Šta je novo?

Koridor 10

Da, dobro si primetio Dovla, 1% vremena nije isto sto I 1% radova ili 1% vrednosti projekta... Nekad 1% ukupnih radova moze da traje I 10% ukupnog vremena I time se manipulise. Jer ako je rok izgradnje bio recimo 36 meseci, onda bi 1% vremena bilo da ce sve zavrsiti za 10tak dana. A ovde ocigledno to nije to. A nas zapravo samo interesuje jasno vreme pustanja, a oni nam nude neke procente radova koji su nejasni I neproverljivi pojmovi. A izbegavaju pojam vremena koji je jasan I precizan.
 
Nov si ovde ... ali nemoj više da se trudis oko ove emisije ... te laži više niko ne prati.
 
Da nista nisu pricali vec samo prosli i snimili grdelicu do hana i nazad, kao sto je svojevremeno snimio dule voz ljug-preljinu emisija bi bila za 100% bolja.
 
Zna li ko jesu li završena ona dva mosta kod Levosoja od 60 i 39 metara? Kada su 19 septembra pustili 6.6 km od Srpske kuće do Levosoja ostao im je još ova dva mosta da završe da bi kompletirali ovu cjelinu od Srpske kuće do Levosoja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587996#p587996:3iw0ww1h je napisao(la):
Marlon » Sre Dec 12, 2018 10:52 am[/url]":3iw0ww1h]Zna li ko jesu li završena ona dva mosta kod Levosoja od 60 i 39 metara? Kada su 19 septembra pustili 6.6 km od Srpske kuće do Levosoja ostao im je još ova dva mosta da završe da bi kompletirali ovu cjelinu od Srpske kuće do Levosoja.
Pustili su celu deonicu i levi poluprofil posle nadvoznjaka, gde su ta dva mosta. Bila je vest krajem novembra. Tako da je ta deonica kompletna, ostala je samo Grdelica.
 
Čudo, bila je cela jagnjeća brigada 5-6 dana u Grdeličkoj klisuri a da nisu skoknuli do Bujanovca, niti novinari, a bilo ih je.
 
Večernje Novosti pišu da je danas počelo EM opremanje leve cevi tunela Manajle...
 
Super je sto ce za 16 dana biti gotov. Jel spada ventilacija i kontrola signala u EM opremanje ili je samo novogodisnja rasveta ?
 
:pob:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588733#p588733:2snlx4f6 je napisao(la):
Niko Kažanegra » Sub Dec 15, 2018 11:15 pm[/url]":2snlx4f6]Večernje Novosti pišu da je danas počelo EM opremanje leve cevi tunela Manajle...
Dodeljen ugovor Azvirtu juna ili jula, potpisan 27. Septembra a radovi poceli 15. Decembra. Pa ovo samo u Srbiji ima. Sve mora da ide brzinom ranjenog puza. I jos Azvirtu su dali da oprema 5 tunela (istok i jug) a pitanje je da li ima kapacitet da radi sve tunele istovremeno.
 
@Nenad.nis
Nemaju garant kapacitet da rade svih 5 tunela istovremeno, nego će uvesti sigurno podizvodjače u posao, koji će debelo da kasne jer je to uobičajeno u ovoj državi. Ako nisam u pravu neka me neko ispravi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588757#p588757:2kqvlgd2 je napisao(la):
Nenad.nis » Sub Dec 15, 2018 11:37 pm[/url]":2kqvlgd2]:pob:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=588733#p588733:2kqvlgd2 je napisao(la):
Niko Kažanegra » Sub Dec 15, 2018 11:15 pm[/url]":2kqvlgd2]Večernje Novosti pišu da je danas počelo EM opremanje leve cevi tunela Manajle...
Dodeljen ugovor Azvirtu juna ili jula, potpisan 27. Septembra a radovi poceli 15. Decembra. Pa ovo samo u Srbiji ima. Sve mora da ide brzinom ranjenog puza. I jos Azvirtu su dali da oprema 5 tunela (istok i jug) a pitanje je da li ima kapacitet da radi sve tunele istovremeno.

Od datuma potpisivanja kreće prvo rok za projektovanje, koje obično traje oko 30 dana pa onda tek kreće opremanje tunela. Za južnu krak nije bilo vesti ili mi je primaklo oko rokova, a za istočni je oko 200 dana.
 
A sta je konkretno pocelo na istocnom kraku što se tiče EM opremanja i kada?
 
Niko,
na istočnom kraku je Azvirt prisutan par nedelja (2-3)u tunelu Sarlah. Videh neke slike na SSC-u koje obećavaju. Što se tiče Tunela Bancarevo i Sopot, tu trenutno još nema radova. Možda Caribrod ima svežije informacije?
 
Čekaj, ako je ovo izgradnja leve trake autoputa onda ne treba još taj deo nego i ceo desni profil?
 
Earthmoving":23dfpjtv je napisao(la):
Čekaj, ako je ovo izgradnja leve trake autoputa onda ne treba još taj deo nego i ceo desni profil?
Earth ne znam koliko si u toku, ali davno se odustalo od prvobitno zapocetog Y kraka u profilu auto puta. Cak su i prvobittno izgradjene objekte vratili u formu magistralnog puta! :D
 
Hvala na pojašnjenju Krcane. Zapravo uopšte nisam u toku :D Zbunjivo je što na zvaničnoj tabli piše "izgradnja leve trake autoputa". Ali ne znam, možda saobraćaj i nije previše intenzivan pa je i ovaj poluprofil obilaznice ispod Subotice ok za sadašnju količinu saobračaja...
Iako nas često u Bg prozivaju da sve pare idu vamo i da se nama najviše gradi, činjenica je da mi ostadosmo zadnji da nam se završi Koridor 10 u celoj zemlji. A najgušći saobraćaj i najveće gužve upravo ovde. Jedino je kompletno završen autoput Dobanovci-Ostružnica, a druga traka autoputa od Ostružnice do Bubanj potoka tek počinje da se gradi i biće gotova tek za 2-3 godine (ako sam dobro razumeo Kineze, a ispravite me ako grešim, tek kasnije kreću drugu polovinu do Bubanj potoka, a ne odmah?). A deo od Bubanj Potoka do Pančeva sa mostom Vinča-Starčevo se tek pregovara i nije jasno kada će i početi da se gradi, a i veoma je skup oko pola milijarde evra procena. A za zadnji deo Pančevo-Batajnica, to Boga pitaj, nije ni u najavi. A sve ove deonice su vrlo opterećene saobraćajem, pa ih je potrebno sve izgraditi što pre i prebaciti ceo tranzit iz grada jer gužve u gradu od Zapadne kapije Beograda do Plavog mosta postaju svakodnevno nepodnošljive, prošlog petka sam čekao 40 minuta 1km da se isključom sa autoputa ka Konjarniku...
 
Ovo je put rezervisan za motorna vozila trenutno, a mozda nekada (za 100 ili vise godina) prosire na AP. nadvoznjak preko Tavankutskog puta je dupli ;) za 6 traka
 
ovo je neka procitaju svi koji aplaudiraju trenutnim vlastodrscima i hvale njihove gradjevinske "poduhvate"

Dnevni list "Danas", 20,12.2018. godine

Lični stavovi

Gorak ukus cirkusa koji su nam priredili investitori svojim boravkom na gradilištu

Nepozvani gosti Grdelice

Čekajući da Tajna policija – koja je pre nekoliko meseci javno uvedena u posao oko izgradnje južnog dela Koridora 10 prema Makedoniji sa zadatkom da pročešlja i istraži ugovorna, projektantska i izvođačka dokumenta i saopšti javnosti svoje nalaze i označi odgovorne za nacionalnu bruku i sramotu građevinske katastrofe i uludo bačene ogromne narodne novce…

Piše: Dragoljub Bakić 20. decembra 2018. 16.30 Izmenjeno: 16.30
Istinomer

… mi sada prisustvujemo pravom pozorištu apsurda, gde se pravi i jedini krivci, Ministarstvo građevine na čelu sa ministarkom i direktorat Koridora 10, sele na teren Grdelice da tamo stalno borave nedelju dana.

To se zove povratak na mesto zločina.

Oni koji su u stvari investitor ovog velikog i važnog građevinskog poduhvata su krivi što se ugovor potpisan još 2013 godine nije realizovao i put nije završio još 2015 kako je u ugovoru stajalo, oni koji su krivi što je osnovni projekat menjan 11 puta bez saglasnosti glavnog projektanta Instituta CIP, oni koji su izmene projekta pravili u direktnom dogovoru sa izvođačem radova španskom firmom „Azvi“, oni koji su štedeli i neadekvatno sproveli neophodna detaljna geomehanička ispitivanja – oni su se sada preselili na gradilište da glumataju posvećene „terence“ kako bi pokazali da je sve i do sada bilo normalno, da nije bilo nikakvih grešaka i propusta, da nije načinjena nikakvo šteta. Pojeo vuk magarca. Nikom ništa.

Ovolika količina drskosti, nedostatka mere i nekog elementarnog stida nije do sada viđena.

Oni na ovaj način direktno ometaju izvođače radova i vrše pritisak na njih da preostale radove završe do kraja godine kako bi oni mogli da ostvare svoje obećanje da na tom mestu naprave

narodnu feštu uz presecanje njima tako omoljene crvene vrpce.

Sada šefovi gradilišta, glavni inžinjeri i šefovi nadzora, umesto da su na ključnim tačkama gde se izvode radovi, moraju da vodaju visoke funkcionere i da im prave čapras divan dok oni šetaju svoje šlemove po gradilištu, paze da se ne iskaljaju i gledaju da ih što više slikaju.

Treba se malo podsetiti gde su napravljene najveće greške i ko ih je napravio.

– Još pre 40 godina neki pametni inžinjeri su planirali da jedan krak autoputa ne prođe kroz Grdelicu već da je obiđe u velikom luku i spoji se sa drugim krakom tek tamo negde kod Vranja.

– Ono što je za najveću osudu investitora je što je dozvolio da se ne urade detaljna i sveobuhvatna geomehanička ispitivanja, već se na tome štedelo, pa je tako previđeno da je to brdo samo prividno čvrsto a da je u stvari sastavljeno od vekovima nataloženim škriljcem koji je rastresit i nekompaktan po dubini stenske mase i da takav ne trpi nikakve kotve, šipove, ankere, sidra i slično, već da se stalno osipa, sipi i sa sebe otresa sve veštačke obloge.

– O tome da je to brdo sipljivo i da se stalno kruni kao gomila šljunka, rekao bi im prvi čobanin iz tog brdovitog kraja da su ga pitali.

– I tada, kada je 2015 godine put trebalo da bude gotov – tada je brdo zbacilo sa sebe betonski oklop ali su oni nastavili da ga i dalje betoniraju, sve do letos kada se definitivno najveći deo betonske obloge obrušio.

– Tada je sa najvišeg mesta došla spasonosna ideja da se čitavo brdo ukloni – svih 25 miliona kubnih metara zemlje kako bi se put završio kako je obećano – do kraja godine – samo što ne rekoše do kraja koje godine. Ova nova bruka je srećom izbegnuta kada se od ove ideje ipak odustalo i prešlo na Galeriju.

Tu famoznu spasonosnu Galeriju građanima niko nije detaljno objasnio, da li se tu radi samo o gusto postavljenim betonskim stubovima kao neka zaštitna ograda ili će biti i nekakve naknadno postavljene nadstrešnice – kako god – važno je da na kraju bude bezbedno.

Ispada da će tek 13. projekat dati rezultat mada ni sada ne znamo ni ko je autor tog projekta ni da li ima građevinsku dozvolu.

Tako se ćutke od brda odustalo. Što bi neko rekao 5:0 za Brdo.

Ono što mi sada vidimo su ozbiljni betonski radovi gde se prvo buše šipovi dubine 13 metara pa onda izlivaju visoki, okrugli betonski stubovi zamašnih dimenzija i u tom poslu se došlo do pola. Kako se ušlo u zimski period, radovi na drugoj polovini Galerije će da potraju a preostalo je i dosta asfalta da se uradi, kome takođe ne pogoduju zimski uslovi.

Ono što je sada osnovno je da se ministarka i njeni manu daljih zimovanja na terenu i ostave izvođače radova da na miru i bez ikakvih pritisaka privedu kraju sve građevinske radove i naprave bezbedan auto put bez obzira da li će im za to trebati par nedelja ili par meseci.

Ipak ostaje gorak ukus od čitavog ovog cirkusa koji su nam priredili investitori svojim boravkom na gradilištu demonstrirajući najogoljeniju političku propagandu, populizam i demagogiju najgore vrste.

Bilo bi veoma logično da neki državni revizor izračuna koliko košta sve ono što se na kraju urušilo – i sav utrošeni materijal i sav utrošeni rad.

Kao kada krčmar dođe i kaže – Dobro gospodo, šta smo imali – da naplatim.

I šta imamo na kraju – i BRDO ostalo celo i Ministarstvo ostalo na broju.

P. S. (Nadam se da će gosp. S. Lekić blagonaklono gledati na ovaj copyright)

Dok sam ispisivao ovu moju priču, neželjeni gosti Grdelice napustili su teren na kome im svakako nije bilo mesto i vratili se u svoje udobne i tople kancelarije – puni utisaka i sa mnogo novog znanja pod pretpostavkom da su umeli da gledaju i slušaju.

Pao je i prvi pravi sneg ove zime a u Beogradu su se dogodila dva velika prava građanska protesta – jedan protiv političkog nasilja i drugi protiv izborne krađe.

Odgovorno tvrdim da je prve subote na ulicama Beograda bilo 30.000 ljudi uglavnom srednjih godina a da je druge subote bilo 40.000 jer su se onim prvim sada pridružili i 10.000 mladih ljudi.

Na ovu moju tvrdnju navelo me je to što vidim da se neki baš trude da izračunaju koliko zimskih jakni staje na jedan kvadratni metar ulice i da im je baš važno da tu svoju računicu saopšte javnosti sa svih svojih razglasnih stanica.

Zato i moj skromni doprinos računici o broju prisutnih na ova dva građanska protesta.

Pre 40 godina kada smo otvorili sportsku dvoranu „Pionir“, mi kao projektanti smo odlučili da proverimo neke parametre svog učinka iz oblasti bezbednosti kao što su na primer vreme pražnjena dvorane, zapravo ispravnost postignutih dimenzija izlaza iz dvorane. Tako sam ja pratio desetine i desetine događaja kada su tribine bile pune do poslednjeg sedišta.

Tako sam kod sebe izgradio percepciju mase od 5.000 ljudi koliko zapravo staje na tribine Pionira i u tome sam postao prilično precizan i prilično tačan.

Prve subote je na protestu bilo 6 Pionira a druge subote 8 Pionira. I tu malo ima mesta za grešku.

Inače ja idem na sve proteste bez obzira koji je istaknuti razlog protesta, ali moj prvi i pravi protest, moj lični protest je uvek i pre svega taj što su moja deca morala da odu iz svoje zemlje i što nam je uskraćena radost da u starosti uživamo u odrastanju naših unuka. Zbog toga ja idem na proteste.

Protestujem i zato što je moja zemlja za proteklih 30 godina temeljno razorena i materijalno i moralno i duhovno i to protestujem mirne savesti jer to nije uradila i za to nije kriva moja generacija već one koje su došle posle nas.

– Ako je tačno da u Srbiji živi 50% funkcionalno nepismenih odraslih stanovnika koji su završili samo osnovnu školu sa kojima je veoma lako manipulisati propagandom

– Ako je tačno da 90% mladih ljudi između 16 i 29 godina živi sa roditeljima što je za jedno društvo po mnogo čemu nezdravo

– Ako je tačno da više od 60.000 uglavnom mladih i obrazovanih ljudi godišnje napušta Srbiju što predstavlja pravu katastrofu

Onda kod nas mnogo toga baš nije dobro i onda onaj deo građana koji ume da misli svojom glavom i koji je uspeo da posle ovakve tri decenije sačuva deo mozga – treba i mora da protestuje dok ne bude dibiduz kasno da se bilo šta uradi i popravi.

Sada su jednostavno mnogi računi stigli na naplatu i neće moći da se sakriju.

Inače ja samo učestvujem na protestu i za sada NE ŠETAM

Veoma mi je važno ko su ovnovi predvodnici da bih ja za njima šetao u koloni. Za sada je to veliko krdo među kojima ima i onih koji nisu moja opcija pa ću malo sačekati sa šetnjom.

Kada na čelo kolone stanu mladi, pametni i hrabri ljudi ili ovi moji iz Inicijative ne davimo Beograd – onda ću ponovo da šetam.

Autor je arhitekta iz Beograda
 
Za mene je ova godina bila solidna sto se tice autoputeva. Na juznom kraku je ostalo da se zavrsi 1-2 km, na istocnom 15tak, zavrsen je deo Y oko Subotice, na Koridoru 11 ostalo jos 7-8km, dok Surcin-Obrenovac solidno napreduje. Znaci ove godine jeste privedeno kraju oko 100km autoputa, tj. 50tak km na K10 I 50tak na K11. Dobro je I sto je ugovoreno 5km oko Batocine koji se ocekuje da krene sa radovima sredinom iduce godine.
Ono sto su moje zamerke su kasnjenje od 2-3 godine na zapocinjanju Cacak-Pozega, Bg obilaznice Bubanj potok-Pancevo I jos ponekom kracem autoputu. Takodje, mislim da su moguci naknadni odroni u Gredlici I Prosek-Crvena Reka usled slabije obradjenih kosina brda.
Znaci slika nije crna niti bela, ali je, bar po meni, ove godine bilo vise dobrih stvari u ovoj oblasti. Kada bi nastavili ovim tempom, za 10tak godina bi zavrsili komplentu mrezu autoputeva u Srbiji 1.500km.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=589935#p589935:19katad7 je napisao(la):
Earthmoving » Čet Dec 20, 2018 6:35 pm[/url]":19katad7]Za mene je ova godina bila solidna sto se tice autoputeva. Na juznom kraku je ostalo da se zavrsi 1-2 km, na istocnom 15tak, zavrsen je deo Y oko Subotice, na Koridoru 11 ostalo jos 7-8km, dok Surcin-Obrenovac solidno napreduje. Znaci ove godine jeste privedeno kraju oko 100km autoputa, tj. 50tak km na K10 I 50tak na K11. Dobro je I sto je ugovoreno 5km oko Batocine koji se ocekuje da krene sa radovima sredinom iduce godine.
Ono sto su moje zamerke su kasnjenje od 2-3 godine na zapocinjanju Cacak-Pozega, Bg obilaznice Bubanj potok-Pancevo I jos ponekom kracem autoputu. Takodje, mislim da su moguci naknadni odroni u Gredlici I Prosek-Crvena Reka usled slabije obradjenih kosina brda.
Znaci slika nije crna niti bela, ali je, bar po meni, ove godine bilo vise dobrih stvari u ovoj oblasti. Kada bi nastavili ovim tempom, za 10tak godina bi zavrsili komplentu mrezu autoputeva u Srbiji 1.500km.
Brate Zemljani,

Mnogo te volim,ali tvoj optimizam me " ubija ". Po meni ,ne moze ovo biti solidna godina jer se priblizilo kraju ono sto je trebalo i moralo biti gotovo jos 2017 godine. Tu pre svega mislim na tyz K-11 ( osim deonice Obrenovac - surcin ) , K-10 oba kraka . Sve je to morali biti gotovo jos prosle godine,tako da je svaki komentar tu suvisan...
Sto se tice Y kraka,tu je sramota jos veca. Za celu godinu uradjeno je 5.5 km i to kao obicne saobracajnice,a znamo da je bila predvidjena kao AP.
Razlozi zasto ej za godinu dana pomeren pocetak na Preljina - Pozega su ocigledni. Jednostavno nije zavrseno sta je trebalo i nemoguce je bilo otvarati nove deonice. Sve to povlaci jedno za drugim.
Obilaznica oko Bgd je u ovoj godini 3 ( i slovima TRI puta ) otvarana. Jednom u februaru za Bg izbore, jednom u julu i jednom krajem leta kada su radovi zaista i poceli. I dalje je ostala nedoumoca za sve zasto se nista jos ne radi desno od petlje Petlovo brdo ( koja i sama zestoko kasni jer joj za neki dan istice rok a nije ni pola uradjeno ).

Realno ,ucinak u 2018 ,sve u svemu duplo -golo....
 
Vrh