Šta je novo?

Koridor 10

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623008#p623008:1mtsdr6l je napisao(la):
Markoni1 » Pet Maj 17, 2019 10:56 am[/url]":1mtsdr6l]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622936#p622936:1mtsdr6l je napisao(la):
milanobelgrade » Čet Maj 16, 2019 11:05 pm[/url]":1mtsdr6l]Јел има неко стручан...да прокоментарише...да ли су ове косине сада урађене како треба...мени као лаику а уз историју падова косина у Грделици баш и не уливају поверење :(

file.php


слика је од колеге ертхмовинг-а


Prijatelju ni meni kao laiku ovo ne izgleda sigurno. Vozio sam se puno po Austriji, Sloveniji, Grckoj po autoputevima i nikad nisam video da je neko ovako i na ovaj nacin zamalterisao brdo, ali opet ja sam jedan obicni laik.

Nego zamislite dodje vucic i zoka na otvaranje i krene odron, ta njegova reakcija bilo bi neprocenjivo.
:lool: :lool: :lool:
 
Ja bi tu roknuo galeriju da ipak daju sansu vozacima ako krene odron.............
 
Ne znam dal ce drug Caribrod snimati otvaranje, ali ja cu se potruditi na neki nacin da vam dostavim ubrzo nakon otvaranja snimak iz kola cele deonice. Ako uspem to da sredim.
 
Ljudi, na stranu politika ali sutra je stvarno veliki dan. Naime zavrsava se posle vise od 50 godina prvi autoput zapocet u Jugoslaviji, kada je zamisljeno da se spoji od Jasesnice u Sloveniji kod granice sa Austrijom do Đevđelije u Makedoniji na granici sa Grčkom.
Možda ću pogrešiti ali 70ih je krenulo da se gradi oko Beograda i ka Nišu, zatim u Hrvatskoj od Zagreba, pa je 80ih već dobar deo od Zagreba do Niša bio gotov, parče na granici sa Srbijom Hrvati završavaju oko 2006-e, Slovenci svoj deo oko 2012-e (mada skoro tek je počela da se gradi druga cev tunela Karavanke dugog oko 8km). Makedonci proletos zavšili deo ka Grčkoj od Demir Kapije i evo sad Srbija zadnju i najtežu deonicu na celoj toj trasi (sem možda tunela Karavanke) dugoj oko 1.200 km - Grdeličku klisuru. Ostaje još da se uradi beogradska obilaznica i još neki kraci ali ovim je glavni pravac posle 50 godina gotov! :vops:
 
Neću da kažem da me niko ne može ubediti, ali do sada sam čuo mnogo argumenata i nijedan me ni približno nije ubedio da ovo nije moglo da se završi ranije što se naše zemlje tiče. Rađene su neke druge stvari, a mnogo pre njih je ovo trebalo da bude prioritet. Glavni tranzitni pravac kroz zemlju i obilaznica oko glavnog grada - što se tiče putne infrastrukture - mišljenja sam da za jednu zemlju nema bitnijih projekata.

Ali šta je bilo - bilo je - toga će biti i dalje, nažalost. Hvala Bogu da smo ovo dočekali...
 
Što se tiče K10, mislim da je u Srbiji najviše rađeno druge polovine 70ih i 80ih (od Beograda ka Hr granici i ka Nišu), Posle smo imali 90ih krizu, rat, sankcije pa je tada jako malo rađeno (možda je tad završeno do Leskovca, pa jedna taka Feketic-Subotica). Nakon promene vlasti trebalo joj je vremena dok se uhoda, pa onda promene vlasti, tako da smo tu išli brže nego 90ih ali i dalje usporeno. Onda neki manji zamajac krajem 00-ih ( druga traka do Ns-a i Subotice, Bg obliaznica i početak na istočnom i južnom kraku) i sada jači zamajac zadnje 3-4 godine na južnom i istočnom kraku, dok je Bg obilaznica stagnirala do skoro. Bilo bi dobro ako bi se memorandum o sektoru C od Bubanj Potoka do Pančeva sever uskoro pretvorio u ugovor i da i to krene, da nas opet nešto ne zadesi pa opet odložimo završetak.
Inače, što se tiče početka gradnje ovog autoputa u Jugoslaviji, on je imao dobre ali i loše strane. Dobre uglavnom svi znamo ali su loše bile to što je on stavljen kao prioritet cele zemlje, pa su Dalmacija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora stavljeni u drugi plan na stand by čekanje, što je izazvalo nezadovoljstvo tih ljudi da budu drugorazredni i podstaklo negativno uticanje na i netrepeljivost i supranišvo u zemlji, tipa ko zarađuje, a kome se više gradi; ko je važan, a ko je zapostavljen i slično. To je bila greška, trebalo je proporcionalno graditi autoputeve u svim republikama, svakome prema mogućnostima, broju stanovnika, prihodima, troškovima tj težini autoputa, to bi bilo bolje prihvaćeno. Mnogi krajevi, pa i u Srbiji, recimo istočna, Banat i sl koji su bili zapostavljeni autoputevima, su izgubili stanovništvo delom i iz ovih razloga lošije ponude uslova života jer neki ljudi nisu hteli da čekaju ceo život dok oni i njihovi krajevi dođu na red da se povežu sa ostatkom zemlje i sveta, umesto da putuju satima par desetina kilometara, odsečeni od sveta, trgovine, poslova, obrazovanja, lekara, i ostalih stvari koje idu sa tim. Time je učinjena velika i nepopravljiva demografska šteta mnogim krajevima širom Jugoslavije, naravno potpomognuta industrijalizacijom koja je mamila novim poslovima ljude u gradove nesmazmerno njihovim kapacitetima, zatim asfaltiuranjem, kanalizacijom, strujom... određenih krajeva, a određenih ne, tj njihovim zapostavljanjem i odlaganjem opremanja infrastrukturom. U Jugoslaviji tu je najbolja uspevala da balansira Slovenija jer oni su često imali asfaltiran put i do samo par kuća na brdu, pa je došlo do mnogo manje centralizacije i koncentracije ljudi u gradovima nego u drugim krajevima. Nadam se da ćemo završetkom K10, prebaciti energiju na K11 i druge autoputeve, kao i asfaltiranje i bolje održavanje lokalnih puteva kako bi se mogao omogućiti ravnomerni uslovi života u svim krajevima, i rastereteti gradovi pretrpanosti, dok 90% zemlje stoji prazno.
 
Sva sela u Srbiji, čak i ona gde vukovi nosi poštu, medvedi stopiraju, lisice su domaće životinje, a koze pasu pod ručnom...Trebaju da imaju asfaltiran put, svaka kuća struju i vodu, ambulantu, poštu, stanicu policije (srazmernu veličini sela) i (ako je broj djaka dovoljan da u većini razreda ima dovoljno za prosečno odeljenje) Osnovnu školu. To je nešto najosnovnije.

Ja sam bio u selima gde u nekim kućama nema vode, struje iskreno nisam video da nema nedge, možda ima i to. A asfaltni put je misaona imenica. Što je u 21. veku sramota.

I posle zašto svi dolaze u gradove? Kako očekivati da neko ne pobedge od nekud gde nema osnovne uslove za život.

O sve ovo što sam naveo su OSNOVNI uslovi za život: asfaltni put, ambulanta, voda, struja, Osnovna škola, policijska stanica i pošta.

Čekamo konačno, dugo čekano, otvaranje autoputa, napokon autoputno spojenog od Horgoša na jednom kraju, na drugom Bartovaca i Preševa.
 
Osvanuo je i taj istorijski dan! :D :D :D

Sinoć rekoše na TV-u Leonid i Štrumpfeta da će u junu naizmenično raditi tuneli zbog testiranja.
 
Danas je stvarno veliki dan za Srbiju zaboravite malo dnevnu politiku i prepucavanje i nek nam je svima sretno .
:vops:
 
Ja ne pričam o politici, jer ako ćemo o politici u vezi Koridora svi su po nešto pogrešili u zadnjih 50 godina. I zaista jesam srećan, jer onaj deo oko Hana mi je bio noćna mora na putu za Grčku. Isto i onaj deo kroz Makedoniju.
Super, odlično, sve najbolje. Skidam kapu.

Ali zaista ne smatram završenim Koridor X dok ne bude gotova obilaznica do Bubanj Potoka i kraj. Jednostavno nije gotovo dok saobraćaj ide kroz centar grada.
 
Slazem se s tobom jer veoma cesto koristim obilaznicu i znam sta predstavlja ali se i ona konacno dobro radi .
 
Upravo zato sto je ovo prvi autoput zapocet u SFR Jugoslaviji da poveze 4 republike, trebali su na ceremoniju otvaranja pozvati predsednike svih republika ex Jugoslavije. Mozemo biti za ili protiv nje, ali ovo je posledica odluke iz tog perioda naše istorije, koja evo živi i posle raspada te zajednice. Jer da to tada nije bila jedna zemlja, ko zna pre 50 godina kuda bi svaka drzava odlucivala za sebe da gradi autoputeve, jer pan-Evropski koridori, ukljucujuci i ime "Koridor 10" su definisani tek 1994-e godine https://sr.wikipedia.org/wiki/Panevropski_koridori
Evo nadjoh jedan snimak sa ovog autoputa koji se tada zvao "Bratstvo jedinstvo" Jugoslavije, iz 1964. godine, deonica između Zagreba I Ljubljana, a piše da ga je Tito otvorio 1958-e, doduse to su tada bili autoputevi sa samo po jednom trakom i izgleda betonskim plocama. https://www.youtube.com/watch?v=GLkC79Zl12o
 
У 20 сати биће отворена деоница која пролази кроз Грделичку клисуру. Специјална емисија у 17.25 на Првом програму РТС-а


Директан пренос церемоније отварања јужног крака Коридора 10 можете гледати на Првом програму РТС-а, у специјалној емисији која почиње у 17.25.

Код највишег и најлепшег моста Врла у 18.30 почиње свечана церемонија на којој ће се обратити председник Србије Александар Вучић.

Уследиће вожња кроз најдужи и најсавременији тунел Манајле (1.800 метара), који је грађен по немачким стандардима.

Отварању деонице присуствоваће и представници дипломатског кора, Владе Републике Србије, а очекује се да гости буду и премијер Северне Македоније Зоран Заев, као и председавајући Председништва БиХ Милорад Додик.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623187#p623187:1mrdxlxr je napisao(la):
Darko78 » 18 May 2019 09:56 am[/url]":1mrdxlxr]Slazem se s tobom jer veoma cesto koristim obilaznicu i znam sta predstavlja ali se i ona konacno dobro radi .

Kako moze da bude dobro, pa koliko je vremena utroseno na ovu obilaznicu, koliko je zivota izgubljeno u udesima, koliko se rodjackih i partijskih firmi ovajdilo i koliko je novca otislo u privatne dzepove iz drzavnog budzeta, to jest, od strane svih nas?! Treba da te je sramota zbog ovakvih izjava i da se pokrijes usima, u najmanju ruku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623209#p623209:19qxs0cm je napisao(la):
boggy » Sub Maj 18, 2019 12:53 pm[/url]":19qxs0cm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623187#p623187:19qxs0cm je napisao(la):
Darko78 » 18 May 2019 09:56 am[/url]":19qxs0cm]Slazem se s tobom jer veoma cesto koristim obilaznicu i znam sta predstavlja ali se i ona konacno dobro radi .

Kako moze da bude dobro, pa koliko je vremena utroseno na ovu obilaznicu, koliko je zivota izgubljeno u udesima, koliko se rodjackih i partijskih firmi ovajdilo i koliko je novca otislo u privatne dzepove iz drzavnog budzeta, to jest, od strane svih nas?! Treba da te je sramota zbog ovakvih izjava i da se pokrijes usima, u najmanju ruku.
Zao mi sto si danas nervozan i frustriran i ja bio da sam na tvom mestu.Ako hoces bolje procitaj sta sam napisao.
 
Koridor 10, Autoput Bratstva i Jedinstva 1974. do nekog 5.-og minuta. Kako nam je samo danas udobno a da ne primecujemo. Ja sam u Nemackoj od 1990. i secam se da kroz delove Austrije nije bilo jos autoputa, mrcvarenje sve u 16. https://youtu.be/cc2HqNmWuB8
 
Kod KPZ doma Niš stoji rampa koja je izgradjena 1990 a ona je jos tada trebala biti deo zatvorenog sistema do Pecenjevaca...posle toga bi usledila Grdelica itd...rat nas je unistio nepovratno i tehnološki i mentalno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623209#p623209:1iwjszjj je napisao(la):
boggy » Sub Maj 18, 2019 1:53 pm[/url]":1iwjszjj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623187#p623187:1iwjszjj je napisao(la):
Darko78 » 18 May 2019 09:56 am[/url]":1iwjszjj]Slazem se s tobom jer veoma cesto koristim obilaznicu i znam sta predstavlja ali se i ona konacno dobro radi .

Kako moze da bude dobro, pa koliko je vremena utroseno na ovu obilaznicu, koliko je zivota izgubljeno u udesima, koliko se rodjackih i partijskih firmi ovajdilo i koliko je novca otislo u privatne dzepove iz drzavnog budzeta, to jest, od strane svih nas?! Treba da te je sramota zbog ovakvih izjava i da se pokrijes usima, u najmanju ruku.

Nisam ničiji advokat ali Darko78 nije napisao ništa loše. Rekao je da se obilaznica konačno radi, da se trenutno dobro radi.
Obilaznica je potrebna najviše sa aspekta smanjenja gužve kroz Bg kao i zagađenja. Slažem se da je trebalo odavno da se uradi, ali ona se ne radi 40 godina u kontinuitetu pa da je neko krao pare svo to vreme. Para nije bilo da se uradi ranije. Ustvari bilo je ali je bilo taj novac preče uložiti u druge deonice gde ne postoje fizički odvojene trake. Možda je moglo da se prvo završi obilaznica oko Bg pa da se onda uđe u projekt K11 ali bi sigurno neku rekli dokle će samo u Bg da se ulaže, a u druge krajeve Srbije ne.
 
Cestitam,veliki posao je zavrsen.
Sto kazu kod nas sto se pocne to se i zavrsi
Ne znam na Balkanu da ovakvi poduhvati nisu premasivali postavljene rokove pa ni ovaj nije izuzetak ali je zavrseno i gradjani Srbije imaju razloga da budu ponsni.
Cestitke iz Podgorice!

Послато са SM-A500FU уз помоћ Тапатока
 
Vrh