На Коридору 10 гради се последњих 8,5км аутопута
уторак, 01.01.2019. у 11:40
http://www.politika.rs/scc/clanak/41940 ... m-autoputa
На јужном и источном краку Коридора 10 у Србији завршава се изградња последњих око 8,5 километара аутопута, изјавила је потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић и најавила да ће све бити готово на пролеће, преноси Танјуг.
"Србија је у 2018. урадила тачно 102 километара аутопута, а од 2014. до 2018. смо асфалтирали готово 300 километара”, рекла је Михајловић Танјугу.
Говорећи о Коридору 10 кроз Грделичку клисуру, Михајловић каже да је тренутно 24,5 км под асфалтом и да је остало да се заврши још само нешто више од једног километра, јер се и даље ради на обезбеђивању ''косине 2'' и ''косине 5'', као и на опремању тунела.
"Само је питање тренутка када ће извођачки бити готове косине (потпорни зидови и галерија), што није питање нерада или неког проблема већ просто времена потребног за санацију. Надамо се, како је рекао директор Коридора Србије, да можемо да причамо о завршетку у фебруару или марту, али бих то, упак, оставила отворено”, навела је министарка.
Михајловић је нагласила да тек када Коридори Србије буду рекли да је све готово и безбедно, да ће тог тренутка влада дати употребну дозволу и пустити саобаћај кроз Грделичку клисуру.
На питање колико је остало још километара на источном краку Коридора 10, од Ниша до границе са Бугарском код Димитровграда, каже да се ту гради последњих седам км аутопута.
"Када погледате цео Коридор 10, укупно имамо око 8,5 км на којима се ради, од чега је на јужном краку кроз Грделицу око километар и остатак на источном краку”.
Министарка каже да је на источном краку ангажован извођач из Грчке и да се и ту, такође, највише ради на обезбеђивању појединих косина над аутопутем.
Михајљовић очекује да ће и то бити грађевински потпуно готово на пролеће.
На питање када ће бити готов цео аутопут на траси Коридора 11 од Обреновца до Љига, рекла је да је деоница Обреновац - Уб потпуно завршена, али да је проблем раније изграђена деоница од Уба до Лајковца.
"Сигнализација је постављена, као и ограда и овог тренутка док разговарамо ту може да се вози. Међутим, на деоници Уб - Лајковац поправљамо деоницу од скоро три километра, можда чак и део насипа. То је она чувена деоница која је грађена од глине и она нам прави проблем, јер се налази у средини, а затим иде деоница петља Лајковац - петља Љиг, која је такође готова”, објаснила је Михајловић.
"Све оно што смо започели пре пар година ми смо и завршили. Наше размишљање је било да пустимо све у целини и имамо укупно 103 км (од Обреновца до Прељине), а то ћемо урадити када се заврши поправка деонице Уб - Лајковац”.
На питање када ће бити завршена санација деонице Уб - Лајковац, Михајловић је рекла да се то још не зна тачно, али да би како ствари сада стоје морала да буде готова на пролеће.
"То је и за нас делом непознаница, нисмо очкивали да ћемо од нове деонице која је завршена да дођемо у ситуацију да је поправљамо. Морамо да уклонимо три метра дубине, што значи да практично поново градимо тај део и поред 2,5 км на којима се изводе радови, извршена су испитивања и на осталим деоловима и има још делова насипа који показују нестабилност”.
Рекла је да би, по проценама министарства, пролеће морало бити време када ће санација бити готова, уз претпоставку да се не појаве неки додатни радови.
Михајловић је подсетила да се гради деоница Коридора 11 Сурцин - Обреновац, где је ангажована кинеска компанија ЦРБЦ и најавила да ће се правити и деоница Нови Београд - Сурчин.
Министарка најављује и почетак градње деонице од Новог Београда до Сурчина у 2019., пошто је ЦРБЦ сматрао да је без тог дела тешко размишљати о правој вези са Коридором 11.
"Чекамо да видимо њихове понуде, постоји могућност да то буде иста компанија, кинески ЦРБЦ, која ради Сурчин - Обреновац”, рекла је она.
На питање који ће бити најважнији подухват или пројекат за министарство у 2019. години, Михајловић је наводи покретање новог инвестиционионог циклуса за развој инфраструктуре вредан пет милијарди евра који ће обухватити пројекте у саобраћајној инфраструктури: друмском, железничком, водном и ваздушном саобраћају.
Истиче да ће, у оквиру тог циклуса, почети изградња нове деонице Коридора 11 од Прељине до Пожеге, чија је ведност 450 милиона евра и да јвеће је потпуно спремна документација и извршена експропријација земљишта.
"Важно је што почињемо и изградњу још једног коридора, а то је Моравски коридор (од Појата до Прељине), који треба да повеже коридоре 10 и 11. Трећи пројекат је почетак радова на делу брзе пруге Београд - Будимпешта између Новог Сада и Суботице”, рекла је на и додала да су то кључни пројекти.