dinamika im je zaista odlična (minus onakva devijacija), u principu čak su i Bugari iznenađeni što GBS IS rade kao Kinezi!