Rupe na "graditeljskom čudu" kod Grdelice, "safari" otkrio nedostatke na putu
Stanje kolovoza na tek otvorenoj novoj deonici autoputa kroz Grdeličku klisuru gore je nego što su to saopštili Koridori Srbije. Osim na mestu gde se i zvanično krpio put, na još najmanje dva mesta ekipa N1 uočila je naprsline i ulegnuća, ali to u Koridorima Srbije nisu želeli da komentarišu.
Nekoliko meseci od pompeznog puštanja u rad "graditeljskog čuda" kroz Grdeličku klisuru, gde je još u izgradnji bilo dosta problema, klizišta i ponavljanja posla, autoput Niš - Preševo je, u ovom delu, na nekoliko mesta propao.
Iz Koridora prvo - umirujuće saopštenje da su površinske pukotine, na samo jednoj lokaciji u pravcu ka jugu, na liniji takozvanog "tehnološkog prekida asfaltiranja" sanirane, demantuje slika sa lica mesta.
"Ovo nisu mesta tehnološkog prekidanja asfaltiranja, to se jasno može videti. Drugo, način sanacije ne odgovara takvim pukotinama", kaže građevinski inženjer Danijel Dašić, član Nacionalne koalicije za decentralizaciju (NKD).
One ovde nisu bile ni blizu tih spojeva, te Dašić sumnja da je novi autoput počeo da sleže i puca, što se već dešavalo na istočnom kraku prema Bugarskoj.
"Mesta gde se vrši prekidanje asfaltiranja u toku jednog dana, pa se posle nastavlja, su mesta gde se vidi jasna linija. Evo, ja mogu da predvidim da će za dva do tri meseca, jer nemaju dovoljnu količinu bitumena. Ja da sam nadzor, ovo nikad ne bih primio, ovakve radove", rekao je Dašić.
Pošto te linije pored naprslina nema, pitanje je zašto su Koridori saopštili suprotno, predstavljajući pucanje tek izgrađenog kolovoza kao izolovanu situaciju. Na to pitanje odgovor je izostao, ali utisak da materijal koji je postavljen ne liči na završni sloj asfalta - nije.
Bez obzira što uveliko automobili ovde već prolaze, asfalt se može izvući iz tek postavljenih slojeva.
Na samo nekoliko kilometara dalje, kod lokacije Momin Kamen - takođe krpe rupe. Ulegnuća asfalta vidljiva su golim okom, a mašine skidaju više desetina kvadrata novoizgrađenog asfalta. U suprotnoj traci, prema Nišu, u nivou sela Garinje, isti problem.
"Ili se radi o loše urađenom nosećem sloju, koji ne može da izdrži ovoliku frekvenciju saobraćaja, ili se radi o nekim planiranim uštedama, ako tako mogu da kažem", ocenio je Dašić.
O ovim lokacijama, nadležni se danas nisu izjasnili, napominju samo - da "pomno prate pojavu nedostataka".
"Sve novonastale naprsline, izvođač će sanirati u narednom periodu o svom trošku, jer je autoput u garantnom roku", navode u odgovoru iz preduzeća Koridori Srbije.
"Ovaj 'safari' očigledno daje rezultate, jer otkrivamo stvari, odnosno rupe, za koje ministarstvo očito još uvek ne zna", navodi Dašić.
Ali je resorna ministarka više puta obećala da će sve ispitati.
http://rs.n1info.com/Biznis/a502334/Rup ... -putu.html